Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е60
Мечтае да кара: Pershing 115

Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

Мнение от Jenkov » 28 Фев 2010, 13:36

Здравейте колеги ,

четейки темата за ремонт на фейслифт фарове се зачудих , дали някъде няма подобна и за ремонт на стопове , потърсих ама няма :(
При мен ситуацията е следната: Е39 - 98 ма година , фарове и стопове фейслифт (всичко е оригинално Hella). Задните габарити(пурите) са "излъгани" по метода с допълнителната крушка (не със съпротивления).
Имам един проблем от доста време който е доста дразнещ. Като цяло всичко работи нормално , но на единия габарит пурите светят по-слабо отколкото на другия. До момента съм направил следните проби и изводи:

Като начало пробвах със махане на крушките и слагане на съпротивления , резултата беше следния: Единия габарит не премигваше и светеше както и при метода с крушките (всичко ОК), другия обаче (този проблемния) продължи да си премигва (все едно не съм сложил съпротивления) :shock: . Като върна допълнителните крушки и махна съпротивленията и двата светят без да примигват , единия обаче си свети по-слабо от другия. Реших че може нещо крушките да правят беля , макар да бяха абсолютно еднакви. Опитах с други крушки (10W) същата работа , опитах и с 21W , просто започнаха да светят по слабо диодите като цяло и пак единия беше по-слаб от другия. Тогава реших да замеря какво напрежение отива към габаритите. Към единия отиваше 12.04V , към другия 11,5V. Това също ми се стори доста странно и реших да пробвам да взема ток от другия габарит с една жица. Напрежението стана ОК , но като закачих въпросния габарит отново светеше по-слабо. Разликата беше там че слагайки съпротивленията спира да премигва , с допълнителната крушка също е добре т.е започна да реагира еднакво и на съпротивленията и на крушката (също като другия) , но въпреки това светеше по-слабо).
Другото което съм направил (това става след всички опити) е че изключих опцията за проверка за изгорели крушки на задните габарити , за да се оттърва от досадното пискане на борд компютъра , но това едва ли има отношените. Започвам да си мисля , че някои от диодите просто са си заминали. Проблема е че незнам подлежат ли на ремонт по някакъв начин , изобщо има ли начин да се разглоби този стоп и да се прави нещо по тези пури , да се заменят например. Питам за ремонт , тъй като ми се струва финансово неоправдано да се купува нов стоп заради подобен проблем.
Моля да споделите , имали ли сте подобен проблем и как сте се справили с него ?

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 14.01.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E30 340i

Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

Мнение от pavlin340i » 01 Мар 2010, 2:24

замери (минуса) навсякаде на стопа ако не се опражи пробваи да пуснеш допълнителен минус на крушката ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

Мнение от Gemar » 01 Мар 2010, 10:19

Според мен светодиодите си заминават, но не зная дали подлежат на ремонт тези стопове.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.05.2008
Пол: Мъж
Мечтае да кара: F10

Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

Мнение от bmwman » 02 Мар 2010, 11:55

не подлежат на ремонт,но все пак с мултецет си премери еднакво ли е напрежението към двата стопа

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3359
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60-530D F07-530D G11-730D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

Мнение от spacepl » 02 Мар 2010, 12:11

Той е написал, че не е еднакво. Това ме навежда на мисълта, че диодите са ОК, но пък след пускане на ток от другия габарит пак не свети ОК :shock: Вземи един LCM от някои твой човек за проба и пиши, нещо тая разлика със резистора и с крушката при габаритите не ми харесва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е60
Мечтае да кара: Pershing 115

Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

Мнение от Jenkov » 02 Мар 2010, 12:33

spacepl написа:Той е написал, че не е еднакво. Това ме навежда на мисълта, че диодите са ОК, но пък след пускане на ток от другия габарит пак не свети ОК :shock: Вземи един LCM от някои твой човек за проба и пиши, нещо тая разлика със резистора и с крушката при габаритите не ми харесва.


Аз си мисля че проблема може да е комбиниран до някаква степен. При LCM-а единствения проблем според мен може да е в това че напрежението към въпросния габарит е 1 идея по-ниско отколкото при другия. Това обеснява защо съпротивленията не сработват при него. Обаче щом при нормално подадено напрежение си работят , но габарита отново свети по-слабо си мисля че не е LCM-а основната причина. Дори допускам че си е наред като цяло . а причината за тази малка аномалия се крие някъде из кабелите. Добре щеше да е , да намеря и да пробвам с друг фейслифтов стоп , ама не съм намерил засега. Ако резултата е отрицателен , ще търся и друг LCM за проба.
Някой колега от Бургас дали няма под ръка такъв ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 31.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е39 520

Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

Мнение от IMB » 04 Мар 2010, 16:28

Ако искаш може да пробваме с моя LCM. Стоповете ми са обикновени и там няма да мога да помогна.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 21.04.2010
Пол: Мъж
Кара: F11 530d xDrive

Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

Мнение от M3-CSL » 05 Окт 2011, 10:30

Здравейте, колеги. Намерих тази тема и понеже имам същия проблем да питам първо колегата дали го е решил някакси, ако да как :)
Не съм много вещ в еладжииските истории, но и при мен единия габарит трепти (мъждука), а другия си работи нормално. Като ходих на еладжия, той свали целия габарит и странното беше, че като го пробва на различни напрежения почваше да свети по силно на 10 волта ако не се лъжа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

Мнение от meha » 05 Окт 2011, 12:15

M3-CSL написа:Здравейте, колеги. Намерих тази тема и понеже имам същия проблем...............Не съм много вещ в еладжииските истории



Има сервизи за тази цел и хора с познания!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 21.04.2010
Пол: Мъж
Кара: F11 530d xDrive

Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

Мнение от M3-CSL » 05 Окт 2011, 13:35

meha написа:
M3-CSL написа:Здравейте, колеги. Намерих тази тема и понеже имам същия проблем...............Не съм много вещ в еладжииските истории



Има сервизи за тази цел и хора с познания!

Тоест във форума само си пускаме снимки на колите и се хвалим колко малко ни харчат ли?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

Мнение от meha » 05 Окт 2011, 15:22

Не,форума е за любители които разбират от коли,а не тепърва да се учиме да завиваме болчета......като не разбираш и бъкел от жица,как мислиш че с едно две изказвания ще те направим електротехник и ще можеш да правиш коли,още повече Бмв :mhihi:
Още повече ,че има 300 теми за тия скапани стопове,и е описвано подробно какво се прави при такъв проблем,ЛИЧНО АЗ съм го описвал дори,ама няма кой да търси и да чете :dummy: + това толкова ли е трудно да прочетеш правилата и да си пуснеш мнението както трябва-не си упоменал модел на колата,не си упоменал дали е преди фейса или след,неща които са от супер голямо значение,ние тука боб ли да хвърляме :dummy:
И какво по дяволите значи "ходих на еладжия и той свали габарита" ??? Крушката ли е свалил,платката ли,стопа ли,какво??? Пояснявайте ги тези неща :ranting: :ranting: :ranting:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

Мнение от gentata » 05 Окт 2011, 18:28

Освен LCM и кабелите от него към стоповете могат и масите да са възможната причина - окислени, разхлабени съединители и т.н.
Шъ знайш туй мултицйета гуляма раута прай стига дъ гу щтракниш кат тряя и бодниш къдйет тряя :mhihi: :mhihi:
:driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 21.04.2010
Пол: Мъж
Кара: F11 530d xDrive

Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

Мнение от M3-CSL » 05 Окт 2011, 19:41

meha написа:Не,форума е за любители които разбират от коли,а не тепърва да се учиме да завиваме болчета......като не разбираш и бъкел от жица,как мислиш че с едно две изказвания ще те направим електротехник и ще можеш да правиш коли,още повече Бмв :mhihi:
Още повече ,че има 300 теми за тия скапани стопове,и е описвано подробно какво се прави при такъв проблем,ЛИЧНО АЗ съм го описвал дори,ама няма кой да търси и да чете :dummy: + това толкова ли е трудно да прочетеш правилата и да си пуснеш мнението както трябва-не си упоменал модел на колата,не си упоменал дали е преди фейса или след,неща които са от супер голямо значение,ние тука боб ли да хвърляме :dummy:
И какво по дяволите значи "ходих на еладжия и той свали габарита" ??? Крушката ли е свалил,платката ли,стопа ли,какво??? Пояснявайте ги тези неща :ranting: :ranting: :ranting:

Колега, не знам защо го прие толкова вътрешно...
Така цялата история накратко. Колата е ТДС 98ма година, на която са сменени фаровете и стоповете с фейсови на Хела. Като взех колата въобще не обърнах внимание, че единия габарит не свети (което си е моя грешка). Когато след няколко дни я подкарах ми изкара грешка на борда, че десния габарит не свети и той наистина не светеше. Иначе крушката за задна скорост си свети, което ме накара да си мисля, че проблема е в някоя крушка. Но понеже и единия енджъл спря да свети отидох в сервиз в който се замиват само с токове. Там ми оправиха енджъла (оказа се даже, че са сложени по-слаби крушки от предишния собственик). Свалиха и целия заден десен габарит от колата и го тестваха на някаква машина с която му пускаха ток да го пробват. Учудиха се, че почва да свети на много слабо напрежение. Погледнаха всички снадки на кабелите и го закачиха пак на колата. Тогава почна да свети, но както казах вече трепти, а не свети ярко както другия. Обясниха ми, че могат да пробват да го оправят, но трябва да разлепят целия габарит и да човъркат вътре.
И нещо друго интересно, когато понякога колата друсне през дупките на пътя, грешката на борда изчезва за няколко минути до следващото друсване.

п.с. Писах в тази тема, понеже използвах именно търсачката с думите "ремонт на габарити" в подфорума Е39 :paranoid:

Ако някой може да помогне със съвет е добре дошъл, ако не здраве да е.
Лека вечер

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

Мнение от gentata » 05 Окт 2011, 20:00

M3-CSL написа:..И нещо друго интересно, когато понякога колата друсне през дупките на пътя, грешката на борда изчезва за няколко минути до следващото друсване. .....

Провери си (или я закарай колата да я проверят токаджии) всички ел. връзки и контакти на задните светлини било то на самите лампи във фасунгите и клупонзите отзад на стопа. От това се почва ако не даде резултат после напред към LCM и кабели.
:driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо

Мнение от sadex5 » 06 Окт 2011, 3:42

Кажи им на майсторите да намерят един подходящ резистор с подходяща товарна мощност и съпротивление, и кажи после дали трепти стопа.
Машината дето и викаш се нарича автотрансформатор и подава постоянен ток 2-12 В. Кажи им че е нормално стопа да просветва леко на 5 В. Те мислят че вътре има изгорял стабилизатор на напрежение, ценеров диод. Такъв при БМВ е39 няма. Има при 7 ма серия само.
Нямаш ли някой познат с DIS или NCS expert да ти пусне една опция за LED стопове ?

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook