Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Много колеги тук със заключени печки са ги отключили и си ги пускат с таймер и се кефят, значи не би трябвало да има проблеми, в краен случай да лъжем компютъра за да не записва грешки и съответно да можем да подкараме печките, защото на мен ми е зор сутрин да се качвам в топла кола и да избягвам студения старт.
EDIT:
Погледнах под капака и нямам помпичка горе, само клапите са си.
EDIT:
Погледнах под капака и нямам помпичка горе, само клапите са си.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Днес пусках моята печка принудително, външна температура 17 градуса, запали и бачка нормално.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Аз я пуснах през навигацията и стана следното.
Почна да бръмчи, за малко се включи и климатроника, но после угасна, печката въртеше, но все едно някаква перка се въртеше, такъв беше звука, от началото леко замириса на нафта и това беше.
Почна да бръмчи, за малко се включи и климатроника, но после угасна, печката въртеше, но все едно някаква перка се въртеше, такъв беше звука, от началото леко замириса на нафта и това беше.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Retrofit написа:На долната помпа няма какво да и затегне, вътре самата турбина се маже от антифриза и изпълнява ролята на статор и се върти на принципа на безчетков мотор.....
Няма как да я смазва антифриза! Антифриза няма контакт с ел двигателчето, ротора му и лагеруващите части..... Ако влиза там антифриз, ще изгори ел моторчето на помпата и ще се прецака много бързо. Антифриза е само в помпеният елемент/отсег на помпичката, там където е перчицата.... Не си ли вадил помпичка за чистачки... прецакала се точно от такъв проблем- течност влиза в ел двигателчето и край....
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
М5 има ли печка? 


"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
LUCIFER'S написа:Retrofit написа:На долната помпа няма какво да и затегне, вътре самата турбина се маже от антифриза и изпълнява ролята на статор и се върти на принципа на безчетков мотор.....
Няма как да я смазва антифриза! Антифриза няма контакт с ел двигателчето, ротора му и лагеруващите части..... Ако влиза там антифриз, ще изгори ел моторчето на помпата и ще се прецака много бързо. Антифриза е само в помпеният елемент/отсег на помпичката, там където е перчицата.... Не си ли вадил помпичка за чистачки... прецакала се точно от такъв проблем- течност влиза в ел двигателчето и край....
Колега, глупости говориш, помпата на печката няма нищо общо с помпичка за чистачки.
Водната помпа на печката е един безчетков мотор, където принципа на работа е обърнат, няма четки и колектор, движението се извършва на магнитна индукция, където самата турбина е магнит, поставен върху намотка, намотката е капсулована, но е вътре в антифриза, турбинката е с магнит и я обгръща.
Цялата подвижна част е потопена в антифриз, той маже оста на перката, и практически няма какво да и се развали на помпата, освен ако не изгори намотката или се износи лагеруващата част и загуби съосие да не се върти свободно.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Retrofit написа:
Колега, глупости говориш, помпата на печката няма нищо общо с помпичка за чистачки.
Водната помпа на печката е един безчетков мотор, където принципа на работа е обърнат, няма четки и колектор, движението се извършва на магнитна индукция, където самата турбина е магнит, поставен върху намотка, намотката е капсулована, но е вътре в антифриза, турбинката е с магнит и я обгръща.
Цялата подвижна част е потопена в антифриз, той маже оста на перката, и практически няма какво да и се развали на помпата, освен ако не изгори намотката или се износи лагеруващата част и загуби съосие да не се върти свободно.
Нищо против, но ти гледал ли си как е самата помпа, и кое и е в антифриз?

Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Retrofit написа: ... Според мен, екстрата "Допълнително отопление - Auxiliary heating" се поръчва отделно и оборудването на автомобила е друго, тогава има помпа горе на клапаните, за долу на печката не съм сигурен дали като имаш екстрата имаш и помпа или там няма помпа.
А това заключване на печката не е случайно и скрито като екстра, а просто оборудването на колата не е достатъчно за да бъде активирана и да работи безпроблемно, тук ги отключваме, ама от там почват и проблемите с печките....
Ако се съди по ЕТК-ата за бензиновите мотори се предлага ретрофит който представлява следния Installing set
За дизеловите мотори тази опция не се предлага като Retrofit което означава че е стандартна опция за вграждане във всички модели и е стандартно оборудване.
При това положение си мисля, че "ъпдейта" позволяващ печката да се отключи (т.е. да се види и управлява от MID-a или NAVI-то) е единствено софтуерна настройка и промяна (разрешаване) на определени функции. Ако отключването налагаше промяната или добавянето на механични компоненти и/или електроника това щеше да е описано в ЕТК-ата както е направено за бензиновите мотори.
PS Нямам преки впечатления от дизеловите печки и не твърдя че съм прав но ми се струва логично да е така
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
LUCIFER'S написа:Нищо против, но ти гледал ли си как е самата помпа, и кое и е в антифриз?
Аз съм гледал, но ти май не си гледал.... специално разглобих една помпа да я снимам да видите какво има вътре, и кое е в антифриза и кое не.





- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Retrofit написа:....
Електромоторчето... със стрелките- Искаш да кажеш, че в него влиза антифриз така ли? И то там където е роторчето...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Няма електромоторче.... единственото подвижно нещо е самата турбинка, не виждаш ли че оста е гладка, самата перка лагерува по оста, а оста е неподвижна.
Перката е магнитна отвътре, завърта се когато се подаде напрежение на бубината под оста, самата перка обгръща бубината и противоположните магнитни полета от бубината и магнита я карат да се върти... това е принципа на безчетков мотор.
На снимките се вижда ясно, че всичко е залято от антифриза и изпълнява ролята на смазка за турбината.
Перката е магнитна отвътре, завърта се когато се подаде напрежение на бубината под оста, самата перка обгръща бубината и противоположните магнитни полета от бубината и магнита я карат да се върти... това е принципа на безчетков мотор.
На снимките се вижда ясно, че всичко е залято от антифриза и изпълнява ролята на смазка за турбината.
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
с две думи , няма какво да и се развали или износи на тази помпичка , така ли ?
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Retrofit написа:Няма електромоторче.... единственото подвижно нещо е самата турбинка, не виждаш ли че оста е гладка, самата перка лагерува по оста, а оста е неподвижна.
Перката е магнитна отвътре, завърта се когато се подаде напрежение на бубината под оста, самата перка обгръща бубината и противоположните магнитни полета от бубината и магнита я карат да се върти... това е принципа на безчетков мотор.
На снимките се вижда ясно, че всичко е залято от антифриза и изпълнява ролята на смазка за турбината.
Докато всички умувате над тази помпичка,да вземе някой от вас да махне задното капаче на помпичката ,там от където излиза кабела й.
Ще останете доста учудени какво има там

И тогава чак ще Ви стане ясно какво й се прецаква ........
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Retrofit написа:...
Oт вчера до сега тъй ли не го раглоби/отрязя това капаче да видиш какво има там....

Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Не, няма за какво да го вадя капака, помпата си е работеща, но я разглобих заради теб, защото ми обясняваш неща в които не си сигурен и сравняваш помпата на печката с тази на чистачките която няма ама нищо общо...
Въпроса е... когато имаш оригинална навигация и активирана печка с таймер, трябва ли да има две помпи, една на печката и една на клапаните на парното...или има вграждани печки без помпа, затова има помпа на клапаните?
Въобще има ли дизелови е39-ки с две помпи, или едната замества другата?
Също, защо работеща печка като се отключи с ДИС, после вади грешка за водна помпа?
Илко знае верния отговор, дано да реши да продума
Въпроса е... когато имаш оригинална навигация и активирана печка с таймер, трябва ли да има две помпи, една на печката и една на клапаните на парното...или има вграждани печки без помпа, затова има помпа на клапаните?
Въобще има ли дизелови е39-ки с две помпи, или едната замества другата?
Също, защо работеща печка като се отключи с ДИС, после вади грешка за водна помпа?
Илко знае верния отговор, дано да реши да продума

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]