Волан от Е90 на Е60?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Волан от Е90 на Е60?
Някой слагал ли е волан от Е90 на Е60?
Или изобщо експериментирал ли е с волани с еърбег и копчета (за радио и др.) по тях? Интересува ме следното:
- Диаметърът на централния отвор на волана същия ли е?
- Електрическите сигнали към еърбега и от копчетата на волана съвместими ли са между двете коли?
- Има ли някакви други неща по механиката на захващане на волана които могат да се окажат проблем?
Благодаря за всякакви съвети и идеи.
Или изобщо експериментирал ли е с волани с еърбег и копчета (за радио и др.) по тях? Интересува ме следното:
- Диаметърът на централния отвор на волана същия ли е?
- Електрическите сигнали към еърбега и от копчетата на волана съвместими ли са между двете коли?
- Има ли някакви други неща по механиката на захващане на волана които могат да се окажат проблем?
Благодаря за всякакви съвети и идеи.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Волан от Е90 на Е60?
Опитах се да сложа волан от Е90 на моята Е61. Ето резултатите в удебелен шрифт:
Иначе спортния волан от Е90 е с 1 см по-малък диаметър (37 см срещу 38 см) от спортния волан на Е60, и геврека на Е90 е една идея по-дебел. усещането като се сложи в купето на Е60 е много готино - по-компактен и спортен е волана, без геврека да е толкова дебел в посока таблото като на М-спорт волана на Е60.
Отвора от 9 до 3 часа също е по-малък, което допринася за спортното усещане. Освен това волана от Е90 е може би с 20-30% по-лек, което е необяснимо. С една дума, би било супер да можеше да се сложи, ама йок..
Между другото концепцията волан/кормилна колона в Е90-93, Е70, Е71 и единицата е почти идентична, така че ако някой иска да слага на Х5, б и трябвало да е възможно.
Между другото, по същата логика волан/колона на Е60-63 са идентични с Е65 (и Ролс-Ройс Фантом
), така че някой ако иска може да си сложи волан от Е60 на седмицата (както правят в Алпина) или обратното 
da6ip написа:Някой слагал ли е волан от Е90 на Е60?
Или изобщо експериментирал ли е с волани с еърбег и копчета (за радио и др.) по тях? Интересува ме следното:
- Диаметърът на централния отвор на волана същия ли е? Не, на Е90 е по-малък, поради което воланът не влиза на кормилната колона на Е60. Единствено поради тази причина модификацията категорично не може да стане.
- Електрическите сигнали към еърбега и от копчетата на волана съвместими ли са между двете коли? Съвместими са. Старите Е60 (преди 09/2005) имат един еърбег-модул във волана, който трябва да се прехвърли в новия волан, и крайната комуникация към еърбега е същата като при Е90. Окабеляването на бутоните на волана, както и евентуално на лопатките се прехвърлят също. Очаква се колата да има трудности с разпознаването на еърбега електронно и да дава грешка (която може да се елиминира с кодиране), но еърбегът ще работи както и при Е90.
- Има ли някакви други неща по механиката на захващане на волана които могат да се окажат проблем? Много неща са - трябва да се пробият 2 правоъгълни отвора (на 3 и 9 часа) за буксите към кормилната колона на Е60, в 12 часа отзад на волана трябва да се монтира един щифт за заключване на волана, а на 6 часа грубо отзад на волана да се монтира една пластмаса която да върти касетата с окабеляването. Но тези неща са оправими с добър майстор и добра техника, за разлика от централния отвор.![]()
Благодаря за всякакви съвети и идеи. Както се казва - помогни си сам, за да ти помогне и Господ.
Иначе спортния волан от Е90 е с 1 см по-малък диаметър (37 см срещу 38 см) от спортния волан на Е60, и геврека на Е90 е една идея по-дебел. усещането като се сложи в купето на Е60 е много готино - по-компактен и спортен е волана, без геврека да е толкова дебел в посока таблото като на М-спорт волана на Е60.
Отвора от 9 до 3 часа също е по-малък, което допринася за спортното усещане. Освен това волана от Е90 е може би с 20-30% по-лек, което е необяснимо. С една дума, би било супер да можеше да се сложи, ама йок..
Между другото концепцията волан/кормилна колона в Е90-93, Е70, Е71 и единицата е почти идентична, така че ако някой иска да слага на Х5, б и трябвало да е възможно.
Между другото, по същата логика волан/колона на Е60-63 са идентични с Е65 (и Ролс-Ройс Фантом


Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- sawion
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: Волан от Е90 на Е60?
а някой случайно дали знае възможно ли е от е60 фейс волан да се монтира на преди фейс и дали еърбега е същия или трябва и той да се смени?
- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Волан от Е90 на Е60?
Не може да се монтира. При фейса е различен модула на кормилната колона. Преди фейса има модул в самия волан, който контролира бутоните по волана и еърбега, подгряване и перата на волана. При фейса този модул е махнат и това управление се поема от модула на кормилната колона. Следователно и касетата с кабелите (не знам точно как се казва), която свързва модула на кормилната колона и волана има повече пинове и тя трябва да се смени. Аърбега е същия поне. Като за тази цел да не се бърка какъв волан може да се сложи, двата волана са изляти различно като фейсовия не може да влезе в касета с кабелите на преди фейса. Общо взето цялото управление е различно.
Свъщност за какво ти е слагаш волан на фейса на кола преди фейса. Воланите са еднакви и ромбовидния и спортния. При фейса има разлика в това, че има бутон за активиране на асистента за напускане на платното и едно моторче в самия волан, който вибрира. Ако има и така поръчана екстра де.
Свъщност за какво ти е слагаш волан на фейса на кола преди фейса. Воланите са еднакви и ромбовидния и спортния. При фейса има разлика в това, че има бутон за активиране на асистента за напускане на платното и едно моторче в самия волан, който вибрира. Ако има и така поръчана екстра де.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Волан от Е90 на Е60?
sawion написа:а някой случайно дали знае възможно ли е от е60 фейс волан да се монтира на преди фейс и дали еърбега е същия или трябва и той да се смени?
Има теми с подробни инструкции за монтиране на волан след 09/05 (но преди фейс) на кола от преди 09/05.
Не знам какво целиш (може би лопатки?) но евентуално можеш да го постигнеш като вземеш волан от периода 09/05-02/07.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани