Проблем със спирачки

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Проблем със спирачки

Мнение от Coulthard » 15 Сеп 2011, 11:01

Здравейте колеги имам едно малко проблемче със спирачките. При натискане педала задържа в дадено положение и 5сек. по-късно започва да потъва, педал е мек, колата определено няма същото спирачно усилие и при рязко натискане се чува съскащ звук все едно от някъде излиза въздух/течност под налягане. Нямам никакви загуби на течност, съединителя ми е ок, маркучи апарати и тнт всичко е 6точки.
Давайте идеи какво е че не ми се кара колата направо на всяко кръстовище изтръпвам
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 19.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 323ci
Детайли за колата: Убава кола, пишман шофьор.

Re: Проблем със спирачки

Мнение от orgazmotron » 15 Сеп 2011, 11:05

Същите симптоми имах, смених спирачни цилиндри отзад. Гълташе въздух.

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Проблем със спирачки

Мнение от vladi_a_i » 15 Сеп 2011, 11:06

Долната помпа ако не се лъжа тази на педала те бъзика...тя работи но изпуска :yes:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 9.03.2009
Пол: Мъж

Re: Проблем със спирачки

Мнение от gen4o » 15 Сеп 2011, 11:16

тя помпата е само една

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Проблем със спирачки

Мнение от Cosworth » 15 Сеп 2011, 13:07

СЕВРВО, има серво колата колеги...
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Проблем със спирачки

Мнение от Coulthard » 15 Сеп 2011, 13:25

без да ми се смеете ама не издържах избягах от работа за 1 час и ето какво се оказа:
Въздух в системата + маркуча от вакум помпата до сервото в последната си част от клапана към сервото.
След смяна на цялата спирачна течност + обезвъздушаване с помпа както си е реда (а не както се практикува помпи педала па да видим дали ще избута въздуха) педала се втвърди и колата спира. При натискане и задържане на педала продължава да потъва но това ще се реши в момента в който сменя и маркуча към сервото. Номер 5 от схемата
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CC31&mospid=47446&btnr=11_1194&hg=11&fg=45
Утре живот и здраве ще кажа дали проблема е отстранен
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Проблем със спирачки

Мнение от Cosworth » 15 Сеп 2011, 16:45

Coulthard написа:без да ми се смеете ама не издържах избягах от работа за 1 час и ето какво се оказа:
Въздух в системата + маркуча от вакум помпата до сервото в последната си част от клапана към сервото.

Ехх секта :mhihi:
Трябва да погледна и моя маркуч, четох една тема има я в "тунинг.бг" и още един два форума изкопирана... Става въпрос за "Регулиране на серво-усилвателя", доколкото разбрах всяко серво е калибровано са всеки различен двигател и кола, поради това че работи с вакум и той е различен при различните двигатели?? Един вид се елиминира и празния ход(ако има такъв, какъвто имам аз!?). Това прави вакума да отваря или незнам какво по рано и по този начин става по чувствителен педала, при мен в момента има едни 5см които нищо не правят ама едвам едвам да усетиш нещо. И сега имам едно двойно серво пред мен мисля да го проверя за такъв "реглаж" четах из интернет някой казват че това е само за АЗЛК или ВАЗ??? или на коли без АБС, но знае ли човек.. Хора запозанти в тази област и с опит може да подскажат...
Ето едно копие от VWclub:
Оказва се че при правилно регулирано серво и МОСКВИЧ може да има по-добри спирачки от чисто нова кола.

Моля някой да сподели, ако е правил подобна или същата дивотия на описаната по-долу

http://moskvich-bg.org/phorum-5.2.6a/re ... 1994,21994

Технологията

Вътре в буталото на сервото откъм педалите има винт за настроиване на сработването на "атмосферно-вакуумния клапан" ако превода е точен.Прави се по следната технология:
1.Разкулачва се вилката от педала и много внимателно се сваля предпазния маншон.
2.С тънка и ръбата отверка в ролята на лост (ръба й се забива в вътрешната стена на втулката, а цилиндричната част се опира в пръта на тласкача)се развива втулката на буталото и се изважда с тласкача комплект.Тук трябваше снимка,но дано е ясно как става .
3.С подвижна лампа(ако се прави на място) се осветява вътре в буталото и се вижда винт с широка и плоска глава в самото дъно.Той би трябвало да е зафиксиран с херметик,боя или друго срещу самоотвиване т.е не би трябвало да се отвива лесно без да се държи контра върху тласкача на сервото към главния.Затова просто се развиват двете гайки на главния от сервото и той се издърпва навън доката се извади от отвора на сервото опашката му.Слагат се едни чираци да захапят на цилиндричната част, а не на шестограна и се влиза пак отдолу, за да се развие винта.
4.Развития и изваден винт се почиства от остатъците от фиксатора с плашка М6 или нещо подобно, но внимателно и качественно.Надява се на някакъв дорник или друго приспособление метчик М6 и се прави същото с резбата на отвора, от който излезе винта.Целта е винта да се движи без задържане и леко.Затова препоръчвам да се провери след тази процедура дали е така.
5.Връща се главния цилиндър на мястото му,като ако има нужда се сменя уплътнителния пръстен(препоръчва се, защото обикновенно вече е деформирал по формата на процепа).
6.Намазва се винта(не резбовия отвор) с някакъв херметик,боя или каквото имате,аз го наплесках с някакво универсално лепило MOMENT ,защото друго нямах ,а беше вече затворено ,но в никакъв случай бързо съхнещ каноколит или супер бонд.
7.Поставя се винта в отвора като се натиска с пръст и леко пак с пръста се завива докато захване(при условие,че не сваляте сервото иначе е по-лесно).
8.Пуска се двигателя на празен ход,при затворен капак за да е тихо,спира се музика и разговори и започва завиване на винта бавно без да се дава аксиален натиск върху отверката.
В началото винта върви леко (около 3 оборота) после се усеща леко съпротивление,продължавате още да въртите и след това се чува шипенето на отворения клапан т.е. сервото е сработило.
Връща се 1,5 оборота назад и се изчаква времето за втвърдяване на фиксиращия състав.През това време може да се сложи втулката и тласкача, като препоръчвам да се смени въздушния филтър във втулката.
Според руснака ако винта е завит по-дълбоко, педала на спирачката ще се връща по-бавно, но аз правих опит да го отвия само на 1 оборот ,а не на 1,5-2 както препоръчват и в резултат колата се пльосваше по корем само като си допирах крака до педала на спирачката ,затова го коригирах по тяхните инструкции.
И друго,на който му се играе е добре да се разширят компенсационните отвори в главния на 1-1,2 мм и да се завие регулировъчния винт на тласкача от сервото към опашката на главния, така,че да стърчи с 6мм -0,3 ,а не както ги нагласят 7мм и даже в +.Обаче ако не разширявате отворите не е неоходимо,аз го правя заради калпавата спирачна течност и гъстотата й - който си е играл се сеща, но не е важно.

Съвети

За предпочитане е да се прави на място т.е при монтирано серво и главен ,защото всеки двигател си има специфика на работа,а пък и обратния клапан е със специфично позициониране ,имам предвид ,че ако малко усучеш маркуча от смукателния и може да не уплътнява добре.Друго което съм забелязал от опит е,че сервотата от магазина обикновенно не са много читави т.е. не държат вакуума дълго сигурно пускат от някъде или по принцип са си били дефектни и затова са ги пуснали за зип - не знам но е така ,не е лошо да намериш няко блъснат или нещо такова за сваляне.
Ако искаш коректни спирачки не забравяй да смениш и регулатора на задните - дори и малко по-бавно да връща буталото,вече си е голям проблем, защото губиш и предните, системата е адски прецизна и си иска честа поддръжка не като при диагоналните(ладите например могат и без него).
Да не забравя не се увличай като мен от лакомия да го правиш много чувствителен ,че става страшно без АБС - не се усеща кога ще блокират.

Ефекта

Преди месец си свалих от руския форум технологията за настройка на отварянето на вакуумния и атмосферния клапан на сервото.Сега разбрах-тази кола имала страшни спирачки - служебната корола просто избледня.Ако някой ми обясни как да го кача или линквам защото е малко неудобно за разказване трябва да се видят и картинките,но го проверих на практика - работи, ако го знаех преди 10 г. нямаше да се занимавам с лукас.

Цялата е технология е взета от http://www.azlk.ru ,a обяснението и разяснение по работа благодарение на колегата Chunchev !
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Проблем със спирачки

Мнение от txl » 15 Сеп 2011, 18:55

Coulthard написа:При натискане и задържане на педала продължава да потъва но това ще се реши в момента в който сменя и маркуча към сервото.


Ако е за смяна маркуча го смени, но потъването на педала няма да се оправи от това. Щом потъва, или изпуска спирачната помпа, или има теч някъде.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 6.09.2011
Кара: 320i БЕЗ ВАНОС
Мечтае да кара: M3 e36 Bi-Turbo

Re: Проблем със спирачки

Мнение от DriftCage » 15 Сеп 2011, 20:13

Смених си спирачната помпа и всичко стана ок.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Проблем със спирачки

Мнение от Coulthard » 15 Сеп 2011, 20:35

Теч няма, дори грам течност не губя, така че остава както ти казваш спирачна помпа и ся идва филма щото бате ни Иво е драснал една харна статийка за спирачна помпа от М3 :) Та, ако някой може да ми помогне с парт номер ще съм благодарен. Аз намерих това
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=25
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем със спирачки

Мнение от vladobate » 16 Сеп 2011, 0:21

Coulthard написа:Теч няма, дори грам течност не губя, така че остава както ти казваш спирачна помпа и ся идва филма щото бате ни Иво е драснал една харна статийка за спирачна помпа от М3 :) Та, ако някой може да ми помогне с парт номер ще съм благодарен. Аз намерих това
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=25

Помпата на М3 е същата кат на Е34ТДС-а и съм пробвал даже да слагам такава барабар с двойно серво ама не става брат, заради шибаното ASC дет се чудя как да го изфърля. Всичко бях разглобил ама йок ударих на камък :mhihi: тъй че внимателно с тея двойни серво апарати.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Проблем със спирачки

Мнение от Cosworth » 16 Сеп 2011, 4:45

vladobate написа:
Coulthard написа:Теч няма, дори грам течност не губя, така че остава както ти казваш спирачна помпа и ся идва филма щото бате ни Иво е драснал една харна статийка за спирачна помпа от М3 :) Та, ако някой може да ми помогне с парт номер ще съм благодарен. Аз намерих това
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=25

Помпата на М3 е същата кат на Е34ТДС-а и съм пробвал даже да слагам такава барабар с двойно серво ама не става брат, заради шибаното ASC дет се чудя как да го изфърля. Всичко бях разглобил ама йок ударих на камък :mhihi: тъй че внимателно с тея двойни серво апарати.


Я я кажи :mhihi: че аз тамън съм взел такава помпа и двойно серво като нямам АСЦ, нямам проблем нали смисал ако помпата си е 3-канална не 4-канална както трябва да е за АСЦ нали ? Аз като нямам лесно ли ще се постави двойното серво ?
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Проблем със спирачки

Мнение от Coulthard » 16 Сеп 2011, 11:19

принципно идеята е помпата да е от кола без АСЦ и е плъг анд плей ако и ти нямаш АСЦ
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Проблем със спирачки

Мнение от vladi_a_i » 16 Сеп 2011, 12:06

gen4o написа:тя помпата е само една

Грешка на езика колега-имах на предвид серво помпата/за което се извинявам/,но може и самото серво да има заминала мембрана нещо и така да прави,той колегата се е насочил към маркуча,но да знае,че е много здрав и поне при мен има някви стоманизирани жилки като плетеница е...
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Проблем със спирачки

Мнение от Cosworth » 16 Сеп 2011, 13:28

a някой с идея за "реглажа" на сервото ??
ИзображениеИзображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook