Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
ico318 написа:....
Браво колега, честито





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
Така да вдигна малко темата. Да внеса още малко инфо в темата, за да не дават излишни пари и другите колеги. Венеца от м50/м52 НЕ става на маховик от м20. Венеца на м20 е с 1-2 мм по широк и този от м50/52 просто не иска да влеза по никакъв начин. Така че, не си правете труда да го правите просто не става. Другия вариант е да се пристържа малко повръхноста на м20 ковия маховик и да се пристърже малко на струг докато се стигне до размера на м50/,52 и тогава да се сложи венеца пак с нагряване, но пак опираме до момента с баланса.
Сега и аз да задам въпрос - каква е разликата м/у стартера на е30 и е34 и защо задължително трябва да е от е34 като по каталозите са с еднакви каталожни ноемра
Part 12411726508 (Rmfd- STARTER MOTOR) was found on the following vehicles:
E21: Details on E21
E21 320 Sedan, Europe
E21 323i Sedan, Europe
E28: Details on E28
E28 520i Sedan, Europe
E28 525e Sedan, Europe
E30: Details on E30
E30 320i Coupe, Europe
E30 320i Sedan, Europe
E30 320i Convertible, Europe
E30 320i Touring, Europe
E30 323i Sedan, Europe
E30 323i Coupe, Europe
E30 325e Coupe, Europe
E30 325e Sedan, Europe
E30 325i Coupe, Europe
E30 325i Convertible, Europe
E30 325i Sedan, Europe
E30 325i Touring, Europe
E30 325ix Coupe, Europe
E30 325ix Sedan, Europe
E30 325ix Touring, Europe
E34: Details on E34
E34 520i Sedan, Europe
E34 525i Sedan, Europe
Горния венец е от м20, долния е от м50. След толкова греене и бой накрая м50ковия стана толкова широк, че сега е хлабав на м50 маховик, а все още не може да взеле на м20 маховик. От снимкиата не се вижда много добре, но м20 е по широк.

Сега и аз да задам въпрос - каква е разликата м/у стартера на е30 и е34 и защо задължително трябва да е от е34 като по каталозите са с еднакви каталожни ноемра
Part 12411726508 (Rmfd- STARTER MOTOR) was found on the following vehicles:
E21: Details on E21
E21 320 Sedan, Europe
E21 323i Sedan, Europe
E28: Details on E28
E28 520i Sedan, Europe
E28 525e Sedan, Europe
E30: Details on E30
E30 320i Coupe, Europe
E30 320i Sedan, Europe
E30 320i Convertible, Europe
E30 320i Touring, Europe
E30 323i Sedan, Europe
E30 323i Coupe, Europe
E30 325e Coupe, Europe
E30 325e Sedan, Europe
E30 325i Coupe, Europe
E30 325i Convertible, Europe
E30 325i Sedan, Europe
E30 325i Touring, Europe
E30 325ix Coupe, Europe
E30 325ix Sedan, Europe
E30 325ix Touring, Europe
E34: Details on E34
E34 520i Sedan, Europe
E34 525i Sedan, Europe
Горния венец е от м20, долния е от м50. След толкова греене и бой накрая м50ковия стана толкова широк, че сега е хлабав на м50 маховик, а все още не може да взеле на м20 маховик. От снимкиата не се вижда много добре, но м20 е по широк.

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
на е30 и е34 с м20 мотор,стартерите са еднакви-включително и бендекса.вилките на е30 с м20 и м40,също са еднакви.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
Така да обогатя темата с още снимков материал. Маховик m20 8,5kg свален е до 5,9kg. Фирмите за баланс, които намерих след доста търсене са завода в Първомай (Пловдив), който е посочил колегата по горе. Обадих им се на 0887917400 Митко и човека каза, че приемат и пратки по Еконт до офиса в Първомай (след предварителна угоровка разбирасе) извършват баланса и го пращат обратно с наложен платеж на собственика му или пращате парит еза баланса заедно с маховика, както се уговорите.
Най накрая намерих тоя прословут баланс в Гео Милев ,след питане тук там
ето това е въпростната фирма
: http://module-bg.com/contacts.htm
Правят баланс динамичен на маховици и фирмата излиза в google,но не по "банас на маховик" а "динамичен баланс"
Както и да е в Четвъртък ще занеса маховика за баланс и ще дам още инфо тогава.
Иначе олекотяването ми го извършиха тук
http://toli-point.com/
направиха го точно както го исках, имат стругове и водорежеща машина, удобно е за всички колеги от източните квартали.

Най накрая намерих тоя прословут баланс в Гео Милев ,след питане тук там
ето това е въпростната фирма

Правят баланс динамичен на маховици и фирмата излиза в google,но не по "банас на маховик" а "динамичен баланс"

Както и да е в Четвъртък ще занеса маховика за баланс и ще дам още инфо тогава.
Иначе олекотяването ми го извършиха тук

направиха го точно както го исках, имат стругове и водорежеща машина, удобно е за всички колеги от източните квартали.

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- Киров
- Пловдивски Джигит
-
- Мнения: 735
- Регистриран на: 14.02.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 728 IA
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
колеги ,а ще може ли някой да сподели как стоят нещатата с лекия маховик за М44 и колко пари струват горе долу необходимите части за извършване на процедурата...




- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
Peturcho_bmw написа:колеги ,а ще може ли някой да сподели как стоят нещатата с лекия маховик за М44 и колко пари струват горе долу необходимите части за извършване на процедурата...![]()
![]()
До колкото съм запознат колега за м42 има вариант с маховик и съединител от м20 ,както и бендикс от м20 е34, но за м44 незнам ,провери с в сайта с какво тегло е маховика ти


- Киров
- Пловдивски Джигит
-
- Мнения: 735
- Регистриран на: 14.02.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 728 IA
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
kokoshkite написа:Peturcho_bmw написа:колеги ,а ще може ли някой да сподели как стоят нещатата с лекия маховик за М44 и колко пари струват горе долу необходимите части за извършване на процедурата...![]()
![]()
До колкото съм запознат колега за м42 има вариант с маховик и съединител от м20 ,както и бендикс от м20 е34, но за м44 незнам ,провери с в сайта с какво тегло е маховика ти
в кой сайт д апроверя колега.. че не го знам кой е?


- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
В този сайт колега : http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... _flywheel/
Ако е с климатик колата е 12.5 кг тоест колкото на м42 ,би трябвало да става конверсията с м20 маховик ,нека по-запознатите да кажат
Ако е с климатик колата е 12.5 кг тоест колкото на м42 ,би трябвало да става конверсията с м20 маховик ,нека по-запознатите да кажат


- Киров
- Пловдивски Джигит
-
- Мнения: 735
- Регистриран на: 14.02.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 728 IA
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
kokoshkite написа:В този сайт колега : http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... _flywheel/
Ако е с климатик колата е 12.5 кг тоест колкото на м42 ,би трябвало да става конверсията с м20 маховик ,нека по-запознатите да кажат
да да даже е склиматроник



- bebcho__
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 29.09.2009
- Местоположение: Бяла
- Пол: Мъж
- Кара: грозно е36 купе
- Мечтае да кара: настрани с около 200
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
колеги имам следния проблем...на м52 съм сменил маховика с лекия 6,3 с комплект притискател феродо и аксялен лагер от м20 всичко си заспа нямаше никакви проблеми до снощи..(отбелязвам че колата не е палена откакто е направена конверсията никога)...скоростите отказаха да влизат, педала на съединителя е супер мек, все едно е откачен, а всъщност си помпи течност. малко преди това колата беше на скорост и когато отпуснахме ръчната започна да се движи все едно е на свободна. пак казвам това става докато вкарвам/изкарвам колата от гаража и никога не се е движила след конверсията на маховика. идеи? 

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
bebcho__ написа:колеги имам следния проблем...на м52 съм сменил маховика с лекия 6,3 с комплект притискател феродо и аксялен лагер от м20 всичко си заспа нямаше никакви проблеми до снощи..(отбелязвам че колата не е палена откакто е направена конверсията никога)...скоростите отказаха да влизат, педала на съединителя е супер мек, все едно е откачен, а всъщност си помпи течност. малко преди това колата беше на скорост и когато отпуснахме ръчната започна да се движи все едно е на свободна. пак казвам това става докато вкарвам/изкарвам колата от гаража и никога не се е движила след конверсията на маховика. идеи?
Как си разбрал че е нямало проблеми, като не е била палена ? Прочети моля те първа страница от темата, после си отговори на въпроса "къде са разликите?" и така... според мен там е проблема...



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
maxpower написа:Така да вдигна малко темата. Да внеса още малко инфо в темата, за да не дават излишни пари и другите колеги. Венеца от м50/м52 НЕ става на маховик от м20. Венеца на м20 е с 1-2 мм по широк и този от м50/52 просто не иска да влеза по никакъв начин. Така че, не си правете труда да го правите просто не става. Другия вариант е да се пристържа малко повръхноста на м20 ковия маховик и да се пристърже малко на струг докато се стигне до размера на м50/,52 и тогава да се сложи венеца пак с нагряване, но пак опираме до момента с баланса.
Сега и аз да задам въпрос - каква е разликата м/у стартера на е30 и е34 и защо задължително трябва да е от е34 като по каталозите са с еднакви каталожни ноемра
Part 12411726508 (Rmfd- STARTER MOTOR) was found on the following vehicles:
E21: Details on E21
E21 320 Sedan, Europe
E21 323i Sedan, Europe
E28: Details on E28
E28 520i Sedan, Europe
E28 525e Sedan, Europe
E30: Details on E30
E30 320i Coupe, Europe
E30 320i Sedan, Europe
E30 320i Convertible, Europe
E30 320i Touring, Europe
E30 323i Sedan, Europe
E30 323i Coupe, Europe
E30 325e Coupe, Europe
E30 325e Sedan, Europe
E30 325i Coupe, Europe
E30 325i Convertible, Europe
E30 325i Sedan, Europe
E30 325i Touring, Europe
E30 325ix Coupe, Europe
E30 325ix Sedan, Europe
E30 325ix Touring, Europe
E34: Details on E34
E34 520i Sedan, Europe
E34 525i Sedan, Europe
Горния венец е от м20, долния е от м50. След толкова греене и бой накрая м50ковия стана толкова широк, че сега е хлабав на м50 маховик, а все още не може да взеле на м20 маховик. От снимкиата не се вижда много добре, но м20 е по широк.
Така е колега!Аз взех м 20 маховик,и ги дадох заедно с моя двумасов м 52на железарска фирма,която ги изби и двата,на м 20 пусна стружка ок. 0,8 мм. и набиха моя венец на м 20.Снощи я запалих ,след трансплантация на колянов вал и биели от м52в25 и в комбинация с лекия маховик се получи ефекта уау!Иначе не съм балансирал маховика и няма никакви забележки.По този начин си останах с моя стартер.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
Абе и на мене ми мина през ума за тая интервенция, но така и така счупихме едното ухо на стартера при последното сваляне и вече се обезмисли смяната на венците и направо си взех един стартер 

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
bebcho__ написа:колеги имам следния проблем...на м52 съм сменил маховика с лекия 6,3 с комплект притискател феродо и аксялен лагер от м20 всичко си заспа нямаше никакви проблеми до снощи..(отбелязвам че колата не е палена откакто е направена конверсията никога)...скоростите отказаха да влизат, педала на съединителя е супер мек, все едно е откачен, а всъщност си помпи течност. малко преди това колата беше на скорост и когато отпуснахме ръчната започна да се движи все едно е на свободна. пак казвам това става докато вкарвам/изкарвам колата от гаража и никога не се е движила след конверсията на маховика. идеи?
Обърнали сте фородовия диск с пружините към маховика ...




- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
plradev написа:bebcho__ написа:колеги имам следния проблем...на м52 съм сменил маховика с лекия 6,3 с комплект притискател феродо и аксялен лагер от м20 всичко си заспа нямаше никакви проблеми до снощи..(отбелязвам че колата не е палена откакто е направена конверсията никога)...скоростите отказаха да влизат, педала на съединителя е супер мек, все едно е откачен, а всъщност си помпи течност. малко преди това колата беше на скорост и когато отпуснахме ръчната започна да се движи все едно е на свободна. пак казвам това става докато вкарвам/изкарвам колата от гаража и никога не се е движила след конверсията на маховика. идеи?
Обърнали сте фородовия диск с пружините към маховика ...![]()
Много кофти момент ,щото единствения вариант за отремонтиране е отново сваляне на скоростите и обръщане на феродовия диск както трябва да е . Демек с "плоската" си повърхнина към маховика ,а с "изпъкналата" към притискатела
Това е възможна причина!


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани