Силно чукане,повдигачи

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 725
Регистриран на: 24.10.2008
Местоположение: Around The World...
Пол: Мъж
Кара: е30,е46,е60
Мечтае да кара: е30-ката си с турбо
Детайли за колата: лимузинкa

Силно чукане,повдигачи

Мнение от angelBMW » 13 Сеп 2011, 5:11

Добро утро колеги,до преди 3 часа се занимавах с центровката на м52б28 поради причината че преди време бях свалил повдигачите за ревизия,следвах стъпка по стъпка статията на наш колега от форума при първи опит с центровката беше неуспешен,запали но при рязко подаване на газ се давеше и повдигачите чукаха отвратително,при втория опит центровката беше успешна,и нямаше давене при рязко подаване на газта дори ми се стори че се форсира по добре и от преди но единственото което ме притеснява че 1 или 2 повдигача ще ви излажа продалжават да чукат,преди да сваля повдигачите чукаше само един и то отвратително,колата е форсирвана само веднъж на 1000-1500 оборота поради причината че колата е в обществен гараж и не ми позволява все пак в 02:00 нема много луди хора като мен будни :mhihi:
Въпроса ми е ако я вкарам малко в оборот дали ще напълни чукащите повдигачи,моята логика е че иска по висок оборот за да качи маслото и да се напълнят всички повдигачи и не би трябвало да чукат

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Силно чукане,повдигачи

Мнение от bum_bum » 13 Сеп 2011, 8:05

Докато чука не мисля, че трябва да даваш газ за да не преебеш тарелките на тия чукащите повдигачи. Чистенето помага до някъде но не е някаква панацея. Добре е като ги чистиш и да ги попрегледаш и ако има съвсем заминали да ги смениш с някакви по-читави.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Силно чукане,повдигачи

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Сеп 2011, 8:30

Според мен нещо не е както трябва. Налягането е достатъчно високо, за да ги напълни дори на празен ход. Още повече, че след ревизията е започнал да чука и втори. Може просто да са си заминали.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Силно чукане,повдигачи

Мнение от Борис_Малинов » 13 Сеп 2011, 11:10

Трябваше предаврително да напълниш повдигачите с масълце, като за това използваш спринцовка + тънка игла, помага много. ;)
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Силно чукане,повдигачи

Мнение от vladi_a_i » 13 Сеп 2011, 12:18

Борис_Малинов написа:Трябваше предаврително да напълниш повдигачите с масълце, като за това използваш спринцовка + тънка игла, помага много. ;)

И като тръгне да слага валовете как се стягат..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 27.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Разумно
Детайли за колата: Измамна

Re: Силно чукане,повдигачи

Мнение от beco109 » 13 Сеп 2011, 12:30

vladi_a_i написа:
Борис_Малинов написа:Трябваше предаврително да напълниш повдигачите с масълце, като за това използваш спринцовка + тънка игла, помага много. ;)

И като тръгне да слага валовете как се стягат..

Хахахах то се пълни но с мярка не да им натикаш масло до МАХ, даже и да си го препълнил моя съвет е леко да ги по изпуснеш да си има малко ход не повече от 1мм. Това смятам, че е достатъчно, като за първи старт. Но това че ти чука не е нито много нормално нито не. Веднъж на едно М42 едно фенче се оплаква, че след като запалил цял ден му прелопвало и някой си от 16-тях :mhihi: но на другия ден всичко било ОК. Но при положение, че си ги свалял и за да ги изчистиш трябва задължително да ги разглобиш, не би трябвало да имаш проблеми след това, щом са чисти трябва да си работят като нови. Но не изключвам и вероятността някой да си е заминал или да си повредил някой без да забележиш. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Силно чукане,повдигачи

Мнение от Борис_Малинов » 13 Сеп 2011, 13:03

vladi_a_i написа:И като тръгне да слага валовете как се стягат..

Имал ли си проблем да стегнеш вала, когато предварително си напълнил повдиагчите с масло или само си чувал така? При мен до сега не се е случвало, и не само при двигатели на бмв.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Силно чукане,повдигачи

Мнение от ~Мишо~ » 13 Сеп 2011, 15:25

Борис_Малинов написа:Трябваше предаврително да напълниш повдигачите с масълце, като за това използваш спринцовка + тънка игла, помага много. ;)

:yes: Така се прави,няма как да ги препълниш ако не са заседнали :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 725
Регистриран на: 24.10.2008
Местоположение: Around The World...
Пол: Мъж
Кара: е30,е46,е60
Мечтае да кара: е30-ката си с турбо
Детайли за колата: лимузинкa

Re: Силно чукане,повдигачи

Мнение от angelBMW » 13 Сеп 2011, 16:40

Работата стана по сложна снощи при последното палене нямаше проблем с паленето взривяваше от ряз..преди 30мин я запалих да поработи подадох плавно газ до 2500-3000к оборота и пуснах газта и започна да прекъсва и като подам рязко газ се дави..и угасна сама,опитах се да я запаля но неуспешно започна да върти много странно немога да го опиша,отворих капака на главата и белезите не съвпадаха отново...а снощи друга песен пееше :|
Колеги ще ви помоля за огромна услуга ако може някои да ми помогне с центровката,вече че нещо е станало заради странното въртене.
Превъртях двигателя няколко пъти и нямаше никаква компресия..

Относно повдигачите преди да ги сглобя съм им сложил малко масълце,а имат ли значение самите чашки на повдигачите къде седят ? изпускатели смукателни???

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Силно чукане,повдигачи

Мнение от vladi_a_i » 13 Сеп 2011, 22:36

Борис_Малинов написа:
vladi_a_i написа:И като тръгне да слага валовете как се стягат..

Имал ли си проблем да стегнеш вала, когато предварително си напълнил повдиагчите с масло или само си чувал така? При мен до сега не се е случвало, и не само при двигатели на бмв.

Монтирам ги изчистени и празни след предварителен преглед...после се пълнят сами без проблем..това на моя ис :yes:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 725
Регистриран на: 24.10.2008
Местоположение: Around The World...
Пол: Мъж
Кара: е30,е46,е60
Мечтае да кара: е30-ката си с турбо
Детайли за колата: лимузинкa

Re: Силно чукане,повдигачи

Мнение от angelBMW » 14 Сеп 2011, 6:41

Колеги нека се придържаме към темата,а не кои и как си монтирал повдигачите..
Днес се случи неочакваното но както се казва винаги си има първи път и ето че се случи и на мен :conf:
Като се събудих първата ми работа беше да запаля и да чуя кво става с колата запалих поработи малко угасна сама изпатка през гърнето и до там беше...поогледах по подробно зацепването в аутодата и забелязах че на една от схемите имаше планка за да държи валовете да не мърдат..днес целта ми беше да направя тази планка и да зацепя мотора наново,направих всичко по реда си с надежда да запали но не..мотора нямаше никаква компресия веднага започнах наново разглобяване свалих главата по реда на номерата и наи интересното нещо което видях че главата е от 2.5 с валовете на 2.8 и блока на 2.8 с резултат 7:0 за двигателя :mhihi: 7 клапана на изпускателите криви..
Намира ми се друга глава 2.5 от която 2 клапана са криви и останалите 22 живи и здрави и утре ме чака жулене и смяна на клапани :confused:

Имам няколко въпроса на които немога да си отговоря:

1.Значи преди да разглобя главата направих наново центровката с планката отзад на валовете и както казва аутодата прозорчетата на изпускателите трябва да са в краино ляво положение,всичко беше центровано,затворихме главата опитахме да запалим но фактически не стана но при въртене подадох повечко газ и работеше кажи речи на 2-3 цилиндъра :mhihi: по точно стреляше бензин през гърнето на 2-3 цилиндъра :mhihi: :mhihi:
Вече става ясно че няма да я бъде и се започна разглобяването и първата ми работа беше да проверя дали центровката е мръднала,превъртях на ръка и центровката пасна както я направихме с планката а снощи се опитахме без планката и не пасваше грам...
Има ли някакъв шанс като са криви клапаните да не е успяла да размести центровката и само да си мислим че сме я центровали и като сглобим главата да ни изиграе същия филм с клапаните?

2.Какъв е шанса да е ударила клапаните след като са се напълни повдигачите?

Повечето колеги в такива моменти правят снимки на операцията но аз не успях,просто не ми беше до снимки,ако успея да наснимам нещо ще го кача..
За момента това се сещам ако има още нещо ще допълвам,дано не съм изчерпателен..
Приемам всякакъв вид съвети.Лека вечер на всички :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Силно чукане,повдигачи

Мнение от ~Мишо~ » 14 Сеп 2011, 15:27

Като сложиш новата глава си направи центровката с инструмента за блокиране на валовете,сега ще ти обяснят че и с шублер ставало :mhihi: ,да си бележиш и др. такива глупости ама за*би,вече знаеш резултата... ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Силно чукане,повдигачи

Мнение от Boyadjiev » 14 Сеп 2011, 15:36

Dirty M5 driveR написа:Според мен нещо не е както трябва. Налягането е достатъчно високо, за да ги напълни дори на празен ход. Още повече, че след ревизията е започнал да чука и втори. Може просто да са си заминали.

Не съм съгласен ;) Налягането не е достатъчно високо изобщо... Винаги може да не напълни няколко особено ако е седяла по-дълго време ;) Като я сглобиш колега, цялата газ после няколко км.(1-2-3) и ако не ги напълни значи са за смяна ЧАК тогава :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

Денис-Белята!!!
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 3.11.2005

Re: Силно чукане,повдигачи

Мнение от 00Cool » 17 Сеп 2011, 2:13

~Мишо~ написа:Като сложиш новата глава си направи центровката с инструмента за блокиране на валовете,сега ще ти обяснят че и с шублер ставало :mhihi: ,да си бележиш и др. такива глупости ама за*би,вече знаеш резултата... ;)

хехех колега вси4ко зависи от това колко пъти си отварял м52 ехехехех
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 725
Регистриран на: 24.10.2008
Местоположение: Around The World...
Пол: Мъж
Кара: е30,е46,е60
Мечтае да кара: е30-ката си с турбо
Детайли за колата: лимузинкa

Re: Силно чукане,повдигачи

Мнение от angelBMW » 17 Сеп 2011, 2:42

лично на мен ми е поне за 7ми път :mhihi: не само на моита а и на други приятели

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook