Показания на темп. датчик за перката на клима?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 11 Сеп 2011, 11:29

zvetiko написа:От това ,което си писал до сега не би трябвало да е релето-нали като махнеш датчика на главата и перката вече не вкючва.Виж някъде по колата и все ще намериш подобно реле-на самото реле има схема на крачетата.


Добре де ама нали ако беше проблема (температурата) в главата щеше да прегрее с или без перката и щеше да покаже на самото табло някакви страшни отклонения на стрелката? Почистил съм релето на пъпката (може и да залепва) от топлото знам ли. Замерих го с мултицет - работи. Вторник или сряда ще се кара да й се свали помпата. Ако не е в нея проблема може и главата пак да сваля :banghead:

Ще взема да разбутам и кабелите докато е пусната тая перка да видим дали няма да спре :mhihi: Земе да се окаже някой кабел дето да окъсява при по-висока темп в коша :mrgreen:

Само да добавя - няколко пъти си правя експеримент при пусната перка пускам и парното на 4-степен и макс топло. Е перката не спира изобщо. Снощи забравих да пробвам това като беше 17-18С. :dummy:

Накрая термостата ще бъде отстранен за проба (каране на отворени кръгове). Това при положение, че помпата не превърта турбинката при по-голям напън. Ако и тогава пуска перката вече май май ще се сваля кратуната.

Някой ако има здрава помпа за тдс и е от София моля да ми съдейства за проба само. Да не купувам още една помпа и да си имам 2 здрави.

Интересува ме от къде също да си закупя по-малка шайба за водната помпа?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от zvetiko » 11 Сеп 2011, 15:56

Ти ще подмениш половината кола,при условие ,че няма реален проблем,а дали ще постигнеш резултата ,който искаш не се знае.Пак ти казвам-спри да си харчиш парите и губиш времето напразно и при мен някога 2-ра степен през лятото работеше почти постоянно,но не виждам какво те дразни това-двигателя трака достатъчно за да не усещаш нищо. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 11 Сеп 2011, 19:19

Мисля, че проблема е решен :lalala: След сваляне и почистване на горепосоченото реле (пъпката която контактува вътре) вече не пуска втората степен изобщо. Все още предстои тест с откачане на новия датчик, закачане на стария и нагряването му със нещо да видим дали ще пусне перката. Днес след кране като бесен по улиците на S изобщо не я пуска перката. Виското си фучи доволно, но перка не се пуска.

Сега започва филма защо не се пуска перката на 2-ра степен :mhihi: Още малко тестове и официално ще променя заглавието. Препоръчвам на всички с ТДС които имат някакво странно пускане на перката внимателно да си отворят релето и да почистят пъпката вътре с шкурка финна.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от vladobate » 11 Сеп 2011, 20:20

Лудница :mhihi: :mhihi: .Още сега колега ти казвам повече от сериозно ако искаш проба с водна помпа ( дано последния ти пост се окаже верното решение , но ) пусни ми лично след като я попробваш още и се окаже че може би имаш нужда да провериш и това ( пак дано да не ) купувам чистак бърсак нова от Плодивския дилър МКар и ти я пращам да првиш експериментите щото и без тва съм решил да взимам за мойта та с удоволствие ти я пращам като след това пак да си доде при мене :mhihi: ( нека на връщане да е без бирата че аз топла не понасям :mhihi: ). Няма майтап съсвсем харабийската че и аз вчера се сдобих с втори тдс ( болшой ) и ми е :mhihi: тръпка тая лоша слава да се пеиклщчи веднъж завинаги да го е.а . А колкото до радиатора кат си изключил перката си спрял обдухването му и има логика да се позатопли щото ако има малко позапушване в тая част дет викаш че била ледено студена ( не ми се струва нормално туй ама хич даже ) кат му дуа прката с малък дебит там на това място бързо ще се охлажда и затва като върти климатичната да охлажда до по-ниски стойности. Щото и нали логиката на студеното е да е в долната част , а топлото горе при което това което описваш е в противоречие. Тъй де квото и да решиш аз съм насреща поне с водна помпа оригинална да се пробва поне без излишни приближения с афтърмаркет. Жив и здрав.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 11 Сеп 2011, 20:34

vladobate написа:Лудница :mhihi: :mhihi: .Още сега колега ти казвам повече от сериозно ако искаш проба с водна помпа ( дано последния ти пост се окаже верното решение , но ) пусни ми лично след като я попробваш още и се окаже че може би имаш нужда да провериш и това ( пак дано да не ) купувам чистак бърсак нова от Плодивския дилър МКар и ти я пращам да првиш експериментите щото и без тва съм решил да взимам за мойта та с удоволствие ти я пращам като след това пак да си доде при мене :mhihi: ( нека на връщане да е без бирата че аз топла не понасям :mhihi: ). Няма майтап съсвсем харабийската че и аз вчера се сдобих с втори тдс ( болшой ) и ми е :mhihi: тръпка тая лоша слава да се пеиклщчи веднъж завинаги да го е.а . А колкото до радиатора кат си изключил перката си спрял обдухването му и има логика да се позатопли щото ако има малко позапушване в тая част дет викаш че била ледено студена ( не ми се струва нормално туй ама хич даже ) кат му дуа прката с малък дебит там на това място бързо ще се охлажда и затва като върти климатичната да охлажда до по-ниски стойности. Щото и нали логиката на студеното е да е в долната част , а топлото горе при което това което описваш е в противоречие. Тъй де квото и да решиш аз съм насреща поне с водна помпа оригинална да се пробва поне без излишни приближения с афтърмаркет. Жив и здрав.


Мерси, но смятам да не отварям повече нищо по мотора. Просто ще направя проба като се нагрее датчика над 101С дали ще пусне перката. Ако я пусне значи проблеми няма в главата или в помпата и релето е било проблемно. А всъшност радиатора беше студен защото 5-8 мин при външна темп. от 17С перката духаше нон стоп на 2-ра степен. Аи аз си карах с 50-60 км/ч. Абе може и по-малко да е била външната темп.

Пусни ми тел. на ЛС и ако/като затръгвам близките дни към Пловдив (командировка) специално ще ти се обадя да се видим и да обсъдим ТДС-ите :D Таман ще го огледаме големия да се похвалиш :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от zvetiko » 11 Сеп 2011, 21:27

След сваляне и почистване на горепосоченото реле (пъпката която контактува вътре) вече не пуска втората степен изобщо.


Сега започва филма защо не се пуска перката на 2-ра степен


Защото си прецакал релето. :mhihi: Извади от някъде друго реле и пробвай с него. ;) И дано това да е причината за да мирясаш накрая. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 12 Сеп 2011, 7:53

zvetiko написа:
След сваляне и почистване на горепосоченото реле (пъпката която контактува вътре) вече не пуска втората степен изобщо.


Сега започва филма защо не се пуска перката на 2-ра степен


Защото си прецакал релето. :mhihi: Извади от някъде друго реле и пробвай с него. ;) И дано това да е причината за да мирясаш накрая. :mhihi:


Неее не съм го прецакал. Снощи пак мистериозно пусна перката въпреки, че я карах под 2000 оборота :banghead: И защо като вадех релето снощи беше вряло?

Ще мина тия дни до Дарукар да си взема 1 реле. Имат го налично. И пак ще правя проби.

:OT:
До тук подменените части минаха 200лв :lol: Още не съм спокоен Пепи.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от NikiNikolov » 12 Сеп 2011, 8:22

и какво е това вълшебно реле за 500 лв. примерно :mhihi: Щот от обикновено реле и 1 диод се прави реле за зареждане на алтернатора, същото има връзка с тъпата лампа на таблото

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от zvetiko » 12 Сеп 2011, 8:27

:mhihi: Релето грее защото натоварването от перката е голямо-минава през 30А бушон. ;) А проблема ти може и да е софтуерен-нещо може да се е бъгясало в DDE и перката да не се командва правилно при условие ,че всичко е наред-така ,че виж колко струва презаписване на софтуера в Дару или по-добре направо ново DDE ,че причината може да е някой транзистор или чип на платката ,които не работят коректно. :mrgreen: Иво спри се бе човек-утре ще ти се скапе нещо реално,а ти ще си изхарчил парите. :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Peter Angelov » 12 Сеп 2011, 9:48

Здрасти, Аз не мисля че трябва да спре поради причината че видях с очитеси как перката на има няма 15 градуса започна да работи и в продължение на километри не спира и не спира! Дори след многократно махане и слагане на релето пред моя хотел продължи да работи!! За мен продължана да е проблема в водната помпа! За съжаление моята още се губи между Германия и България и не съм сменил за да мога да кажа какво става при мен. Вчера карах колата и в продължение на 4-6 км. я държах в обороти между 3000-45000 оборота, сторими се че включи за момент 2 степен / не съм обеден много/ защото след като спрях да видя не работеше! Радиатора ми беше топъл по цялата горна част, също и долния маркуч който излиза от радиатора. Релето при мен видимо нищо му няма почистих краченцата с контактен шпрей. Стрелката на таблото ми стои на 11,59 часа.
Днес отново ще бъде извадена от гаража и отново ще карам да видя какво се случва а по кокнкретно ще пиша когато сменя помпата надявам се до края на седмицата....

Иво ако ходиш до Дару вземи и на мен едно реле да взема го махна моето....
Друго нещо важно и за двамата:
1. Маркучите ни са добре, според мен няма надуване!
2. Един доста добър майстор ми беше преди време споделил че ако температурата е около 100 и над 100 градуса на колата, когато хванеш горния маркуч с ръка който влиза в радиатора не можеш и да искаш да си задържиш ръката повече от 5-6 секунди! Пипах и на Иво и моята вчера държа си ръката на въпросния маркуч поне едни 10 -12 секунди без проблем! Иво най добре пусни колата в движение на реални данни....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от zvetiko » 12 Сеп 2011, 16:28

Здрасти, Аз не мисля че трябва да спре поради причината че видях с очитеси как перката на има няма 15 градуса започна да работи и в продължение на километри не спира и не спира!


Да де ама до тука е дал безсмисленно над 200лв-10% от стойноста на колата ;),а това че върти втората степен почти не пречи на нищо Може да даде и 1000 и нищо да не направи,а причината да е нещо много тъпо-окислени връзки,кабел,наистина може да е и софтуерна.
Ако наистина толкова го дразни, вече ще стане студено,няма опасност от прегряване, да изключи втора степен... иначе какво следва-датчик,водна помпа,радиатор,промиване на системата при ,което някъде ще потече,още разглобяване и разходи...Нали в края на краищата температурата на антифриза е в рамките на нормата,а това къде и колко е топло или студено в този случай е без значение.


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от vinio » 12 Сеп 2011, 18:58

а това че върти втората степен почти не пречи на нищо
пречи и то доста!
няма как да имаш над 101 градуса на главата и да не те притеснява.
Иво сигурен ли си ,че новата гарнитура,всъщност не е старата ,залепена със силикон?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от zvetiko » 12 Сеп 2011, 19:19

vinio написа:
а това че върти втората степен почти не пречи на нищо
пречи и то доста!
няма как да имаш над 101 градуса на главата и да не те притеснява.
Иво сигурен ли си ,че новата гарнитура,всъщност не е старата ,залепена със силикон?


И от къде разбра ,че има над 101 градуса,че тоя момент ми се губи. ;)Иво никъде не казва ,че колата му грее,а нали парите не ги давате вие и е лесно да казваш смени това ,смени онова.Айде ще ми е интересно какво ще стане накрая и колко ще струва ако не спре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 12 Сеп 2011, 19:27

Невъзможно. Такава цигания няма да направи този майстор, който затваря колата ми.

Аз 1 не можах да разбера защо като отворих и почистих вътре релето и след това го сложих колата не правеше този проблем? Не пускаше изобщо перката. След като стоя известно време (3часа) я запалих и подкарах нормално (без да минавам 2200об.) и изведнъж без причина ще пусне пак перката. Страшна мистерия е това за мен. Сложил съм сега др. реле (не ново) да видим дали ще се ебава пак. Ако да продължаваме към сваляне и оглеждане на водната помпа и мерене с лазерен термометър по главата и маркучите след каране.

За живите данни няма как да стане освен ако някой не се отзове с лаптоп, кабел и софтуер. Там където ходих им беше къс кабела :shock: въпреки, че предупредих с каква кола ще ходя 2 дни преди да ида и се чухме с човека 3 пъти поне. А ако той беше на място щеше да иде на 2 км и да купи още един COM1 кабел, да ги снадим и да свършим работа. Естествено щях да си платя за диагностиката както се бяхме разбрали. Ясно е, че повече там няма да ида никога, нито ще пратя някой там. Обяснения - имам много работа, обади се утре и тн не ме устройват. Все пак не ми е до нас въпросния диагностик/сервиз за да се разкарвам. В захарна фабрика до Антим Тауър е въпросния. Може и някои да го знаят. Аз лично съм мн. разочарован от него. Това е др. бира де.

Хайде помагайте да решим загадката, че Поаро не е свободен в момента :D

До тук
1. Смяна на виско Sachs - 165лв. )труд от мене си.
2. Термостат Wahler - без пари - труд - 40лв.
3. Датчик на главата нов VEMO - 32лв. (още 6лв имам да давам на laviatan :oops: ) Труд- като сменяха термостата смениха и датчика.

Ха минал съм 200лв :D :mhihi:

Предстои:
Ако е реле -> ново - 22лв.
Ако е помпа -> 80-180лв. според това колко съм изтрещял (може и на втора ръка да взема за 30лв)
Ако е запушване в главата -> труд 150лв, гарнитура Glico от Пресиян за 71лв., болтове 54лв., проверка на главата и може би шлайф - 70-100лв.

Най ме е яд, че я затвориха колата и си мислех, че от тук натам повече мотор няма да пипам ама нейсе.


Някой колега ако има лаптоп и диагностика да свирка да се возим и да гледаме живи данни. Ще има почерпка :) За София говорим.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Peter Angelov » 12 Сеп 2011, 22:45

Помпата е вече във Варна :mhihi:
Днес при мен всичко нормално бая
си джатках във Варна, бая време по пиковете
часове и нищо... В неделя махам мендила и си
монтирам новата помпа. Другата седмица ще
проверя климатика и едни живи данни в движение...

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook