Ремонт на GM III при грешки 128 и 129 на сервотроника
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Ремонт на GM III при грешки 128 и 129 на сервотроника
Здравейте,
Ще споделя малко опит с ремонта на модула когато се отнася до сервотроника. Когато си диагностицирах клапана на сервотроника се разсеях и вместо да закача +/- 12в към клапана ги закачих към модула. От там сещате се нещо се изпържи вътре и се появиха грешките 128 и 129 за късо съединение на клапана и завишена консумация (по памет са ми описанията на грешките). Споделям информацията не защото случайно може да си изгорите модула като мен, а защото има случай на дефектирал клапан или дефектирал модул без външна намеса и всичко което намерих по чуждите форуми беше съвет да се смени GM3-то.
Какво се поврежда? В модула един чип следи постоянно консумацията на ток на клапана на рейката за да пази управляващия транзистор на сервотроника от претоварване. Симптомите са както казах грешка 128 и грешка 129, а на INPA показателите от сензора за ток са над 850mA консумация (скалата е на максимум), която при нормално работещ клапан трябва да е около 600-700mA. Изгаря един резистор на платката и модула губи сигнал за консумирания ток и вкарва сервотроника в авариен режим, демек - твърд волан.
Налага се да се смени SMD резистор с параметри 0.470ohm на 0.5 или 1 ват (мощността на резистора я преценям на око, защото както се вижда от снимката е доста по-голям от останалите SMD резистори около 3.2х5.2мм измерени с шублера). Намира се на долната страна на платката на модула. Аз лично предпочетох да не го демонтирам, защото платката е направена от немците както си трябва - елементите залепени за нея преди да се запоят на вълна и след това всичко покрито с лак за електронни платки. Запоих моя резистор върху оригиналния, като преди това зачистих контактите отдолу от лака и хем за да се уверя, че резистора не прави съпротивление. Ефекта е работещ модул след изчистването на грешките. Също така сложих резистор 0.470 на 1/2 ват, защото в магазина нямаха по-мощен (като цяло са екзотики доста елементи в Бг) и отделно поръчах от Фарнел 10-тина резистора на 1 ват, но не ми се чакаше да пристигнат.
Ремонта отнема около 30-60 мин и струва под 10 стотинки. Реално ме принудиха да си купя лента с 10 резистора на цена 89ст, защото един би излязъл на същата цена.
Ще споделя малко опит с ремонта на модула когато се отнася до сервотроника. Когато си диагностицирах клапана на сервотроника се разсеях и вместо да закача +/- 12в към клапана ги закачих към модула. От там сещате се нещо се изпържи вътре и се появиха грешките 128 и 129 за късо съединение на клапана и завишена консумация (по памет са ми описанията на грешките). Споделям информацията не защото случайно може да си изгорите модула като мен, а защото има случай на дефектирал клапан или дефектирал модул без външна намеса и всичко което намерих по чуждите форуми беше съвет да се смени GM3-то.
Какво се поврежда? В модула един чип следи постоянно консумацията на ток на клапана на рейката за да пази управляващия транзистор на сервотроника от претоварване. Симптомите са както казах грешка 128 и грешка 129, а на INPA показателите от сензора за ток са над 850mA консумация (скалата е на максимум), която при нормално работещ клапан трябва да е около 600-700mA. Изгаря един резистор на платката и модула губи сигнал за консумирания ток и вкарва сервотроника в авариен режим, демек - твърд волан.
Налага се да се смени SMD резистор с параметри 0.470ohm на 0.5 или 1 ват (мощността на резистора я преценям на око, защото както се вижда от снимката е доста по-голям от останалите SMD резистори около 3.2х5.2мм измерени с шублера). Намира се на долната страна на платката на модула. Аз лично предпочетох да не го демонтирам, защото платката е направена от немците както си трябва - елементите залепени за нея преди да се запоят на вълна и след това всичко покрито с лак за електронни платки. Запоих моя резистор върху оригиналния, като преди това зачистих контактите отдолу от лака и хем за да се уверя, че резистора не прави съпротивление. Ефекта е работещ модул след изчистването на грешките. Също така сложих резистор 0.470 на 1/2 ват, защото в магазина нямаха по-мощен (като цяло са екзотики доста елементи в Бг) и отделно поръчах от Фарнел 10-тина резистора на 1 ват, но не ми се чакаше да пристигнат.
Ремонта отнема около 30-60 мин и струва под 10 стотинки. Реално ме принудиха да си купя лента с 10 резистора на цена 89ст, защото един би излязъл на същата цена.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Ремонт на GM III при грешки 128 и 129 на сервотроника
Полезна информация колега, но соленоида не работеше ли на 5 волта?
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Ремонт на GM III при грешки 128 и 129 на сервотроника
Retrofit написа:Полезна информация колега, но соленоида не работеше ли на 5 волта?
Безопасно е тестването на 12 волта. Не съм сигурен, но той се управлява по ток, а не по напрежение... затова служи и импулсния регулатор чието съпротивление смених.
Re: Ремонт на GM III при грешки 128 и 129 на сервотроника
Колега как го диагностицираш клапана ? Имам съмнения, че моя не работи от време на време и се чудя как да разбера какво му е или дали му има въобще нещо.
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани