CDV клапан.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

CDV клапан.

Мнение от IKN » 01 Сеп 2011, 17:00

Колеги след доста четене из разни форуми и нета ,днес и аз се реших да махна този
рестриктивен клапан и да видя как ще е без него . Еми първите ми впечатления са
само положителни - една идея по мек съединител , по бързо превключване на скоростите
/особено от 1-ва на 2-ра / ,все същото плавно потегляне и нещо много важно - никакво
ударно натоварване в трансмисията при отпускане на педала на съединителя ,какъвто всъщност
е и замисълът на самия клапан . За мен лично даже това не е и клапан , а най обикновена преходна
втулка със стеснен отвор в нея . Някъде четох за съчма и пружинка вътре ,но при мен нямаше нищо
такова .
В този раздел /Е 39/ намерих дискусия по този въпрос
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=35&t=40074&start=0
Самото премахване на клапана не е никак сложно , щом непрофесионалист като мен се справи
за половин час . Трябват обикновени ключове 17 ,14 и 11 и нещо с което да стиснете маркуча
преди помпата да не изтича спирачна течност като развиете нипела на магистралата . При мен
отлична работа ми свърши едно миниатюрно менгеме . За да не заоблите гайката 11 е добре да
имате т.нар. "щуцерно ключе" 11мм. След премахването на клапана просто маркуча се съединява
с магистралата ,всичко се стяга и наглася по обратен ред . Развиваме капачката на спирачното
казанче и доливаме малко течност , след това с ключе 7 лашкаме щуцера за обезвъздушаване на
помпата ,надяваме на него едно прозрачно маркуче за да следим въздуха и развиваме още малко
щуцера . Започва на самотек да излиза течност с мехурчета ,след малко мехурите спират и затягаме
щуцера . Влизаме в колата ,натискаме няколко пъти съединителя после палим и на място включваме
всички скорости последователно и се убеждаваме ,че с връщането на педала всичко е наред .
Лично аз повторно развих леко щуцера /контролно/ , потече само течност . Още веднъж внимателно
оглеждаме всички снадки за течове ,нахлузваме на щуцера капута /гумената предпазна тапичка/ :lol:
проверяваме нивото на течноста и завиваме капачката на казанчето . След това отиваме на пробен
тестдрайв и се кефим на по мекия съединител и по бързо превключване. :D

Ето го и клапана
Picture_062[1].jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: CDV клапан.

Мнение от K_Ilkov » 01 Сеп 2011, 18:02

:clap:

браво отдавна се каня на тая интервенция ама не стигам до нея
по щатско даже продават заместител на ЦДВ-то и казват че подобрява
усещането за съединителя
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: CDV клапан.

Мнение от Zagy » 01 Сеп 2011, 19:55

Споделете как се държи колата след тая интервенция :) щото аз като видя нещо за дотунинговане и ме засърбяват пръстите :mhihi:
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: CDV клапан.

Мнение от IKN » 02 Сеп 2011, 9:51

K_Ilkov написа::clap:

браво отдавна се каня на тая интервенция ама не стигам до нея
по щатско даже продават заместител на ЦДВ-то и казват че подобрява
усещането за съединителя

Ми аз също умувах 2-3 седмици да го махам или не ,и в същото време
чаках един импровизиран канал близо до нас да се освободи ,щото без
канал само на крик ще е голям гърч човек да се завира отдолу . Е ,вчера
канала беше свободен и за половин час смъкнах шибания клапан .Освен
това ако нещо не ни хареса без клапана ,той винаги може да бъде монтиран
обратно. Обаче след цял ден каране вчера мисля ,че повече няма да го върна
обратно.
Относно поставянето на "модифициран" клапан ,личното ми мнение е че няма
никакъв смисъл от такъв ако вътрешния му диаметър е разширен до диаметъра
на магистралата . Като гледам моя клапан на око ,стеснението вътре е около 1.5мм. ,
а диаметъра на маркуча и тръбичката е около 3 мм.
И да ,усещането за съединител става осезаемо ,понеже самия съединител работи доста
по бързо. От там идва и по бързото превключване на скоростите .
Zagy написа:Споделете как се държи колата след тая интервенция :) щото аз като видя нещо за дотунинговане и ме засърбяват пръстите :mhihi:

Един от Хамериканските братя след премахване на CDV-то на своята баварка беше написал - " Back again to normal shifting"
или казано по нашему ,долу горе звучи " Върнах се отново към нормалното превключване на скорости." :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1346
Регистриран на: 11.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 M54 '01

Re: CDV клапан.

Мнение от jbankov » 02 Сеп 2011, 10:07

Поздравления за темата ,колега :clap: . Ако беше сложил и малко снимки по време на работата си темата щеше вече да е в полезни :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: CDV клапан.

Мнение от IKN » 02 Сеп 2011, 10:44

С удоволствие бих заснел това упражнение ,но просто на тоя етап нямам с какво .
Снимките в първия ми пост са от камерката на лаптопа в къщи.
Но чичко ГУГЪЛ също има какво да ни покаже :D
http://m3.madrussian.net/diy_cdv.shtml

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1346
Регистриран на: 11.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 M54 '01

Re: CDV клапан.

Мнение от jbankov » 02 Сеп 2011, 11:08

ами то някой трябвало да се поразрови :yes: ,ама досега четях за това в Е39 :mhihi:
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: CDV клапан.

Мнение от Zagy » 02 Сеп 2011, 11:11

Преди време я бях чел тази тема в Е39... сега ако имам един свободен ден ще го махна тоя клапан и ще споделя резултати и ще гледам да снимам. Интересно по-бързата работа на съединителя дали има връзка с по-бързото му износване обаче...
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1346
Регистриран на: 11.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 M54 '01

Re: CDV клапан.

Мнение от jbankov » 02 Сеп 2011, 11:14

ами от това ,което четох в е39 ...май да :(
Сега ще питам Meha, че и мен ме засърбяха ръцете :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: CDV клапан.

Мнение от IKN » 02 Сеп 2011, 11:25

Zagy написа:..... Интересно по-бързата работа на съединителя дали има връзка с по-бързото му износване обаче...

Едва ли ..... , даже напротив , понеже с клапана времето на приплъзване между феродовия диск и притискателя е по голямо,
а без клапана времето на приплъзване ,до пълно зацепване се съкращава.
Едит: Не знам дали не си внушавам ,но даже не съм я усетил да тупка отзад :dunno:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: CDV клапан.

Мнение от Zagy » 02 Сеп 2011, 11:30

След интервенцията съеденителя по-рязко ли зацепва?
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: CDV клапан.

Мнение от pazokolarov » 02 Сеп 2011, 11:39

Zagy написа:.... Интересно по-бързата работа на съединителя дали има връзка с по-бързото му износване обаче...

Според мен, отрицателният ефект ще се натрупва повече върху лагера, плоските пружини и маховика, отколкото върху фрикционите.
Но вероятно всичко пак ще опре до начин на каране - някои го правят нежно, някои го обичат по-хард ... :mhihi:

Някой с махнат клапан да сподели как се държи колата на полусъединител?
Изображение
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: CDV клапан.

Мнение от IKN » 02 Сеп 2011, 14:04

Zagy написа:След интервенцията съеденителя по-рязко ли зацепва?

Не . Абсолютно плавно си зацепва ,но аз и преди това не съм имал проблеми с
плавното потегляне . Всъщност повече се притеснявах при отпускането на педала
да няма удари ,но няма . С по бързата реакция на съединителя се свиква бързо и
просто усета и контрола спрямо него стават по реални .
Преди винаги при натискане на съединителя преди да включа на 1-ва съм изчаквал
малко ,щото иначе отзад от време на време се чува до болка познатото "туп". Сега
натискам и веднага бутам 1-ва ,влиза си веднага и поне от вчера не съм усетил "туп".
Но все пак всичко е индивидуално при всеки ,начин на каране ,навици ,състояние на
конкретния автомобил и т.н.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook