Тест: за загряващ дебитомер.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
_65536_kb_sec_ написа:Една идея от мен, защо просто не запоите едно съпротивление, успоредно на термистора така че да се намали общото съпротивление на веригата
така без да се разпои ИАТ сенсора няма да стане.
веригата ще се затвори и премине по най слабия проводник т.е. по сенсора.
пробвай с батерия и лед/диод с две различни съпротивлиния паралелно вързани.
тока ще премине по най слабия.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
Какво значи "най-слабия"? Тока ще премине по най-ниското съпротивление...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
~Мишо~ написа:Какво значи "най-слабия"? Тока ще премине по най-ниското съпротивление...
да колега, тока ще премине по най ниското съпротивление. (най слабото-най ниското исках да напиша).
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
Гледам и не вярвам на очите си какво чета в последните мнения
Надявам се да не съм разбрал какво искате да кажете с това, че при два успоредно свързани резистора, токът щял да премине през този с по-ниска стойност. Кой ток, левият или зеленият?
Резултатното съпротивление при два успоредно свързани резистора със стойности R1 и R2 се изчислява по прастарата и елементарна формула
Rx = (R1*R2) / (R1+R2)
Дано в мен да е грешката и да не съм разбрал какво се коментира, че иначе срам в технически форум такива твърдения...
И не схващам нещо примера с диода, какво общо има със ситуацията на шунтиране на термистора с допълнителен резистор...
PIC16F877 има в себе си какво ли не, само не и термометър, друг е въпросът, че може да се закачи към него какъвто ти душа сака термосензор, то това е сладостта на цифровата техника, стига да можеш да я програмираш де 
А по темата със загряването - като съм гледал живите данни, ЕКУ-то доста точно си има представа колко е наистина температурата на входящия въздух, и според това си наглася и смесообразуването. Не ми е било приоритет да завирам термодвойка в смукателния колектор и да сравнявам реалната температура на въздуха и това, което компа си мисли, че вдишва. Но дали не особено тъпите инженери не са вкарали таблица с компенсационни стойности на въздушната температура, отчитана през IAT, спрямо температурата на водната система на двигателя, така че да компенсират загряването на дебитомера от мотора
Другаде, мисля, трябва да се търси причината за нечитавата работа на мотора. Със замяната на IAT с матрица с резистори, които да се превключват, се постига нещо като далечно подобие на смукача на жигулата. Но пък всеки си има право на мнение, не налагам своето

Надявам се да не съм разбрал какво искате да кажете с това, че при два успоредно свързани резистора, токът щял да премине през този с по-ниска стойност. Кой ток, левият или зеленият?

Резултатното съпротивление при два успоредно свързани резистора със стойности R1 и R2 се изчислява по прастарата и елементарна формула
Rx = (R1*R2) / (R1+R2)
Дано в мен да е грешката и да не съм разбрал какво се коментира, че иначе срам в технически форум такива твърдения...

И не схващам нещо примера с диода, какво общо има със ситуацията на шунтиране на термистора с допълнителен резистор...


А по темата със загряването - като съм гледал живите данни, ЕКУ-то доста точно си има представа колко е наистина температурата на входящия въздух, и според това си наглася и смесообразуването. Не ми е било приоритет да завирам термодвойка в смукателния колектор и да сравнявам реалната температура на въздуха и това, което компа си мисли, че вдишва. Но дали не особено тъпите инженери не са вкарали таблица с компенсационни стойности на въздушната температура, отчитана през IAT, спрямо температурата на водната система на двигателя, така че да компенсират загряването на дебитомера от мотора

Другаде, мисля, трябва да се търси причината за нечитавата работа на мотора. Със замяната на IAT с матрица с резистори, които да се превключват, се постига нещо като далечно подобие на смукача на жигулата. Но пък всеки си има право на мнение, не налагам своето

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
Това което казвам е,през по-ниското съпротивление тече по-силен ток (при големи съотношения и... целия
).

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
~Мишо~ написа:Това което казвам е,през по-ниското съпротивление тече по-силен ток (при големи съотношения и... целия).
Именно. И медната жица си има съпротивление, ама паралелно на 1К резистор е смешно да се твърди, че през резистора ще тече ток

Re: Тест: за загряващ дебитомер.
Don_Mandragon написа:~Мишо~ написа:Това което казвам е,през по-ниското съпротивление тече по-силен ток (при големи съотношения и... целия).
Именно. И медната жица си има съпротивление, ама паралелно на 1К резистор е смешно да се твърди, че през резистора ще тече ток
Ми смешно, колко да е смешно


- Gerch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София/Раковски
- Пол: Мъж
- Кара: '93 318 IS COUPE
- Детайли за колата: '93 318 IS COUPE
M42B18
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
Колега repibg какво стана с вързаното съпротивление, работили още?
Аз днес си мерих IAT сензора и ми показа това:
при 20 ºC 1.44kohm горещ мотор
при 23 ºC 1.86 kohm горещ мотор
при 28.5 ºC 1.55 kohm суден мотор
Температурата я отчитах от бордовия комп.
Следвайки данните за моя мотор от ръководството на Бентли и от руското ръководство за ремонт (виж прикачения файл).
Съдя, че сензора не ми е в час. Така след като реших, че е за смяна сметнах, че ще е добре да го изкарам извън кутията на дебитомера.
От предишен пост бях споменал, че евентуално термистора на бордовия комп би свършил работа, но няма да стане, той е около 5 kΩ при 25 °C, за IAT сензора трябва термистор с около 2 kΩ при 25 °C.
Играх си да потърся термистор, който да отговаря на характеристиката от руското ръководство и от бентлито.
Намерих този NTCLE203E3202SB0 подходящ за автомобилната електроника произведен от Vishay с тези праметри 2 kΩ при 25 °C. Доставя го българска фирма и бройката струва около 4 лв. Ако някой го интересува ще му пиша коя е фирмата.
След като се зачетох малко повече в бентлито обаче видях, че за DME 3.1 и 3.3.1 (М50 с и без ванус и други) характеристиката на сензора е еднаква с тази на DME 1,7 М42 мотор. това значи че може да се използва техния сензор номер 13 от линка.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
Мисля, че ако се вземе един втора ръка, тества се дали работи правилно и се закрепи извън корпуса на дебитомера, например в левия въздуховод, ще стане много добре. Изглежда стабилен и ще издържи на всякакви издевателства от околната среда
Сега нямам време и инструменти да го направя, но ще го пробвам след около месец. Тъкмо ще си намеря сензор до тогава. Смятам да направя и процедурите от тази тема viewtopic.php?f=8&t=263990 на колегата Ивчо3, който незнайно, защо трие всичките си постове. Тогава се надявам да имам по-читав дебитомер
Всичко това го написах за някой ентусиазиран в смяната на този датчик. А и за съвет от по-опитните колеги, да видя как понасят идеята
Аз днес си мерих IAT сензора и ми показа това:
при 20 ºC 1.44kohm горещ мотор
при 23 ºC 1.86 kohm горещ мотор
при 28.5 ºC 1.55 kohm суден мотор
Температурата я отчитах от бордовия комп.
Следвайки данните за моя мотор от ръководството на Бентли и от руското ръководство за ремонт (виж прикачения файл).
Съдя, че сензора не ми е в час. Така след като реших, че е за смяна сметнах, че ще е добре да го изкарам извън кутията на дебитомера.
От предишен пост бях споменал, че евентуално термистора на бордовия комп би свършил работа, но няма да стане, той е около 5 kΩ при 25 °C, за IAT сензора трябва термистор с около 2 kΩ при 25 °C.
Играх си да потърся термистор, който да отговаря на характеристиката от руското ръководство и от бентлито.
Намерих този NTCLE203E3202SB0 подходящ за автомобилната електроника произведен от Vishay с тези праметри 2 kΩ при 25 °C. Доставя го българска фирма и бройката струва около 4 лв. Ако някой го интересува ще му пиша коя е фирмата.
След като се зачетох малко повече в бентлито обаче видях, че за DME 3.1 и 3.3.1 (М50 с и без ванус и други) характеристиката на сензора е еднаква с тази на DME 1,7 М42 мотор. това значи че може да се използва техния сензор номер 13 от линка.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
Мисля, че ако се вземе един втора ръка, тества се дали работи правилно и се закрепи извън корпуса на дебитомера, например в левия въздуховод, ще стане много добре. Изглежда стабилен и ще издържи на всякакви издевателства от околната среда

Сега нямам време и инструменти да го направя, но ще го пробвам след около месец. Тъкмо ще си намеря сензор до тогава. Смятам да направя и процедурите от тази тема viewtopic.php?f=8&t=263990 на колегата Ивчо3, който незнайно, защо трие всичките си постове. Тогава се надявам да имам по-читав дебитомер

Всичко това го написах за някой ентусиазиран в смяната на този датчик. А и за съвет от по-опитните колеги, да видя как понасят идеята

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
пробвай първо с резистор и тогава си потърси термистор. Аз имам такъв, но за 2К2, но след 50 градуса стойноста на термистора става по-ниска от тази на графиката. Този 2К обаче е точно такав какъвто трява да бъде
Най-добре го свали и мери във вода.

- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
Gerch написа:Колега repibg какво стана с вързаното съпротивление, работили още?
Аз днес си мерих IAT сензора и ми показа това:
при 20 ºC 1.44kohm горещ мотор
при 23 ºC 1.86 kohm горещ мотор
при 28.5 ºC 1.55 kohm суден мотор
Температурата я отчитах от бордовия комп.
Следвайки данните за моя мотор от ръководството на Бентли и от руското ръководство за ремонт (виж прикачения файл).
Съдя, че сензора не ми е в час. Така след като реших, че е за смяна сметнах, че ще е добре да го изкарам извън кутията на дебитомера.
От предишен пост бях споменал, че евентуално термистора на бордовия комп би свършил работа, но няма да стане, той е около 5 kΩ при 25 °C, за IAT сензора трябва термистор с около 2 kΩ при 25 °C.
Играх си да потърся термистор, който да отговаря на характеристиката от руското ръководство и от бентлито.
Намерих този NTCLE203E3202SB0 подходящ за автомобилната електроника произведен от Vishay с тези праметри 2 kΩ при 25 °C. Доставя го българска фирма и бройката струва около 4 лв. Ако някой го интересува ще му пиша коя е фирмата.
След като се зачетох малко повече в бентлито обаче видях, че за DME 3.1 и 3.3.1 (М50 с и без ванус и други) характеристиката на сензора е еднаква с тази на DME 1,7 М42 мотор. това значи че може да се използва техния сензор номер 13 от линка.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
Мисля, че ако се вземе един втора ръка, тества се дали работи правилно и се закрепи извън корпуса на дебитомера, например в левия въздуховод, ще стане много добре. Изглежда стабилен и ще издържи на всякакви издевателства от околната среда![]()
Сега нямам време и инструменти да го направя, но ще го пробвам след около месец. Тъкмо ще си намеря сензор до тогава. Смятам да направя и процедурите от тази тема viewtopic.php?f=8&t=263990 на колегата Ивчо3, който незнайно, защо трие всичките си постове. Тогава се надявам да имам по-читав дебитомер![]()
Всичко това го написах за някой ентусиазиран в смяната на този датчик. А и за съвет от по-опитните колеги, да видя как понасят идеята
здр,
за 2 дена бях в Стара загора,и то специално само да ми прегледат колата в БОШ сервиса.
закачиха я на компа и повярвай ми даде перфектни стойности.
колата я прегледа Васко от сервиса(много любезен беше,бил ми е градски от кърджали,за пълният преглед неми взе и стотинка за което му благодаря от сърце.ако някой го познава моля да му благодари още веднъж). за дебитомера му обясних,отворих го и му показах резистора,обясних му случая. по показанията на компа нито една грешка не показа,спънатоста на колата била от не регулирана ангренажна верига.
рестистора който сложих не е 5 kΩ а 5 ватов на 1,8 kΩ. на компа показваше 28 градуса.
иначе все още е си е запоен на ИАТ сенсора.няма проблеми.който иска нека го изведе навън.
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани