Тест: за загряващ дебитомер.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Тест: за загряващ дебитомер.
Здравейте колеги,
преди около седмица в една тема писах че ми загрява много дебитомера от двигателя, но не получих отговор,по точно никой след като се прибере не си погледна дебитомера да сподели дали му е загрял като мотора.
та знаем че на М43Б16 /18 там е ИАТ сенсора монтиран е вътре на входа му.
въздушната струя минава оттам и сенсора казва на ЕКУто колко градуса е въздуха.
дотук така.,но,,,дебитомера като загрее заради мотора около 60-70 градуса и ИАТ сенсора загрява и лъже ЕКУто като се движи бавно колата.няма мощност придърпва,забива муцуна и.т.н.
при външна температура около35-40 градуса данните-съпротивлението е около 1500 ома.
отворих дебитомера и разпоих ИАТ сенсора и на негово място запоих 5ватов 1800К резистор.
той е бял керамичен и доста здрав.
нещо такова е: http://www.o-digital.com/uploads/2226/2 ... pe_499.jpg
тествах колата 15 км в градско ,няма проблеми, стабилни 800 оборота,по добър ряз,не се замисля-това е много важно.
мотора достигва работна температупа около90 градуса,дебитомера много загря както преди , вече не се мени съпротивлението на ИАТ сенсора и стои постоянно на външна температупа около 35 градуса.
за сега нямам забелешки.,ако стане нещо ще споделя.
преди около седмица в една тема писах че ми загрява много дебитомера от двигателя, но не получих отговор,по точно никой след като се прибере не си погледна дебитомера да сподели дали му е загрял като мотора.
та знаем че на М43Б16 /18 там е ИАТ сенсора монтиран е вътре на входа му.
въздушната струя минава оттам и сенсора казва на ЕКУто колко градуса е въздуха.
дотук така.,но,,,дебитомера като загрее заради мотора около 60-70 градуса и ИАТ сенсора загрява и лъже ЕКУто като се движи бавно колата.няма мощност придърпва,забива муцуна и.т.н.
при външна температура около35-40 градуса данните-съпротивлението е около 1500 ома.
отворих дебитомера и разпоих ИАТ сенсора и на негово място запоих 5ватов 1800К резистор.
той е бял керамичен и доста здрав.
нещо такова е: http://www.o-digital.com/uploads/2226/2 ... pe_499.jpg
тествах колата 15 км в градско ,няма проблеми, стабилни 800 оборота,по добър ряз,не се замисля-това е много важно.
мотора достигва работна температупа около90 градуса,дебитомера много загря както преди , вече не се мени съпротивлението на ИАТ сенсора и стои постоянно на външна температупа около 35 градуса.
за сега нямам забелешки.,ако стане нещо ще споделя.
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
Това което правиш не е коректно. Не мисли, че хората от БМВ са го сложили тоя термистор ей така, за да ти играят оборотите. Сутрин, когато температурите са с по 20 градуса по-ниски ще имаш проблем. Намери си здрав термистор.
- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
Don_Mandragon написа:Това което правиш не е коректно. Не мисли, че хората от БМВ са го сложили тоя термистор ей така, за да ти играят оборотите. Сутрин, когато температурите са с по 20 градуса по-ниски ще имаш проблем. Намери си здрав термистор.
здр,
тия от БМв може да не са го сложили ей така но,да бяха помислили че тази джаджа също загрява колко и мотора а в същото време си мени и стойностите.
на студен мотор и без това нямам проблеми.като застудее ще го откача и ще си запоя пак ИАТ сенсора. не е трудно.просто за сега по добре си върви.
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
Тогава му удължи крачетата и го запой по надалеч. Само, че трябва да измислиш как да стои стабилно, че да не влезе някой ден в мотора, ако се скъса 

- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
Don_Mandragon написа:Тогава му удължи крачетата и го запой по надалеч. Само, че трябва да измислиш как да стои стабилно, че да не влезе някой ден в мотора, ако се скъса
здр,
3ти ден е и много съм доволен,при студен мотор докато загрее придърпваше и забиваше муцуната.това го няма вече.много спокойно си върви.стреклата на бензина дори не е мръднала още.
сега като позахладнее още малко ще го фиксирам на 15-20 градуса външна температура т.е.
ще му запоя 5ватов 2400 ома.
колеги, ако имате излишен-така пробен дебитомер замете ИАТ сенсора с керамиччо съпротивление.ще Ви струва само 20 стотинки.Моля, споделете в тази тема.
нали сме да си проделяме.тази тема е само тестова.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Тест: за загряващ дебитомер.




Последна промяна ивчо3 на 03 Сеп 2011, 22:36, променена общо 4 пъти
- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
ивчо3 написа:repibg написа:Don_Mandragon написа:Тогава му удължи крачетата и го запой по надалеч. Само, че трябва да измислиш как да стои стабилно, че да не влезе някой ден в мотора, ако се скъса
здр,
3ти ден е и много съм доволен,при студен мотор докато загрее придърпваше и забиваше муцуната.това го няма вече.много спокойно си върви.стреклата на бензина дори не е мръднала още.
сега като позахладнее още малко ще го фиксирам на 15-20 градуса външна температура т.е.
ще му запоя 5ватов 2400 ома.
колеги, ако имате излишен-така пробен дебитомер замете ИАТ сенсора с керамиччо съпротивление.ще Ви струва само 20 стотинки.Моля, споделете в тази тема.
нали сме да си проделяме.тази тема е само тестова.
С тест и без него фактът че загрява много, си остава. Мерил съм съпротивлението на термистора примерно 5 минути след като изключа мотора. Е, стойностите са му около 1 килоом, което отговаря на над 50 градуса. На 28 градуса трябва да бъде 1.6-1.7 килоома. След като пуснеш мотора трябва за секунди да си върне реалните стойности, ако дебитомера е отварян лесно може да се замери. Проблемът ти не е от термистора, а както казваш от силно загрелия дебитомер, обяснил съм го в една моя тема.
именно затова колкото ще да си грее като печка съм го застопорил на 30 градуса.
сега нека пак си грее.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
repibg написа:Don_Mandragon написа:Тогава му удължи крачетата и го запой по надалеч. Само, че трябва да измислиш как да стои стабилно, че да не влезе някой ден в мотора, ако се скъса
здр,
3ти ден е и много съм доволен,при студен мотор докато загрее придърпваше и забиваше муцуната.това го няма вече.много спокойно си върви.стреклата на бензина дори не е мръднала още.
сега като позахладнее още малко ще го фиксирам на 15-20 градуса външна температура т.е.
ще му запоя 5ватов 2400 ома.
колеги, ако имате излишен-така пробен дебитомер замете ИАТ сенсора с керамиччо съпротивление.ще Ви струва само 20 стотинки.Моля, споделете в тази тема.
нали сме да си проделяме.тази тема е само тестова.
и колега тва ква му е идеята немога да разбера утре ако е 14 градуса ти преди да запалиш ще разпояваш и запояваш резистори по дебитомера ли

по-добре хвани и го смени целия явно е станал жмел и както си го отворил сигурно грее още повече.
- Gerch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София/Раковски
- Пол: Мъж
- Кара: '93 318 IS COUPE
- Детайли за колата: '93 318 IS COUPE
M42B18
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
Интересно,не се бях замислял, мотора наистина загрява дебитомера.
Може да му се върже термосензора от въздуховода (дето показва външната температура на борд компютъра), той е далече и върши същата работа. Трябва да му се измери съпротивлението и да се сравни с това от дебитомера, ако са еднакви супер
Или това от дебитомера да се отдалечи
Може да му се върже термосензора от въздуховода (дето показва външната температура на борд компютъра), той е далече и върши същата работа. Трябва да му се измери съпротивлението и да се сравни с това от дебитомера, ако са еднакви супер

Или това от дебитомера да се отдалечи

- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
zBoost написа:repibg написа:Don_Mandragon написа:Тогава му удължи крачетата и го запой по надалеч. Само, че трябва да измислиш как да стои стабилно, че да не влезе някой ден в мотора, ако се скъса
здр,
3ти ден е и много съм доволен,при студен мотор докато загрее придърпваше и забиваше муцуната.това го няма вече.много спокойно си върви.стреклата на бензина дори не е мръднала още.
сега като позахладнее още малко ще го фиксирам на 15-20 градуса външна температура т.е.
ще му запоя 5ватов 2400 ома.
колеги, ако имате излишен-така пробен дебитомер замете ИАТ сенсора с керамиччо съпротивление.ще Ви струва само 20 стотинки.Моля, споделете в тази тема.
нали сме да си проделяме.тази тема е само тестова.
и колега тва ква му е идеята немога да разбера утре ако е 14 градуса ти преди да запалиш ще разпояваш и запояваш резистори по дебитомера ли![]()
по-добре хвани и го смени целия явно е станал жмел и както си го отворил сигурно грее още повече.

ще програмирам един PIC 16f877 той си има и термометер.
първоначално ще направя платка и според температурите ще запоя резистори.
0-10-20-30 градуса. програмираният чип според градусите навън ще си включва и изключва. 5 минути работа.
- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
Gerch написа:Интересно,не се бях замислял, мотора наистина загрява дебитомера.
Може да му се върже термосензора от въздуховода (дето показва външната температура на борд компютъра), той е далече и върши същата работа. Трябва да му се измери съпротивлението и да се сравни с това от дебитомера, ако са еднакви супер
Или това от дебитомера да се отдалечи
много добра идея колега. радвам се че взе на сериозно теста с ИАТ сенсора.
жалко че колегите не дават идеи за да създадем нещо като перфектен неразваляем дебитомер.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
Колега, с какви параметри е този термистор? Този експеримент с изкарването му някъде навън мисля, че е по-разумно да се направи с някакъв термистор от магазина с параметри като на оригиналния.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
Една идея от мен, защо просто не запоите едно съпротивление, успоредно на термистора така че да се намали общото съпротивление на веригата 


- Gerch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София/Раковски
- Пол: Мъж
- Кара: '93 318 IS COUPE
- Детайли за колата: '93 318 IS COUPE
M42B18
Re: Тест: за загряващ дебитомер.
CTORH написа:Колега, с какви параметри е този термистор? Този експеримент с изкарването му някъде навън мисля, че е по-разумно да се направи с някакъв термистор от магазина с параметри като на оригиналния.
Ето в тази тема има писано по параметрите на термистора http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&start=45.
Мисля, че може да се купи от магазина, ама трябва да се потърси хубаво да съвпаднат характеристиките.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани