Показания на темп. датчик за перката на клима?
Модератор: Технически модератори
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Показания на темп. датчик за перката на клима?
Номер 9 от схемата, какви стойности трябва да има при замерване с мултицета? И ако някой ми каже как да го замеря, че нищо не му разбирам на мултито В аутодата рових, но там излизат стойностите само за номер 7 (според мен)
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/T ... _parts/#06
Цялото това нещо е провокирано от включване на виското когато си иска и много често пускане на перката на 2-ра скорост. Виското е доста стегнато и за това искам да съм сигурен, че трябва да го сменя него, а не датчика за перката. Интересното е че перката работи на 2-ра скорост дори и при шофиране със 120 км/ч по равен път и при 20С външна темп.
Мерси.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/T ... _parts/#06
Цялото това нещо е провокирано от включване на виското когато си иска и много често пускане на перката на 2-ра скорост. Виското е доста стегнато и за това искам да съм сигурен, че трябва да го сменя него, а не датчика за перката. Интересното е че перката работи на 2-ра скорост дори и при шофиране със 120 км/ч по равен път и при 20С външна темп.
Мерси.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Lawmaker
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 232
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i '96
- Мечтае да кара: non-stop
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Колега, виж какво намерих
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1042699&sid=1dffffede0acf92f516d2509cc3d481b
Това е switch - демек ключ / включено - изключено / . Над 101*C трябва да дава верига , под 101*С - нищо
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1042699&sid=1dffffede0acf92f516d2509cc3d481b
Това е switch - демек ключ / включено - изключено / . Над 101*C трябва да дава верига , под 101*С - нищо
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Как бате разбираш че ти се включва климатичната и на каква скорост , чуваш ли я . Иначе това което описваш няма общо с виското щото обдухване имаш и перка не трябва , по-скоро дебит недостатъчен на охл. течност, необезвъздушена и водната помпа не върти само течност та пада дебита , некоректно работща водна помпа и т.н. май всичко това го знаеш еле сега да кажеш че всичко ти е тип-топ по охл. система. Тоя датчик дет питаш колегата по-горе правилно е обяснил че е темп. ключ и има само две положения On и Off и няма какво да мериш. Нов такъв около 45лв , но провери за някви окъсявания по кабелите евентуално. Виското що така работи не знам ама мойто последното си връткаше и по магистралата като карах почти постоянно ама при по-високи температури все пак пък и надали някой би отговорил що работи тъй освен при различни производители да се получават разлики при настройките му заводски на темп. на зацепване зависещо от самия силикон като матриял вътре в него . Пък и все пак не караш съвсем по равно има изкачвания и спускания , като зацепи виското при натоварване след това кога ще "отцепи" май по-трудничко става и мисля не баш на темп. на зацепване все пак е достатъчно инертна система.
Последна промяна vladobate на 28 Авг 2011, 22:17, променена общо 1 път
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Тази вечер свалихме виското. Оказа се, че е оригинално. Леко изкривихме пластината и сега е почти постоянно зацепено. За жалост перката продължава да се пуска. Може би по-рядко. Водната помпа ми е сменена преди 1000км с колбеншмид с метална турбинка. Остана термостата (който според мен отваря перфектно) и да има въздух в системата. Ама съм минал над 1000км та доста ми е странно как ще има въздух вътре. Остана ми и да измия климатичния радиатор отпред. Водния ми е на 1 година - Nyssens. Тъпотията продължава. Ще ъпдейтна темата след събота като измия радиатора отпред.
Някой ако има в ръкава някоя хитрина за обезвъздушаване на тдс да казва, щото аз сега не се сещам.
Някой ако има в ръкава някоя хитрина за обезвъздушаване на тдс да казва, щото аз сега не се сещам.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6219
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Ти пак се чудиш с какво да се занимаваш. Като се поразхлади времето и всичко ще се оправи-все пак това е дизел при 35 градуса външна температура - при мен някога правеше така и ме притесняваше,но се отървах и сега съм добре,въпреки ,че колата почти спира като пусна климатика . Между другото това е един от основните признаци на микропукнатини на главата ,които неминуемо ще се превърнат в макро.
Пробвай ако искаш един номер-източи антифриза, сипи само вода и карай така докато е горещо,чистата вода има по-добро топлоотделяне,а едва ли охладителната система ще се разпадне за 1-2 месеца-правил съм го някога и двигателя едвам издържа до 900 000 при това грубо отношение от моя страна.
За обезвъздушаването -правиш каквото правиш,но вечерта,махаш капачката, отваряш всички обезвъздушители и оставяш така да изстине до сутринта когато доливаш колкото трябва и си готов-сигурно не е редно ,ама все пак да го кажа-нека двигателя да е горе-долу поизстинал преди това.
Може да не е въздух а изгорели газове. Сега да не вземеш да направиш основен ремонт на двигателя. Но направи един тест за киселинност на антифриза за всеки случай-нали искаш да се занимаваш с нещо. Може да върнеш и виското в изходно положение-бавното загряване на двигателя, особено при дизела е фатално за продължителноста на живота му.
Пробвай ако искаш един номер-източи антифриза, сипи само вода и карай така докато е горещо,чистата вода има по-добро топлоотделяне,а едва ли охладителната система ще се разпадне за 1-2 месеца-правил съм го някога и двигателя едвам издържа до 900 000 при това грубо отношение от моя страна.
За обезвъздушаването -правиш каквото правиш,но вечерта,махаш капачката, отваряш всички обезвъздушители и оставяш така да изстине до сутринта когато доливаш колкото трябва и си готов-сигурно не е редно ,ама все пак да го кажа-нека двигателя да е горе-долу поизстинал преди това.
Ама съм минал над 1000км та доста ми е странно как ще има въздух вътре.
Може да не е въздух а изгорели газове. Сега да не вземеш да направиш основен ремонт на двигателя. Но направи един тест за киселинност на антифриза за всеки случай-нали искаш да се занимаваш с нещо. Може да върнеш и виското в изходно положение-бавното загряване на двигателя, особено при дизела е фатално за продължителноста на живота му.
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Не забравяй че втора степан на тая перка се командва от два датчика.
Активира се и при свръх налягане на фриона.
Погледни все пак номер 5 дали не е задръстен
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ter_hoses/
Активира се и при свръх налягане на фриона.
Погледни все пак номер 5 дали не е задръстен
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ter_hoses/
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
zvetiko написа:Ти пак се чудиш с какво да се занимаваш. Като се поразхлади времето и всичко ще се оправи-все пак това е дизел при 35 градуса външна температура - при мен някога правеше така и ме притесняваше,но се отървах и сега съм добре,въпреки ,че колата почти спира като пусна климатика . Между другото това е един от основните признаци на микропукнатини на главата ,които неминуемо ще се превърнат в макро.
Пробвай ако искаш един номер-източи антифриза, сипи само вода и карай така докато е горещо,чистата вода има по-добро топлоотделяне,а едва ли охладителната система ще се разпадне за 1-2 месеца-правил съм го някога и двигателя едвам издържа до 900 000 при това грубо отношение от моя страна.
За обезвъздушаването -правиш каквото правиш,но вечерта,махаш капачката, отваряш всички обезвъздушители и оставяш така да изстине до сутринта когато доливаш колкото трябва и си готов-сигурно не е редно ,ама все пак да го кажа-нека двигателя да е горе-долу поизстинал преди това.Ама съм минал над 1000км та доста ми е странно как ще има въздух вътре.
Може да не е въздух а изгорели газове. Сега да не вземеш да направиш основен ремонт на двигателя. Но направи един тест за киселинност на антифриза за всеки случай-нали искаш да се занимаваш с нещо. Може да върнеш и виското в изходно положение-бавното загряване на двигателя, особено при дизела е фатално за продължителноста на живота му.
Не се ебавай. Затворихме колата преди 1000км. Главата я провериха и шлайфаха. Не надува маркучи! Просто може да е останал въздух вътре.
Маркуч номер 5 от горната схема има признаци на корозия Малки, но знае ли човек. Явно ще се купува и там нов.
Утре сутринта ще развия капачката и цял ден ще я оставя с отворена капачка да видим какво ще стане. Нивото на антифриза от както е налят си е все там където трябва да е студен.
Нещо друго което да пропускам? (да ева и тдс-а)
ПП
Освен капачката на разш. съд, какво др. да развия за обезвъздушаване
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
zvetiko написа:... Може да върнеш и виското в изходно положение ...
Веднъж деформирана пластината на виското не знам как може да се върне в "изходно положение"
Дори да приемем, че виското е наред (няма теч, луфтове в гайката и гела не е променил свойствата си) за да се върнат някакви фабрични стойности то трябва да се калибрира
Много се съмнявам, че някой друг освен производителя има необходимите данни и стендове, а дори и той няма да се занимава да го прави за един важен агрегат от колата на който не може по никакъв начин да се определи възрастта и състоянието и не се знае кога ще откаже нещо от описаните по-горе повреди
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
tsb_bg написа:zvetiko написа:... Може да върнеш и виското в изходно положение ...
Веднъж деформирана пластината на виското не знам как може да се върне в "изходно положение"
Дори да приемем, че виското е наред (няма теч, луфтове в гайката и гела не е променил свойствата си) за да се върнат някакви фабрични стойности то трябва да се калибрира
Много се съмнявам, че някой друг освен производителя има необходимите данни и стендове, а дори и той няма да се занимава да го прави за един важен агрегат от колата на който не може по никакъв начин да се определи възрастта и състоянието и не се знае кога ще откаже нещо от описаните по-горе повреди
така е...ама при скорост от 120км/ч виското е извън тая тема
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Сега като чета всичко отново си мисля за две неща:
- външно миене на радиатори (или поне на климатика щом казваш че водния е сменян скоро)
- свали термостата и пробвай без него (напълно отворен голям кръг).
Ако има подобрение направо го сменяй ако няма нещата се завъртат пак около това което си правил и без нашите съвети.
Повторението - майка на знанието и мащеха на удоволствието
Просто провери всичко отново и то едно по едно
- външно миене на радиатори (или поне на климатика щом казваш че водния е сменян скоро)
- свали термостата и пробвай без него (напълно отворен голям кръг).
Ако има подобрение направо го сменяй ако няма нещата се завъртат пак около това което си правил и без нашите съвети.
Повторението - майка на знанието и мащеха на удоволствието
Просто провери всичко отново и то едно по едно
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Някой да каже трикове при обезвъздушаване на М51? Аз лично не знам такива. Странното, е че това с перката започна да го прави след като затворихме мотора. Колата не беше палила 2.5месеца. Имам големи подозрения за въздух по системата вече. Отивам да отвъртя капачката и да стискам маркучи да видим дали ще има мехурчета.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Peter Angelov
- ентусиаст
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Зъбе и Аз от няколко месеца имам този проблем Включва се втора степен само и основно при включен климатик и при продължинелно каране над 140-160 по магистралата Отново при никви температури на окололната среда / 20-30 градуса /. Стрелката на таблото не мърда стои на 12 без 1 и не дава никакви индикации за загряване. Та почнах и Аз:
1. Смяна нов антифриз - предния беше на 2 г.
2. Чистете на радиатори, кулер и т.н. - кулера ми имаше 10 гр. масло и беше в отлично състояние, воден и климатичен радиатор бяха доста мръсни, почистих всичко стана като ново Слагам новия антифриз и отново при много голямо натоварване ми се включва втора степен на перката Сега съм поръчал оригинална водна помпа и ще махна тази която е на има няма 3000-4000 км. и е някваси марка с метална турбинка Слагам си оригинал с пласмасова защото оня ден отново четох в Е39 как с метална турбинка държала - 99 - 102 градуса и като пича си сложил оригинална водна помпа с пласмасова турбина температурата паднала на 94-96 градуса На 100% водна помпа с метална турбина има по малък дебит на течност и от там за мен при натоварване помпата не смогва с дебита и се получават моментни проблеми с температурата.
По отшение на водния радиатор и в него имам малки съмнения но първо ще сменя водната помпа
Владо също е имал подобен проблем и най накрая се е оказало водна помпа
Иначе при мен:
1. Оригинален термостат на 3000-4000 км.
2. Оригинално виско на 3000-4000 км.
Не ми се вярва тези 2 елемента да имат проблем за толкова км. макар че виското май нещо не го чувам, ще пробвам да го спра с вестник и ще го видя. Ще ходя да видя и климатика да не прави някакви проблеми и от там да я включва тая перка....
1. Смяна нов антифриз - предния беше на 2 г.
2. Чистете на радиатори, кулер и т.н. - кулера ми имаше 10 гр. масло и беше в отлично състояние, воден и климатичен радиатор бяха доста мръсни, почистих всичко стана като ново Слагам новия антифриз и отново при много голямо натоварване ми се включва втора степен на перката Сега съм поръчал оригинална водна помпа и ще махна тази която е на има няма 3000-4000 км. и е някваси марка с метална турбинка Слагам си оригинал с пласмасова защото оня ден отново четох в Е39 как с метална турбинка държала - 99 - 102 градуса и като пича си сложил оригинална водна помпа с пласмасова турбина температурата паднала на 94-96 градуса На 100% водна помпа с метална турбина има по малък дебит на течност и от там за мен при натоварване помпата не смогва с дебита и се получават моментни проблеми с температурата.
По отшение на водния радиатор и в него имам малки съмнения но първо ще сменя водната помпа
Владо също е имал подобен проблем и най накрая се е оказало водна помпа
Иначе при мен:
1. Оригинален термостат на 3000-4000 км.
2. Оригинално виско на 3000-4000 км.
Не ми се вярва тези 2 елемента да имат проблем за толкова км. макар че виското май нещо не го чувам, ще пробвам да го спра с вестник и ще го видя. Ще ходя да видя и климатика да не прави някакви проблеми и от там да я включва тая перка....
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Интересното, е че аз карах преди да духне гарнитурата с тази помпа и не ми се пускаше перката. С надути маркучи и тн нямах този проблем. Бях със син антифриз от ЕКО. Появи се след като отваряхме мотора и колата седя доста време парикирана и с отворен мотор (над 2 месеца).
Я да питам понеже съм с червен антифриз от ЕКО възможно ли е да е от него??? Да няма достатъчно добро топлоотдаване и за това да го прави това? Антифриза е нагласен за около -25 град. Пепи ти с какъв антифриз си?
Ако трябва да купувам син антифриз и да го сменям на цяло??
Я да питам понеже съм с червен антифриз от ЕКО възможно ли е да е от него??? Да няма достатъчно добро топлоотдаване и за това да го прави това? Антифриза е нагласен за около -25 град. Пепи ти с какъв антифриз си?
Ако трябва да купувам син антифриз и да го сменям на цяло??
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Peter Angelov
- ентусиаст
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Zubcho написа:Интересното, е че аз карах преди да духне гарнитурата с тази помпа и не ми се пускаше перката. С надути маркучи и тн нямах този проблем. Бях със син антифриз от ЕКО. Появи се след като отваряхме мотора и колата седя доста време парикирана и с отворен мотор (над 2 месеца).
Я да питам понеже съм с червен антифриз от ЕКО възможно ли е да е от него??? Да няма достатъчно добро топлоотдаване и за това да го прави това? Антифриза е нагласен за около -25 град. Пепи ти с какъв антифриз си?
Ако трябва да купувам син антифриз и да го сменям на цяло??
Аз съм с червения сега отоново сложих от него, за мен не е проблема в него
Водна помпа на първо място
Воден радиатор на второ
Виско на перката
И ще ходя на една автоманизирана машина да ми види климаника - тя сама според мотора и модела си дозира и прави
всичко по климатика.
За мен това са основните проблеми....Преди като не се включваше и като бях отново с червен антифриз как нямаше проблеми....
Аз проблем с маркучи твърди и т.н. никога съм нямал Като видя след тея неща какво ще стане последно вчера ми казаха че
при едно момче е имал проблеми с загряване, включване на перка и т.н. от пикаещи дюзи от неправилна работа и се получавала по висока температура, макар че Аз не чувам признаци ва дюзи като чукане блъскане и т.н.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Казаха ми да проверя и релетата. Може те да се ебават (залепват) и от там да идва цялата гнус.
Някакви идеи?
Някакви идеи?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани