Още една Акулка ;)

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: Още една Акулка ;)

Мнение от M.Velichkov » 22 Авг 2011, 13:27

Пробвай с няколко препарата на малка площ, и виж кое чисти най-добре и прави най-малки поразий ;)
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: Още една Акулка ;)

Мнение от M.Velichkov » 24 Авг 2011, 8:11

24082011350.jpg

Това е спрейчето, Жоркат(DMC) го е пробвал и е доволен от резултата. След като изчистиш таблото от боята за обувки, пробвай с някакъв препарат за домашна употреба да го обезмаслиш (нещо от типа на Медикс) зада не побелее и захаби тапицерията
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Още една Акулка ;)

Мнение от alpina-ma6inata » 24 Авг 2011, 10:19

Васко ти го каза. Ходи на някой читав тапицер да ти го обшие с кожа и забравяш за случая. Особено на нашите старци, дето таблата им се цепят сряда и петък. :mhihi: Каквото и да го правиш таблото си е сцепено. Единствено си струва да сложиш читаво, без пукнатини, но предполагам сам се сещаш каква рядкост е това :yes:
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: Още една Акулка ;)

Мнение от M.Velichkov » 24 Авг 2011, 10:46

Е, това все пак е нискобюджетен вариант :yes:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 18.06.2011
Местоположение: Студентски град / Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 405 GRi 1.9
Мечтае да кара: BMW E28 520i @1987

Re: Още една Акулка ;)

Мнение от shrekypz » 24 Авг 2011, 12:10

Всъщност това с кожата ми беше най-лесния вариянт, но не исках да слагам... не ми харесва как стои просто...

Да се похваля вече с нова помпа на съединителя (предадено от бащата) ми колата отново е в движение :) :ok:

Исках да попитам дали е нормално все път да "плюе" течност от радиатора, когато се изключи двигателя ? :dunno:
Става дума за тръбичката, която е отстрани на капачката....от там изтича - вярно малко е течността, но тече...

Възможно ли е да гарнитура на главата ? :(

Едит : Точно с обезмаслител на Медикс стана големия фал...

Едит 2 : До колкото разбрах трябва да обезвъздуша радиатора ?? Това ако е вярно как става номера ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 18.06.2011
Местоположение: Студентски град / Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 405 GRi 1.9
Мечтае да кара: BMW E28 520i @1987

Re: Още една Акулка ;)

Мнение от shrekypz » 24 Авг 2011, 20:05

Никой ли не знае каква може да е причината за изхвърлянето на вода ? :/

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: Още една Акулка ;)

Мнение от Тато » 24 Авг 2011, 23:27

Оф, добре де. Вземи помисли и виж, защото аз съм далече и не ми е под ръка тая кола. Като работи тоя....мотор, надува ли маркучи ? За преливането при угасен, загрял двигател ми го правеше едно Пежо с подобен фабричен радиатор - без скачен съд разширителен. Ами, имаше пропуск в гарнитурата около 2-ри цилиндър, водна магистрала. И от там, нашия си взимаше въздух и явно драстично малко, защото не гореше антифриз пък. Но, правеше въздушна възглавница в термостата и като се угаси, от преливния отвор на радиатора излизаше охл.течност. М, да, нямаше парно, въпреки достатъчно ниво в системата.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: Още една Акулка ;)

Мнение от Тато » 24 Авг 2011, 23:40

Само искам да доуточня нещо. И ако може - да се добави В предишното ми мнение за радиатора. Благодаря предварително, господа. :)

Адаш, имай на предвид и друго. Тия охл.системи, дето са с радиатори без разширителен съд са малко кашкавалена работа. Когато се напълва с течност, изискват да се налее до капачката. Когато агрегатът заработи, стигне оптимална температура и течността се разшири - излиза през капачката (която е един вид клапан), а от там през онази тръбичка. Колкото излезне - толкова трябва, колкото остане, така ще работи. :idea: Не доливай постоянно, защото винаги ще го изхвърля. Самата горна част на тия радиатори, играе роля на разширителен съд. Сещаш се, че това е определен обем въздух вътре. Обаче. :D Идеята да го има е такава, че след като се разшири течността (нейна си работа колко) и изгони/избута въздуха навън през капачката/тръбичката, сама стига нивото на капачката. Която пък е двустранно действащ клапан. Когато изстива и се свива - през вътрешния клапан на самата капачка (в центъра на уплътнителната част, която уплътнява гърловината на радиатора), системата няма какво друго да засмуче, отново дърпа въздух, който запълва необходимия обем, както споменах. Така работят маса автомобили от края на 60-те и 70-те години. Понеже имам един такъв, да взема да ти кажа. Най-важната част в този тип охладителна уредба е.......капачката на радиатора. Напълно грешно и недопустимо е да се слага капачка, която няма възвратен клапан. И такава, която е с недобро уплътнение към гърловината.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: Още една Акулка ;)

Мнение от M.Velichkov » 25 Авг 2011, 8:22

Медикса ти го дадох само като предложение, давай тогава само с влажна кърпа. Радиатора е нормално да връща от време на време по малко. След като изгасиш мотора, той продължава да качва температурата. Гарнитурата се хваща срещу 10-тина лв. Има една течност дето се сипва в радиатора и ако има изгорели газове в охладителната с/ма, веднага се вижда. А по принцип м10-ките и м20-ките имат едно болтче на термостата, от там се обезвъздушава системата.
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 18.06.2011
Местоположение: Студентски град / Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 405 GRi 1.9
Мечтае да кара: BMW E28 520i @1987

Re: Още една Акулка ;)

Мнение от shrekypz » 25 Авг 2011, 10:12

Огромни благодарности към колегата moksika за инфото. :bowdown:

Ако някой има добро четиво за м10 двигателите на английски , моля да ми прати на ЛС, за да не звуча тъпо с тези въпроси... ако има хора, които са използвали такава течност , за гарнитурата моля да пишат, за да тествам и дано да не се е стигнало до там. Ще се опитам да намеря термостата, за да обезвъздуша системата :)

Едит : Евала и на Тато, късно видях мнението :bowdown:

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: Още една Акулка ;)

Мнение от Тато » 25 Авг 2011, 22:47

Ами, мога да ти пратя виртуална книжка за Е 21 - 1600,1800,2000 и май 2300. Има разни интересни работи в нея. Пък и е полезен наръчник, съдържащ ценни стойности.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 156
Регистриран на: 5.05.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: предимно читави М10-ки :D

Re: Още една Акулка ;)

Мнение от retro.boy28 » 26 Авг 2011, 20:23

Тато написа:Само искам да доуточня нещо. И ако може - да се добави В предишното ми мнение за радиатора. Благодаря предварително, господа. :)

Адаш, имай на предвид и друго. Тия охл.системи, дето са с радиатори без разширителен съд са малко кашкавалена работа. Когато се напълва с течност, изискват да се налее до капачката. Когато агрегатът заработи, стигне оптимална температура и течността се разшири - излиза през капачката (която е един вид клапан), а от там през онази тръбичка. Колкото излезне - толкова трябва, колкото остане, така ще работи. :idea: Не доливай постоянно, защото винаги ще го изхвърля. Самата горна част на тия радиатори, играе роля на разширителен съд. Сещаш се, че това е определен обем въздух вътре. Обаче. :D Идеята да го има е такава, че след като се разшири течността (нейна си работа колко) и изгони/избута въздуха навън през капачката/тръбичката, сама стига нивото на капачката. Която пък е двустранно действащ клапан. Когато изстива и се свива - през вътрешния клапан на самата капачка (в центъра на уплътнителната част, която уплътнява гърловината на радиатора), системата няма какво друго да засмуче, отново дърпа въздух, който запълва необходимия обем, както споменах. Така работят маса автомобили от края на 60-те и 70-те години. Понеже имам един такъв, да взема да ти кажа. Най-важната част в този тип охладителна уредба е.......капачката на радиатора. Напълно грешно и недопустимо е да се слага капачка, която няма възвратен клапан. И такава, която е с недобро уплътнение към гърловината.

Да използвам темата за моето М10Б18... губи си ми течност и доливам,а капачката не е сменяна при мен, а от това,което прочетох до тук от колегата,тя е най-важната. Да се надявам да се оправи проблема с това доливане ако купя нова капачка :cry:
Благодаря на колегата и се извинявам на автора на темата,че я използвам! :bchug: :yes: :oops:
Ентусиазмът е заразен. Ти можеш да започнеш епидемия!!!
deyan-enchev написа:Моята по минимум 2-3 пъти на ден я припалвам БЕЗ акумулатор със Спрей ЕТЪР ... супер яко дъни аванса, ама клапаните са здрави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 18.06.2011
Местоположение: Студентски град / Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 405 GRi 1.9
Мечтае да кара: BMW E28 520i @1987

Re: Още една Акулка ;)

Мнение от shrekypz » 27 Авг 2011, 7:58

Тато, ако можеш на ЛС прати го , ако не ще се разберем по скайп :)

Ретро, не е сменяна капачката при мен също... тоест надявам се да не е сменяна, в момента имам някаква надежда радиатора от м10 за е12, който бях взел с надеждата да стане за моя - да му използвам капачката общо взето :)
Може да пишеш в моята тема за твоя проблем, надявам се ако може някой да ти помогне :)

Ще се опитам да издебна днес в Пазарджик, когато няма куки да направя 2-3 кръгчета и да я разкарам малко с новата капачка евентуално. (нямам книжка) :nono:
Все още не са ми дали втора дата за изпит след като ме скъсаха преди близо 2 месеца вече... :kuku:

Не разбрах само как да обезвъздуша системата ?

бтв, сега като се замисля, всеки път когато е текло - било то и малко съм доливал, понеже изпадах в паника :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: Още една Акулка ;)

Мнение от Тато » 27 Авг 2011, 22:38

Така, понеже виждам, че мненията ми се взимат твърде на сериозно, нека да поясня някои работи. :) Аз, малко глупости така приказвам, та, много-много не ме слушай какво говоря. Понеже не ща някой да си повреди колата, заради моите превземания.

Капачката е най-важната част от гледна точка на коректната работа на тая охладителна система. Иначе, като компонент - преди нея има други важни неща, като правилно обтягане на вентилаторния ремък, изрядна работа на термостат, добре уплътнени гумени съединения и прочие. Нямам представа, дали може да се купи от някъде истинска, нова, оригинална такава тапа. Старата с времето й омеква и пружината също, та не може да държи едно определено ( според нея и от нея) налягане в системата, пък и започва да изпуска, когато не би трябвало да го прави. Въпреки да речем в даден случай, не лоши уплътнения. Не Ви знам тапите, не съм Ви виждал колите и не мога да гадая повече, къде точно им е проблема. По колко течност губи, от къде губи, как губи...... :)

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: Още една Акулка ;)

Мнение от Тато » 28 Авг 2011, 18:33

Ето книжката, която обещах. На руски език и много полезна. Ако има проблем при тегленето на файла, ще ти я пратя по скайп или пощата.

http://dox.abv.bg/files/listtree

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook