За Любознателните.Историята на любимата ни марка

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 17.01.2010
Местоположение: Велинград/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW e36
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: Стара но лачена

За Любознателните.Историята на любимата ни марка

Мнение от MAFID » 29 Юни 2011, 20:35

1919 - Основаване на авиомоторния завод Rapp Motor в Мюнхен - Франц Димер прави първия световен рекорд за BMW като се издига на височина 9760 със самолет с двигател на BMW.
1922 - BMW построява своята сграда в Мюнхен, която се намира на същото място и до днес.
1923 - Първия мотоциклет на BMW - BMW R32. Уникалния двигател 'Boxer', разработен от инженерите на BMW, предизвиква сензация на парижкия автосалон. Това е бил първия мотоциклетен двигател с насрещно разположени цилиндри. Той имал великолепна управляемост и развивал скорост 90 км/ч при обем 494 см3 и мощност 8.5 к.с.
1924 - Първия междуконтинентален полет в Персия, изпълнен на самолет с двигател на BMW.
1925 - Новия модел на мотоциклета BMW R37 получава по-мощен двигател (500 см3, 16 к.с.) и е бил предназначен за участия в спортни състезания.
1926 - Хидроплана Rohrbach Ro VII поставя 5 световни рекорда с двигателя BMW VI.
1927 - През 1927 г. са поставени 87 свтовни рекорда в авиацията, 29 от тях принадлежат на самолети с двигатели от BMW.
1928 - BMW купува автомобилния завод в Ейзенах (Тюрингия) и заедно с него - лиценза от фирмата British Austin за производство на неголяма серия автомобили под името Dixi - копие на British Austin Seven. BMW подписва лицензно споразумение за производството на радиални двигатели с американската фирма за самолетни двигатели Pratt & Whitney.
1929 - Dixi 3/15 (748.5 см3, 15 к.с., 3000 об/мин, 75 км/ч) - първия автомобил, разработен от BMW. В сравнение с оригинала, версията 3/15 имала по-голямо купе, подобрен двигател, спирачки на четирите колела. Автомобила е разработен в Мюнхен, но както и останалите продукти на BMW, се е произвеждал в Ейзенах до 40-те години. От 1929 до 1932 г. са били произведени 16 000 Dixi 3/15. Победата на Dixi в Алпийското рали е първия успех на BMW в автоспорта. Ернст Хен поставя световен рекорд - 216 км/ч - на мотоциклет BMW.
1930 - В завода на BMW в Мюнхен са произведени първите радиални двигатели на фирмата: BMW Hornet и BMW Xa. Волфганг фон Гронау пресича за 44 часа Атлантическия океан от изток на запад в открит хидроплан с радиален двигател на BMW.
1932 - Автомобила 3/20 става първия, изцяло разработен от BMW в Мюнхен. В сравнение с Dixi в 3/20 силно е увеличен размера на салона, мощността става 20 к.с. при същия обем на двигателя. Смайващото в този автомобил било наличието на независимо окачване на задните колела.
1933 - С модела 303 започва традицията на 6 цилиндровите автомобили на BMW. Започва производството на спортните автомобили 315/1 и 319/1 с 6-цилиндрови двигатели с обем 1.5 и 1.9 л. и мощност 40 и 55 к.с.
1934 - Производството на авиодвигатели става независимо поделение BMW Flugmotorenbau GmbH. BMW-132 става първия радиален двигател, разработен изцяло от BMW по технологията на Pratt & Whitney. Три автомобила BMW 315/1 побеждават в 2000 км-то рали из Германия.
1935 - BMW R12 предизвиква сензация, като става първия в свeта мотоциклет с телескопична предна вилка и хидравлични амортисьори. Този принцип се използва и до днес във всички съвременни мотоциклети. R12 притежава двигател с обем 745см3 и мощност 18, а по-късно и 20 к.с.
1936 - Започва производството на най-успешния довоенен европейски спортен автомобил в 2 литровата класа - BMW 328. Неговия 2 л. двигател, с три карбуратора и мощност 96 к.с. позволявал да се развие скорост по-голяма от 160 км/ч. От 1936 до 1940 г. били произведени 462 бройки, 160 от които са съхранени и до наши дни. Мотоциклета R5 (500 см3, 24 к.с.) става един от най-добрите спортни мотоциклети през довоенния период.
1937 - Ернст Хен поставя нов абсолютен рекорд за скорост с мотоциклет (279.5 км/ч), които остава непобеден 14 г. Започва строежа на нова авиофабрика Дюррерхоф, недалеко от Ейзенах. Започва строителството и на друга в Аллах до Мюнхен.
1938 - Роудстера BMW 328 побеждава в 1000 км-то шосейно състезание в Италия - Mille Miglia. Георг Майер става европейски шампион с мотоциклет BMW.
1939 - BMW придобива фирмата Brandenburgische Motorenwerke в Берлин-Шпандау, заедно със фабриките и в Басдорф и Цюхелсдорф близо до Берлин. BMW 328 побеждава в 24-часовата гонка на Льо Ман. Георг Майер побеждава в легендарното мотоциклетно състезание "Senior Tourist Trophy" на остров Ман.
1940 - Започва серийното производство на авиодвигателите BMW-801. От 1940 до 1945 г. са произведени 30 000 бройки. Отбора на BMW отново побеждава в италианското Mille Miglia с BMW 328 "aerodynamic coupe", като финишират 1-ви, 3-ти, 5-ти и 6-ти. Автомобилите за това състезание са били с двигатели с мощност 135 к.с. (само 5 кг. на к.с.) и са развивали скорост от 200 км/ч.
1941 - След началото на II-та световна война, производството на мотоциклети е пренесено в Ейзенах. Производството на автомобили е било преустановено. От 1929 г. до началото на войната BMW са произвели 81228 автомобила.
1943 - BMW разработва реактивния авиодвигател модел 109-003. Той е пуснат в производство през следващата година и е един от първите в света. Първия самолет с реактивен двигател на BMW е Arado 234.
1945 - След войната, инфраструктурата на BMW се оказва напълно разрушена. Заводите в Ейзенах, Дюррерхоф, Басдорф и Цюхелсдорф били загубени. Фабриката в Мюнхен лежала в руини. Победителите забраняват на BMW да се занимава с производство 3 г., заради участието и в конструирането на самолетни и ракетни двигатели.
1948 - Едноцилиндровия мотоциклет BMW R24 (247 см3, 12 к.с.) става първия следвоенен продукт на фирмата. Производството започва в новопостроената фабрика в Мюнхен. Доколкото всички чертежи били загубени след войната - конструкцията и размерите били снети от довоенния R12. Едноцилиндровия, маломощен двигател е резултат на все още действащите върху фирмата следвоенни международни ограничения.
1949 - Мотоциклета R25/3 (леко усъвършенстван R24) в периода на следвоенния икономически подем, става най-продавания в цялата история на фирмата. За няколко години са продадени почти 50 000 бройки.
1950 - Възобновено е производството на двуцилиндровите мотоциклети с Boxer двигатели. BMW представя модела R51/2.
1952 - Пуснат е първия следвоенен автомобил. Това е големия и скъп седан BMW 501 (V-образен 8-цилиндров двигател, 95 к.с.@4800 об/мин). Две години след това се появява модификацията BMW 502 (V8 2580 см3, 100 к.с.) с максимална скорост 160 км/ч. Без значение на очевидните достойнства на тези автомобили, те се оказали разочарование за фирмата. Излишния лукс не се приемал в Европа през 50-те години. Били продадени само 6000 бр. В крайна сметка пазара на скъпи лимозини бил загубен за BMW.
19541919 - Основаване на авиомоторния завод Rapp Motor в Мюнхен - Франц Димер прави първия световен рекорд за BMW като се издига на височина 9760 със самолет с двигател на BMW.
1922 - BMW построява своята сграда в Мюнхен, която се намира на същото място и до днес.
1923 - Първия мотоциклет на BMW - BMW R32. Уникалния двигател 'Boxer', разработен от инженерите на BMW, предизвиква сензация на парижкия автосалон. Това е бил първия мотоциклетен двигател с насрещно разположени цилиндри. Той имал великолепна управляемост и развивал скорост 90 км/ч при обем 494 см3 и мощност 8.5 к.с.
1924 - Първия междуконтинентален полет в Персия, изпълнен на самолет с двигател на BMW.
1925 - Новия модел на мотоциклета BMW R37 получава по-мощен двигател (500 см3, 16 к.с.) и е бил предназначен за участия в спортни състезания.
1926 - Хидроплана Rohrbach Ro VII поставя 5 световни рекорда с двигателя BMW VI.
1927 - През 1927 г. са поставени 87 свтовни рекорда в авиацията, 29 от тях принадлежат на самолети с двигатели от BMW.
1928 - BMW купува автомобилния завод в Ейзенах (Тюрингия) и заедно с него - лиценза от фирмата British Austin за производство на неголяма серия автомобили под името Dixi - копие на British Austin Seven. BMW подписва лицензно споразумение за производството на радиални двигатели с американската фирма за самолетни двигатели Pratt & Whitney.
1929 - Dixi 3/15 (748.5 см3, 15 к.с., 3000 об/мин, 75 км/ч) - първия автомобил, разработен от BMW. В сравнение с оригинала, версията 3/15 имала по-голямо купе, подобрен двигател, спирачки на четирите колела. Автомобила е разработен в Мюнхен, но както и останалите продукти на BMW, се е произвеждал в Ейзенах до 40-те години. От 1929 до 1932 г. са били произведени 16 000 Dixi 3/15. Победата на Dixi в Алпийското рали е първия успех на BMW в автоспорта. Ернст Хен поставя световен рекорд - 216 км/ч - на мотоциклет BMW.
1930 - В завода на BMW в Мюнхен са произведени първите радиални двигатели на фирмата: BMW Hornet и BMW Xa. Волфганг фон Гронау пресича за 44 часа Атлантическия океан от изток на запад в открит хидроплан с радиален двигател на BMW.
1932 - Автомобила 3/20 става първия, изцяло разработен от BMW в Мюнхен. В сравнение с Dixi в 3/20 силно е увеличен размера на салона, мощността става 20 к.с. при същия обем на двигателя. Смайващото в този автомобил било наличието на независимо окачване на задните колела.
1933 - С модела 303 започва традицията на 6 цилиндровите автомобили на BMW. Започва производството на спортните автомобили 315/1 и 319/1 с 6-цилиндрови двигатели с обем 1.5 и 1.9 л. и мощност 40 и 55 к.с.
1934 - Производството на авиодвигатели става независимо поделение BMW Flugmotorenbau GmbH. BMW-132 става първия радиален двигател, разработен изцяло от BMW по технологията на Pratt & Whitney. Три автомобила BMW 315/1 побеждават в 2000 км-то рали из Германия.
1935 - BMW R12 предизвиква сензация, като става първия в свeта мотоциклет с телескопична предна вилка и хидравлични амортисьори. Този принцип се използва и до днес във всички съвременни мотоциклети. R12 притежава двигател с обем 745см3 и мощност 18, а по-късно и 20 к.с.
1936 - Започва производството на най-успешния довоенен европейски спортен автомобил в 2 литровата класа - BMW 328. Неговия 2 л. двигател, с три карбуратора и мощност 96 к.с. позволявал да се развие скорост по-голяма от 160 км/ч. От 1936 до 1940 г. били произведени 462 бройки, 160 от които са съхранени и до наши дни. Мотоциклета R5 (500 см3, 24 к.с.) става един от най-добрите спортни мотоциклети през довоенния период.
1937 - Ернст Хен поставя нов абсолютен рекорд за скорост с мотоциклет (279.5 км/ч), които остава непобеден 14 г. Започва строежа на нова авиофабрика Дюррерхоф, недалеко от Ейзенах. Започва строителството и на друга в Аллах до Мюнхен.
1938 - Роудстера BMW 328 побеждава в 1000 км-то шосейно състезание в Италия - Mille Miglia. Георг Майер става европейски шампион с мотоциклет BMW.
1939 - BMW придобива фирмата Brandenburgische Motorenwerke в Берлин-Шпандау, заедно със фабриките и в Басдорф и Цюхелсдорф близо до Берлин. BMW 328 побеждава в 24-часовата гонка на Льо Ман. Георг Майер побеждава в легендарното мотоциклетно състезание "Senior Tourist Trophy" на остров Ман.
1940 - Започва серийното производство на авиодвигателите BMW-801. От 1940 до 1945 г. са произведени 30 000 бройки. Отбора на BMW отново побеждава в италианското Mille Miglia с BMW 328 "aerodynamic coupe", като финишират 1-ви, 3-ти, 5-ти и 6-ти. Автомобилите за това състезание са били с двигатели с мощност 135 к.с. (само 5 кг. на к.с.) и са развивали скорост от 200 км/ч.
1941 - След началото на II-та световна война, производството на мотоциклети е пренесено в Ейзенах. Производството на автомобили е било преустановено. От 1929 г. до началото на войната BMW са произвели 81228 автомобила.
1943 - BMW разработва реактивния авиодвигател модел 109-003. Той е пуснат в производство през следващата година и е един от първите в света. Първия самолет с реактивен двигател на BMW е Arado 234.
1945 - След войната, инфраструктурата на BMW се оказва напълно разрушена. Заводите в Ейзенах, Дюррерхоф, Басдорф и Цюхелсдорф били загубени. Фабриката в Мюнхен лежала в руини. Победителите забраняват на BMW да се занимава с производство 3 г., заради участието и в конструирането на самолетни и ракетни двигатели.
1948 - Едноцилиндровия мотоциклет BMW R24 (247 см3, 12 к.с.) става първия следвоенен продукт на фирмата. Производството започва в новопостроената фабрика в Мюнхен. Доколкото всички чертежи били загубени след войната - конструкцията и размерите били снети от довоенния R12. Едноцилиндровия, маломощен двигател е резултат на все още действащите върху фирмата следвоенни международни ограничения.
1949 - Мотоциклета R25/3 (леко усъвършенстван R24) в периода на следвоенния икономически подем, става най-продавания в цялата история на фирмата. За няколко години са продадени почти 50 000 бройки.
1950 - Възобновено е производството на двуцилиндровите мотоциклети с Boxer двигатели. BMW представя модела R51/2.
1952 - Пуснат е първия следвоенен автомобил. Това е големия и скъп седан BMW 501 (V-образен 8-цилиндров двигател, 95 к.с.@4800 об/мин). Две години след това се появява модификацията BMW 502 (V8 2580 см3, 100 к.с.) с максимална скорост 160 км/ч. Без значение на очевидните достойнства на тези автомобили, те се оказали разочарование за фирмата. Излишния лукс не се приемал в Европа през 50-те години. Били продадени само 6000 бр. В крайна сметка пазара на скъпи лимозини бил загубен за BMW.
1954- Започва производството на легендарния спортен мотоциклет RS с максимална скорост 200 км/ч. В същата година, с него BMW завоюва титлата за световен шампион в състезанията с мотоциклети с кош. Тази титла остава притежание на BMW през всяка една от следващите 20 г.
1955 - Отново заработва завода на BMW за производство на авиодвигатели в Аллах - BMW Triebwerk GmbH. Моделите R50 (494 см3, 35 к.с.) и R60 - са новите мотоциклети на BMW. Фирмата пристъпва към производство на свръх-малкия автомобил BMW Isetta 'мото-купе'. Това е машина - компромис между автомобил и мотоциклет с оригинална конструкция на купето (предна врата). Двигателя е 1-но цилиндров, 4-ри тактов (от мотоциклета R25) с въздушно охлаждане (245 см3, 12 к.с.) и максимална скорост - 85 км/ч. Колата тежала само 360 кг., била доволно евтина и се ползвала с голяма популярност и любов в качеството си на градски автомобил. По-късно се появила модификация с обем на двигателя 300 см3. От 1955 до 1962 г. били продадени 160 000 бр.
1956 - Спортните, двуместни автомобили BMW 503 и 507 сега са редки предмети за колекционерите. Те са с алуминиево купе и двигател: V-образен, 8 цилиндров с обем 3168 см3, 150 к.с. при 5000 об/мин. Максималната скорост е 200 и 220 км/ч в зависимост от скоростната кутия. От 0 до 100 км/ч - 11.5 сек. Произведени са само 412 и съответно 253 екземпляра от 1956 до 1959 г.
1956 - BMW 507 печели немското високо-планинско рали в Алпите, без значение на голямата конкуренция от страна на Ferrari. През следващата година този успех е повторен.
1959 - Вследствие загубата на пазара на скъпи лимузини, след неудачата с BMW 501, фирмата е обявена за продажба. Но прекратяването на съществуванието на BMW било предотвратено от държателите на малки пакети акции, персонала на фирмата и дилърите. BMW сменя ръководството си и оцелява. Модела BMW 700 е бърз свръхмалък автомобил. Това купе с 2-цилиндров двигател с обем само 700 см3 и мощност 30 к.с. (40 к.с. в спортната версия) развивало скорост от 135 км/ч.
1962 - Появата на 4-вратия седан 1500 (4-цилиндра, 1499 см3, 80 к.с. при 5700 об/мин, 148 км/ч) отзнаменува създаването на новата философия за дезайн на автомобилите BMW. Тази кола става предшественика на "новата класа" неголеми, полуспортни автомобили.
1964 - Новото спортно купе 1800TI с мощност 110 к.с. на базата на стандартния модел 1500 печели 27 състезания от 28-те, в които участва. Тунингования вариант на този модел със 130 к.с. и време 0-100 км/ч - 9.2 сек. става един от най-добрите шосейни състезателни автомобили за своето време при това с незначителни външни разлики от серийните модели.
1965 - Фирма BMW Triebwerkbau GmbH е продадена. От този момент BMW прекратява производството на авиодвигатели. Тази дейност е възобновена след 25 години.
1966 - Започва производството на нова серия двуврати купета - предшественик на 3-та серия. BMW 2000TI за първи път прави обиколка на Нюрнбургринг за по-малко от 10 минути. Интересното е, че в същата година в състезанията от Formula 1 на тази писта, болидите не могат да направят време по-малко от 7 минути.
1967 - BMW придобива фирмата Hans Glas GmbH в Динголфинг за построяването на своя втори завод за сглобяване.
1969 - След дълъг спад, пазара на мотоциклети започва да се съживява. BMW пренася мотоциклетното си производство на своя трети (бившия авиомоторен) завод в Берлин. Тук започва производството на съвършенно новата серия /5.
1970 - Продължава активния възход на фирмата. Започва строежа на втора автомобилна фабрика в Динголфинг. Започва работа център за сглобяване на детайли. Построен е четвърти завод за сглобяване в Ландшут. Положен е първия камък във фундамента на бъдещата футуристична щаб-квартира на фирмата в Мюнхен. До Мюнхен е открит първия изпитателен полигон.
1972 - Започва производството на 5-а серия - автомобили от средния клас. Първото купе от серията е - E12. BMW построява прототипи на спортни автомобили с турбокомпресор и електромобили. Основано е поделението BMW Motorsport GmbH. Построен е нов завод за сглобяване в ЮАР.
1973 - Започва серийното производство на BMW 2002 Turbo - първия в света сериен автомобил с турбо. Започва производството на мотоциклета R90S (898 см3, 67 к.с.) BMW става шампион в - европейската Formula-2, европейския Touring Car, световния шампионат за мотоциклети с кош (за последен 20-ти път). Поделението за мотоциклети празнува своя 50 годишен юбилей - продадени са 500 000 мотоциклета. Открит е първия европейски филиал - във Франция. Създадено е северноамериканското отделение на BMW.
1974 - На състезателния BMW 3.0 CSL за първи път в света е поставена ABS.
1975 - Пусната е в производство 3-та серия. Първо в серията става Е21. Александър Калдер създава първото BMW Art Car.
1976 - Започва производството на спортното купе от 6-а серия - E24. Мотоциклета R100/7 (980 см3, 60 к.с.) е първия на BMW с обем 1000. R100 RS (980 см3, 70 к.с.) - е първия в света със стандартен пълен обтекател.
1977 - Започва производството на представителната 7-а серия. Първото купе е E23. Взето е решение за строителство на нова фабрика за мотоциклети в Берлин. Школата за майсторско шофиране към BMW обявява "програма за безопасно движение".
1979 - Разработена е първата в света цифрова система за управление на ДВГ (DME).
1979 - Пуснат е първия автомобил на отделението BMW Motorsport GmbH: M1 (купе Е26). BMW започва производство на бронирани автомобили.
1980 - ABS е пусната в серийно производство. BMW Motorsport GmbH започва разработка на двигател за Formula 1. Новия off-road мотоциклет BMW R80 G/S е първия в света с единичен, централен заден амортисьор.
1981 - BMW първи от европейските производители създава филиал в Япония. Сменено е купето на 5-а серия с - E28.
1982 - Пуснат е петия завод на BMW в Щаер. Взето е решение за създаването на шести завод в Регенсбутг. Отбора March BMW за 6-ти път става шампион в европейската Formula 2.
1983 - Нелсон Пикет става шампион във Formula 1 с болида Brabham-BMW. Двигателя M13 BMW Motorsport с обем 1.5 л. разполага с 16 клапана, турбо и интеркулер на 2.8 бара. Мощноста е над 800 к.с. Достатъчни са били само 2 години участие на BMW във Formula 1 за спечелването на шампионата.
1983 - Официално е открита нова мотоциклетна фабрика в Берлин. Започва производството на мотоциклети от серията К с хоризонтално разположен редови двигател. Базовия модел е K100 (987 см3, 90 к.с.). Пуснат в производство е първия дизел на BMW (M21 за модела 524td). Сменено е купето на 3-та серия с E30. BMW е първата фирма, присъединила се към Женевския конгрес с предложение за забраната на оловния бензин на територията на Европа.
1984 - Появяват се първите европейски модели на BMW с катализатори. Създадено е поделението BMW Technik GmbH.
1985 - Фирмата произвежда повече от 37 000 мотоциклета на година. BMW 325iX е първия автомобил 4х4 на BMW.
1986 - BMW провежда огромна ретроспективна изложба на тема "100 години автомобилостроене". Сменено е купето на 7-а серия с E32. Небиеал успех на пазара в САЩ - 96800 продажби. Заедно с 13 други европейски производители BMW работи над проекта "Прометей" - оптимизация на транспортното движение през 90-те години.
1987 - Сменено е купето на 5-а серия с - E34 (трето подред). BMW представя първия следвоенен немски 12 цилиндров двигател. Разработена е електронна инжекционна система за дизели. Бордовата система за диагностика е достъпна на всички модели BMW. Разработен е електронния педал на газта. BMW прави втори изпитателен полигон в южна Франция.
1987 - Роберто Равагли с BMW M3 печели титлата в единствения шампионат в клас Touring.
1988 - Пуснат е в производство първия модел на BMW Technik GmbH - Z1 Roadster. BMW първа в света оборудва мотоциклет с ABS (модела K100). Съвсем скоро на този модел и пак за първи път в света е поставен катализатор.
1989 - Достигнато е количеството - 500 000 автомобила за година. Компанията има оборот от 20 млрд. марки на година. Започва строителството на седма фабрика в Вакесдорф. Придобита е фирмата Kontron GmbH. Започва производството на К1 - първия в света мотоциклет с DME.
1989 - Производството на големите спортни купета от 6-а серия е заменено от 8-а - E31.
1990 - BMW започва отново производството на авиомотори. Открита е фирмата BMW Rolls Royce GmbH. Официално е открит Изследователския център в Мюнхен. Започва строителството на осмата фабрика в Ейзенах. За 3-и пореден път читателите на най-голямото европейско авто-списание "AMS" избират BMW 3-а, 5-а и 7-а серия за най-добрите автомобили в света за своя клас.
1991 - BMW празнува 75 години. Получава златен медал за работата си по безопасността на движението в школата за майсторско шофиране. Открито е 15-то международно представителство - в Швеция. Сменено е купето на 3-а серия - Е36 (трето подред). ABS става стандартна за всички автомобили на BMW. Започва производството на 3 цилиндровия мотоциклет K75.
1992 - За една година са произведени 598 000 автомобила и 35 000 мотоциклета. BMW M3 заема водещи места в немските и международни състезания, спешелваики си имидж на един от най-успешните автомобили за шосейни състезания. Построени са още два завода. В Ейзенах поделението BMW Fahrzeugtechnik GmbH започва производството на инструменти и оборудване. В Спартанбутг (Южна Каролина, САЩ) започва строителството на северноамериканския завод на BMW.
1993 - BMW Rolls-Royce GmbH получава първата сериозна поръчка за авиодвигатели. Започва строеж на неините: Изследователски център и фабрика в Дахлевиц, до Берлин. От конвеера на мюнхенския завод е слезъл 5 милионния автомобил. Завода в Динголфинг е произвел едномилионния автомобил Е34. Пуснат е в производство нов двигател Boxter с 4 клапана на цилиндър за серията R - BMW R1100 RS.
1994 - Rover Group се влива в корпорацията BMW. Сменено е купето на 7-а серия с E38. Rolls-Royce сключва дългосрочен договор с BMW за доставка на 8 и 12-цилиндрови двигатели за автомобилите Rolls-Royce и за техническо сътрудничество.
1995 - Открити са филиали в Бразилия, Норвегия, Финландия и Южна Корея. Започват работа заводи за сглобяване на BMW във Виетнам и Филипините. Заработва завода в Мексико. Калифорнийската фирма Designworks става поделение на BMW.
1995 - За четвърти път е сменено купето на 5-а серия - E39. Новия Z3 Roadster - е първия автомобил на BMW, непроизведен в Германия. Цялото му производство е съсредоточено в новия завод в САЩ. 50 000 мотоциклета са продадени за 1 г. - нов рекорд на фирмата. Rover пуска производството на новите модели от серии 200 и 400.
1996 - Продължава стремителното разширяване на международната мрежа на фирмата. BMW обявява строителството на нов завод в ЮАР, съвместно с фирмата Chrysler. Той ще произвежда 400 000, неголеми 4-цилиндрови двигатели на година. Половината от тях ще се използват от Rover. Още един завод за двигатели е построен в Хамс Хол до Бирмингам, Англия. До 1999 г. фирмата планира да увеличи производството на фабриката в ЮАР с 18 000 до 45 000 автомобили на година (над 250%). Съвместно с индийската група Hero, фирмата получава разрешение от индийското правителство за строителство на завод за сглобяване. Започва работа съвместното предприятие на BMW и групата Yontrakit в Тайланд. В Южна Корея BMW започва производство на няколко модела Land Rover. Обявено е строителството на завод за сглобяване в Египет.
1996 – Модела R 1200 С, отпразнувал своята премиера през 1997 г. , представлява съвършенно нова интерпретация на шосейния мотоциклет. Сензационния дизайн, съчетаващ в себе си традиционните и футористичните елементи, дава пълно основание да се каже, че никой няма да остане равнодушен при вида му. Той получава най-големия двигател създаван някога от BMW. Работния му обем е 1170 смЗ, а мощноста – 61 к.с. В същата тази година BMW представя още един от автомобилите си - мечта. Става въпрос за роудстера М, който както никой до сега се явява въплащение на чистокръвния открит спортен автомобил. Представения през 1995 г. седан от 5-а серия – през 1997 е последван от touring-а на 5-а серия.
1998 - През 1998 г. излиза 730d. Този нов трилитров, редови, 6-цилиндров двигател получава 4 клапана на цилиндър, директен впръск, и горивна система с единна магистрала за високо налягане (Common Rail) и турбо с регулируема геометрия на турбините. За този момент той става най-добрия в своята класа по мощност (135 кВт/184 к.с.) и въртящ момент (410 Нм), а автомобила — по икономичност (6,8 л/100 км — градски цикъл) и максимална скорост (220 км/ч). Но върха в развитието на дизиловите „седмици” става през 1999 г. 740d - первия в света седан с дизелов V-образен 8-цилиндров двигател Common Rail: мощност 180 кВт/245 к.с., разход - 7 л/100 км (градски цикъл), максимална скорост 242 км/ч. А на базата на бензиновия 12-цилиндров от топ-модификацията 750iL е бил създаден первия в света парк от 15 водородни 750hL — те са създадени за участие в EXPO 2000 в Хановер и CleanEnergy 2001. По данни на фирмата тези автомобили досега са изминали по 140 000 км. Без каквито и да било сериозни неизправности. Производството на „седмиците” от третото поколение е прекратен през Юли 2001 г. Продадени са общо 330 000 автомобила.
1998 – Пето поколение на успешните седани от 3-а серия прави своя дебют през пролетта. Преработена в повечето си детайли, новата 3-а серия предлага не само изключителен външен вид, но и най-съвременни двигатели, нова технология в окачването и най-добрите за своя клас стандарти за безопастност. Новата M5 също предизвиква много шум: 400 к.с. (294 кВт), тя става най-мощната BMW M5 за всички времена.
1999 – Началото на годината отзнаменува дебюта на BMW X5, който става първия в света спортен автомобил за активен отдих (Sports Activity Vehicle): машина, съчетаваща по уникален начин елегантност и практичност, откриващи нови измерения за мобилността. BMW Z8, великия спортен автомобил, отпразнува своята премиера през 1999 г. и възхищава феновете на Джеймс Бонд.
1999 – Компанията търпи значителни загуби във съвместната си работа с британския филиал Rover и решава да го продаде. Започва продажбата на Х5 на американския пазар.
2000 – Продадена е Rover. Rover успява да заитерисува единствено инвестиционната група "Алхеми Партнерс" (Кайманови острови). Land-Rover се налага също да бъде продаден на... Ford. BMW оставя за себе си само Mini.
2002 – Мениджърите на BMW заявяват, че през 2002-2003 г., планират да попълнят гамата на BMW с абсолютно нови модели. Те ще допълнят моделната гама и даже по думите на Иоаким Милберг, ще намерят своя ниша. Излизат нови поколения на 7-а и 5-а сериа, предвижда се представяне на новата 2-а серия, а по-късно и на новата 6-а.
P.S. В настоящето BMW, започнала от малък авиомоторен завод се явява транснационална корпорация с представителства в 130 страни, с 13 дъщерни компании в Германия, и 27 задгранични филиала. BMW произвежда своята продукция в 5 завода в Германия и 22 дъщерни предприятия по целия свят. BMW е една от малкото автомобилни фирми, които неизползват роботи в своите заводи. Цялата сглобка на конвеерите се прави ръчно. На изхода има само компютърна диагностика на основните параметри на автомобила. В Калифорния работи студио за дезайн, а в Мюнхен е открит "Изследователски инженерен център", преуспяващ както в поддръжането на концептуалната стратегия, така и в създаването на нови, перспективни разработки. Създаващ това, което без всякъкви съмнения, ще бъде еталон в автомобилостроенето в новото хилядолетие. BMW се е стремила към тази цел в продължение на цялата си история.
В течение на последните 30 г. само на концерните BMW и Toyota се отдава да работят с ежегодно нарастващи приходи. Империята BMW, три пъти за своята история се оказва на границата на краха, и всеки път се съвзема и достига до нови още по-големи успехи. За всички по света концерна BMW е синоним на високи стандарти в областа на автомобилния комфорт, безопастност, техника и качество.
Ако не живееш на ръба значи заемаш твърде много място


Аватар
Мнения: 1825
Регистриран на: 23.09.2005
Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат

Re: За Любознателните.Историята на любимата ни марка

Мнение от ms » 29 Юни 2011, 20:45

1: Има няк'ви пропуски, ама сега не мога да зацепя къде и какви... просто нещо ми се губи...
2: сложи източника от където е взето инфото, нека уважаваме хората ;)
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 17.01.2010
Местоположение: Велинград/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW e36
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: Стара но лачена

Re: За Любознателните.Историята на любимата ни марка

Мнение от MAFID » 29 Юни 2011, 20:51

:yes: Взето е от Facebook но не мога да намеря линка да го видите иначе има и снимки на моделите много добре направено.А за пропуски нека да не издребняваме мисля че информацията е достатачна :dunno:
Ако не живееш на ръба значи заемаш твърде много място

Автоморгаджията
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 16.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: чорапи у тех и маратонки вънка
Мечтае да кара: E60 ///M5

Re: За Любознателните.Историята на любимата ни марка

Мнение от Flash » 29 Юни 2011, 21:00

Ехее.. мазало :shock: .. Егати несистематизираната информация! Въпреки това, поздравления за темата :yes:
http://www.misterika.blogspot.bg - "Архивите на една друга реалност" - Паранормалният блог на България
На завоя заляга, конете яко напряга, задницата бяга - към мантинелата посяга...
Пол Уокър: 1973 - ∞
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 1.02.2010
Местоположение: Габрово
Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust

Re: За Любознателните.Историята на любимата ни марка

Мнение от А.Марчев » 30 Юни 2011, 16:49

Найстина има доста интересни неща ..
1973 - Започва серийното производство на BMW 2002 Turbo - първия в света сериен автомобил с турбо.
:P

браво за темата !!! :bchug:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: За Любознателните.Историята на любимата ни марка

Мнение от akula » 30 Юни 2011, 19:08

e, има какво да се желае, но въпреки всичко :clap: :clap: :clap:
ПП доколкото знам, РР си е изцяло собственост на БМВ, всъщност, според мен затова и къупуват РР, за да придобият права за производство на авио двг, дколкото знам още влачат ресътрикции от 2ата световна.
и друг интересен факт: бмв е от малкото автопроизводители които са сами за себе си: имат дъщерни марки, но няма друга компания или консорциум, които да притежават бмв. за рзлика от почти всички останали, които така са се измешали, че само емблемите са им различни. още веднъж, браво на автора.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Re: За Любознателните.Историята на любимата ни марка

Мнение от rado_rf » 04 Юли 2011, 17:46

Ето още нещо интересно - viewtopic.php?f=29&t=6926
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 9.12.2009
Местоположение: sofia city
Пол: Мъж
Кара: ferrari
Мечтае да кара: bmw
Детайли за колата: Бегачка

Re: За Любознателните.Историята на любимата ни марка

Мнение от tosheto28 » 23 Авг 2011, 16:41

Браво на колегата :clap: за старанието, което е положил. Все пак, ако някой знае още нещо и може да изтъкне още факти да добавя :yes:





Изображение
38616

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: За Любознателните.Историята на любимата ни марка

Мнение от acho.rs » 23 Авг 2011, 18:36

Тва сигурно за 9ти път се пуска ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 262
Регистриран на: 28.09.2009
Местоположение: Варна
Кара: E30&E36

Re: За Любознателните.Историята на любимата ни марка

Мнение от Ba4oIlia » 23 Авг 2011, 23:29

...и нито дума за Е30 ... :|

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 10.03.2011

Re: За Любознателните.Историята на любимата ни марка

Мнение от fenixs » 17 Окт 2011, 17:02

:clap: Благодарско за труда.

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook