Бедна смес

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Бедна смес

Мнение от Gemar » 28 Юли 2011, 12:32

На техническия преглед излезе повече кислород в газовете, което означава бедна смес. Мотора не трупа никакви грешки затова подозирам, че проблема е в нещо, което не го хваща диагностиката. Изключвам запалителната система - бобини и свещи (свещите са нови, а една бобина замина преди 2 месеца, но благодарения на Милен Napsters я замених). Тях ги хваща диагностиката и без друго. Ламбда сонди - напрежение около 4.5-4.7 волта менящо се - би трябвало да работят. Да са станали лениви и до колко това се отразява? Дебитомер - почистих го зимата. Не дава грешки, не е давал никога. Предполагам, че работи. Горивната система - бензиновия филтър е сменен преди около 15К км. Другото за което се сещам са дюзи, регулатор на налягането в рейката, помпа, теч на вакуум.

Май се насочих сам към отговора :mhihi: Все пак някой ако се сети нещо ще се радвам да сподели. Що се отнася до вървежа на колата - ами върви си, но като се заиграх да тествам тези дни установявам, че при рязко подаване на газ от ниски обороти - 1500 до 6000 под товар колата ускорява уверено до края на оборотите с изключение на това, че точно около 1600-1700 се случва едно замисляне. Горивото го изключвам като фактор, защото това се наблюдаваше с 95, а сега пресуших един резервоар 98, като при 98-цата почти не се забелязва това, но го има.

Озадачава ме една нередност в показанията от INPA.
Изображение

Вижте двете скали излизащи драстично от нормите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Бедна смес

Мнение от Владо » 28 Юли 2011, 12:53

е двойката регулатор-помпа се проверяват лесно... то ми е странно че няма датчик за тва налягане... дизелите мерят и двете налягания...
и кво е това на снимката, че швабския ми е по-зле и от трънския :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Бедна смес

Мнение от meha » 28 Юли 2011, 16:43

Владо написа:и кво е това на снимката, че швабския ми е по-зле и от трънския :roll:


точно това му е проблема
означава,че има проблем с въздуха ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Re: Бедна смес

Мнение от Gemar » 28 Юли 2011, 16:54

Яснооо... маркучи - дебелия, този за моторчето за празния ход, вакума към регулатора на гориво, вакума към сервото, клапана за картерни газове... други предложения? Тези ще се опитам да ги прегледам един по един.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Бедна смес

Мнение от meha » 29 Юли 2011, 8:20

Gemar написа:... други предложения


:mhihi: е ти малко ли предположи вече ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Бедна смес

Мнение от @2bar » 31 Юли 2011, 9:50

по - скоро програмата не показва стойностите коректно. същият проблем (даже и двата - бедна смес и некоректни стойности) имам и аз. при мен мотора е M50B20TÜ.

пробвай да се закачиш на друга кола със същият мотор за да видиш там, какви стойности излизат.
а и едната стойност за товара Last [mg/Hub] е за дизелови двигатели. За бензинови двигатели трябва да се времето на впръскване.

с две думи освен проблем с колата, имаш проблем и с диагностиката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Re: Бедна смес

Мнение от Gemar » 02 Авг 2011, 11:45

Мерси за съвета.

На първо време не можах да открия лийк. Ще трябва по-обстойно да огледам. Сега огледах клапана за картерни газове и маркучите му и клапана за бензиновите пари. Не се чува свистене и съскане. Нещо по-дребно ще да е. Разбира се отчитам и факта, че не съм демонтирал клапаните от местата им, а само опипвах и оглеждах до колкото е възможно, така че там все още подлежи на въпрос. Има един вакум под дюзите май. А може и гарнитурка да е - я на първи, я на втори дросел, я на колектор.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Re: Бедна смес

Мнение от Gemar » 23 Авг 2011, 11:42

Като седнах сериозно да търся по колектора се заслушах в следния шум - на празен ход - чува се свистене на въздух. При подаване на газ, дори леко (достатъчно е дросела да започне да отваря с мм) съскането изчезва. При връщане на дросела се появява отново.

Какво съм сменил и проверил - клапан картерни газове - сложих чисто нов.
Маркучите от капака към клапана и картера са проверени.
Проверих клапана за бензиновите изпарения и маркучите му.
Проверих уплътнението на датчика за температурата на въздуха в колектора.
Проверих маркуча и уплътнението на моторчето за празен ход.
Проверих вакум маркуча за клапана на налягането на бензина в рейката.
Проверих вакума на сервоусилвателя на спирачките.
Свалих дросела и клапата на ASC-то и проверих техните уплътнения.

С това се изчерпва списъка с маркучи които влизат в колектора. Това са нещата, които са достъпни до мен без да свалям колектора. Звука го локализирам с ухо върху колекторите някъде около сепаратора за маслени изпарения. Нормален ли е този съскащ звук от клапана на празен ход. Пак напомням, че с бутането на дросела налягането в колектора пада и звука изчезва. Единственото, което остана по този колектор непроверено са гарнитурите към главата и гарнитурата на пластмасовата капачка под колектора към която са закачени всички вакуми, моторчето за празен ход и клапана за картерни газове. Направих тест като пръсках вода около гарнитурите на работещ мотор с идеята, че водата ще бъде засмукана от евентуалния вакум и ще уплътни за момент, но така и не открих. Започвам да си мисля, че този съскащ звук е заради работата на клапана картерни газове.

P.S. Нямам проблеми с оборотите на мотора, пеленето, сини пушеци, разход на гориво и масло и прочее.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Бедна смес

Мнение от meha » 23 Авг 2011, 11:49

Gemar написа:Като седнах сериозно да търся по колектора се заслушах в следния шум - на празен ход - чува се свистене на въздух. При подаване на газ, дори леко (достатъчно е дросела да започне да отваря с мм) съскането изчезва. При връщане на дросела се появява отново


и аз винаги съм се питал защо е така,чувам го и на моята и на много М52-ки
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3359
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60-530D F07-530D G11-730D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Бедна смес

Мнение от spacepl » 23 Авг 2011, 11:52

:lol: Моторчето за празен ход съска. Когато е на тихи обороти въздуха минава през него и съска, когато подадеш газ се отваря дросела и моторчето затваря - спира да съска.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Re: Бедна смес

Мнение от Gemar » 23 Авг 2011, 11:54

Оф сам си измислям проблеми вече. А не е като да нямам какво да правя :mrgreen:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3359
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60-530D F07-530D G11-730D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Бедна смес

Мнение от spacepl » 23 Авг 2011, 11:56

Gemar написа:Оф сам си измислям проблеми вече. А не е като да нямам какво да правя :mrgreen:


Мда, характерна черта за собствениците на Е39 :D

ПС: И аз съм така, понякога разглабям здрави работи за да видя има ли и какво е износването :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Re: Бедна смес

Мнение от Sesko » 23 Авг 2011, 14:15

spacepl написа:
Gemar написа:Оф сам си измислям проблеми вече. А не е като да нямам какво да правя :mrgreen:


Мда, характерна черта за собствениците на Е39 :D

ПС: И аз съм така, понякога разглабям здрави работи за да видя има ли и какво е износването :)

:mhihi: :mhihi: Да ве и ние се бяхме шашнали с туй съскане :conf:
Изображение
Изображение

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook