Проблем с дигиталния климатроник + видео - Решен+Инфо
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
Така ето снимките от разглобяването на самия клапан, имам и на свалянето на колектора и демонтажа на клапана, но ще стане много "тежка" за разглеждане тема.
Отгоре на клапаните има 6 болчета звезди. Развиват се като се внимава да не се разпадната клапаните. В повечето случай ще е като при мен т.е. трябва помощ с отверка
Внимателно и леко, по малко от всяка страна, като непрекъснато поддържайте металните корпуси на клапаните. Това с придържанто им в една равнина е много важно и при всяка операция трябва стриктно да се спазва!
Ето какво ще се покаже...

хубаво ръждиво, рохко АКО!
Вътре в леглата на клапанчетата също АКО!


Близки кадри на клапаните и Акото...доста нелицеприятни!



Буталцата се вадят лесно и се махат внимателно гумичките за уплътняване. Те при мен бяха в ужасяващо състояние, за съжаление нямаха номер, по който да се поръчат. Направил съм опит да ги възстановя със силикон за уплътняване на водни съединения, гарнитури и т.н. Утре ще видя какъв е резултатът.


Тези "тръбички" в които са клапанчетата, всъщност са същинските клапани и те трябва да се движат - отварят и затварят пътя на водата. При мен не искаха да помръднат дори и с почукване.
Та се сваля металната основа пак с отверка.



Ето я основата с водачите на клапаните

Ето и самите бобини и клапаните в тях.



Ето и акото вътре, заради което всъщност клапанчетата блокират.

На тази снимка...

...се виждат и проводниците между двете бобини, под тях се виждат две "дупчици" в тия дупчици служат като водачи за да прилепне плътно капака на клапаните. Ако жичката попадне над тази дупчица при затварянето жичката се прекъсва и започват проблемите. Всичко е плод на недоглеждане, както стана и при мен.
Отгоре на клапаните има 6 болчета звезди. Развиват се като се внимава да не се разпадната клапаните. В повечето случай ще е като при мен т.е. трябва помощ с отверка

Внимателно и леко, по малко от всяка страна, като непрекъснато поддържайте металните корпуси на клапаните. Това с придържанто им в една равнина е много важно и при всяка операция трябва стриктно да се спазва!
Ето какво ще се покаже...

хубаво ръждиво, рохко АКО!
Вътре в леглата на клапанчетата също АКО!


Близки кадри на клапаните и Акото...доста нелицеприятни!



Буталцата се вадят лесно и се махат внимателно гумичките за уплътняване. Те при мен бяха в ужасяващо състояние, за съжаление нямаха номер, по който да се поръчат. Направил съм опит да ги възстановя със силикон за уплътняване на водни съединения, гарнитури и т.н. Утре ще видя какъв е резултатът.


Тези "тръбички" в които са клапанчетата, всъщност са същинските клапани и те трябва да се движат - отварят и затварят пътя на водата. При мен не искаха да помръднат дори и с почукване.
Та се сваля металната основа пак с отверка.



Ето я основата с водачите на клапаните

Ето и самите бобини и клапаните в тях.



Ето и акото вътре, заради което всъщност клапанчетата блокират.

На тази снимка...

...се виждат и проводниците между двете бобини, под тях се виждат две "дупчици" в тия дупчици служат като водачи за да прилепне плътно капака на клапаните. Ако жичката попадне над тази дупчица при затварянето жичката се прекъсва и започват проблемите. Всичко е плод на недоглеждане, както стана и при мен.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
Развитие по темата.
Пренавих едната моя бобина - успешно! Междувременно колегата Данчо (Nukem) ми подари клапани. При тях беше изгоряла едната бобина, но вътре клапаните бяха като нови - бутала, гумички, пружики, уплътнения -всичко беше в уникално състояние, нищо общо с лайната в мойте клапани.
Та от двата клапана сглобих един раотещ идеално при тестовете. Днес ще го монтирам на колата.
Сега най-важната информация - намотките на бобината са 1180!
Проводника е 0,4мм или поне на толкова ми изглежда като го замеря с шублера, нямам микрометър за съжаление.
Аз запоих прекъснатото място и навих същия проводни, защото не можах да намеря откъде да си купя.
Навивал съм с бобинарка с брояч и оттам видях броя на намотките.
Пренавих едната моя бобина - успешно! Междувременно колегата Данчо (Nukem) ми подари клапани. При тях беше изгоряла едната бобина, но вътре клапаните бяха като нови - бутала, гумички, пружики, уплътнения -всичко беше в уникално състояние, нищо общо с лайната в мойте клапани.
Та от двата клапана сглобих един раотещ идеално при тестовете. Днес ще го монтирам на колата.
Сега най-важната информация - намотките на бобината са 1180!
Проводника е 0,4мм или поне на толкова ми изглежда като го замеря с шублера, нямам микрометър за съжаление.
Аз запоих прекъснатото място и навих същия проводни, защото не можах да намеря откъде да си купя.
Навивал съм с бобинарка с брояч и оттам видях броя на намотките.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео - Решен+Инфо
Колега,ако не те затруднява след каране на климатик пипни бобинките и сподели каква е температурата им.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео - Решен+Инфо
~Мишо~ написа:Колега,ако не те затруднява след каране на климатик пипни бобинките и сподели каква е температурата им.
Горещи са. Пипах ги докато клапаните бяха блокирали и колата се караше само на климатик. Но и няма как да са студени - загряват се от самата температура при двигателя, вътре все пак има и гореща вода от входящия маркуч. По-студени бяха само двата маркуча след клапаните, но това е естествено, след като оттам не преминава гореща вода към вътрешните радиатори.
Вчера като ги монтирах на колата и ги тествах, клапаните щракат и затварят при преминаване на границата от 19 градуса на управлението. Т.е. клапаните са под напрежение и затварят при настройка на градусите под 19 при изстудяване или климатик. Когато се налага да топли управлението не подава напрежение и пружините връщат клапаните и отварят пътя на водата към вътрешните радиатори.
Сега тази температура 19 градуса, при която затварят или отварят клапаните може да е заради това, че тествах в гаража, където беше доста по-хладно от отвън. Предполагам при други външни температури може да отварят и затварят при други градуси, а може и това да е константна граница за ръчно управление или пък управленито само да решава кога да отваря и затваря при различните температури. Това не ми ясно.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео - Решен+Инфо
Интересуваше ме дали можеш да ги държиш в ръка,при мен доста си парят... Температурата на която затварят не е константа,зависи от температурата в купето и зададената на дисплея,отделно при близки температури те постоянно отварят/затварят понеже са с отсечено действие,не са позиционни...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео - Решен+Инфо
Браво, Жоре за хубавата тема
Аз си вземах все нови(стари) клапани от морга и след някой друг месец същото
Но ето ,че някой мисли и работи по въпроса ,за което те поздравявам



Но ето ,че някой мисли и работи по въпроса ,за което те поздравявам




- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео - Решен+Инфо
~Мишо~ написа:Интересуваше ме дали можеш да ги държиш в ръка,при мен доста си парят... Температурата на която затварят не е константа,зависи от температурата в купето и зададената на дисплея,отделно при близки температури те постоянно отварят/затварят понеже са с отсечено действие,не са позиционни...
Предвид маркираното, направо се чудя как се е образувала тая гняс при Жоро и то клапаните да останат затворени. Доста по-голям процент остават отворени, по-разбираемо е подаваш контакт но клапаните са залепнали и не могат да затворят.
Поздравления за Жоро и за полезната информация около ремонта на този скъп възел. Когато ремонтирах моите, също скъсах едната бобина(ремонта не е за картораздавачи, т.е. не трябва да ви треперят ръцете много), после запоявах, удължавах, в момента работи с две спойки, как и аз не знам.

"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео - Решен+Инфо
Le Transporteur написа:Предвид маркираното, направо се чудя как се е образувала тая гняс при Жоро и то клапаните да останат затворени. Доста по-голям процент остават отворени, по-разбираемо е подаваш контакт но клапаните са залепнали и не могат да затворят.
Поздравления за Жоро и за полезната информация около ремонта на този скъп възел. Когато ремонтирах моите, също скъсах едната бобина(ремонта не е за картораздавачи, т.е. не трябва да ви треперят ръцете много), после запоявах, удължавах, в момента работи с две спойки, как и аз не знам.
За тая гняз имам някакво преположение. Май месец като слагах изпарителя за газовото, смених и антифриза. Старият антифриз обаче беше мътен, но нямаше никакви следи от ръжда. Сложих лилав Хепу антифриз и при обезвъздушаването клапаните работеха, месец след това имах проблем с алтернатора и чувах как клапаните цъкаха и реших, че нещо те го ебават.
Та моята теория, е че може би тоя нов антифриз е почистил сиситемата от натрупани гадории и единственото място, на което могат да се отложат са тия клапани. Странното е,че гнязра приличаше на ръжда, а нямам какво толкова да ръждясва в М52 блока или в самия клапан.
Относно спойките - при мен също са две в самата бобина и две за проводниците към буксата. При добре получили се спойки вероятността пак там да се получи проблем е много малка.
А за намотаването един приятел е използвал бормашина, на много ниски обороти. Но най-добре си е сбобинарка, но те се намират трудно. Докато търсех за магазин за проводник за бобини изкочиха обяви за бобинарки на старо.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео - Решен+Инфо
Колега, много хубава тема. С какво най-добре може да се почисти АКО-то от клапаните и леглата ?
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео - Решен+Инфо
batvlady79 написа:Колега, много хубава тема. С какво най-добре може да се почисти АКО-то от клапаните и леглата ?
Аз чистих с Meglio и после с мокри кърпички подсуших с кухненска хартия - напълно в домашния дух

А където имаше налепи по клапаните ги минах с водна шкурка 2000.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео - Решен+Инфо
Да дигна малко темата че ми измръзнаха краката . Къде точно се намират тези температурни датчици за ляво и дясно в купето и има ли достъп до тях да ги преслушам.
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани