Въпрос за 320ките ... или Shock-ова терапия
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: гфц
sachs написа:е кво нема се пуа6и6,на4и 475лв е палнитела
кое!? едната бройка ли е 475?
Я ги заеби тия (Вари ли са кви са) и бегай си купиш КОНИ-та например - двете бройки ше ти излезат толкова. Ем регулируеми - връткаш въртока и става гондола, връткаш на другия край и става лагерница.

тьджф
знам бате 4е е така,ама много ми се 6те6е да си е м-техник.6тото десния ми се струва 4е е затръгвал........и незнам....
Оригиналдъто е хубаво нещо, но не и когато ти режат главата с него.
А в каталога на Кони:
http://www.koni.com/_cars/_products/cat ... 4_2005.pdf
Има следното редче:
Sedan - with M-Technik
for McPherson with housing Ø 51 mm
09.82-91
което значи че тоя амортисьор си е баш за М-Техник. М/у другото не е външно регулируем (жалко), но сигурно затова пък ще струват около 190 лв парчето.
А в каталога на Кони:
http://www.koni.com/_cars/_products/cat ... 4_2005.pdf
Има следното редче:
Sedan - with M-Technik
for McPherson with housing Ø 51 mm
09.82-91
което значи че тоя амортисьор си е баш за М-Техник. М/у другото не е външно регулируем (жалко), но сигурно затова пък ще струват около 190 лв парчето.
фгхб
ти си много услужливо мом4е.мерси за инфото.като се регистрирах миналата година ти бе6е парвия с които говорих.даде ми предавателните 4есла на зф с5-16.......ако помни6
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
stenly написа:Оригиналдъто е хубаво нещо, но не и когато ти режат главата с него.
А в каталога на Кони:
http://www.koni.com/_cars/_products/cat ... 4_2005.pdf
Има следното редче:
Sedan - with M-Technik
for McPherson with housing Ø 51 mm
09.82-91
което значи че тоя амортисьор си е баш за М-Техник. М/у другото не е външно регулируем (жалко), но сигурно затова пък ще струват около 190 лв парчето.
А къде гледаш цените? Да проверя и аз за какво иде реч

А и гледам че ги дават еднакъв парт номер и за комби и за седан и за Мтех и без Мтех


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

Дилян Пенчев написа: А къде гледаш цените? Да проверя и аз за какво иде реч
Ами няма ги цените в нет-а.
Но от сайта www.koni.com не без известно търсене се намира страницата с контакти на дистрибуторите по страни. Та там намерих телефона на "Rudi 96" и се обадих и питах.
Доложиха ми следните цени за 316-ката ми (демек 45 мм outer strut diameter):
предни, спорт, външно регулируеми - 220 лв /бройка
предни, спорт, не-външно регулируеми - 180 лв /бройка
задни, спорт, не-външно регулируеми - 120 лв /бройка
Направих си устата ако зема 4 ше има ли някаква отстъпка - щяло да има.
По въпроса за това че дават едни и същи амортисьори за М-тех и не М-Тех - хем е така, хем не е. Забележи че разликата е, е за М-Техник няма амортисьори от серията Кони-Спешъл. Докато Кони-Спорт са едни и същи за М-Тех и не-М-Тех с дебелия макферсон (51). Това за мен означава, че просто е ок да сложиш на кола с не м-тех окачване, м-тех амортисьори, но не и обратното.
Ще подкрепя това си твърдение със следния аргумент:
Якия модел на Bilstein за Е30 всъшност са 2 яки модела - Bilstein Sport и Bilstein Heavy Duty. Конструкцията им е еднаква (вътре устройство, клапи и пълнеж) единствената разлика е в хода на амортисьора - при Sport той е с 3 см по-малък. Сега внимание - според каталога на Билщайн на всяка Е30-ка можеш да сложиш Sport, но на Е30ките със снишено окачване (демек М-Тех и всякакви други с намален клиренс и ход на оачването) силно се препоръчва да се слага само Sport.
Една добра причина за да се спазва тая препоръка е, да не ти се разместват пружините като вдигнеш колата и окачването ти увисне на амортисьорите. Да не говориме, че задните може и да изпаднат ако са достатъчно къси и твърди.
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Много добре, мерси за информацията! А още нещо да те попитам което силно ме интересува: какво ще рече външно и не външно регулируеми?
Как се регулират едните и как другите... разбира се ако имаш информация
Другото което е: с какви пружини си? Ако си взема Кони Спорт и съм с нормалните пружини? А ако са по-ниски?
Как се регулират едните и как другите... разбира се ако имаш информация

Другото което е: с какви пружини си? Ако си взема Кони Спорт и съм с нормалните пружини? А ако са по-ниски?

Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

Дилян Пенчев написа:А още нещо да те попитам което силно ме интересува: какво ще рече външно и не външно регулируеми?
Ами външно регулируеми са такива дето дори след "монтажа" можеш за 10 секунди да им променяш поведението (за 10 секунди ама колата трябва да е в спряло положение и с вдигнат капак все пак - ако можеше и в движение щеше да е истинска гъзария

Настройката става като въртиш врътката на върха на стеблото на амортисьора: http://www.koni.com/_cars/_general_info ... sport.html
А тук обясняват и как точно стават настройките на регулируемите:
http://www.koni.com/_cars/_general_info ... tment.html
Демек "не-външно" регулируеми - избираш си настройката и ги поставяш и после за да я смениш трябва да демонтираш амортесьора. обикновено при тях регулирането става като на напълно компресиран амортесьор въртиш в едната или в другата посока и броиш цъканията.
За Е30 външно-регулируеми има само предни. Задни регулиреми има, но не са външно-регулируеми. Между другото в каталога има легенда кой амортисьор какъв е, а ако не си сигурен тук има обяснение коя серия какви са:
http://www.koni.com/_cars/_general_info ... ntifi.html
Ето и бонус страница, на която обясняват кое как влияе на хендлинг-а

Тук са изброени типовете амортисьори и обясняват на къв принцип действат, ама е бая умотано обяснението:
http://www.koni.com/_cars/_general_info ... ckabs.html
BTW на Bilstein яките амортисьори са "Monotube high pressure", KONI имат и такива, но леко ги плюят, че жертвали комфорта, за разлика от "Twin tube low pressure-a" (демек това е техния специалитет).
Докато Biltein се фалят със следното:
0. Пионерите са на "Monotube high pressure" - измислили са ги края на 50-те години заедно с Мерцедес.
1. В моторспорт-а никой който се зима на сериозно не кара с нещо различно от "Monotube high pressure"
2. Техните "Monotube high pressure" били практически вечни поради простото си и надеждно устройство и за това не им падали характеристиките с времето.
3. Накрая с половин уста казват - "и не е верно че убиват съвсем возията". Нещо като рекламата на онова лекарство (забраих го) - "нежно към дупките кораво към завоите", ма направо не знам да им вервам ли

Нали знаеш че не може "хем газта до края, хем душата в рая".
Дилян Пенчев написа: Другото което е: с какви пружини си? Ако си взема Кони Спорт и съм с нормалните пружини? А ако са по-ниски?
Аз съм със стандартно окачване - фабричните пружини и амортисьори Sachs - меко до безобразие и високо. Високото не ми пречи - ако ми беше по-ниска колата, къвто съм "печен" паркировач, до сега да съм й отнесъл предната престилка 10 пъти. Ама мекото ме дразни при резки серии от маневри. Карал съм по-голяма и тежка кола с меко окачване и по бива, ама малка и лека като Е30 е ... махни. Та това смятам да го оправя с едни читави амортисьори някой хубав ден. Каширал съм и два чифта задни пружини, ма са толко твърди, че не мисля че някога бих се престрашил да ги тура. А и лошото е че свалят с 3 см, а това не го искам със сигурност.
Значи мисля, че не е проблем на нормално (не свалено окачване) да се сложат късоходови-те амортисьори, това подсказват и каталозите.
А, за да е пълна картинката - ето го каталога на Bilstein, ама не знам кой в бг ги продава и на каква цена:
http://www.bilstein.com/302passengercars.pdf
Имай предвид че каталога е за северна америка и някои европейски модели (като E30 320i

Но обратното не се твърди - след като на Е30 М3 (която със сигурност е М-Тех окачване) могат да се слагат и Sport (късите) и Heavy Duty (по-дългите).
Интересното е, че в Щатите високия клас на Кони се продават по-скъпо от високия клас на Билщайн, а у нас (и може би в европа) е наопаки.
Това е, което се сещам да знам по въпроса.
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани