ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
В темата за резервните части се заформи кратка дискусия между мен и mistyrain, прехвърлям я тук щото явно е с продължение.
За да не цитирам разказвам на кратко. Тупкането при мен се появи и се чува най-ясно докато съм в движение на 1-ва или 2-ра предавка при рязко подаване и отнемане на педала на газта. Ходих при майстора ми, той я тества с опъната ръчна и каза "централен тампон на дифа". Сменихме го и ми се стори, че въпросното тупкане, което не е глухо, а по-скоро има лек металически отенък изчезна. Сега като покарах обаче чувам, че си е останало без промяна. Ушевидно не е тампон
Тези дни мисля пак да отскоча до моя човек (майстор), да му демонстрирам че няма промяна и да видя той има ли други идеи !
За да не цитирам разказвам на кратко. Тупкането при мен се появи и се чува най-ясно докато съм в движение на 1-ва или 2-ра предавка при рязко подаване и отнемане на педала на газта. Ходих при майстора ми, той я тества с опъната ръчна и каза "централен тампон на дифа". Сменихме го и ми се стори, че въпросното тупкане, което не е глухо, а по-скоро има лек металически отенък изчезна. Сега като покарах обаче чувам, че си е останало без промяна. Ушевидно не е тампон

- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Колеги имам една молба....ако на някой от вас разбирасе тупкащ
му се занимава нека да си качи колата на канал и да направи следните неща...за да направя сравнение при мен така ли е:
1 освобождава от скорост
2 дърпа ръчната
3 започва да движи с ръка кардана и запомня горе долу колко е луфта към диференциала и въобще има ли такъв
4 хваща с ръка двете полуоски и започва да ги върти и гледа има ли луфт някакъв между карето и полуоската.
Това е което и аз направих снощи установих че при гореизброените действия луфта ми е в диференциала и от там идва тропането направо като завъртя по сериозно кардана в дифа се чува силно чукане като от метал в метал в полуоските също имам бая луфт може и от там да оказва влияние всичко останало е здраво тампони гумени карета и т.н са като нови.
Интересно ми е също някой разглобявал ли е досега диференциал и има ли начин да се отремонтира или трябва да се търси читав втора ръка

1 освобождава от скорост
2 дърпа ръчната
3 започва да движи с ръка кардана и запомня горе долу колко е луфта към диференциала и въобще има ли такъв
4 хваща с ръка двете полуоски и започва да ги върти и гледа има ли луфт някакъв между карето и полуоската.
Това е което и аз направих снощи установих че при гореизброените действия луфта ми е в диференциала и от там идва тропането направо като завъртя по сериозно кардана в дифа се чува силно чукане като от метал в метал в полуоските също имам бая луфт може и от там да оказва влияние всичко останало е здраво тампони гумени карета и т.н са като нови.
Интересно ми е също някой разглобявал ли е досега диференциал и има ли начин да се отремонтира или трябва да се търси читав втора ръка
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Виж тая тема: http://store.bmwpower-bg.net/forums/vie ... 4&t=253857
Si non confectus, non reficiat.
- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Zagy написа:Виж тая тема: http://store.bmwpower-bg.net/forums/vie ... 4&t=253857
Zagy колегата е с доста по сериозен проблем от мен.При мен няма стържене или шум от дифа има само тропане при включване на първа а в последствие на втора и трета и по слабо на 4 и 5та а най отчетливо се чува когато на място вкарам първа и веднага след това задна.Отвън се чува много неприятно а и вътре.
Мисля да започна най напред с рециклиране на полуоските в София имало сервизче за рециклиране момчетата били много добри и смятам при тях да ги дам да ми ги оправят и после ще се захващам с дифа да видим ако може да се оправи ще го ремонтираме ако не друг и толкова.
Благодаря ти за темата не я бях чел ще се поинтересувам колегата докъде го е докарал с този диференциал!!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
То и при Митко започна с тупкане и леко стържене и стигна до друг диф... дано при теб да е нещо по-леко.
Si non confectus, non reficiat.
- mistyrain
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 789
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d
- Мечтае да кара: G32
- Детайли за колата: 320d GT B47
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Drum - това е добра идея да прехфърлиш дискусията ни тук 
Това е откачена работа момчета
нема оправия 
Преди време прочетох мнение на едно момче което каза следното и аз се придържам към него. Ако си превключвате като хората си тупка яко, обаче ако пуснете съединителя малко, задържите и после го допуснете до края няма да се появи. Пробвах сума си пъти и е така. Другото което е, сменята скорост, чува се тупкане, намаляте и давате рчзко газ - няма да се чуе въпреки че върху дифа пак има напрежение. Същото ще стане ако превклчите, пак ще тупне, после натискате съединителя, демек освобождавате, но не прехвъргате предавка и пуснете съединителя дори и с газ няма да тупне. Почвам да вижам някаква зависимост със съединителя аз. Поправете ме ако греша.

Това е откачена работа момчета


Преди време прочетох мнение на едно момче което каза следното и аз се придържам към него. Ако си превключвате като хората си тупка яко, обаче ако пуснете съединителя малко, задържите и после го допуснете до края няма да се появи. Пробвах сума си пъти и е така. Другото което е, сменята скорост, чува се тупкане, намаляте и давате рчзко газ - няма да се чуе въпреки че върху дифа пак има напрежение. Същото ще стане ако превклчите, пак ще тупне, после натискате съединителя, демек освобождавате, но не прехвъргате предавка и пуснете съединителя дори и с газ няма да тупне. Почвам да вижам някаква зависимост със съединителя аз. Поправете ме ако греша.
- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
mistyrain написа:Drum - това е добра идея да прехфърлиш дискусията ни тук
Това е откачена работа момчетанема оправия
Преди време прочетох мнение на едно момче което каза следното и аз се придържам към него. Ако си превключвате като хората си тупка яко, обаче ако пуснете съединителя малко, задържите и после го допуснете до края няма да се появи. Пробвах сума си пъти и е така. Другото което е, сменята скорост, чува се тупкане, намаляте и давате рчзко газ - няма да се чуе въпреки че върху дифа пак има напрежение. Същото ще стане ако превклчите, пак ще тупне, после натискате съединителя, демек освобождавате, но не прехвъргате предавка и пуснете съединителя дори и с газ няма да тупне. Почвам да вижам някаква зависимост със съединителя аз. Поправете ме ако греша.
На старата ми кола бях до такава степен се осъвършенствал в превключването на предавките че никой от возещите не можеше дори да разбере че превключвам скорости.Тук при бумера е малко по трудно понеже съединителя е по рязък поне моя и не мога на 100% да превключа плавно но горе долу и аз карам по начина описан от теб, а като занам защо го правя дори и да не изтупка отзад на мен все ми е това в ума и сякаш очаквам като вдигна крака от съединителя да чуя отзад досадното ''туб''!Затова твърдо съм се решил да го правя вече.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Това тупкане може и да е от гуменото каре на кардана.
Si non confectus, non reficiat.
- mistyrain
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 789
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d
- Мечтае да кара: G32
- Детайли за колата: 320d GT B47
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Добре бе, това верно е луда работа. Един и същи проблем при всички, а няма едно или айде две решения. Аз мах ще пробвам да не го оправям а да оставя и да видя кое ще се счупи та барем да знам от какво е 

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Само гледай да не правиш няколко неща по тоя начин 

Si non confectus, non reficiat.
- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
А прави ли ви впечатление, че тупкането става само когато се редят предавките нагоре, но не и като се свалят надолу...
Демек като минаваме от по-високи към по-ниски обороти. А като се минава от по-ниски към по-високи, това го няма...

- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
или аз свикнах да си я карам или тупкането почти не се забелязва вече...
От приятел съм чувал, че е нормално за коли със задно предаване, не знам каква е логиката...
От приятел съм чувал, че е нормално за коли със задно предаване, не знам каква е логиката...

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Ми доста по-обяснимо е да тупка на кола със задно - задвижващия тракт е доста по-дълъг и съответно има доста повече места, откъдето могат да се появят луфтове.
Si non confectus, non reficiat.
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Доста често се возя на едно старичко Е-36 с М40 мотор /316-ка/ и досега не съм усетил да тупка.
Човека който го кара ми е казвал ,че досега нищо не е сменял по трансмисионната линия ,но вече
е време за смяна на гуменото каре - било понапукано доста. И въпреки това нито на първа ,нито
на задна тупурка.
Почвам да си мисля ,че основния причинител е гадния демпферен маховик при нас
Човека който го кара ми е казвал ,че досега нищо не е сменял по трансмисионната линия ,но вече
е време за смяна на гуменото каре - било понапукано доста. И въпреки това нито на първа ,нито
на задна тупурка.
Почвам да си мисля ,че основния причинител е гадния демпферен маховик при нас

- mistyrain
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 789
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d
- Мечтае да кара: G32
- Детайли за колата: 320d GT B47
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Не е лишено от логика и това твърдение.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани