Рязко спиране
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
65 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Рязко спиране
Нека не забравяме и благородните елени
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
- delas_328
- ентусиаст
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Рязко спиране
Мен ми е направило впечатление,че ако натиснеш рязко,отпуснеш и пак натиснеш (бързо разбира се) и спира по-добре и по-бързо,защото при ускорение тежестта е в задната част на колата като натиснеш рязко тежестта се пренася в предната част и при повторното натискане вече спираш с напълно пренесена тежест отпред
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
Re: Рязко спиране
При рязко спиране, на абсолютно никой няма дори да му дойде на акъл да върне спирачката
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Рязко спиране
delas_328 написа:Мен ми е направило впечатление,че ако натиснеш рязко,отпуснеш и пак натиснеш (бързо разбира се) и спира по-добре и по-бързо,защото при ускорение тежестта е в задната част на колата като натиснеш рязко тежестта се пренася в предната част и при повторното натискане вече спираш с напълно пренесена тежест отпред
Тежестта се пренася още при първото натискане на спирачката Няма такова нещо... Да не говорим, че преноса на тегло в предната част не е най-хубавото нещо, което искаме да се случи, защото така по-бързо се достига до граничните стойности на натоварването при спиране, които може да понесе колелото и то по-лесно може да загуби сцепление... По-добре е преноса на теглото да е малък и колата да спира максимално ефективно с 4те колела... Забелязали ли сте, че на по-спортните и по-твърди (като окачване) коли, както и на тези с повече тегло на задната ос и задните спирачки са големи колкото предните, в някой случаи и по-големи
Да погледнем нещата така:
Започваш рязко да спираш от 80км./ч.... Спираш една секунда и стигаш до скорост от 60км./ч.... отпускаш спирачката за 0,5 сек и през това време скоростта се запазва - т.е. за това време изминаваш 8 метра... докато при непрекъснато спиране ще свалиш скоростта до 50км./ч. например и ще си изминал по-малко разстояние да кажем с около 0,5 метра, които в повечето случаи са фатални...
Както бях написал някъде има два начина за спиране -
По-прецизния е да не позволяване блокиране на колелата за повече от 10-20 % от едно пълно завъртане, т.е. да спирате с максимално усилие на педала, но точно около границата на сцеплението... тогава спирането е най-ефективно и за най-кратко време...
Втория начин е като просто скачате на спирачките (независимо дали колата е със или без ABS) и чакате да спрете...
Спирачката се отпуска за части от секундата само ако сте сигурни, че няма да спрете до препятствието и за да избегнете удар трябва да завиете, което няма как да стане с блокирали предни колела (това е само в случаите на липса на ABS)...
uCnaHeTcA написа:При рязко спиране, на абсолютно никой няма дори да му дойде на акъл да върне спирачката
И това е най-големия проблем, че почти никой никога не го е правил, няма навика да го прави и не е научен да го прави, а в доста от случаите, когато няма възможност да спрете избягването на удара би могло да стане само ако при блокирали колела отпуснете сприрачката и завиете...
Имам точно два такива случая с катастрофи заради нескопосано спиране Единия завърши с тотална щета на моята кола, въпреки, че направих всичко което зависеше от мен за да освободя място за разминаване с минаващ на червено автомобил... той обаче реши, че ще блокира колелата на колата си и ще разчита на 10годишните си гуми да го извадят от ситуацията и с навит малко волан се заби в мен като удара бе в колонката на вратата... трябваше да кривне просто вдясно 1 метър (имаше място) и нямаше въобще да ме закачи
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Рязко спиране
Незнам ама при мен е като рефлекс почти никога не спирам с навит волан особено ако има нещо екстремно. Прясна случка току светофара на студентскиг град точно на унсс, зелено е и аз съм направо към дървеница и жена навлиза в кръстовището за ляв завой с някво пежо 106 отсреща . От моята страна лявата лента чакат и те за ляв, дясната е свободна, тъй като има паркирани коли под ъгъл отстрани и малък процеп накрая се шмугвам в него от лявата лента. жената обаче явно си беше решила, че август месец няма други коли в София освен нейната и вече беше препречила мойта лента, спря и направи каменно изражение. аз си карах с към 45-50 право към нея. От там спирачки и въпреки че 17ките не блокираха намалих достатъчно и свих пред нея точно и я заобиколих. Нямах възможност да извиря с клаксона, ама успях с някъв жест да и покажа да внимава друг път
Та незнам що ама, въпреки че карам кола с абс винаги избягвам да маневрирам с натисната спирачка. Според мен се губи много от маневреността на колата когато спираш усилено и накладките са захапали дисковете, тежеста е в предната част усеща се сякаш караш с желязо върху капака, въртиш волана колата просто не влиза в зададения ъгъл. Винаги спирам максимално в права дистанция и маневрирам след като отпусна спирачката.
Та незнам що ама, въпреки че карам кола с абс винаги избягвам да маневрирам с натисната спирачка. Според мен се губи много от маневреността на колата когато спираш усилено и накладките са захапали дисковете, тежеста е в предната част усеща се сякаш караш с желязо върху капака, въртиш волана колата просто не влиза в зададения ъгъл. Винаги спирам максимално в права дистанция и маневрирам след като отпусна спирачката.
65 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани