M40B18 не върви

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 25.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90 M-Sport
Детайли за колата: 320D sapphire black

M40B18 не върви

Мнение от grudev » 04 Авг 2011, 19:43

Колеги,

имам следните проблеми. Колата е Е36, М40Б18

работи на 700 оборота, но вибрира като дизел и то много. При потегляне педала на газта не реагира! Държи се все едно не й достига въздух, глъхне и се опитва да изгасне. Преди потегляне ако не я изфорсирам или поиграя с педала на газта поне 10 секунди не се оправя. Оправи ли се, тръгвам но няма мощност във всички обороти. Дори на втора и трета, къде му е силата на този двигател не върви и за 60 коня. Ускорението е непостоянно в целия диапазон на оборотомера, вдига оборотите, но само ръмжи а към задните колела нищо! Другия проблем е, че цялата мирише на бензин. Още, като я пусна без газ на трета примерно и придръпва постоянно, клати се напред назад. Като изключа буксата на стъпковия мотор, няма почти никаква промяна в работата на двигателя.

Общо взето е това.


Моля хелп :help: , че ми иде да :ranting:
Drift machine ....


Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 24.02.2011
Пол: Мъж
Кара: e36 M3

Re: M40B18 не върви

Мнение от motorsport99 » 04 Авг 2011, 19:48

Колега виж под смукателните колекторе маркучите двата по които влиза бензна в инжектора миризмата може да е от там доста срещан проблем при М 40 ако са нацепени спукани сменяй ги мощноста също и от там може да я губи въпреки че както описваш ти ми се струва че е дебитомер.
Жена без цици е като китара без жици !!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 6.09.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: e36 m43 318i e39 528i
Мечтае да кара: m3 e36/e38 760

Re: M40B18 не върви

Мнение от stefkata1990 » 04 Авг 2011, 19:56

Диагностика колега иначе се почва с гадаенето

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: M40B18 не върви

Мнение от ares2 » 05 Авг 2011, 14:00

дано да не е механичен проблем
че с това което обясни..
все пак първо провери с диагностика какво ще каже..
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 24.08.2010
Местоположение: Русе/Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318 IS седан

Re: M40B18 не върви

Мнение от Iskren » 05 Авг 2011, 14:57

Някой от симптомите, които си изброил ги имах и аз. Оправиха се след настройка жилото на дросела. Пробвай да го отпуснеш докато стане хлабаво и виж как ще е, не е никаква инвестиция. Или с мултицета да замериш датчика на дроселовата клапа и да отпускаш жилото докато достигне 800-1200 Ома съпротивление.
ISкрен
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: M40B18 не върви

Мнение от ned_gm28 » 05 Авг 2011, 15:19

За мененето на оборотите,възможна причина може да е точно непълно затворен дросел при отпуснат педал на газта-както казаха колегите.Отпусни жилото напълно и развий регулиращия винт така,че дросела да затвори напълно!Оборотите на празен ход трябва да ги регулира стъпковият мотор за празен ход,който управляван от компна осъществява "байпас " на дросела (обходен път за всмуквания въздух).Това дето не се форсира от първото подаване на газ-вероятно смуче въздух от някъде.Но за останалите симптоми-най-добре диагностика.Иначе трябва да гадаем.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 25.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90 M-Sport
Детайли за колата: 320D sapphire black

Re: M40B18 не върви

Мнение от grudev » 05 Авг 2011, 19:21

утре ще пробвам да отхлабя жилото на дросела, но и аз мисля, че ще е дебитомер. Вибрациите се надявам да са от темп.датчици, защото вече съм ги купил. Днес сложих в-пауър 100 + добавка за инжекцион. Колата взе разбира се мнго да върви или по скоро да ръмжи. Вдига обороти бързо, но в колета не е особено мощна, даже гуми трудно върти, а съм имал М43 и тази по-рано си вртеше на място гъза без проблем, знам, че има достатъчно torque. Ще проверя и маркучите, но тях по-трудно защото са доста под двигателя.

Само да питам: от чукащи хидравличните клапани може ли да падне мощността на двигателя и какви са признаците на "изяден" разпределителен вал?

Заемам се с жилото на дросела за сега.
Drift machine ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: M40B18 не върви

Мнение от jakson » 05 Авг 2011, 20:10

Ако кажеш, че и маслото в двигателя мирише на бензин и ауспуха ти е черен ще те разбера ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Re: M40B18 не върви

Мнение от BorisMW » 05 Авг 2011, 20:41

Последният път,когато това се случи при мен,се направи следното:
Шлайфане на глава,гарнитура на главата,клапани-8бр,регулатор за налягане на бензина,свещи,пикаеща дюза-1бр,кобилици,повдигачи.За сега не се оплаквам.
Ако искаш,извади компютъра си,разглоби го,извади платката,обърни я и прегледай спойките отдолу под лупа.Ако има пукнатини-презапоявай./Четена тема в Pelican parts/
Ето ти и една моя стара тема,за датчиците,ако те интересува:
viewtopic.php?f=8&t=191535&hilit=%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D1%86%D0%B8+%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8
Темата я бях пуснал преди да отворят двигателя.
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 24.08.2010
Местоположение: Русе/Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318 IS седан

Re: M40B18 не върви

Мнение от Iskren » 06 Авг 2011, 8:47

Ето съпротивленията за дебитомера
На M42 дебитомера е същия и стойностите би трябвало да са еднакви, защото в аутодатата не дават нищо за М40.
При затворена клапа на дебитомера трябва да дава около 8 Ома между 2ри и 5ти пин, при отворена клапа от 300-550 Ома между 5ти и 1ви.
ISкрен
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 25.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90 M-Sport
Детайли за колата: 320D sapphire black

Re: M40B18 не върви

Мнение от grudev » 06 Авг 2011, 9:09

Iskren написа:Ето съпротивленията за дебитомера
На M42 дебитомера е същия и стойностите би трябвало да са еднакви, защото в аутодатата не дават нищо за М40.
При затворена клапа на дебитомера трябва да дава около 8 Ома между 2ри и 5ти пин, при отворена клапа от 300-550 Ома между 5ти и 1ви.


и това ще проверя, отивам да си купя мултицет от практикер
Drift machine ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 25.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90 M-Sport
Детайли за колата: 320D sapphire black

Re: M40B18 не върви

Мнение от grudev » 06 Авг 2011, 9:13

BorisMW написа:Последният път,когато това се случи при мен,се направи следното:
Шлайфане на глава,гарнитура на главата,клапани-8бр,регулатор за налягане на бензина,свещи,пикаеща дюза-1бр,кобилици,повдигачи.За сега не се оплаквам.
Ако искаш,извади компютъра си,разглоби го,извади платката,обърни я и прегледай спойките отдолу под лупа.Ако има пукнатини-презапоявай./Четена тема в Pelican parts/
Ето ти и една моя стара тема,за датчиците,ако те интересува:
viewtopic.php?f=8&t=191535&hilit=%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D1%86%D0%B8+%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8
Темата я бях пуснал преди да отворят двигателя.



Викаш основен ремонт, и ти си прав, но ми се иска да сменя всичко дребно преди това. А компютъра, веднъж вече ми горя един на сименс, сега съм с бош и нямам ядове. Не искам да го отварям, не е за мен. Ще видя темата за датчиците :yes:
Drift machine ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 25.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90 M-Sport
Детайли за колата: 320D sapphire black

Re: M40B18 не върви

Мнение от grudev » 06 Авг 2011, 13:22

Имаше възвратен клапан между дебитомера и маншона във връзка с АГУ-то. Махнах го и сега не придръпва при тръгване, вибрациите също малко намаляха. Предполагам че той е пречел за нормалната работа на двигателя, защото е обърквал дебитомера и той компа. Отхлабих и жилото на газта, беше много натегнато и мисля, че не позволяваше на клапана да се затваря докрай. Махнах + на акомулатора за 10-ина минути, за да си изчисти ЕКУ-то грешките. Запалих я и след 5 мин работа на място направих няколко гръгчета като я ускорявах на 1-ва 2-ра и трета, за да видя как върви. После я пуснах свободно на 3-та и отново придръпваше без газ напред назад. С високооктановия бензин колата вече държи 800 вместо 700 оборота - заковани. Въпреки това потреперването на двигателя и детонациите в ауспуха продължават. Маслото определено мирише на бензин. В диапазона 3000 - 4000 оборота колата не ускорява, а само ръмжи. Отново трудно върти гуми. От стъпковото моторче се чува съскане! Номрално ли е това?

Около гарнитурата на главата има масло, но незнам още дали го е хвърлила от гарнитурата или е останало там от последното доливане на маслото. Избърсах го с кърпа и след няколко дни ще проверя дали е избило, за да съм сигурен от къде е.

Това е засега.

Купил съм температурни датчици и горивен филтър. Мисля си да сменя всички маркучи за въздух, защото ми се струват стари вече.

Мисля си за нови свещи, въпреки, че майстора пред 1 месец каза, че нямат нагар.

Следваща стъпка са нови повдигачи (не съм сигурен те дали имат връзка със загубата на мощност. Някой ако знае да сподели.)
след това кобилици, разпр. вал, шлайфане на глава и нова гарнитура.

Смятам да отворя и стъпковото моторче и да го почистя с контактен спрез, защото ми се струва, че бавно реагира. Един колега и нов дебитомер ми предлага, но засега ще изчакам.

Засега е това от мен.
Drift machine ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 15.07.2008
Местоположение: Sf
Пол: Мъж
Кара: другите да изтръпват

Re: M40B18 не върви

Мнение от 318iBMW » 07 Авг 2011, 3:10

Колега,ако не си сменял свещите препоръчвам да го направиш.Може да не е от тях точно,но съм 98% убеден,че ще има някаква разлика.Аз също съм с м40 и си ги имам същите симптоми.Въздушен филтър,ако не си сменял може да го направиш.Почистване на дроселовата клапа.Ако имаш желание свали колекторите горната част и виж,ако има масло не е много добре.Кабели и дистрибуторна капачка прегледай.Може да я свалиш да зачистиш електродите,че хващат нагар.И накрая съветвам замери си копресията,за да видиш как е. :wave: Успех! :yes:
BMW 318i PoWeR Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 24.08.2010
Местоположение: Русе/Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318 IS седан

Re: M40B18 не върви

Мнение от Iskren » 07 Авг 2011, 11:55

За свещите, скоро четох някаква тема, че един колега си купил някви готини свещи ама колата не ги харесала, взел двуполюсни и заспала работата.
ISкрен
Изображение
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook