М52Б28 автоматик

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

М52Б28 автоматик

Мнение от Kinopi » 28 Юли 2011, 4:00

Може би ми предстои да закупя едно такова животно.Но не знам нищо за автоматиците.Интересува ме как да проверя съединителя и после лесно ли се поставя мотора в друга кола със смяна с ръчна скоростна кутия.Знам, че ще си търси автоматика и АВС-а ще прави някакви проблеми.За сега е това :bchug:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 26.07.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e36 318is

Re: М52Б28 автоматик

Мнение от Шева » 28 Юли 2011, 10:00

От практическа гледна точка не мога да ти отговоря, тъй като не съм правил подобна интервенция, но теоретичски за мен избора на мотор с автоматик за последаща смяна на двигател е препоръчително. Мисля си така, защото вероятността мотора да е ръчкан е по-малка.
А мисля, че ако откъм електроника няма да е проблем да се излъже компа да не търси автомата... :)

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: М52Б28 автоматик

Мнение от Mollov » 28 Юли 2011, 11:14

Автоматика се проверява с пробване... трябва да покараш колата... как сменя скоростите, придърпва ли, задна винаги ли "влиза" и т.н... и евентуално да го закачиш на диагностика да видиш какво ще ти каже компа му...

Смяната не е баш много лесна, щото се иска примерно да смениш рейката с педалите (примерно), ше трябва да сменяш кардан-а, диф-а ти може да е неподходящ... иначе на компа ти като му запишат софтуера на автоматика и няма да има грижи - веднага ще се навие да работи с автоматика :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: М52Б28 автоматик

Мнение от mitrax » 28 Юли 2011, 13:28

аз го разбирам колегата че иска да си насади мотор който е бил автомат на колата с ръчни скорости ?
И аз съм разпитвал и до тук на 2 места ми казват че нямам никакви проблеми , не минава в сервизен режим или други подобни ... Това без да се прави каквото и да е по комп-а.
:dunno: слагаш маховик и ръчна кътия и караш :dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

Re: М52Б28 автоматик

Мнение от Kinopi » 28 Юли 2011, 18:52

mitrax написа:аз го разбирам колегата че иска да си насади мотор който е бил автомат на колата с ръчни скорости ?
:dunno:


Излезна ми добра кола на добра оферта (англичанка).Автоматик е и смятам като се прибера да прехвърля всичко на моята (м43б18).Единствено ще премахна автоматичните скорости като ги заменя с ръчни, другото направо плъг & плей.
Интересува ме ще ми трябва ли нов съединител или този от автоматика е същия?
Има ли някакви специфични за такава смяна проблеми които да очаквам?

Mollov написа:Автоматика се проверява с пробване... трябва да покараш колата... как сменя скоростите, придърпва ли, задна винаги ли "влиза" и т.н... и евентуално да го закачиш на диагностика да видиш какво ще ти каже компа му...

Смяната не е баш много лесна, щото се иска примерно да смениш рейката с педалите (примерно), ше трябва да сменяш кардан-а, диф-а ти може да е неподходящ... иначе на компа ти като му запишат софтуера на автоматика и няма да има грижи - веднага ще се навие да работи с автоматика :D


Нещо за диф-а и кардана не те разбрах.Има вероятност от автоматик на ръчна да не паснат ли?
Защото се надявам да е шперосано, но ще изчакам отговорите и след това ще му се обаждам.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 525D

Re: М52Б28 автоматик

Мнение от Radoslaf » 28 Юли 2011, 19:13

Интересува ме ще ми трябва ли нов съединител или този от автоматика е същия?


То на автомата няма съединител , трябва да си намериш маховик за този мотор и комплект съединител.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: М52Б28 автоматик

Мнение от Mollov » 28 Юли 2011, 21:55

Kinopi написа:Нещо за диф-а и кардана не те разбрах.Има вероятност от автоматик на ръчна да не паснат ли?
Защото се надявам да е шперосано, но ще изчакам отговорите и след това ще му се обаждам.


Кардан-а със сигурност е по-къс... щото самата кутия е по-дълга... ще ти трябва и той да го местиш на твойта кола... а за диф-а.... 28-ците са с 3.07, а твойта кола вероятно е с 3.45 (не съм сигурен)... ти си с малкия диф, а 28-цата ще е с големият диф... ше трябва да взимаш и това... диф със все полуоски... тия неща ти ги казвам, че да си наясно какво трябва да вземеш от донора и да махнеш от твойта кола..

Общо взето, ще трябва да оскубеш почти цялата кола отдолу - мотор, генерация, кардан, диф, полуоски... няма да е лошо и задните спирачки да вземеш...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

Re: М52Б28 автоматик

Мнение от Kinopi » 28 Юли 2011, 23:13

[quote="Mollov"][/quote]

Именно затова избрах варианта с докарване на цяла кола и направо прехвърлям, вместо като се върна да събирам част по част.Малко по-скъпо излиза, но си струва и ще ми спести яко нерви.От колегата Херо разбрах, че кардана се ползва половината моя и пловината от 28цата.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 277
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: М52Б28 автоматик

Мнение от Zlobil » 28 Юли 2011, 23:31

Kinopi написа:От колегата Херо разбрах, че кардана се ползва половината моя и пловината от 28цата.


На няколко места чета подобни неща и не мога да разбера дали някой хора ги правят (НА СЕБЕ СИ) или на други коли или само си ги говорят.

В книгите си пише ПРИМЕРНО, че при проблем с едната от двете части на кардана той се заменя целия. Това е така защото кардана се балансира заводски и той после не подлежи на допълнителен баланс.

Не на празно там където се свързват двете части има поставени белези (по една червена точица).
Примерно при смяна на съединител или някакви други интервенции изискващи свалянето на кардана или част от него да може като се зглоби той да си е балансиран.

Как така ще вземеш част от една кола и част от друга и после ще натискаш педала ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: М52Б28 автоматик

Мнение от mitrax » 29 Юли 2011, 9:25

карданите ги балансират вече , трява да потърсиш инфо , хората които садиха V8ци свички са със скъсявани и балансирани след това кардани .
Значи вариантите са ти :
- твоята скоростна кутия с твоето силово предаване на зад и твоя си маховик и съединител. Така съединителя ще умре незабавно или бързо , диф-а ще ти е къс и слаб.
- твоята кутия и съединител , предната част от твоя кардан , на зад 28цовото предаване . Ще трябва освен това което имаш от автомата да си намериш диф от ръчка , защото тоя от автомата е много дълъг. Щом правиш комбинация от кардани - трябва и баланс. Проблема със съединитела си остава.
- Най добрия вариант - намираш ръчна кутия , маховик съединител и кардан , диф от 28ца , и всичко заспива.
:yes:
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: М52Б28 автоматик

Мнение от Mollov » 29 Юли 2011, 14:01

Kinopi написа:
Излезна ми добра кола на добра оферта (англичанка).Автоматик е и смятам като се прибера да прехвърля всичко на моята (м43б18).Единствено ще премахна автоматичните скорости като ги заменя с ръчни, другото направо плъг & плей.


Аз пък останах с впечатление, че искаш да сложиш И автомата.... ма щом искаш да си с ръчка, твоят съединител и маховик ги отпиши... кардана няма да стане (поне не целият, както ти обясниха вече), диф-а ако е читав мое'го оставиш... отпред ше ти трябват хидравлични маркучи от левачка М52, тЪблото можеш да го вземеш от англичанката (ако не ти пречи MPH). Т.е. ти от англичанката взимаш само мотор, табло, компресора за климата, стабилизираща щанга и ако прецениш - диф-а (ама ше е дългичък за ръчка)... вземи и генерацията... ще трябва допълнително да намираш кардан, скорости и маховик.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

Re: М52Б28 автоматик

Мнение от Kinopi » 29 Юли 2011, 18:47

Нещо много работи станаха за допълнително намиране.
Съединител, маховик, кардан и скорости добре.Ама защо диф-а да идва дълъг след като ще е 3,07 (по-късно ще разбера точно колко е), а по принцип са с 2.93 и им е идеален?Това нещо специално, защото е автомат ли?Ако може да се обосновете :dunno:
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: М52Б28 автоматик

Мнение от Mollov » 29 Юли 2011, 21:52

С ръчката е 2.93, ама афтомата е с 3.07...

Иначе нещо съм се помешал одеве.... 3.07 ще е екстра...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

Re: М52Б28 автоматик

Мнение от Kinopi » 29 Юли 2011, 23:23

Оказа се, че колата е с обикновен диф и предвид другите неща които допълнително трябва да се търсят се отказах.Ще се търси друга важното е, че време имам.
Много работи ми се изясниха и мисля ,че се получи доста полезна тема, и благодаря на всички за бързите отговори. :bchug:
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: М52Б28 автоматик

Мнение от Mollov » 30 Юли 2011, 11:45

Търси си 28-ца ръчка, че да ти е по-лесно ;)

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook