Ролбар

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 19 Мар 2006, 17:13

niko_first написа:а кач пара ше ни е това удоволствие?

А няма ли да те е срам :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 19 Мар 2006, 18:38

всеки срам се заплаща :mhihi: :mhihi:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 20 Мар 2006, 10:56

Юзър написа:
BAYRON написа:айде стига де това дане е жигула така ли гният тия кошове
да ;)


Колеги, само ще ви кажа, че преди да го сложа тоя грозен ролбар под капака (та да се вижда отвсякъде!), като качих колата на стенд за реглаж на предницата, макферсоните имаха следните отклонения - ляв +3.25 градуса, десен +2.95, навътре, като допустимите максимални норми са 1.25 и за двата, независимо в коя посока. Сами се сещате, че щом отклоненията са навътре, значи е поддал коша, ако че не лада. 6-цилиндров турбо дизел двигател тежи толкова, колкото на ладата, нали?. Какво следва от тези отклонения - ами износване на предни гуми (те нали са евтинки!), нестбилна предница в завоите (при тези отклонения тя стъпва на половината площ на гумата) и много въпросителни относно спирачния път. Да не говорим аксиалните вектори на натоварване на предните лагери (а те се сменят заедно с главините и ABS-а, нищо пари!) и какво влияние оказват на цялата предница. И последно - с такива "разкрачени" макферсони, забравете за реглаж на предницата и да върви направо. Е, ако ще и да е грозен тоя ролбар, да е цигански, къв ще да е, ама там ще стои, там! То нали капака е прозрачен и се вижда отвън колко е грозен!

Благодаря за мненията и най-вече за "похвалите", не че съм ги търсил. Просто споделям как съм си решил всички гореописани проблемчета. А който иска да му е естетически издържано и покрай красотата да троши колата, мога само да му кажа "приятна игра"!
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 20 Мар 2006, 11:39

Който иска красота може да си купи заводски ролбар, но имам съмнения, че ще е доста по-скъп. Не виждам нищо лошо в това, че човека си е намерил решение на проблема с коша. Не е много красиво, но пък не ми се стори и толкова грозно. Прилично е според мен.
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 20 Мар 2006, 15:44

amd написа:Който иска красота може да си купи заводски ролбар, но имам съмнения, че ще е доста по-скъп. Не виждам нищо лошо в това, че човека си е намерил решение на проблема с коша. Не е много красиво, но пък не ми се стори и толкова грозно. Прилично е според мен.


Ами нека първо да го намери, колега, заводския ролбар :mhihi: А пък после да мисли за парите - ориентировачна цена е от 500 лв. нагоре за заводски ролбар в БГ. Автоджамбазите какво правят - вкарват колата с ролбар (ако има), а после я продават без, много ясно защо. После, замислил ли се е някой как се прави ролбар за М21 и защо минава зад целия двигател, и колко малко пространство и свобода има през този единствено възможен маршрут? А при тази форма на ролбара и тези кривки, замислил ли се е някой какви са натоварванията върху него, особено при този тежък двигател. И аз съм разглеждал списания с хромирани ролбарчета вътре, вярно хубави са, ама за М21 - тц! Айде нека тия дето критикуват да си помислят малко за този ролбар специално, пък после да ми говорят за красота. И най-накрая - нека да покажат пък те какви ролбари са си направили, да ги видим колко са хубави.

П.С.: Моя ролбар като цена ми излезе 50-60 лв, всичко материали и труд. Информацията е за тези, които се интересуват, естествено, не за естетите.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 21 Мар 2006, 16:48

Тоя твоя майстор сигурно прави трактори? Аз не мога да приема такова нещо в колата си да ми го дават няма да го сложа, а и на теб за какво ти е? на 324тд? да не би да имаш спортни амортисиори и пружини и да те е страх да не се съберат бутушите? ? ? Единственото нещо което прави в момента при теб, е за красота, а аз не мисля че е красиво. ? ? ? Поправи ме ако греша ? А и още нещо прави, тежи! :roll: а и това така ли се казва? Някой му викат разпорка разпънка, поне на мене като ми кажат РОЛБАР се сещам за ония тръби вътре у колата нали се сещаш дето кат са омяташ някъде и да умремреш поне ще те извадят цял.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 21 Мар 2006, 16:59

То и голфа дето държи времето на божурище не е лъсквав,ни е с най-добро време.Така е и с ролбара
Не е важна красотата,а ефективността на такива части ;)
ТДС - Турбо Див Селянин

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 21 Мар 2006, 19:14

Turbo-Lag написа:да не би да имаш спортни амортисиори и пружини и да те е страх да не се съберат бутушите? ? ?


Пич, много си в грешка, ако мислиш че на Е30 му трябват спортни амортисьори и пружини за да си разкрачи предницата.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 21 Мар 2006, 19:25

Turbo-Lag написа:Тоя твоя майстор сигурно прави трактори? Аз не мога да приема такова нещо в колата си да ми го дават няма да го сложа, а и на теб за какво ти е? на 324тд? да не би да имаш спортни амортисиори и пружини и да те е страх да не се съберат бутушите? ? ? Единственото нещо което прави в момента при теб, е за красота, а аз не мисля че е красиво. ? ? ? Поправи ме ако греша ? А и още нещо прави, тежи! :roll: а и това така ли се казва? Някой му викат разпорка разпънка, поне на мене като ми кажат РОЛБАР се сещам за ония тръби вътре у колата нали се сещаш дето кат са омяташ някъде и да умремреш поне ще те извадят цял.


Ти май мразиш да четеш всички мнения в една тема ,човека доста добре е обяснил защо го е сложил?

Някои хора си ползват колите за каране други за изложба и така...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 21 Мар 2006, 22:42

Нещото се казва strut tower brace. Не му разбирам, който иска - да го преведе. А ползата от него е безспорна. Дали заради "пълнолетна" кола, или заради "майсторско шофиране" - все е от полза.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 22 Мар 2006, 11:15

ivantchoG написа:Нещото се казва strut tower brace. Не му разбирам, който иска - да го преведе.


Опит за превод:
strut - коса подпора, паянта; shock strut - ингилизите викат на "тръбата" на макферсона, в която се пъха самия амортисьор;
tower дословно е "кула", но е тяхната дума за това, на което ние викаме "бомбета" на макферсона - т.е. ония кубета в предния кош, които служат за опора на тампона с лагерчето за амортисьора.
brace - скоба, връзка, стяга, разпънка (с/д SA Dictionary); Забележете, че стяга и разпънка са две противоположни неща, но тая джаджа върши и двете работи.

Или ако трябва да го догодя до един израз: "стяга/разпънка за бомбетата на макферсона". Така казано не звучи твърде секси, а?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 22 Мар 2006, 15:31

Греда за бомбета :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Мар 2006, 15:44

съвсем ли няма място между колектора и капака?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 22 Мар 2006, 16:19

[steeN] написа:съвсем ли няма място между колектора и капака?


Йок! Никакво място няма над колектора, кората на капака стои на 1-2 см от него, даже има специална вдлъбната форма в кората за да отвори място за самия колектор. То ако имаше място, щеше ли да го завирам зад двигателя? И да си създавам проблеми с кривките, защото там напреженията са най-големи. При това и да го изнесеш над колектора, там ще се получи връхната точка на "дъгата" на ролбара и няма да можеш да разпънеш като хората, защото ще започне да ти побутва капака нагоре. За М21 това е единствения път за "гредата", да го наречем така.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

Предишна

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook