Вибрации в магическата зона 100-130 км/ч - РЕШЕНИ НА 100%

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Вибрации в магическата зона 100-130 км/ч - РЕШЕНИ НА 100%

Мнение от DaveMF » 20 Юли 2011, 17:12

Здравейте,

позволявам си да отворя нова тема, въпреки че е писано много по темата. Просто искам да локализираме моя проблем, тъй като може би не всеки, който се бори с тези вибрации, има точно такъв. Ще обясня максимално накратко какъв е проблема и каква е хронологията:

1. Преди 3 години си купих 4 реплики с нови гуми от Маргел, 235/45 17 цола. Гумите са Tyfoon, тогава ми бяха представени много впечатляващо.

2. С времето свикнах да карам с лека вибрация между 100 и 130 км/ч, която с годините се засили. Тази година, както писах и в друга тема, ми се появи вибрацията и с оригиналните 16-ки с нови гуми Дънлоп и проблема ми се оправи с добър баланс и разместване на една подскачаща гума в рамките на джантата. И когато си сложих летните гуми, реших да стигна до вибрацията и да я разреша окончателно.

3. След като сложих летните джанти, се наложи да изправям някои от тях, поне така ми казаха моите гумаджии. След като ги изправихме, колата ми се стори много добре и нещата се успаха. Но с времето започнах много да внимавам над вибрациите и установих, че все още си ги има. Вида на вибрациите е следния - леко преместване на волана наляво-надясно и вибрации в самото купе, които се усещат на моята и на седалката на този до мен. Когато карам сам, виждам как самата седалка трепери. Искам да обърна внимание, че вибрациите се получават и на свободен ход и при леки или рязки спирачки вибрации няма - просто при каране направо.

4. Преди 1 седмица реших окончателно да се справя с вибрациите и реших първо да направя нов баланс на гумите и джантите. Направих го и веднага, наистина непосредствено тествах на бул. Брюксел към летището. При гуми и джанти балансирани на 0 гр. вибрацията си я имаше и то напълно осезаемо.

5. Следващия ми тест беше да си пробвам зимните гуми (оригинални джанти с нови зимни гуми) на същата отсечка, и макар и по-малки, вибрации имаше отново. Реших, че е време да се обърна към ходовата част.

6. Влезнах в Дару Кар, първо им демонстрирах вибрациите. Те бяха категорични, че подобни вибрации идват от гуми и джанти. Все пак след оглед на ходовата част, сменихме 2 задни носача, за единия от които знаех, че бавно но сигурно му идва времето за смяна. Също така сменихме втулките на шарнирите отзад, както и хидролагерите (тампоните на носачите) отпред - все части, които се водят за причинители на вибрации. Сменихме и четирите накладки, бяха на по 2мм. Дисковете не бяха смяна, всичко останало е бетон, вкараха ме вътре в сервиза, демонстрираха ми. Майсторът, който ми прави ходовата част, както и електронния реглаж, си свали джантите с гумите от личното бмв (е34), за да тестваме. По това, което усетих на моста на бул. Брюксел с неговите гуми и джанти, вибрации нямаше. Казаха ми, че от ходовата част вече няма как нещо да предизвиква вибрации.

7. Сложих си моите гуми и джанти отново, излезнах на тест и вибрациите бяха може би с 20% намалели, но си ги имаше съвсем отчетливо там. Полудях...Отидох в Диана отново при гумаджиите и се заехме отново с джантите и гумите. След доста тестове установихме, че 3 от четирите гуми подскачат леко при въртенето, въпреки, че бяха балансирани. Уверихме се, че самите джанти не са криви, че се въртят перфектно и директно купих 4 нови гуми Континентал и отново пълен с надежда тествах. Вибрациите изчезнаха на 80%, волана спря да се клатушка, но...... напълно вибрациите не са изчезнали и това е... Колата е страхотна с новите части по окачването и има перфектен хендлинг в с новите гуми, но все още от 105 нагоре седалката започва леко да трепери и волана има напрежение, въпреки че не се движи наляво надясно. Идва ми се да се гръмна. Отидох днес и направих тест на магистрала Люлин и на много малко места колата беше напълно спокойна на 100, 110. На повечето си го имаше това леко напрежение и леко потрепване на двете седалки. Духаше и доста вятър, ама вече не знам.

Преди да се гръмна, исках да ви помоля за помощ. Искам да се уверя, че не съм загубил обективна преценка за това как трябва да вози колата. ЗА това следното:

1. Мислите ли, че има нещо, което съм пропуснал да направя?
2. Има ли смисъл да ходя на динамичен баланс в София Ауто?
3. Дали има някой така учтив колега в София, който кара на 17-ки и е уверен, че няма вибрации, с който можем да се видим и да направиме малко сравнение на колите по едни и същи отсечки, за да съм уверен, че или колата е вече ОК или трябва да продължавам с търсенето (което честно вече не знам какво ще е).

Знам, че повечето собственици на е39 са минали по този път и мисля, че ме разбирате. А сега, след като инвестирах толкова пари в това, ми се иска просто да изчезне тази гадна вибрация и с кеф да си карам колата, защото тя иначе е перфектна.

Благодаря предварително, че четохте дотук,

Иван
Последна промяна DaveMF на 21 Юли 2011, 12:47, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Вибрации в магическата зона 100-130 км/ч

Мнение от Dirty M5 driveR » 20 Юли 2011, 19:27

Евала за обяснението - така без излишни въпроси и уточнения можем да изказваме мнения за проблема. Вибрации при тази скорост идват от задните гуми - лош баланс, крива джанта или гума. На теб баланса ти е ок, джантите прави, гумите да разбирам, че са ок (щото това че са нови не значи, че не са фабрично криви, колкото и маркови да са :mhihi: ). Окачването ти е ок. Възможността за крив път винаги я има, но я отхвърлям, защото си категоричен, че е от колата. Централния отвор на джантите ти пасва ли точно на диаметъра на главината? Моите наблюдения са, че известен процент от хората купуват джанти, непасващи добре на главината, и си карат така без втулки. И от тук иде проблема. Ако е така - сложи втулки, и ако не се оправи и аз не знам от какво може да е. Идва ми на ум кардан или полуоска (някакъв дисбаланс), или диференциал :dunno: Става загадъчно, ще следя темата с интерес.

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 21.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320 GT XD
Детайли за колата: 320 GT XD 2015г

Re: Вибрации в магическата зона 100-130 км/ч

Мнение от security_g » 20 Юли 2011, 21:26

Здр колеги и аз имам същия проблем м/у 100 - 130км има вибрация , но имам луфт в рейката . Дали е там проблема ? колат е е39 2002 год.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: Влака

Re: Вибрации в магическата зона 100-130 км/ч

Мнение от animall » 20 Юли 2011, 22:00

Същия проблем го имах при мен, проблема дойде от едни 17ки джанти който като теб купих от фирма подобна на маргел, 4 чисто нови гуми 235/35/17 (Нокиан Z), месеци наред се опитвах със хората от сервиза да отстраним проблема, правих сигурно 50 баланса какви ли не при различни майстори и нищо не става, докато не установих че джантата има проблем с централния отвор, беше около една десета от милиметъра по-голям (74.2-3) и от там идваше същия проблем, скъсва се да бие във волана (след 160км/х изчиства, обаче колата там влиза в друг резонанс, същевременно не може да караш винаги с над 160км/х) пасажерската седалка се тресе като луда, даже и крачолите на панталоните ми се тресат.
Проблема го реших по следния начин, след хиляди часове разговори и убеждаване, че джантите са проблемни, се съгласиха да ги върнат. Поръчах чисто нови RIAL (немски джанти правени за колата е39)
централния отвор е 76мм обаче се продават втулки произведени от RIAL do 74.1mm. Джантите влизат изключително плътно а свалянето е кошмарно, сложих същите гуми на който бях навартял вече 5-6к километра и проблема изчезна, в момента колата 0-200 спи, няма вибрации, няма тресене няма мърдане на никаде, усеща се изключително добре. И аз като теб търсих проблем в окачването и прочие нооо проблема си беше в джантите, и да ти кажа честно повече никога, ама НИКОГА няма да си купя джанта реплика, защото само като се сетя през какво съм минал и направо ми се приплаква, остави парите - нервите няма кой да ми плати. Моят съвет е следния : стотици колеги от форума предлагат всевъсможни модели 17-ки и 18-ки джанти оригинални от БМВ - купувай едни такива и си решаваи проблема генерално, ако разполагаш с повече финанси направо бягай в дарукар и поръчваи оригинални 17-ки за твоята кола.
Успех ти желая от все сърце.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Вибрации в магическата зона 100-130 км/ч

Мнение от bmw_n00b » 20 Юли 2011, 22:22

Хвърляй или бартеросай джантите, колега. Аз имах същите проблеми с 16-ки реплики от маргел. Единственото ми обяснение е, че не пасват на централния отвор и се държат на болтовете, а не на главината. От там и проблемите.

ПП Сега чак прочетох обстойно отговора на колегата над мен - :yes: :yes: :yes: Просто не мисе пишеше толкова :bowdown:

ПП2 Като гледам поста ти и си представям болката и възмущението ти, та се вдъхнових да напиша мнлко повече... Имай предвид, че вече гумите са деформирани. Точно затова ти бият на баланс, въпреки че джантите се въртят идеално правилно. Проблемът е, че при всяко по-сериозно сътресение се изместват от центъра си, поради това, че главината не ги центрира. Затова се получава "биенето" при каране, докато на баланс-машината конусната втулка центрира идеално джантата, както трябва да е по принцип ако отвора на джантата отговаря на диаметъра на главината. От там идва ексцентричното движение на цялото колело и деформацията на гумата в определения участък, където се натоварва и смачква повече в сравнеие с останалата част от обиколката. Теоритично (нещо, което не съм пробвал) може да покараш контролирано гумите (след като смениш джантите) с много ниско налягане - да кажем 1.5 атмосфери, с цел да ги "очупиш", т.е. да изравниш деформацията в различните участъци от обиколката на гумата. Аз след като смених джантите, карайки с нормално налягане, имах нужда от 10 000 км и цифра баланси докато ми спре биенето. В този период всъщност открих, че една от гумите "бие" нагоре-надолу и не подлежи на баланс. Но с времето се успокои. Мисълта ми е, че перфектния вариант е: оригинални джанти (не нови, а проверени за кривини) и нови гуми, или комплект употребявани оригинални (или качествени) джанти с гуми, проверени. Успех!
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Вибрации в магическата зона 100-130 км/ч

Мнение от Dirty M5 driveR » 20 Юли 2011, 23:17

Има един трик, който не знам в колко от случаите помага, защото сме го правили само веднъж откакто работя това, но не пречи да опиташ. Слагаш джантата, и почваш да навиваш болтовете като държиш ключа/кръстачката неподвижно, и въртиш самата гума (респективно джантата). Едно момче се оплакваше от биене в предницата, и така му решихме проблема. Естествено временно, просто си трябват подходящи втулки.


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Вибрации в магическата зона 100-130 км/ч

Мнение от ivoo » 20 Юли 2011, 23:20

DaveMF
Майсторът, който ми прави ходовата част, както и електронния реглаж, си свали джантите с гумите от личното бмв (е34), за да тестваме. По това, което усетих на моста на бул. Брюксел с неговите гуми и джанти, вибрации нямаше. Казаха ми, че от ходовата част вече няма как нещо да предизвиква вибрации.


Ами колега , с цитираният по горе текст мисля че сам можеш да си отговориш на въпроса - Защо ти тресе колата. Как обаче станаха джанти от Е34 на Е39 историята мълчи. Също така преди половин година някъде , беше казал че този проблем си го ` Решил` Видно е, че всичките ти главоболия идват от самите джанти , а това дали проблема е динамичен или статичен баланс , или в центр отвор остава да разберат `майсторите` на които им плащаш за да ти свършат работа както трябва , а не като на `Следващият моля`
P.S търси причината в задните гуми/джанти
Тук също има подобна дискусия , която може и да ти е от полза
viewtopic.php?f=35&t=259104&start=30
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Вибрации в магическата зона 100-130 км/ч

Мнение от sadex5 » 20 Юли 2011, 23:39

Точно и аз имах такъв проблем но с БМВ 7 ма серия Е65, беше ме побъркало, с чисто нови джанти, които купих от ибей..Пишеше че са с атестат на БМВ и издържат на натоварване и т.н..Бяха някаква измислена марка, но чисто нови, балансирани...Тресеше ужасно точно като съм настъпил яко на газта към 110 кмч, даже си мислех, че мотора или кардана го правят и т.н...После си мислех че гумите имат някакъв структурен дефект, смених ги за проба със зимните, но резултата беше същия...
Отидох в дилършипа на БМВ и взех чисто нови джанти 20 ки с гуми за проба, оригиналните, които се предлагат от завода и се учудих че тази вибрация просто не се появи повече.....

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 9.12.2010
Пол: Мъж
Кара: G31 530d, G01 M40d

Re: Вибрации в магическата зона 100-130 км/ч

Мнение от Dodo 155 » 21 Юли 2011, 10:27

Да изкажа и аз мнението от моя опит ...
На другата ми кола (Алфа 147 JTDm) зимните гуми бяха на джанти от Маргел, като централният отвор беше 63,8 при 58,1 на колата. Купих втулки, защото няма как и ги монтирахме. В рамките на няколко месеца се появиха вибрации. Казах си "Нормално, гумите бяха нови и сега са улегнали, необходим е баланс". Отидох и направих баланс, като изправих две от тях, имаха леки кривини. Качих се и вибрациите бяха намалели. Върнах се, отново проверка, всичко беше наред и понеже беше март, реших да не си тровя нервите и сложих летните, които са оригинални. Вибрации нямаше, въпреки че летните имаха леки кривини, които отстраних малко по-късно. Продадох въпросните джанти, купих си оригинални 2-ра употреба, изправих ги, монтирах зимните гуми и зачаках есента. Октомври месец ги сложих и нямах никакви вибрации или сеене във волана.
Проблемът го отдадох само на гумите или джантите, защото колата тогава беше нова и надали за няколко хиляди километра да си беше смазала окачването така, че да има проблем в него.
Сега вече минаха няколко години, както и около 60 000 км ... окачването не е пипано още, вибрации нямам, въпреки че балансирам само преди да сменя гумите, т.к. жена ми я кара тази кола и нямам много време да се вглеждам в нея.
Моят съвет, както и по-горе колегите ти написаха, продавай тия джанти, купи си оригинални от БМВ за Е39 и не се занимавай повече със сервизи. Сигурен съм, че до сега си хвърлил толкова пари и изгубил време, колкото да си купиш нови джанти :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 634
Регистриран на: 13.07.2007
Местоположение: Софийските кафета
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Сувалка

Re: Вибрации в магическата зона 100-130 км/ч

Мнение от Бай Митьо » 21 Юли 2011, 10:48

При мен същото малко над 100 до 120 някъде, но преди го нямаше, а сега го има. Гумите също балансирани и джантите прави след като всичките ми гуми се правят от etmoni от форума, а колата от sachs и преди я нямаше тази вибрация, както я няма и с 15ките, 100% ни наведе мисълта, че е от гумите, защото вече са износени.

В момента карам последно с тях и ги махам, но при мен е от гумите, но от старост.
Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

РЕШЕНО!

Мнение от DaveMF » 21 Юли 2011, 12:47

Момчета,

искам да благодаря на всички, които си отделиха време и се запознаха с моя проблем. Прави ми впечатление, че моите сърцераздирателни истории от миналото са се запечатали в някои от вас :)

Преди да се изкажа, искам за пореден път да подчертая, че всички тези неща, които изброихте, най-вече разликата в отвора на джантите с главината, беше инспектиран от доста хора и всички ми казваха, че разлика няма, т.е. бях предположил това като причина. Разбира разлика в една десета от милиметъра трудно се вижда с просто око.

Обаче моя проблем от днес е ОФИЦИАЛНО РЕШЕН. Днес бях в София Ауто, за последното нещо, което си бях оставил да пробвам - на динамичен баланс там. Там ме посрещнаха двама страхотни пичове - майстора гумаджия и неговия помощник, който също караше е39-ка, само че с 20-ки :):) Обясних им проблемите си и те започнаха.

Сложиха машината за завъртане на гумата на предна дясна, въртяха, всичко изглеждаше почти перфектно, човека ми вика - виж, чудесно се върти, а машината развърта до 150 км/ч. Много впечатляваща е гледката с това завъртане :) Наложи се да сложи на две места по 10 грама и машината показа нула. След това отидохме отпред отляво и само като тръгна да върти - ооо, подскача. Той ми казва - виж, тази гума трябва първо да се балансира добре статично и тогава ще я въртим тука. Оттук ще съкратя - свалихме я, подскачаше НО ЧАК ПРИ ДОСТА ПО-ГОЛЕМИ ОБОРОТИ НА СТАТИЧНАТА МАШИНА. По същия начин подскачаха и двете задни, които заклевам се, вчера лично инспектирах на нивото на очите, когато ги балансираха в Диана. Просто в Диана машините си въртят бавничко и всичко изглежда нормално. Наложи се гумата няколко пъти да се завърти на джантата, докато спре да подскача (припомням, чисто нова гума и джанта без забележки за изправяне). След като вече не подскачаше и я балансирахме (по 10, 20 грама), я сложихме отпред отляво. Завъртяхме динамичната машина - 0 грама!!!!!! Т.е. оттук идват и предположенията, че имаш ли добър статичен баланс, много често динамичния не е необходим, особено ако си сигурен в ходовата част.

Задните гуми не могат да се балансират динамично заради диференциалите на нашите БМВ-та. Обаче направиха статичен баланс и на тях, и двете пак голямо местене по джантите. Момчето с 20ките ми се усмихваше и вика - аз съм с 20ки и нямам абсолютно никакви вибрации, как можа да не дойдеш по-рано.... Докато се монтираха джантите, споделих с гумаджията (безкрайно приятен и начетен човек) за нещата, които ми споделихте. Говорихме си за разликата в отвора в главината, за мръсотии между главината и дисковете и за недобре отпускащи клещи на накладките, които запичат и вибрират. Той ми каза, че се занимава с гуми по-дълго отколкото аз съм на този свят (аз съм на 31) и че вече му правят всички неща впечатление. Показа ми, че след натискане на спирачка диска се върти перфектно лесно, каза ми, че отворите на джантите пасват перфектно на главината и проблема е бил изцяло в недобрия баланс. Също така ми каза нещо много интересно - неговите машини бяха на HOFMANN, една идея по-стари, машини от които той изрично е отказал да се лиши точно поради факта, че статичния баланс върти с 55 км/ч (доста по-бързо от масовите машини) и много ясно и точно се прави статичен баланс.

И какво да ви кажа - излезнах на тест и О БОЖЕ. Крещял съм в колата. Стои като бетон на улици, на които вчера ми тресеше, та знае ли се... Например бул. Брюксел, за летището булеварда. Просто абсолютно перфектна. Изчезна и нервността на каросерията след 140, изчезна едно леко притрепване към 60, което все го отдавах на улици и дупки. Просто отново 100% истинско и безупречно щастие и удоволствие да се кара тази 5-ца. После тествах и на околовръстното, навсякъде, вдигах 180, държах на 103-4, просто идеално.

Какви изводи си направих:

1. Има гумаджии, има учтиви гумаджии и има можещи гумаджии, които също може да се учтиви.
2. Гумите заподскачат ли, от старост, от износване, от калпавост - никой гумаджия не може да ти помогне, просто се сменят.
3. В този живот трябва да имаш доверен доктор, адвокат и гумаджия.
4. Не всички реплики са задължително калпави.
5. Няма нищо секси в това да се спести при покупката на гуми и да се вземат посредствени гуми (основната ми грешка след грешката с купуването на репликите).
6. Колата си е перфектна и възнамерявам още бая време да й се кефя по новостроящите се магистрали в България. Бих дал всичко да ми е перфектна и това и направих.

Дано не съм ви отегчил, дано съм помогнал на някого. Ако някой се чуди, нека да мине през този гумаджия, направо не е истина каква е разликата в обслужването и подготовката.

Благодаря на всички за времето,
Иван

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Вибрации в магическата зона 100-130 км/ч - РЕШЕНИ НА 100%

Мнение от Chapai » 21 Юли 2011, 12:58

Браво.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: Влака

Re: Вибрации в магическата зона 100-130 км/ч - РЕШЕНИ НА 100%

Мнение от animall » 21 Юли 2011, 14:53

Радвам се да чуя, че си се справил с проблема :) безпроблемно каране ти желая още дълги километри.
Само едно ме е яд, че в мойто село Сандански няма дори хубави машини за статичен баланс, а за динамичен не са чували...
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 14.02.2008

Re: Вибрации в магическата зона 100-130 км/ч - РЕШЕНИ НА 100%

Мнение от emsat » 21 Юли 2011, 15:03

След положителното мнение и аз се възползвах от услугите на въпросните хора,резултата е :СУПЕР най-накрая колата не тресе. :yes: :yes: :yes: Евала на колегата за темата и евала на гумаджиите :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Вибрации в магическата зона 100-130 км/ч - РЕШЕНИ НА 100%

Мнение от Elesar74 » 21 Юли 2011, 17:58

И не само в твоето село е тъй за съжаление
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook