Отваряне скоростна кутия

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Денис-Белята!!!
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 3.11.2005

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от 00Cool » 19 Юли 2011, 15:07

dangerous написа:
00Cool написа:офффф за 4ужди кутии имам време а за мойта немога да намеря да си сменя и аз лагера на първи4ния вал
4е като я остава да работи на место направо пла6и :mhihi:
колегата дето е купил скф на 25лв размера 30х70х20 лие и??
пп...не6то ми изхвърля и първа от време на време някой да има представа кви пари върви ремонтния комплект

изтрайте още няколко дена че,малко не ми остава време да я затворя нацяло темата е почти готова но сега съм на морето и честно бях забравил за кутията :mhihi:
размер 30Х72Х20 е оригиналния размер на лагера на първичния вал
лагера който аз вземах е 30Х72Х19 просто първия е поръчка на BMW към фирмата FAG и лагера не е стандартно производство никъде го няма дори и в дару го няма в наличност и там е 110лв.
има решение за този проблем и той е бутален пръстен.
подробности след морето.


има бре как да нема на СКФ
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от dangerous » 19 Юли 2011, 18:02

:shock: няма по каталог въобще на никоя фирма производител след 19 мм следва 20,5 радиален СЪЧМЕН
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

Денис-Белята!!!
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 3.11.2005

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от 00Cool » 19 Юли 2011, 22:47

опса са погледнах плика на скф е бил друг а на 30х72х20 си е бил оргиналния от бмв
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 6.12.2009
Пол: Мъж

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от krisu » 22 Юли 2011, 22:07

Борис_Малинов написа:Ремонта на скоростните кутии е табу, защото цената на здрава кутия е по-малко от цената на труд само за отваряне и затваряна на същата.


Чакайте ся, аз май не разбрах... искате да кажете, че ако имам проблем с скоросната кутия, няма изобщо смисал да я отварям, а направо да взема друга и да се монтира? Цяла скоросна кутия? Кви пари излиза читава, някакви идеи... щото аз досега не съм се интересувал от такъв тъп ремонт.
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от bmw325tds » 22 Юли 2011, 22:33

metodi80 написа:Темата за ремонта на скоростна кутия ще е табу докато не ми щракне некой ден и не раша да си сменям лагера на първичния вал ...
Не е кой знае какво ремонта. Но не се вкарвайте във филма. Това с първичния вал е мит.
Най-важното по темата:
-кутиите се разделят след като се отвият всички болтове и гайката на опашката;
-на дизеловите кутии се изважда задната част от корпуса, а на бензиновите предната част;
-лагера на първичния вал струва 22лв за SKF, но феновете на Дару да си дават по 122лв;
-като се разглоби кутията трябва да се внимава със синхронизаторите, защото имат едни малки съчми и ако ги изгубите...
-при згвобяване трябва да се внимава да не се обърка нещо и докато не се стегнат всички болтове предавките зацепват една в друга и си мислиш, че нещо не е както трябва...

Пипкава работа е, но аз и баща ми за един ден я свалихме разглобихме, сменихме лагера на първичния вал и я сглобихме и монтирахме. Но имахме предишен опит с кутия на ВАЗ и VW.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 18.11.2009
Местоположение: Велинград
Пол: Мъж
Кара: С 45-ти номер

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от todor kerin » 23 Юли 2011, 10:42

dangerous написа::shock: няма по каталог въобще на никоя фирма производител след 19 мм следва 20,5 радиален СЪЧМЕН

В случая се слага лагер 19мм и дистанционна шайба 1мм ,за да е допустим луфта във валовете.
Последна промяна todor kerin на 23 Юли 2011, 23:10, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от bmw325tds » 23 Юли 2011, 18:16

todor kerin написа:
dangerous написа::shock: няма по каталог въобще на никоя фирма производител след 19 мм следва 20,5 радиален СЪЧМЕН
В случая се слага лагер 19мм и дистанционна шайба 1мм ,за да няма луфт във валовете.
Аз като купувах лагера в магазина ми предложиха лагер с широчина 20.5мм и да го шлайфат с 0.5мм за 10лв, защото по никой стандарт няма лагер с широчина 20мм, но трябваше да чакам един ден, а аз бързах.
Като го сменях се оказа, че на входящея вал на кутията е изработено стапало за лагер с широчина 20.5мм, а немеца слага тоя нестандартния 20мм и за да уплътни поставя допълнително дистанционен пръстен :kuku:
Аз сложих широкия лагер и махнах дистанционния пръстен и всичко заспа. :lalala:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 18.11.2009
Местоположение: Велинград
Пол: Мъж
Кара: С 45-ти номер

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от todor kerin » 23 Юли 2011, 21:22

bmw325tds написа:
todor kerin написа:
dangerous написа::shock: няма по каталог въобще на никоя фирма производител след 19 мм следва 20,5 радиален СЪЧМЕН
В случая се слага лагер 19мм и дистанционна шайба 1мм ,за да няма луфт във валовете.
Аз като купувах лагера в магазина ми предложиха лагер с широчина 20.5мм и да го шлайфат с 0.5мм за 10лв, защото по никой стандарт няма лагер с широчина 20мм, но трябваше да чакам един ден, а аз бързах.
Като го сменях се оказа, че на входящея вал на кутията е изработено стапало за лагер с широчина 20.5мм, а немеца слага тоя нестандартния 20мм и за да уплътни поставя допълнително дистанционен пръстен :kuku:
Аз сложих широкия лагер и махнах дистанционния пръстен и всичко заспа. :lalala:

Гюнтер умишлено е сложил по-тънък лагер,за да обере хлабината на вала максимално добре със тези дистанционни шайби,защото там става въпрос за точност десети от милиметъра и не всички кожуси и валове са точни до десета от милиметъра.За пример,ако сложиш,на твоята кутия,още една такава шайба с размер да речем 0.3 милиметра,то тя ще затегне и няма да можеш да завъртиш вала на ръка,което ще доведе до голямо триене на лагерите в черупките и тяхното много бързо износване и прегряване на маслото от високата температура,отделена от триенето.В следствие на това пада циментацията на зъбните колела и започва бързото им износване.Ако пък хлабината е прекалено голяма,лагерите ще се разбият много бързо.
Всеки модел кутия си има допустима хлабина,която трябва да се спази,например от 0.3 до 0.7 милиметра,което ще рече ,че хлабината не трябва да е по-малка от 0.3мм и по-голяма от 0.7мм.
Всички оригинални,неотваряни кутий,които съм ремонтирал,са имали дистанционни шайби.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от bmw325tds » 24 Юли 2011, 10:40

todor kerin написа:...Гюнтер умишлено е сложил по-тънък лагер,за да обере хлабината на вала максимално добре със тези дистанционни шайби,защото там става въпрос за точност десети от милиметъра и не всички кожуси и валове са точни до десета от милиметъра...
Затова всички лагерни възли имат дистанционни пръстени - за да се оберът хлабините и да се позиционират точно. За какво напрежение в лагера говориш при положение, че при двуопорен вал с два радиални лагера се центрова само единия, а другия остава свободен в аксиално направление.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 18.11.2009
Местоположение: Велинград
Пол: Мъж
Кара: С 45-ти номер

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от todor kerin » 24 Юли 2011, 15:36

bmw325tds написа:
todor kerin написа:...Гюнтер умишлено е сложил по-тънък лагер,за да обере хлабината на вала максимално добре със тези дистанционни шайби,защото там става въпрос за точност десети от милиметъра и не всички кожуси и валове са точни до десета от милиметъра...
Затова всички лагерни възли имат дистанционни пръстени - за да се оберът хлабините и да се позиционират точно. За какво напрежение в лагера говориш при положение, че при двуопорен вал с два радиални лагера се центрова само единия, а другия остава свободен в аксиално направление.

Дал съм пример,какво става,ако объркаш дебелината на шайбата и не се спазят хлабините,никъде не съм писъл за центроване на двата лагера,прочети внимателно.Пробвай да сложиш по-дебела дистанционна шайба и да видиш какъв е резултата.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от bmw325tds » 24 Юли 2011, 16:28

todor kerin написа:...Дал съм пример,какво става,ако объркаш дебелината на шайбата и не се спазят хлабините,никъде не съм писъл за центроване на двата лагера,прочети внимателно.Пробвай да сложиш по-дебела дистанционна шайба и да видиш какъв е резултата.
Само ми обясни как да сложа по-дебела шайба. В скоростната кутия има само радиални лагери и ти няма как да ги натегнеш. Представи си радиавен лагер с широчина 20мм, който е поставен на лагерна шийка с широчина до канала за зегерката 21мм. То хлабината, която остава е 1мм и ти там няма как да поставиш по-широк дистанционен пръстен от 1мм.
По-горе написах:
bmw325tds написа:...при двуопорен вал с два радиални лагера се центрова само единия, а другия остава свободен в аксиално направление.
От къде ще се появи сила, която да породи напрежение в застопорения лагер?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 18.11.2009
Местоположение: Велинград
Пол: Мъж
Кара: С 45-ти номер

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от todor kerin » 24 Юли 2011, 16:46

bmw325tds написа:
todor kerin написа:...Дал съм пример,какво става,ако объркаш дебелината на шайбата и не се спазят хлабините,никъде не съм писъл за центроване на двата лагера,прочети внимателно.Пробвай да сложиш по-дебела дистанционна шайба и да видиш какъв е резултата.
Само ми обясни как да сложа по-дебела шайба. В скоростната кутия има само радиални лагери и ти няма как да ги натегнеш. Представи си радиавен лагер с широчина 20мм, който е поставен на лагерна шийка с широчина до канала за зегерката 21мм. То хлабината, която остава е 1мм и ти там няма как да поставиш по-широк дистанционен пръстен от 1мм.
По-горе написах:
bmw325tds написа:...при двуопорен вал с два радиални лагера се центрова само единия, а другия остава свободен в аксиално направление.
От къде ще се появи сила, която да породи напрежение в застопорения лагер?

Ако кутията е само с радиални лагери няма как да се натегнат,не съм дочел ,че кутията ти е такава.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от dangerous » 03 Авг 2011, 14:01

Vasko_BP написа:пусни линк към новата тема тук за да не избяга на някъде защото и аз съм заинтересован :clap:

:arrow: viewtopic.php?f=8&t=262069
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook