Различни радиаторни капачки

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 687
Регистриран на: 8.08.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Различни радиаторни капачки

Мнение от carmanf1 » 14 Мар 2006, 10:39

Мисля да си сменя капачката на радиатора(2 бара)
с капачка,която е на по-ниско налягане(1,4бара)
По този начин искам да понижа налягането в охладителната с-ма.
Защото постоянно ми се появяват течове на антифриз :evil:
Един оправя,след 200км. друг се появява:evil:
И така вече 4 или 5 пъти,писна ми на К... вече :evil:
Някой знае ли защо има различни радиаторни капачки?
БМВ-та с еднакви двигатели,а с различни като налягане капачки :roll:
Имам двама приятели с М50 и единия е с капачка 1,4 бара,
другия с капачка 2 бара :confused:
Защо е така?
И ако сменя моята "Дву-барова" капачка с такава на 1.4 бара,дали ще
имам някакъв проблем? :roll:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 22.10.2005
Местоположение: Русе

Радиаторни Капачки

Мнение от borom » 14 Мар 2006, 22:47

Това с капачките е интересно.
Моята е 1.4 бара, а майсторите ми казаха, че трябва да съм с 2 бара. Тази зима съм долял 6 литра антифриз, постянно ми се губи. Прави ми впечетление, че най-силно намалява след продължително извънградско каране. Със сигурност антифриза не отива в маслото. Но в тази зима и постоянни локви в момента не мога да разбера дали тече от някъде и имам силни подозрения, че капачката отворя от налягането и изтича от там. На теб като ти избиват течове, кажи поне от къде избиват, та да видя и аз мойте маркучи, но едно съм сигурен, като седи на място от никъде не тече. Ще ми е много интересно ако някой знае нещо по въпроса, щото два пъти ми спира парното заради липсата на антифриз, а това в този сезон си е ебати дискомфорта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 17.01.2006

Мнение от NS325TDS » 15 Мар 2006, 1:38

Много внимателно с тези капачки ...
Опита ми е от 124 мерцедес 300 бензин...Едно време карах такъв и
загряваше ли загряваше на градско движение и като спреш и изхвърли антифриза ....какво ли не пробвах-не бе смяна на помпи ,радиатори,почистване на системата с различни добавки и неще и неще ......мъка голяма ....
Накрая някой подхвърли пробвай с нова капачка ...
Оказа се ,че тя прави тези мизерии...С течение на времето си променила стойноста и отваряла на по ниско налягане и след смяната и всичко се нормализира ...
Затова -УМНАТА....има и такава вероятност ...
С 3 ката съм нямал такива проблеми -дано и да нямам ......

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 15 Мар 2006, 1:50

а именно :idea: ако колата работи с нормална температура , и капачката е в ред - тоя клапан е затворен , и да свалиш малко налягането - пак ще е затворен . Отваря когато колата загрее над 108 С / примерно :mhihi: / за 1.4 бар или 112 С при 2.0 бара , за да може да изври навънка а не да пръсне нещо.
Та надали ще усетиш подобрение.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 687
Регистриран на: 8.08.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от carmanf1 » 15 Мар 2006, 10:23

mitak_o написа: Отваря когато колата загрее над 108 С / примерно :mhihi: / за 1.4 бар или 112 С при 2.0 бара , за да може да изври навънка а не да пръсне нещо.
Та надали ще усетиш подобрение.


Не мисля,че отваря чак когато темп.на охладителната течност
загрее над 100+ градуса.
Капачката(клапана който е в нея) не е ли дефакто регулатор на
налягането в охладителната система?!
Тоест чрез радиаторната капачката се подържа постоянно
налягане
от 1.4 бара или 2.0 бара в охладителната система,
за да може температурата на кипене да е 114 градуса( или на 2 бара-->120 градуса)

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 15 Мар 2006, 11:15

а от каде ще имаш непрекъснато покачване на налягането ? овен ако нямаш издухана гарнитура на главата... Налягането идва от разширяването на водата с повишаване на температурата ( като изтине двигатела пак си пада). Та при нормална работа - 90 С имаш малко над бар. И друго да вмъкна тука.. разширителния съд никога не се пълни до горе , Тоя въздух дето остава е като буфер - когато водата се разшири той да се свие, газовете се свиват многократно пъти повече от течностите , ако няма въздух много по-лено ще спраскаш некой колектор или ще ти избие вода от някое съединение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 15 Мар 2006, 12:12

А от къде може да се разбере, точно с какво налягане трябва да е капачката в зависимост от мотора :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 12.07.2004
Местоположение: София

Мнение от sith » 15 Мар 2006, 14:51

По добре я смени с нова на 2 бара да не би да се запушила нещо, ако пак има течове причината не е в капачката!
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook