М40 чукане на клапани - ремонт

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 9.08.2005

М40 чукане на клапани - ремонт

Мнение от a3 » 13 Мар 2006, 17:09

Здравейте, днес гледах едно бмв 316 М40 '92. Много добро и запазено на външен вид с АГУ, което е гърмяло! Сега вече имало няква плочка която е като защита и е оправено всичко. Но това което ме притеснява са клапаните, които аз незнам как чукат. Не ги чувам вътре в движение, нито като работи на място едниствено като се движи съвсем бавно отвън се чува съвсем тихо тракане наподобяващо на дизел, но много по-слабо. Отидохме на един майстор, който да и прави диагностика, но той каза че може да я закачи на компютър и да каже как работят ламбди, горивни системи, ел. системи и натрупани грешки. Двигателя обаче неможе да диагностицира, но както го чу и каза че сигурно е върнала ГАЗ в инжекциона /гърмяла е/ и че мотора е за ремонт на клапани и тн без да сме му казвали нищо. Та въпросите са ми:

1. Можете ли да ми кажете майстор и адрес в София, който на прилична цена да ми каже със сигурност дадената кола или друга подобна е читава или не /двигател, ходова част, компютри/ ?
2. Като е гърмяла газовата, какви са последиците?
3. Колко струва горе-долу ремонт на тези чукащи клапани на М40?
4. Колата беше с изгодна цена от 5000лв. Какво ви е мнението?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 13 Мар 2006, 17:36

приготви си 800-900 за ремонта на клапаните щото и вала и кобилиците ша са за смяна .. за гърменето нищо хубаво не мога да кажа ,може дебитомера да си е заминал - 200-300 втора употреба .. ако и по окачването има забележки 5000 лв е много .. а ако има и други забележки направо да си я кара

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 15.12.2005
Местоположение: Софийския див див югозапад
Пол: Мъж
Кара: 525XD LCI

Мнение от Lacho » 13 Мар 2006, 17:49

Най-вероятно повдигачите са заминали те са близо 200лв., а като отворите ще разберете какво още си е заминало ако има още нещо де, защото не е сигурно. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 9.08.2005

Мнение от a3 » 13 Мар 2006, 18:03

ОК, къде да отида да го отворят и да кажат к'во е и колко ще струва ремонта. И да не ми одерат кожата все пак. И какво става като е заминал дебитомера? Какви са признаците? То май момчето каза, че го е оправил щото сега колата си работеше нормално и на газ и на бензин. Друго нещо да ви питам колко време може да се кара така като тропат леко тея повдигачи? Намерих някаде в търсачката че някои хора си карат така даже като сменили маслото с някво си там по спецялно спряли да чукат. Хелпнете малко моля дайте малко повече инфо че ми изгоре джигера :) цяла нощ бях е така :shock: щот се чудя к'во да правя. Благодаря предварително

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 15.12.2005
Местоположение: Софийския див див югозапад
Пол: Мъж
Кара: 525XD LCI

Мнение от Lacho » 13 Мар 2006, 18:26

Обади се на 0899157772 търсиш Мирон той може да ти ги смени, не взима скъпо и работи доста добре поне аз съм много доволен, а и има много готино масло което не е скъпо и е 100% оригинално немско Мегуин се казва. Аз си сложих 5В40 на Мегуин и двигателя направо сега не се чува. Супер е. Направо му се обаждай и отивай. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 25.04.2005
Местоположение: София

Мнение от Shubret0069 » 13 Мар 2006, 18:31

Ако те притесняват само клапаните я взимай ;) Щом не си сигурен, дали чукат значи не чукат :mhihi: иначе щеше да разбереш. Заслушай се като е студен двигатела тогава би трябвало да тракат по силно. Моя съвет е ако лимита не ти е 5000 лв. да потърсиш 320 или поне 318ис :twisted:

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 14 Мар 2006, 4:18

4. Колата беше с изгодна цена от 5000лв. Какво ви е мнението?


ако можеш да отделиш повече не я зимаи ... освен ако не искаш набързо да натрупаш доста мнения у форума после де :lol:
просто за тея пари нема как да е читава ама ти си знаеш де ... аз не бих рискувал с гърмяла кола ... представяш ли си каква е изглеждала като е била цъфнала и какви мъки е било да я съживят :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 14 Мар 2006, 10:24

Привет А3, аз имам 316i и се сблъскаш със същия проблем относно чукането на клапаните. Ето какво стана при мен. Като купих колата чукането беше слабо но се долавяше. След 10000км пробег чукането се усили чувствително и започнаха проблемите. Първото което направих е добавка в маслото ефект 0. След това отидох в сервиз и отворихме капачката на клапаните оказа се че са силно износени разпределителния вал и кубилиците, повдигачите бяха ок. Смених вала и кобилицте и проблемите изчезнаха чукането също. Моят съвет към теб е запали колата и я изфорсирай на място ( мотора трябва да е достигнал работна температура) ако стрелката на оборотомера достигне до електронния прекъсвач (при мен това на около 6200-6500 оборота) значи нямаш сериозно износване, ако мотора започне да ,ени оборотите и да ти играе стрелката на оборотомера значи си е за ремонт. Същото нещо можеш да пробаш и на ход да речем на втора предавка я натисни докато достигне прекъсвача ако го направи, ако към 5000 оборота започне да заглухва или прекъсва ремонт. Ето как ми излезе на мен:
Вал 280 лева (Febi)
кубилици 240 лева(Febi)
гумични на клапаните 8 лева
Работа 100 лева
630 лева. Ремонта не е извършван в оторизиран сервиз на БМВ
СЪщо така да знаеш че М40 мотора си е шумен, цъкането може да идва още от изгоряла гарнитура на генерацията, от лагер по скоростната кутия на мен ми вие и шума се слива с този на мотора и създава илюзия за тракане. Ако имаш възможност заобиколи М40 и вземи бмв със друга версия на ддвигателя М42.. а най-добре М50
Дано да съм бил полезен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 14 Мар 2006, 11:24

да не отварям нова тема...
СЪщо така да знаеш че М40 мотора си е шумен, цъкането може да идва още от изгоряла гарнитура на генерацията,


имаш ли идея трудно ли се сменя и какви пари е горе долу?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 14 Мар 2006, 11:35

Смяната не е сложна но е играчка. При мен бяха силно корозирали болтовете и трудно свалих генерацията. Свалянето се извършва от долу (трябва ти канал)Иначе за цена непомня точно колко но небеше нещо скъпо. Ако държиш ще се разровя да видя и ще ти пусна ориентировъчна цена.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 9.08.2005

Мнение от a3 » 14 Мар 2006, 16:36

Благодаря ви момчета! Все пак се отказах от колата. Чудя се дали изобщо има читав М40 на пазара или хората си ги карат и като почнат да чукат ги продават? Знам си аз че трябва М43 или М42 ама за съжаление нямам тея пари. Успех на всички и да ви илядат колите ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 14 Мар 2006, 20:24

Понеже не е твоя колата да не те е грижа, иначе аз съм си доволен от М40, макар че не харесвам 4-цилиндрови коли и то бензинови,но това е друга тема.Когато колата ее студена трябва свичко дас ти е ок никакви клапани щото има един датчик специален за температурата, който ако не работи неможе да се получи пържоначалното изместване на ъгала на запалване колата работо шумно и неравномерно .Същото е при загряла кола пак може да се разцентрова. Затова имали проблем първо диагностиката, която е изключително важна част !@!!!
Ако има ел проблем ще излезе , после маслото Сипи един хубав Кастрол и ако не се подобрят нещата тогава отваряй мотора
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 15 Мар 2006, 9:45

BAYRON къде се намира този датчик за температурата за който говориш. при мен е точно както го описваш. кто е студена първите 2-3 минути работи неравномерно след това всичко е ок? На диагностиката нямаше грешки но все пак. аз съм с Е36 предполагам че няма разлика ?

благодаря предварително.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 15 Мар 2006, 10:30

И аз си мисля нещо такова като , че ли колата не разпознава температурата, студена работи на 600-700 об/мин. Друк път пък работи на 1000об/мин както трябва като е студена , ако знаеш къде е това чудо на техниката :help: :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 15 Мар 2006, 11:40

Ей това е маи: Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook