Загря!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Загря!
Загряването може да е от водна помпа, недобре обезвъздушена система, запушване по системата, термостат. Ама щом водата изчезва толкова бързо е вероятно да е духнала гарнитура, или по-лошото - да е пукнала глава. Ходи на майстор да я погледне, че работата е сериозна.
ПП: Тия ТДС-и, особено малкия не са за такова каране. Най-малкото трябва да си сигурен в цялата охладителна система, за да си позволяваш да я вкарваш след 4000.
ПП2: Има доста писано по тая тема, поразрови се с търсачката, ще намериш нужното ти инфо.
ПП: Тия ТДС-и, особено малкия не са за такова каране. Най-малкото трябва да си сигурен в цялата охладителна система, за да си позволяваш да я вкарваш след 4000.
ПП2: Има доста писано по тая тема, поразрови се с търсачката, ще намериш нужното ти инфо.
Re: Загря!
Да не пускам нова тема...
Преди седмица изпържих колата (2,5tds) и стрелката отиде в червеното, темпомата изкючи и педала на газта сякаш спря да работи, перката на климатика се включи и изхвърли вода през капачката на разширителния съд.
Спрях и след време се охлади. Долях 2 литра вода и следващите 1400 км нямаше проблеми, но не посмях да я настъпя над 120км/ч
До сега не е загрявала никога. Помпата и термостата са сменени, системата имаше вода и беше обезвъздушена.
Виското явно е сдало багажа...
Сега питам:
№ 1 Как зацепвате виското да работи постоянно?
№ 2 Къде завивате винтове на виското?
№ 3 За какво служи пластината, която е на вискосъединителя?
№ 4 Защо моето виско когато е студено приплъзва трудно и като го нагрея отцепва?
Преди седмица изпържих колата (2,5tds) и стрелката отиде в червеното, темпомата изкючи и педала на газта сякаш спря да работи, перката на климатика се включи и изхвърли вода през капачката на разширителния съд.
Спрях и след време се охлади. Долях 2 литра вода и следващите 1400 км нямаше проблеми, но не посмях да я настъпя над 120км/ч
До сега не е загрявала никога. Помпата и термостата са сменени, системата имаше вода и беше обезвъздушена.
Виското явно е сдало багажа...
Сега питам:
№ 1 Как зацепвате виското да работи постоянно?
№ 2 Къде завивате винтове на виското?
№ 3 За какво служи пластината, която е на вискосъединителя?
№ 4 Защо моето виско когато е студено приплъзва трудно и като го нагрея отцепва?

- ShibinG
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 25.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39tdsA "97
- Мечтае да кара: c63amg
Re: Загря!
на колегата пуснал темата препоръчвам да погледне термостат и водна помпа,моята 18ка тдс редовно си ходи в 4+к оборота и никога не е мърдала стрелката /само един път когато превъртя водната помпа/
може да промиеш и водния радиатор и ако караш на вода или антифриз 5 литра за 2 лв може да сложиш хубав антифирз г12
може да промиеш и водния радиатор и ако караш на вода или антифриз 5 литра за 2 лв може да сложиш хубав антифирз г12
6>4
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Загря!
bmw325tds написа:Да не пускам нова тема...
Преди седмица изпържих колата (2,5tds) и стрелката отиде в червеното, темпомата изкючи и педала на газта сякаш спря да работи, перката на климатика се включи и изхвърли вода през капачката на разширителния съд.
Спрях и след време се охлади. Долях 2 литра вода и следващите 1400 км нямаше проблеми, но не посмях да я настъпя над 120км/ч
До сега не е загрявала никога. Помпата и термостата са сменени, системата имаше вода и беше обезвъздушена.
Виското явно е сдало багажа...
Сега питам:
№ 1 Как зацепвате виското да работи постоянно?
№ 2 Къде завивате винтове на виското?
№ 3 За какво служи пластината, която е на вискосъединителя?
№ 4 Защо моето виско когато е студено приплъзва трудно и като го нагрея отцепва?
Аз залагам че си избрал помпа с метална турбина.

п.п. Мисля че ако махнеш пластината пред виско съединителя той ще е зацепен постоянно

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Загря!

Аз залагам че си избрал помпа с метална турбина
Това в какъв смисъл? Не за друго, просто всички я хвалят, а от мнението(което за мен е важно) оставам с впечатление, че е грешен избор. Да знам за в бъдеще, при смяна, каква да вземам...
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Загря!
Много често се случва самата турбина да е некачествено изработена,с по-малък диаметър,с по-редки перки и изобщо да няма нищо общо с ОЕМ помпата (да не говорим че съм виждал помпа на която перките бяха сякаш сгънати от ламарина и заваряни
). Такава помпа при нормална експлоатация може и да дава задоволителен дебит,но при агресивно каране не успява да осигури добра циркулация с произтичащите от това последствия.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Загря!
А тия автърмаркет с пластмасовите витла по-читави ли са или все същият та*ак? Ясно ми е че оригинална е най-добре ама...$
Re: Загря!
Помпата съм я сменил преди 2 год. Сложих Meyle с метална турбинка - изглеждаше като оригиналната и до миналата седмица нямаше проблеми.~Мишо~ написа:...
Аз залагам че си избрал помпа с метална турбина....
Според мен не е от помпата.
Това някой може ли да го потвърди?~Мишо~ написа:...п.п. Мисля че ако махнеш пластината пред виско съединителя той ще е зацепен постоянно,нека потвърдят тия които са го правили...
Re: Загря!
До колегата bmw325tds по точка номер 4 това е признак на заминало виско на 100% , не питай отде знам
. А по темата и аз си я настъпвам до 3-4000 об. което си е почти нормално и нямам проблем ама тва след щателна профилактика на цялата водна система че съм му ял ... на тдс-а . Та както колегата Dirty M5 driveR е писал тези неща да се прегледат и препоръчително да сменят с нови и наов антифриз задължително заедно със измиване хубаво на радиатори. Между другото термостата на М41 е на 88градуса , но аз си сложих на 80 и го препоръчвам ,мое мнение. ПС: Това за помпите май е тема без край докато някой не изкара данни с дебитите на различни такива в сравнение със оригиналната макар че афтър маркет такива надали ще имат такива данни
. Аз съм с ел. перка ( втора ) за основно охлаждане и командвам и двете степени с обратна инфо връзка в купето та от половин година наблщдавам какво става с температурите. Писал съм го и друг път ама горе на радиатора темп. и долу на изхода при настъпване веднага се получава драстична разлика ( цялостно ревизирана водна система,с нов радиатор съм и нова водна помпа с пластамасова турбинка и по-малка шайба на водната помпа от 108мм стоково на 93мм диаметър ) от порядъка на 10-на градуса което си е баш множко. Истината е че ТДС-а при натоварване яко бута гореща вода в горния край на охладителната система и при скоростно каране където обдухването е силно няма да имате проблеми никакви с добре поддържана охл. система , но при ниски скорости където се разчита на вископерката и каквото и да е друго допълнително обдухване е повече от рисковано е е въпрос на време да се повреди я гарнитура я глава ( което е по-вероятното за съжаление ). Просто ТДС-а наистина не е за пържене тип с вратите напред . А за мераклиите ето една къстъм помпа дет ми се струва че ще върши работа добре http://www.stewartcomponents.net/Mercha ... de=BMWHPWP
.



- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Загря!
Е добре де моята щайга колкото и да я пържа в градски условия и на къси разстояния и с вратите напред и т.н,няма загряване.А като вдигна над 170-180 км/ч и задържа известно време в тази скорост и стрелката на температурния датчик тръгва към първата чертичка в дясно и до сега не ми е стигал куража да видя до къде би стигнала хихихи.
проблема го има дори и при външни температури под 20-25 градуса.Термостат нов на Бер,водна помпа нова на Мейле,нов радиатор,червен антифриз на мотул и т.н.За виското и ел.перката нищо не казвам,защото при такива скорости не играят.Макар че и ел.перката ми се включва нали все пак температурата на течността надминава стотината градуса,но не успява да помогне.

проблема го има дори и при външни температури под 20-25 градуса.Термостат нов на Бер,водна помпа нова на Мейле,нов радиатор,червен антифриз на мотул и т.н.За виското и ел.перката нищо не казвам,защото при такива скорости не играят.Макар че и ел.перката ми се включва нали все пак температурата на течността надминава стотината градуса,но не успява да помогне.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Загря!
ми кво ся кът загряя сипи иднъ кофъ с вудъ и шъ съ упраи 

Последна промяна ивчо3 на 03 Сеп 2011, 23:07, променена общо 1 път
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Загря!
Прав си, но не на 100%... в държави, като Южна Африка, например, в Е36 слагат по-голям воден радиатор, съобразен с условията там... явно има защо...
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Загря!
Mollov написа:Прав си, но не на 100%... в държави, като Южна Африка, например, в Е36 слагат по-голям воден радиатор, съобразен с условията там... явно има защо...
Ето от такъв радиатор имам нужда.

Re: Загря!
Mollov написа:Прав си, но не на 100%... в държави, като Южна Африка, например, в Е36 слагат по-голям воден радиатор, съобразен с условията там... явно има защо...
Мда-а аз също мисля тук не сме Южна Африка и сметките на инженерите май не са съвсем за 40градусови жеги в комбинация с нанагорнища тъй че по-лечко , все пак караме евридейки , а не тунинговани за целта . Гледал съм документалния филм за създаването на 6-та серия и да кажа в началото имаше проблемчета със прегряване при точно такива натоварвания и температури . Та все си мисля правят ги колиците ама все пак не прекаляват с матрияла и колкото му требе толкоз за дадения климат и като се има предвид и годинките на добичетата и "доброто" сервизно обслужване в БГ плюс "заклевам се оригиналдъ читави части продавам" резултата е по-кротко да ти е мирна главата.Успех.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Загря!
Всъщност в Южна Африка няма екстремни температури, максимумите рядко надхвърлят 30 градуса, но и рядко падат под 22-23. Просто няма големи сезонни вариации и на практика колата се кара целогодишно в европейските летни температури.
Never mistake motion for action...
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани