Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535ix, 2012

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

Мнение от landolin » 21 Юни 2011, 8:26

Теста на ДИСА-та само на място колега, тя работи с вакуум създаван от входящия колектор.

А какво значи тест с извадена клапа - искаш да я махнеш изобщо и да тестваш как работи колата?
Ще трябва тогава да измислиш с какво да запушиш дупката на колектора :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: София/Свиленград
Кара: с удоволствие
Мечтае да кара: по хубави пътища
Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

Мнение от g_mihalev » 21 Юни 2011, 9:07

landolin написа:Теста на ДИСА-та само на място колега, тя работи с вакуум създаван от входящия колектор.

А какво значи тест с извадена клапа - искаш да я махнеш изобщо и да тестваш как работи колата?
Ще трябва тогава да измислиш с какво да запушиш дупката на колектора :)


Ами да така мислех за теста, понеже така те разбрах

Най добре да я диагностицираш с двама човека, единия дава рязко газ а другия през това време гледа лоста на ДИСА-та дали движи и ако трябва пробва да му помогне в началото.


Ако ти си го правил по друг начин би ли споделил :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 19.12.2008
Пол: Мъж

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

Мнение от 320 2.2 » 21 Юни 2011, 12:58

аз веднага го тествах сложих телефона отгоре и напраих клип и се мърда и при мен тумора ми се струва че е датчика защото го имам като грешка трия грешката разкачам всичко паля 2-3 пъти пак закачам и грешката пак е там

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 8.11.2010
Местоположение: Parvomai
Пол: Мъж
Кара: e60 530d

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

Мнение от xteem » 21 Юни 2011, 13:28

и при мене го има това с непостоянната мощност, аз съм с е46 318 1.9 м43, незаписва никакви грешки, беше без диса, сега сложих, никаква разлика или да има е минимална, звука на колата се промени, има нещо като звънтене, преди имаше периоди кадето върви от време на време , сега се не върви, смянях и бензинова помпа, клапана за картерните газове, верига, и нема управия, този датчик на коляновия вал има ли начин да се провери дали работи?

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 23.01.2009
Пол: Мъж
Кара: X5 E70

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

Мнение от plamen.valchev » 21 Юни 2011, 17:57

колеги и аз бях с същият проблем преди повече от година и смених вапросният датчик на разпределителният вал и си реших проблема, все едно в друга кола се качих после :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: София/Свиленград
Кара: с удоволствие
Мечтае да кара: по хубави пътища
Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

Мнение от g_mihalev » 21 Юни 2011, 21:15

Намерих интерсна информация в чужди форуми.Ето един пример от подобни:

I had no top end power when I bought my car, read the codes, and found an error on the exhaust cam sensor - replaced it (5 mins work) and it transformed the car above 4000rpm. The Vanos (variable valve timing) has no idea where to put the cam, so goes to a default (safe (gutless!)) position - hence the lack of power at the top end.

The inlet cam, again, has a safe setting, and yes, it's the opposite way to the exhaust cam - no low down power.

The crank sensor, as described, will make the car v.difficult to start when warm, won't usually throw a code, and may even cause cutting out as you drive. Usual way of detecting it is to spin the engine over when it's hot (and failing to start) and see if the rev counter moves slightly - if it doesn't, it's the crank sensor.

Lastly, I can only recommend genuine BMW sensors bought from a dealer as replacements. Those claiming to be OEM are usually rubbish. The BMW sensors are £80 each, but they'll last a long time (the cam sensors in particular went through a design change, so are now more durable than the original ones).


Накратко:
- изходящ датчик - липса на мощност във високите обороти (след 3500-4000 оборота)
- входящ датчик - липса на мощност в ниските обороти
- датчик колянов вал - трудно палене на колата когато е загряла, често няма грешка и може да накара колата ви да спре докато сте в движение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

Мнение от slitter » 21 Юни 2011, 21:30

Накратко, няма кой знае какво да се пише за тези проблеми - или са датчиците, или е дебитомера! За да не се дават пари на вятъра, вземете се намерете няколко човека с еднакъв тип двигатели с този проблем, поне един с безпроблемен двигател и почнете да менкате части. Не е голяма врътня да се менкат, става сравнително лесно и за тези, които биха се направили на дръж ми шапката мога само да кажа, че нема да стане нищо, ако услужиш на колега да пробва с твоя част! :lol: :lol: :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 19.12.2008
Пол: Мъж

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

Мнение от 320 2.2 » 01 Юли 2011, 13:19

колеги аз моя го смених вчера всичко се оправи вървене смяна на скорости ускорение все едно е друга кола само като дръпнах буксата с кабелите и потече масло бил е спукан и е пълен с масло както пишат в много форуми буксата и тя беше пълна вече няма грешка всичко е 6 много се радвам че всичко се оправи колега сменяи го и ти не се чуди аз се мъчих и чудих 3-4 месеца заради този датчик

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 9.02.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: e46 М3

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

Мнение от shalashaska » 01 Юли 2011, 13:31

колега колко пари г/д ти излезна всичко ?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 19.12.2008
Пол: Мъж

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

Мнение от 320 2.2 » 01 Юли 2011, 14:04

аз не съм в българия датчик и оплчтнение 98 евро от бмв смяната е за 10 минути ако имаш грешка я триеш и после се кефиш

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 22.11.2007
Местоположение: Варна

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

Мнение от BMW_TO » 01 Юли 2011, 17:02

Накратко:
- изходящ датчик - липса на мощност във високите обороти (след 3500-4000 оборота)
- входящ датчик - липса на мощност в ниските обороти
- датчик колянов вал - трудно палене на колата когато е загряла, често няма грешка и може да накара колата ви да спре докато сте в движение.[/quote]



Кое се има в предвид като изходящ датчик ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 19.12.2008
Пол: Мъж

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

Мнение от 320 2.2 » 01 Юли 2011, 19:19

аз смених изходящ този от долу под вануса и моита беше мудна в ниските

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: София/Свиленград
Кара: с удоволствие
Мечтае да кара: по хубави пътища
Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

Мнение от g_mihalev » 04 Юли 2011, 9:51

320 2.2 написа:аз смених изходящ този от долу под вануса и моита беше мудна в ниските


Мерси за инфото колега и аз се бях насочил към него и ще го сменям тия дни и ще пиша после отзиви.

ПП:Аман вече от датчици, вчера даде фира тоя на задно ляво колело на ABS-a и сега нямам показания за скорост... :ranting:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 19.12.2008
Пол: Мъж

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

Мнение от 320 2.2 » 04 Юли 2011, 21:54

НАИСТИНА Ходене по мъките да започна от смяната на датчика смених го късно вечерта излязох пробвах я всичко си беше наред на другия ден забелязах че оборотите са падвали от 800 на 700 и от време на време на 600 закачих я на ИНПА да видя ко я мъчи излезе грешка 104

104 P1520 VANOS faultyreference value exhaust
DME internal values logical
Maximum VANOS adjustment
angle, checked at every
engine start must be within a
specified limit

изтрих я тази вечер пак я закачих да видя 104 вече я няма обаче има други 243 и 209
243 P0306 Cyl. 6 misfire detected
DME internal values logical
Crankshaft speed/acceleration is
monitored by crank sensor.
Time for each cylinder
combustion is compared
against avg. of others. If time
for cylinder 6 is longer, fault
will set


209 EWS, content of message
Input binary stream bit data (0-12V)
Content of binary message
received from EWS invalid.

знам че има тема за грешки при диагностика но тези грешки излязоха след смяна на датчика и защо паднаха оборотите в тази тема са писали доста колеги дето са сменяли този датчик при вас имало ли е проблем с оборотите
ще съм благодарен на колегите ако ми обяснят на български за тези грешки и най вече за 243 и 104 какво трябва да се настроива ''fault will set''
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: София/Свиленград
Кара: с удоволствие
Мечтае да кара: по хубави пътища
Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност

Мнение от g_mihalev » 05 Юли 2011, 11:04

Колега надявах се да споделиш за това че колата върви много по-добре, но уви ..
Иначе като идея се сещам че тези датчици - CPS са леко по-ралзични от тези които са оригинално с колата(подобрени разбирай). Бях чел че се налагало (понякога) софтуерен ъпдейт na колата.

Have Done the following to no avail;
1. Replaced CPS Exhaust sensor with aftermarket CPS unit, still posted code. $$
2. Redid the Vanos Seals with the Beisan System. (Car runs/idles much better, but still posting code) $$
3. And tonight, Again replaced CPS Exhaust sensor with new BMW replacement unit. $$$
-----
Read this, from a BMW technician friend of mine:

The double vanos in question is part # 11-36-1-440-142, and is found on 6-cyl engines M52TU, M54, M56. These engines are all found on E46 models. If you have an E46 6-cylinder (non-diesel, non-M3) then you have one of these engines and implicitly this vanos.
On M52TU cars, 99-00, the failing vanos is manifesting cold weather cold engine start idle jolts and possible stall. I expect most 99-00 owners have experienced this symptom. On cold mornings the DME utilizes the vanos to help warm up the cats to bring them to operating temperature faster. When the vanos malfunctions the DME reacts badly and causes the idle jolts and possible stall. This scenario was addressed in the subsequent engines M54 and M56 with a software patch to address the DME reaction to the failing vanos. There is also apparently an update to the M52TU software that also addresses the symptom.
The failing vanos will reduce torque and power, particularly in the lower RPM range (< 3K). Hiccups and hesitations are also experienced in the lower RPM range (< 3k). Owners are now also beginning to encounter fault codes caused by the failing vanos. These codes are all related to the vanos exhaust side.
P1520 (BMW 104, 0x68): B (exhaust) Camshaft Position Actuator (faulty reference value).
P1523 (BMW 106, 0x6A): B (exhaust) Camshaft Position Actuator Tight or Jammed (mechanically stuck).
P1397 (BMW 18, 0x12): Camshaft Position Sensor B (exhaust) Circuit.
The Camshaft Position Sensor (CPS) is a common failure. But if replacing the exhaust CPS (w/ OEM CPS) doesn’t work then it’s likely the vanos failure.

Basically I believe that the exhaust cam sensor is fine but you need a programming update. You have engine M54 in your E39 vehicle. The sysmptoms you described match exactly



Това се сещам само :dunno:
Успех, пиши ако има решение проблема

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook