Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
71 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
Че намаля разхода,намаля го,но малко.Но е според зависи,пак се хванахте частните случаи,ама нагорнище ама наклон ама аутобан.Темпомата е измислен за дълги пътувания,за да не се схваща кракът,Ачо съгласен съм с теб.
На темпомат може да се постигне разход по-добър на едно и също разстояние - на равен участък,или дори и да има наклони и т.н да са за мноого кратко разстояние.
Всяко едно натискане на педала за ускорение,спирачки и т.н влияе на разхода - затва хората са го казали,ако искаш да спестиш гориво,не се натиска рязко спирачка или поне се избягва,плавно се ускорява на оптимална предавка.Ето тук е силата на темпомата,поддържането на оптимална скорост,колкото и добър шофьор да е някой,не може да застопори скоростта за по-дълъг период,от тука и идва по-малкия разход

На темпомат може да се постигне разход по-добър на едно и също разстояние - на равен участък,или дори и да има наклони и т.н да са за мноого кратко разстояние.
Всяко едно натискане на педала за ускорение,спирачки и т.н влияе на разхода - затва хората са го казали,ако искаш да спестиш гориво,не се натиска рязко спирачка или поне се избягва,плавно се ускорява на оптимална предавка.Ето тук е силата на темпомата,поддържането на оптимална скорост,колкото и добър шофьор да е някой,не може да застопори скоростта за по-дълъг период,от тука и идва по-малкия разход

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
BAHKATA_TDI написа:ros1977 написа:По мои лични наблюдения темпомата единственно спомага за удбство и комфорт на водача при по-дълги преходи, но не води до намаляване на разхода. Елементарен пример за това е че когато водача види в далечината изкачване, то плавно ускорява за да може да навлезе в наклона с по-голяма скорост и да го изкачи с по-малко натискане на педала на газта, а при темпомат държи винаги една и съща скорост и при навлизане в баира забива разходомера плътно в дясно, което само по себеси не е никак приятна гледка
Колега не че се заяждам, но искам да ми кажеш каква ще ти е скорост на магистрала при включен темпомат и стрелката на разхоомера да вземе да отиде на 20л/100![]()
3-а човека 130 км/ч - 10/100 в най голямото нанагорнище по магистрала Тракия (от Пазарджик-Сф)
3-а човека 150 км/ч - 12/100 в най голямото нанагорнище по магистрала Тракия
Да взема да пробвам с 200 а?![]()
За последната година и половина имам около 25 ходения до Хасково (от Сф) и смея да твърдя, че по икономично от темпомата - НЯМА.
Всеки може да се убеди сам - засича си една и съща дестинация при една и съща средна скорост - колко ще му харчи колата. Готов съм да почерпя всеки който е по - икономичен от темпомата
Колега, хубаво е в този форум повечко да четеш и по малко да пишеш.......нищо лично!!!
Ако беше погледнал с какъв мотор кара Колегата пуснал темата,може би друго щеше да пишеш.
После по въпроса за разходомера, цитирам теДа взема да пробвам с 200 а?


И накрая, има друга тема за разхода, където можеш да се похвалиш колко малко ти гори колата...
Поздрави на всички!!!
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
Икономията просто идва от там, че се подържа скорост без да се натиска спирачка. Както знаем колкото по малко натискаме спирачка толкова по малко гори
- BAHKATA_TDI
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: Sofia, BG
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Touring/Е46 Coupe/ X3
- Мечтае да кара: new BMW
Re: Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
ros1977 написа:BAHKATA_TDI написа:ros1977 написа:По мои лични наблюдения темпомата единственно спомага за удбство и комфорт на водача при по-дълги преходи, но не води до намаляване на разхода. Елементарен пример за това е че когато водача види в далечината изкачване, то плавно ускорява за да може да навлезе в наклона с по-голяма скорост и да го изкачи с по-малко натискане на педала на газта, а при темпомат държи винаги една и съща скорост и при навлизане в баира забива разходомера плътно в дясно, което само по себеси не е никак приятна гледка
Колега не че се заяждам, но искам да ми кажеш каква ще ти е скорост на магистрала при включен темпомат и стрелката на разхоомера да вземе да отиде на 20л/100![]()
3-а човека 130 км/ч - 10/100 в най голямото нанагорнище по магистрала Тракия (от Пазарджик-Сф)
3-а човека 150 км/ч - 12/100 в най голямото нанагорнище по магистрала Тракия
Да взема да пробвам с 200 а?![]()
За последната година и половина имам около 25 ходения до Хасково (от Сф) и смея да твърдя, че по икономично от темпомата - НЯМА.
Всеки може да се убеди сам - засича си една и съща дестинация при една и съща средна скорост - колко ще му харчи колата. Готов съм да почерпя всеки който е по - икономичен от темпомата
Колега, хубаво е в този форум повечко да четеш и по малко да пишеш.......нищо лично!!!
Ако беше погледнал с какъв мотор кара Колегата пуснал темата,може би друго щеше да пишеш.
После по въпроса за разходомера, цитирам теДа взема да пробвам с 200 а?при изкачване ако навлезеш в баира със 70-80 на пета с темпомат отива точно на 20л. (защото не може да показва повече
) и не е необходимо да караш с 200. Сега ще кажеш защо с 80км, ми защото в БГ ограниченията са такива и това е начина да нямаш пролеми със зелените човечета с радарчета в ръка.
И накрая, има друга тема за разхода, където можеш да се похвалиш колко малко ти гори колата...
Поздрави на всички!!!
Що си корегира мнението?

А ма ти колега на много висока скорост караш на темпомат, пробвай на 50 км/ч на 5-та предавка даже ако си с някоя модифицирана е46 можеш и 6-та да си караш с 50 км/ч. - Хубаво би било като имаш някоя екстра в колата да знаеш как да я използваш
А дали аз чета е мой проблем. Ти като ми четеш поста постарай се да го усъзнаеш и да го асимилираш преди да ми коментираш.
- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
BAHKATA_TDI написа:Що си корегира мнението?![]()
А ма ти колега на много висока скорост караш на темпомат, пробвай на 50 км/ч на 5-та предавка даже ако си с някоя модифицирана е46 можеш и 6-та да си караш с 50 км/ч. - Хубаво би било като имаш някоя екстра в колата да знаеш как да я използваш
А дали аз чета е мой проблем. Ти като ми четеш поста постарай се да го усъзнаеш и да го асимилираш преди да ми коментираш.
Не смятам да отговарям на нападките ти, защото това се отклонява от темата на Колегата !!!
Само държа да уточня че не съм променял нито едно от мненията си!!!
Всички четящи тук знаят че при промяна на мнение системата автоматично исписва кога е направена последната промяна!!!
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
Айде да не се хващаме за гушите колеги,
темпомата според мен като начало е измислен за удобство, това че колата харчи по малко или повече с него е вярно според зависи и най- вече зависи от гарнитурата между волана и седалката. Ако разгледаме два примера един луд маниак на скоростите каращ един автомобил с 130-160км., който само настъпва педала, рязко ускорява и намалява и т.н. - логично ако има автопилот и кара с него, да каже, че с темпомата колата е по- икономична, от друга страна разглеждаме спокоен, за никъде не бързащ човек, който кара леко с постоянна скорост, спусканията пуска по инерция , плавно ускорява и общо взето кара невъзможно икономично, ми при него иа логика темпомата да отчете по висок разход от неговия. Разбира се това което съм описал са двете крайности, в които всички ние се вписваме. За мен лично тази екстра, има смисъл на дълъг път така че краката да почиват, и си мисля, че ще започнем да я ползваме доста като довършат магистралите. 


- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
iv4o9999 написа:Айде да не се хващаме за гушите колеги,темпомата според мен като начало е измислен за удобство, това че колата харчи по малко или повече с него е вярно според зависи и най- вече зависи от гарнитурата между волана и седалката. Ако разгледаме два примера един луд маниак на скоростите каращ един автомобил с 130-160км., който само настъпва педала, рязко ускорява и намалява и т.н. - логично ако има автопилот и кара с него, да каже, че с темпомата колата е по- икономична, от друга страна разглеждаме спокоен, за никъде не бързащ човек, който кара леко с постоянна скорост, спусканията пуска по инерция , плавно ускорява и общо взето кара невъзможно икономично, ми при него иа логика темпомата да отчете по висок разход от неговия. Разбира се това което съм описал са двете крайности, в които всички ние се вписваме. За мен лично тази екстра, има смисъл на дълъг път така че краката да почиват, и си мисля, че ще започнем да я ползваме доста като довършат магистралите.




И наистина колеги,за глупости не се тормзоете един друг,седнете на по бира или квото има и тогава най-лесно се разрешават споровете.

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
iv4o9999 написа:...
като цяло си абсолютно прав щото за всичко зависи кой как кара,
iv4o9999 написа:... спусканията пуска по инерция ...
но това определено не е нито особенно икономично (на скорост колата харчи по-малко) нито безопасно


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
На скорост даже нищо не харчи...
Si non confectus, non reficiat.
- ludia
-
-
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Re: Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
Ако измислят темпомата когато го нагласиш на 120км. като идва нанагорно (и то особенно ако е след спускане) да подава газ и да ускорява с до 10км. и при изкачване скоростта да ти е паднала с 20км. (след което пак да си навакса плавно тези 10км./ч)
Този темпомат ще е най-икономичния в света.
Иначе много колеги са написали доста истини за темпомата. Но когато мина тунела на м.Тракия как да не вкарам 5-та и да пусна по инерция, моментния ми разход е 0 за около 3-4км. Същото се повтаря след първия тунел на м.Хемус но там инерцията е за 15км.
Иначе когато карам на газ със 140-150 и на темпомат със 140 разхода при темпомата е по-малък.
Този темпомат ще е най-икономичния в света.
Иначе много колеги са написали доста истини за темпомата. Но когато мина тунела на м.Тракия как да не вкарам 5-та и да пусна по инерция, моментния ми разход е 0 за около 3-4км. Същото се повтаря след първия тунел на м.Хемус но там инерцията е за 15км.
Иначе когато карам на газ със 140-150 и на темпомат със 140 разхода при темпомата е по-малък.

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
Това имам и аз предвид - ако следиш стрелката на разходомера с една и съща скорост, но в единия случай да си на темпомат, а в другия на кракомат - темпомата ще дава по-малки показания. Според мен той по-добре си дозира горивото...
Si non confectus, non reficiat.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
K_Ilkov написа:iv4o9999 написа:...
като цяло си абсолютно прав щото за всичко зависи кой как кара,iv4o9999 написа:... спусканията пуска по инерция ...
но това определено не е нито особенно икономично (на скорост колата харчи по-малко) нито безопасно
Зависи от наклона - ако е малък "моторната спирачка" спира колата и икономията отива на кино. При 120-130 км/ч разхода ти на свободна предавка е около 0,5-0,8 литра на 100км .
За мен опасно е ако пускаш на неутрална с 160 км/ч+ .
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
моето мнение е че по борт на еднакви отсечки,около 40 километра разликата е около 1 литър нафта.ако на темпомат е показал 5,2-при следващо минаване на същата остечка на педал е 6,1-6,2,така че си е по-икономичко.минавал сам и големи разтояния до морето около 750 километра и разхода ми пада на 4,9 на автопилот със скорост 110-120-130.това е мерено на колонка.

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
Zagy написа:Това имам и аз предвид - ако следиш стрелката на разходомера с една и съща скорост, но в единия случай да си на темпомат, а в другия на кракомат - темпомата ще дава по-малки показания. Според мен той по-добре си дозира горивото...
До колкото знам устройството на темпомата е да влияе единствено на потенциометъра за газта. Просто натиска или отпуска педала на газта.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Круиз контрол разход: има ли разлика и струва ли си?
acho.rs написа:Зависи от наклона - ако е малък "моторната спирачка" спира колата и икономията отива на кино. При 120-130 км/ч разхода ти на свободна предавка е около 0,5-0,8 литра на 100км .
За мен опасно е ако пускаш на неутрална с 160 км/ч+ .
Зависи от много неща

Доколкото знам и на скорост ако паднеш под някакви обороти започва да подава гориво.
А иначе коя е скороста под или над която е опасно да се кара на неутрална незнам,
аз предпочитам да съм на скорост особенно при цитираните скорости

adovet написа:Zagy написа:Това имам и аз предвид - ако следиш стрелката на разходомера с една и съща скорост, но в единия случай да си на темпомат, а в другия на кракомат - темпомата ще дава по-малки показания. Според мен той по-добре си дозира горивото...
До колкото знам устройството на темпомата е да влияе единствено на потенциометъра за газта. Просто натиска или отпуска педала на газта.
Еми да де ти с какво дозираш горивото като караш - с педала на газта

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
71 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани