По-малко цилиндри, по-нисък разход
Модератор: Общи модератори
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Интересно ми е как са уравновесили инерционните сили при V10 от първи, втори и т.н. порядък(тези сили са свързани и с размерите и масата на мотовилките, коляното на вала и буталата) при такива мощности те ще са доста силни.Дали са ползвали тежести като на горното чертежче или има и друг начин, защото мотора трябва и да е лек, а с тези тежести..?
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Витанов написа:Интересно ми е как са уравновесили инерционните сили при V10 от първи, втори и т.н. порядък(тези сили са свързани и с размерите и масата на мотовилките, коляното на вала и буталата) при такива мощности те ще са доста силни.Дали са ползвали тежести като на горното чертежче или има и друг начин, защото мотора трябва и да е лек, а с тези тежести..?
На теория V10-ката трябва да е много проклет мотор. На практика, след него не съм срещнал V8 мотор, който да ме впечатли...освен може би plane crankshaft двигателите на ферари. Заради последователността на запалванията на цилиндрите, V10 има една особено екзотична вибрация, която не може да бъде компенсирана във V8 с никаква изпускателна система. Това си го усеща само шофьора. За околните, майсторите на звука AMG винаги ще направят шоу.
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Modulo написа:Витанов написа:Интересно ми е как са уравновесили инерционните сили при V10 от първи, втори и т.н. порядък(тези сили са свързани и с размерите и масата на мотовилките, коляното на вала и буталата) при такива мощности те ще са доста силни.Дали са ползвали тежести като на горното чертежче или има и друг начин, защото мотора трябва и да е лек, а с тези тежести..?
На теория V10-ката трябва да е много проклет мотор. На практика, след него не съм срещнал V8 мотор, който да ме впечатли...освен може би plane crankshaft двигателите на ферари. Заради последователността на запалванията на цилиндрите, V10 има една особено екзотична вибрация, която не може да бъде компенсирана във V8 с никаква изпускателна система. Това си го усеща само шофьора. За околните, майсторите на звука AMG винаги ще направят шоу.
Наистина на теория трбява да е проклет, защото както се каза на предната страница в темата, V-образните мотори с нечетен брой цилиндри са доста трудни за уравновесяване , докато V8 е с четен брой и баланса му трябва да е почти естествен, като на шестаците. Мое мнение е че V10 се балансира по-лесно заради по-дългия колянов вал от на V6, а доколкото съм чел теоретично при по-дълъг колянов вал инерционните сили (първичните, които действат на коляновия вал и мотовилките) са по-слабо изразени, но защо е така не успях да намеря специализирана информация в интернет, затова трябва да се търси в книгите.
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Така е - колкото повече цилиндри има в редица (и да са четен брой) - толкова по-лесно се балансират. Затова и редови шестак и V12 почти нямат или направо нямат проблеми с балансирането... но не вярвам V10 да е труден за баланс...
Si non confectus, non reficiat.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
И аз това се чудех за 5аците и V10ките - някой от най-добрите спортни автомобили ползват 10 цилиндрови мотори - Карера ГТ,Вайпър,Ламбо Галардо,ЛФ-А, и супер-спортния 5.0 на БМВ (който не се монтира на супер-спортен автомобил
) .
Без Вайпъра , всички тези се въртят спокойно над 8000-8500 оборота - как е баланса там

Без Вайпъра , всички тези се въртят спокойно над 8000-8500 оборота - как е баланса там

- The7omahawk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 10.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z3 Roadster 2.8
- Мечтае да кара: едно да беше...
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
acho.rs написа:Без Вайпъра , всички тези се въртят спокойно над 8000-8500 оборота - как е баланса там
///offtopic
Ако Вайпъра се въртеше до 8000+, това значи поне 800 атмосферни коня... Замечтах се :-D
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Ами балансират ги пак с валове или противотежести. Пак е по-лесно от баланс на V6. А и самите валове са по-дълги, имат повече опорни точки и може би затова не се нуждаят от много железо за да ги балансират...
Вайпъра няма нужда да се върти на високи обороти - той и така си пори повечето европейски спортисти

Вайпъра няма нужда да се върти на високи обороти - той и така си пори повечето европейски спортисти

Si non confectus, non reficiat.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
The7omahawk написа:acho.rs написа:Без Вайпъра , всички тези се въртят спокойно над 8000-8500 оборота - как е баланса там
///offtopic
Ако Вайпъра се въртеше до 8000+, това значи поне 800 атмосферни коня... Замечтах се :-D
Има и атмосферни 800 коня , ама не във Вайпър

- The7omahawk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 10.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z3 Roadster 2.8
- Мечтае да кара: едно да беше...
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Ако изключим zonda r ( която е 750 ) , за кое говориш? :-)
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Предполагам, че говори за рази картове като Ultima GTR...
Si non confectus, non reficiat.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход


Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
acho.rs написа::OT: FXX,FXX EVO ,Aston Martin One 77 , 599 XX - все народни коли - Avantador-а си е евтиниика покрай тях
Вайпърите могат да се въртят много по- бързо от 6к... 9к ми идва на ум, но просто няма нужда.
На цената на един фхх или авентадор или произволна друга кола от изброените ще го пратя не в 10к оборота ми на луната ще го изстрелям

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Стига с тая цена де . На цената на пък на Вайпър можеш ГТ-Р да го направиш 9000-1000кс . Знаеш добре защо едни коли са много по-скъпи от други .
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
acho.rs написа:Стига с тая цена де . На цената на пък на Вайпър можеш ГТ-Р да го направиш 9000-1000кс . Знаеш добре защо едни коли са много по-скъпи от други .
И колко точно ще му издеяни трансмисията с 1000кс? Втория път? На хиляда кс и блока ме съмнява да му издържи много.
Alx 9к оборота във вайпъра? Как става тоя номер - solid повдигачи, подходящ вал, титан, ама с тия 4 инча ход на буталото нямали малко да се озори.
BTW вайпъра нямя да му трябват 9к за да извади 800кс атмосферно, според мен ще се справи още на 7к
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
acho.rs написа:Стига с тая цена де . На цената на пък на Вайпър можеш ГТ-Р да го направиш 9000-1000кс . Знаеш добре защо едни коли са много по-скъпи от други .
Вайпъра сток е по евтин от гтр-а. А ако ще наливаме пари- не забравяй, че каквото може да се постигне с 3 литра много повече може с 8 литра.... Друга тема.
За вайпъра и високите обороти- сменя се коляновия вал, биелните лагери и болтовете дето държат буталата горе и... Толкова. Ако искаш да го въртиш така и на улицата се слага по плитък колянов вал и мотора става 7.6 литра.
Това са експерименти които са правени, но като цяло практическото приложение е безсмислено.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани