Смяна на катализатора. Впечатления...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 6.12.2009
Пол: Мъж

Смяна на катализатора. Впечатления...

Мнение от krisu » 28 Юни 2011, 12:25

Здравейте колеги. Днес махнахме запушения катализатор, сложихме на негово място т.нар. катализаторно гърне. Знам, че има доста изписано по темите относно замяната на кат. с резонатори, тръби и т.н, и по малко изписано спрямо катализаторните гърнета. Аз също бях изправен пред дилемата, да слагам ли резонатор или не... дали пък някой скапан "майстор" нема да закърпи нещо "универсално" и след това, да ходя да се разправям що видиш ли, ми свети датчика за сондата. В крайна сметка се реших, консултирах се с колегата Лазаров, за който има изписано доста. Закарах колата, казах му, че не ща да ми дрънчи на казани като и дам газ и той ми предложи да сложиме кат. гърне, вместо резонатора. Функцията в случая на този тип гърне е, че върши същата работа като оригиналния катализатор, но разбира се с изключение на ЕКО функцията му. Запазва шума, като с оригиналния кат, не ебава сондата. Стори ми се добър варянт и се разбрахме кога да извършим ремонта. Катализаторното гърне, се прави от него, човека си има цех и дялкат на място гърнетата. Всичко се прави по поръчка, спрямо заводските данни за колата, за да може всичко да бъде направено, както си му е реда. Цената на едно такова гърне, беше 170 лв. Три камерно, неръждаема стомана, с Ф60 мм тръба. Цената за труд - 30 лв. Всичко общо 200 лв + гаранция от колегата 3 години.

Впечатленията след замяната...... Не вярвах, че наистина ще се запази оригиналния звук на шестака. Но факт... За разхода, все още нямам впечатления, но сякаш забелязвам стрелката при 3та и 4-та скорост, сякаш пада малко по-ниско от преди. Няма го и онва "празно" чувство, когато натискаш педала при наличието на стария катализатор и усещаш как подаваш газ... педала потъва до долу, а колата не иска да се понапъне и да избяга. С новото гърне, педала на газта е една идея по твърд, натискаш го до край, а мотора пищи и се усеща една плътност, дава квото може от себе си. Няма и никакви проблеми с сондата, таблото не е светело. Оборотите стоят в норма, на празен ход, колата не вибрира... просто спокойствие. Смея да твърдя, че съм доволен. Това което исках... да не бучи колата с резонатори, да запази същия си характерен оригинален звук, да няма ядове с обороти и сонди... просто е факт. Прикачам и 2 снимки, за да видите положението одолу какво е... съжалявам за качеството, с телефон набързо ги направих.


Изображение

Изображение
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Смяна на катализатора. Впечатления...

Мнение от ~Мишо~ » 28 Юни 2011, 13:59

Добре е станало :yes: За Лазаров съм чел добри отзиви. Имаш ли представа за архитектурата вътре? Какво от заводските данни на колата ги интересуваше за изработването му?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Смяна на катализатора. Впечатления...

Мнение от bum_bum » 28 Юни 2011, 15:10

Идеално е станало.
Дразнят ме само тия Лазаров, мазаров и тем подобни що си мислят, че са хванали бога за шлифера. Дайрект фит КАТАЛИЗАТОР за 20-ката ти е 190лв с доставката от Магнафлоу. А тоя взима толкова пари за празно гърненце..
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Смяна на катализатора. Впечатления...

Мнение от Делян » 28 Юни 2011, 15:40

На мен ми го направиха, ама за 60, приспаднаха 40, че им оставих керамиката и дадох общо за цялата процедура 20лв. Тия 170лв. ми се струват бая пресилени, ама здраве да е, имал си дал си, важното е да си доволен :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 6.12.2009
Пол: Мъж

Re: Смяна на катализатора. Впечатления...

Мнение от krisu » 28 Юни 2011, 19:00

Мишо, показа ми на един малко разрязан вътре горе долу кво има и по памет, неква спираловидна джаджа беше с едни дупчици по нея и некви като пръстени от страни. Заглушители тва онва, ама нямам нужните знания да ти го обясня по детайлно. Колкото до заводските данни, незнам всъщност, но като му обяснявах кво е, що е, каза, че ще си го види по каталога и ще прецени точно какво трябва. Предполагам е гледал изпускателната, параметрите, милиметри на тръби и т.н. А за цената, пресилена или не, все ми е тая, щото колегата NikM, дето изкупува катализатори, даде 200 лв за моя. Така, че от там компенсирах всичко и един вид ми излезе безплатно. За това и не се чувствам ощетен...
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Смяна на катализатора. Впечатления...

Мнение от Hristo » 29 Юни 2011, 21:58

bum_bum написа:Идеално е станало.
Дразнят ме само тия Лазаров, мазаров и тем подобни що си мислят, че са хванали бога за шлифера. Дайрект фит КАТАЛИЗАТОР за 20-ката ти е 190лв с доставката от Магнафлоу. А тоя взима толкова пари за празно гърненце..

Здрасти, знаеш ли от къде мога да си намеря такъв катализатор.
Дори и да не е за директно вграждане сигурно лесно се напасва :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Смяна на катализатора. Впечатления...

Мнение от bum_bum » 29 Юни 2011, 23:26

Лесно става. Пиши ЛС на Gemar. Той си сложи на е39-тката наскоро и ще те упъти най-добре.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 23.04.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530I M sport
Мечтае да кара: //M5
Детайли за колата: Saloon Manual Transmission

Мнение от g_dobreff » 01 Юли 2011, 11:18

Колеги, аз карам М43б18 седан и наскоро направих същата интервенция, с разликата че си купих готово резонаторно гърне с една камера (фи 60 за 55лв). Катализатора ми беше буквално запушен и нищо не се виждаше през него.
Впечатленията ми са: по-добър респонз на педала на газта в ниски обороти; по-нисък разход на гориво (относително е - в повечето случеи се покачва, защото се кефиш от това, че колата ти върви по-добре и настъпваш); двигателят ми започна да работи по-тихо. Надявам се да съм бил полезен за колегите, които се двуомят дали да си сменят катализатора с резонаторно гърне.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 6.12.2009
Пол: Мъж

Re: Смяна на катализатора. Впечатления...

Мнение от krisu » 01 Юли 2011, 22:18

Всяка една такава интервенция на коли на тия години... малко или много си е в + за колата. Ще ми се да преработя цялата изпускателна система от началото до края, с нещо злобно ...ама уви, криза е. :D
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Смяна на катализатора. Впечатления...

Мнение от DirtySouth » 02 Юли 2011, 3:00

Добре е станало , но да вметна че и гърне от совалка да сложиш няма да ти свети таблото за ламбда сонда , просто защото няма такава функция Е36 да свети при НЕизправна ламбда
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Смяна на катализатора. Впечатления...

Мнение от metodi80 » 03 Юли 2011, 1:42

DirtySouth написа:Добре е станало , но да вметна че и гърне от совалка да сложиш няма да ти свети таблото за ламбда сонда , просто защото няма такава функция Е36 да свети при НЕизправна ламбда


И те така ... :mhihi:

Иначе гърнето изглежда много добре , няма кво да си кривиме душата .... Не знам разните там гърнета от фирми производителки (Магнафлоу) или както там се водят колко пари струват , ама предполагам са без гаранция , пък тоя човек му е дал 3 г .... Парите наистина са множко и аз му го казах преди време като ми писа , но пък гърнето е неръждавейка и като гледам изработката със сигурност ще държи много ! Щом не е вътрешно с пари и щом е доволен значи всичко е ОК !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 320 97'
Мечтае да кара: BI-TURBO

Re: Смяна на катализатора. Впечатления...

Мнение от xds » 03 Юли 2011, 10:57

Здравейте колеги, искам да попитам за моята кола Е36 М52Б20 97* какво е най-подходящо да сложа защото в момента е нито с катализатор нито с резонатор и след 3000 оборота почва да се чува много гадно.Да ме посъветвате нещо? Това което колегата си е купил дали ще е подходящо ала бала и т.н. Мерси от сега.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Смяна на катализатора. Впечатления...

Мнение от metodi80 » 03 Юли 2011, 16:43

xds написа:Здравейте колеги, искам да попитам за моята кола Е36 М52Б20 97* какво е най-подходящо да сложа защото в момента е нито с катализатор нито с резонатор и след 3000 оборота почва да се чува много гадно.Да ме посъветвате нещо? Това което колегата си е купил дали ще е подходящо ала бала и т.н. Мерси от сега.


Ала , бала - подходящо ще е , даже най -подходящо !
Катализаторното гърне е най-добрия заместител на катализатора .....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 6.12.2009
Пол: Мъж

Re: Смяна на катализатора. Впечатления...

Мнение от krisu » 03 Юли 2011, 17:16

xds написа:Здравейте колеги, искам да попитам за моята кола Е36 М52Б20 97* какво е най-подходящо да сложа защото в момента е нито с катализатор нито с резонатор и след 3000 оборота почва да се чува много гадно.Да ме посъветвате нещо? Това което колегата си е купил дали ще е подходящо ала бала и т.н. Мерси от сега.



Колега, привет. Моята е същата като твоята, М52Б20 97ма год. Това което аз съм сложил, беше с цел да запазя оригиналните стойности и звукове, на шестака, без да експериментирам с бръмчалки и резонатори. В интерес на истината, колегата metodi, също беше с глас за катализаторното гърне и най-накрая както се вижда го сложих. Чесно да ти кажа, колата е осезаемо по-добре. Не вярвах, че звука ще си остане същия. Но пък аз не съм пипал и крайното гърне де, стои си моето, смених само катализатора. Единствената разлика, която е и неизбежна в случая, е откъм вредните емисии. Като паркираш колата, в гараж, просто ще усетиш, че отзад намирисва на изгорели вредни емисии, такива квито с оригиналния катализатор почти не се усещаха. Но това е и разликата между оригиналия кат. и това катализоторно гърне... докарва се до заводските стойност, запазва същия звук, но няма същата ЕКО функция. Аз съм доволен, ако решиш да правиш и ти, действай смело. Стига да ти се дават 200 кинта за същото, но аз ги дадох защото изкарах 200 от избушения ми катализатор и затова всичко на всичко излезнах на чисто.
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 320 97'
Мечтае да кара: BI-TURBO

Re: Смяна на катализатора. Впечатления...

Мнение от xds » 04 Юли 2011, 13:24

Благодаря за отговорите а за крайно гърне какво може да ми препоръчате ?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook