БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от acho.rs » 30 Юни 2011, 18:46

След като 3.0 туин-скрол турбо и 4.4 би-турбо замениха мощните мотори и "М"ковите на БМВ , 2.0 Т измести 3литровия 6так , сега в 1ва серия 1.6 Т измести и малките мотори . Спират производството на М3 и 99,9% наследника ще е с принудително пълнене . Х1,Х3,Х5,Х6,1ва серия,6та серия,7ма серия са само с турбо. Последните атмосферни мотори в Z4,3та,5та, серия е въпрос на време на бъдат заменени - най-късно до година .
Преди 4-5 години имаше обширна тема - "идва ли краят на атмосферните мотори" - ИДВА , поне за БМВ :cry:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от steeN » 30 Юни 2011, 19:12

M3 е 120% 3 литра битурбо, още като излезе 335i беше ясно ;)
освен ако не полудеят и не направят нещо с 3 турбини, но се съмнявам.

за другото, не знам. такива са времената.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от acho.rs » 30 Юни 2011, 19:15

М3 може и с една да е :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1047
Регистриран на: 2.03.2004
Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от PIONEER » 30 Юни 2011, 19:15

Еми то без това масово се турбинират тука Бмв-та сега от Мюнхем ще спестят доста работа и главоболия на феновете си 8)
Друг е въпросът като станат на годините и километрите на е30/34/36 на какво дередже ще са тия турбо двигатели...и колко ще костват ремонтите им :)
Да живеят класическите атмосферки - вечните мотори 8) :mhihi:
Изображение
8.32

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от steeN » 30 Юни 2011, 19:17

acho.rs написа:М3 може и с една да е :mhihi:


няма да е с една. запиши си го като предсказание ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1120
Регистриран на: 4.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от UBAH5 » 30 Юни 2011, 19:21

Екстра :winky:
Изображение
When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 1.02.2010
Местоположение: Габрово
Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от А.Марчев » 30 Юни 2011, 19:22

че колега 2.0 T и 1.6 Т по колко кончета са ? :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8374
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от vicho » 30 Юни 2011, 19:59

UBAH5 написа:Екстра :winky:


и я т'ва викам ...

голфовете ще припадат, дори и чипосани :mhihi: :yes:

ТОЧКААААААААААААА!!!
You said: "Time will change!" What if it changes you?

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от Zagy » 30 Юни 2011, 20:01

То беше ясно, че хАтмосферките са вече динозаври... но все си мисля, че ще оставят поне един такъв - за цвят...
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 26.01.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: му се E39
Мечтае да кара: Е39

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от ALiGaToR » 30 Юни 2011, 20:02

Според мен не е толкова лошо, че всичките двигатели ще са пинудително пълнене. При положение, че двигателя с принудително пълнене може да има същите характеристики като атмосферния, но с по-нисък разход на гориво е оправдано спирането на атмосферните.
Да не забравяме, че двигателя с принудително пълнене има много добър въртящ момент още от ниски обороти. А с правилната настройка на електрониката тази крива на въртящия момент може да стои равна от началото до края на спектъра с обороти.

Да попитам при следната ситуация:
Е39 М5 е с 5 литров двигател и има 400 конски сили и 500Nm при 3800 оборота
F10 550i е с 4.4 литров двигател и има 407 конски сили и има 600Nm в диапазона 1750-4500 оборота.

Та двете коли имат идентично ускорение 5 секунди за 550i и 5.3 секунди за M5-тицата. При положение, че 550-то има 200 килограма повече и автоматична скоростна кутия.
И като за сметка на това получаваме всичко това с 5 литра по-нисък разход във всякакви условия смятам, че не е нужно повече. И като цяло се премахва нуждата от М серия. А и защо пък 550i да не бяха го нарекли М5. Има същите характеристики като М сериите на Е39 и Е60.

Въпроса е: Задължително ли е М-серията да е с атмосферен двигател?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 14.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 M-Tech I Двоен стоп S50
Детайли за колата: . .бавна

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от nikitl » 30 Юни 2011, 20:18

ALiGaToR написа:. . .И като цяло се премахва нуждата от М серия. А и защо пък 550i да не бяха го нарекли М5. Има същите характеристики като М сериите на Е39 и Е60.

Въпроса е: Задължително ли е М-серията да е с атмосферен двигател?


Едва ли има идея за премахване на М-сериите, сигурно никога. .. и за мене лично ДА -- трябва М-овете да са си атмосферки . . .та ако решиш да си правиш гавра да си го турбинираш :mhihi:
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от alx » 30 Юни 2011, 20:31

ALiGaToR написа:Въпроса е: Задължително ли е М-серията да е с атмосферен двигател?


преди години имаше интервю със водача на м-дивизията на бмв... на него човека каза, че м колите винаги ще са със високооборотен атмосферен двигател и ръчни скорости...

всеки бърка- кво да се прави...
алекс
трабант 601с
разни други возила


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от Хаос » 30 Юни 2011, 20:35

като инженер, активно занимаващ се в областта на двг с вътрешно горене и тъкмо защитил проект за принудително пълнене на БМВ двигател ще кажа 2 думи по въпроса
-принудителното пълнене подобрява редица характеристики на двг - иска се по-малко гориво за същата мощност, кривата на мощността итн е по-различна, премахвайки нуждата от повече обороти и съответно вредни емисии итн итн итн, схващате защо се преминава натам, затягат се еко-нормите
-ми то нужни ли са още причини за преминаването от NA -> forced induction?, изброените са предостатъчни

атмосферките ще си останат в историята
по-късно същото ще стане и с бензиновите и дизеловите двг
и полека-лека ще преминем към друг вид транспорт, към елиминиране на нуждата за такъв commuter транспорт като колите и обществен транспорт - или поне драстични намаления в областта
и натам фантастите да кажат, техните прогнози излизат верни общо взето

общо взето - еволюция
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от alx » 30 Юни 2011, 20:46

Хаос написа:киска се по-малко гориво за същата мощност


това ще трябва да ми го обясниш... ако ти се занимава ;)
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 27.10.2002
Местоположение: Lonsdale Sofia
Пол: Мъж
Кара: Ееее шейсе
Мечтае да кара: кънки

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от E34 » 30 Юни 2011, 20:52

не знам ама според мен това е поредната крачка към обезличаването на марката и чара на BMW :cry: :cry:
" Акулата е най-добрия учител по плуване " - Тихоокеанска мъдрост

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook