Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
64 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
Влади , аз може да съм компютърджия по образование , ама съм се оборудвал с инструменти за един приличен сервиз , мислиш ли , че нямам примерно шестограм с дълги рамена , или пък сигурно си мислиш че ме мързи да залегна под колата и да опитам да премеря .. ?! Обясних мотивите си именно в цитирания от теб коментар ....vladi_a_i написа: Е толко ли нямаш едни шестограми с дълги рамена и да подпъхваш там по дзвирките и да видиш и прецениш за дебелината им
От какво да се разсърдя ... , боли ме фара бе пич ... !VaLy0 написа:Недей че ше се разсърди като другите и ше пише само на ЛС не щото някой се е дразнел с тях а щото българска му работа-страх ги е да не им изядат хляба и не казват нищо, ама те не са единствени, тя топлата вода и огъня са открити сякаш преди тях![]()
Кой какво крие - не знам .... , кой го е страх да му изядът хляба - също не знам ...., аз не съм от цитираните , нито имам кво да крия , нито пък ме е страх , че някой ще ми изяде хляба (хляба си изкарвам със съвсем различна професия , а колите са ми просто хоби ...)
В крайна сметка размерите на шайбите са ясни , викам да стига толко .... !
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
Да бе, аз говорих за другите, ама викам да не станеш и ти кат тях
а пък за размерите си мисля че за всеки ще е индивидуално, щото едни ше са със стария вид тампони други ше са с новия вид и най-разумно е като се извади носача и като се сложи новия тампон(ако ще се сменя изобщо де) или ако не се сменя да се премери и после при стругаря щото всяка гума на тампона е различно смачкана с годините и ще даде отклонение в дебелината на шайбите 


Re: Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
Благодарско че сподели размерите
. Аз си мисля че не е съвсем подходящовътрешния диаметър да е по-голям от външния на втулката , така пак ще е възможно движение по остта на болта между гумата на тампона и вътрешната му втулка която в случая няма да опира в подложните шайби . Мисля си тези подложки трябва да захващат и вътрешната метална втулка и външната дори даже с по 4-5мм по-голям ( външния диаметър на подложката ) за да покрие външната втулка че тя нали шава и реално не остава с диаметъра си , а прави по-голям ( динамично ). Демек мисля си вътрешния отвор на шайбата по-малък , а външния по-голям ( колкото позволява скобата ) иначе шайбата ще уплътнява само по гумената част на тампона пък знаем чя е само буферна а движението е между вътрешната и външната метална част на тампона . Само не знам това триене между различни метали до какво ще доведе при тази схема предложена от мен. Успех Много полезна темичка стана, че от месеци се чудя кво се вее тая задница ,а уж всико съм сменил квот показа и все на дупките малко замята 


- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
VaLy0 написа:...щото едни ше са със стария вид тампони други ше са с новия вид и...
ще има и трети,дето няма да имат нужда от шайби...

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
~Мишо~ написа:VaLy0 написа:...щото едни ше са със стария вид тампони други ше са с новия вид и...
ще има и трети,дето няма да имат нужда от шайби...
За кои говориш?
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
Които просто ще си сложат сток тампоните и толкова, тази процедура има смисъл ако си с подходящото окачване за нея.Не че на сток кола няма да има ефект, но мисля, че идеята е за коли със спортно окачване предназначени за пистата или дрифт.
only rear wheel drive
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
VaLy0 написа:~Мишо~ написа:VaLy0 написа:...щото едни ше са със стария вид тампони други ше са с новия вид и...
ще има и трети,дето няма да имат нужда от шайби...
За кои говориш?
За моите

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
И така .... един последен ъпдейт на темата ...
Свалих каретката и както очаквах новия тип тампон породи известни "разсъждения" .... (именно за това казах и по-рано , че няма да стане без да се свали каретката , просто щото в нея е стария тип тампон и каквото и да се мери с него няма да е същото като с новия тип ... ).
Та ето го новия тип тампон :



Ако се загледате ще забележите , че втулката не е разположена равномерно в тампона , от едната страна тя стърчи повече , отколкото от другата :

Ето го и доказателството :


От тоя момент за мен беше ясно , че тампона не застава центриран в каретката , а застава леко изместен на вътре по оста (понеже ми беше казно да използвам дълги шестограми , за да меря , ето ... използвам ...
):


Единия шестограм е 8 мм , а другия е 6 мм , тоест както казах тампона стои изместен по оста....
Първоначално си помислх , че тампоните са нещо ментеливи (пък са уж Лемфьордер) ... След това като се замислих и стигнах до извод ....
Ето снимка на стария тип тампони със шайби :

Стария тип тампони първо имат металне борд , който ляга на ухото на носача , този борд е близо 1 мм , освен това се монтират с 1 мм луфт м/у борда и ухото на носача , освен това гумената част на стария тип тампони е една идея по -изпъкнала от тази на новия тип тампони (с около 0.5мм) ... Та от там идва цялата разлика , реално стария тип тампони отскачат на вън от ухото с около 2.5 мм , именно колкото е разликата ... За това на стария тип тампони се монтират две еднакви по дебелина шайби по 7 мм , докато на новия тип тампони реално двете шайби трябва да са различни - едната с дебелина 6 мм , а другата с дебелина 8 мм ... Това е по отношение на дебелината ...
Промяната в дебелината обаче води до промяна и във вътрешния диаметър на по тънката шайба, понеже самите шайби лягат около профил -пресечен конус ...
Ще отворя една скоба , за да отговоря на колегата vladobate ....
Не са правилни разсъжденията за по малък вътрешен диаметър на шайбите и ще ти кажа защо ...
Външния диаметър на втулката на тампона е 25мм (точно )
Втулката на тампона не може да се движи свободно по оста , тя е фиксирана именно от тия издатини , които са като пресечен конус и са издадени на вътре в каретката :


Та , челото на втулката на тампона ляга точно на челото на пресечния конус и няма на къде да мърда (особено като се стегне с болта , м/у другото така се прави и "aligment-a" (реглажа) на каретката и след това се стяга болта , но това ще го обясня в другата тема ...).


Тоест , ако ти направиш вътрешния диаметър на шайбата , по -малък от външния диаметър на втулката на тампона , така че втулката да може да легне на шайбата .... , то ще се сблъскаш с два проблема - първо как да набуташ тампона и ако успееш да го набуташ (с много зор) , при стягането ще пукнеш втулките (понеже точно на върха на вътрешния кръг те са много изтънени ).
До тук с отклониението , сега отново по размерите на шайбите .....
Външния диаметър на шайбите трябва да е 65мм (премерих го на каретката ) , ако е 70мм излиза от долната страна на каретката (не че е проблем , но ще стърчи леко шайбата на вън , само от страната на носача ... , може и да се подреже точно там ). За информация външния диаметър на тампона е 61мм , така че ако шайбата е 65 , покрива идеално тампона и целия ляга на нея .....
Вътрешния диаметър на шайбите е 30 мм но само ако се ползва стария тип тампони ...
Ако се ползва новия тип тампони вътрешния диаметър е 30 мм на шайбата , която е 8мм дебела
Другата шайба , която е 6мм дебела трябва да е с вътрешен диаметър 35мм (да не кажа 40) , защото както вече казах , шайбата ляга на пресечен конус , който се разширява към периферията и съответно трябва и вътрешия даиметъра на шайбата да се разшири .
Освен всичко има и още един размер , а именно диаметъра в основата на пресечения конус :


Както се вижда той е 47 мм и се запазва за всеки тип шайба ....
Та нека обобщя :
Ако се ползва стария тип тампон , двете шайби са еднакви по дебелина, размерите на шайбите са :
65 х 30 х 7

Ако се ползва новия тип тампони , двете шайби са различни по дебелина , размерите са :
65 х 30 х 8

65 х 35 х 6 (тук може и 65 х 40 х 6 .... със сигурност ще знам кое ляга по -добре като се направят шайбите , за сега не мога да преценя , писна ми да се занимавам за тая вечер !)

П.С. По въпроса дали трябва или не трябва да се монтират тези шайби .... , всеки преценява за себе си ! Не е вярно , че се монтират само на коли за дрифт или състезания ! Просто хората са видели недостатък в тези тампони и са предложили решение за по -дългото им запазване ... Отдавна се каня да направя тая манипулация , сега съм на път да я реализирам и реших да споделя .... На който му трябва да го ползва , на който не - не .... и те така ....
Свалих каретката и както очаквах новия тип тампон породи известни "разсъждения" .... (именно за това казах и по-рано , че няма да стане без да се свали каретката , просто щото в нея е стария тип тампон и каквото и да се мери с него няма да е същото като с новия тип ... ).
Та ето го новия тип тампон :



Ако се загледате ще забележите , че втулката не е разположена равномерно в тампона , от едната страна тя стърчи повече , отколкото от другата :

Ето го и доказателството :


От тоя момент за мен беше ясно , че тампона не застава центриран в каретката , а застава леко изместен на вътре по оста (понеже ми беше казно да използвам дълги шестограми , за да меря , ето ... използвам ...



Единия шестограм е 8 мм , а другия е 6 мм , тоест както казах тампона стои изместен по оста....
Първоначално си помислх , че тампоните са нещо ментеливи (пък са уж Лемфьордер) ... След това като се замислих и стигнах до извод ....
Ето снимка на стария тип тампони със шайби :

Стария тип тампони първо имат металне борд , който ляга на ухото на носача , този борд е близо 1 мм , освен това се монтират с 1 мм луфт м/у борда и ухото на носача , освен това гумената част на стария тип тампони е една идея по -изпъкнала от тази на новия тип тампони (с около 0.5мм) ... Та от там идва цялата разлика , реално стария тип тампони отскачат на вън от ухото с около 2.5 мм , именно колкото е разликата ... За това на стария тип тампони се монтират две еднакви по дебелина шайби по 7 мм , докато на новия тип тампони реално двете шайби трябва да са различни - едната с дебелина 6 мм , а другата с дебелина 8 мм ... Това е по отношение на дебелината ...
Промяната в дебелината обаче води до промяна и във вътрешния диаметър на по тънката шайба, понеже самите шайби лягат около профил -пресечен конус ...
Ще отворя една скоба , за да отговоря на колегата vladobate ....
Не са правилни разсъжденията за по малък вътрешен диаметър на шайбите и ще ти кажа защо ...
Външния диаметър на втулката на тампона е 25мм (точно )
Втулката на тампона не може да се движи свободно по оста , тя е фиксирана именно от тия издатини , които са като пресечен конус и са издадени на вътре в каретката :


Та , челото на втулката на тампона ляга точно на челото на пресечния конус и няма на къде да мърда (особено като се стегне с болта , м/у другото така се прави и "aligment-a" (реглажа) на каретката и след това се стяга болта , но това ще го обясня в другата тема ...).


Тоест , ако ти направиш вътрешния диаметър на шайбата , по -малък от външния диаметър на втулката на тампона , така че втулката да може да легне на шайбата .... , то ще се сблъскаш с два проблема - първо как да набуташ тампона и ако успееш да го набуташ (с много зор) , при стягането ще пукнеш втулките (понеже точно на върха на вътрешния кръг те са много изтънени ).
До тук с отклониението , сега отново по размерите на шайбите .....
Външния диаметър на шайбите трябва да е 65мм (премерих го на каретката ) , ако е 70мм излиза от долната страна на каретката (не че е проблем , но ще стърчи леко шайбата на вън , само от страната на носача ... , може и да се подреже точно там ). За информация външния диаметър на тампона е 61мм , така че ако шайбата е 65 , покрива идеално тампона и целия ляга на нея .....
Вътрешния диаметър на шайбите е 30 мм но само ако се ползва стария тип тампони ...
Ако се ползва новия тип тампони вътрешния диаметър е 30 мм на шайбата , която е 8мм дебела
Другата шайба , която е 6мм дебела трябва да е с вътрешен диаметър 35мм (да не кажа 40) , защото както вече казах , шайбата ляга на пресечен конус , който се разширява към периферията и съответно трябва и вътрешия даиметъра на шайбата да се разшири .
Освен всичко има и още един размер , а именно диаметъра в основата на пресечения конус :


Както се вижда той е 47 мм и се запазва за всеки тип шайба ....
Та нека обобщя :
Ако се ползва стария тип тампон , двете шайби са еднакви по дебелина, размерите на шайбите са :
65 х 30 х 7

Ако се ползва новия тип тампони , двете шайби са различни по дебелина , размерите са :
65 х 30 х 8

65 х 35 х 6 (тук може и 65 х 40 х 6 .... със сигурност ще знам кое ляга по -добре като се направят шайбите , за сега не мога да преценя , писна ми да се занимавам за тая вечер !)

П.С. По въпроса дали трябва или не трябва да се монтират тези шайби .... , всеки преценява за себе си ! Не е вярно , че се монтират само на коли за дрифт или състезания ! Просто хората са видели недостатък в тези тампони и са предложили решение за по -дългото им запазване ... Отдавна се каня да направя тая манипулация , сега съм на път да я реализирам и реших да споделя .... На който му трябва да го ползва , на който не - не .... и те така ....
Последна промяна metodi80 на 29 Юни 2011, 1:24, променена общо 1 път
Re: Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
Не бях виждал как ляга тампона та и оттам грешните ми разсъждения
. А иначе с малко математика се оказва че скосяването е 45градуса и оттам за 6мм-вата шайба се получава точно 35мм вътрешен отвор . Уникална тема , зарибявката е голяма.

- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
Аз имам един въпрос...... на снимката по долу там където съм обградил тея стърчащите гумички на тампона..... като се сложат тея шайби които ще са плътни към тампона, и когато носача се движи нагоре надолу съответно тея гумички и те ше се премачкват с движение по оста и настрани, та мисълта ми е колко време ще издържат докато се скъсат, което със сигурност ще стане щото въртенето и мачкането ще е голямо. И като се скъсат тея гумички шайбите губят ефекта си щото пак ще се образува луфт и тогава вече металната част на тампона ще търка и ще удря директно на шайбите съответно може и да се чува в купето това почукване!
Какво им е пречело на тъпите германци да направят "каретката" по тясна и тея гумички да си опират директно в нея в стените и, но може би са преценили че така тампона ще има по дълъг живот
на моята кола са 18 годишни
и още са си здрави! Но виж със стария вид тампони нещата ще са други, там тея гумички са по-масивни и може да издържат по-дълго
Това са си мои разсъждения, може и да не съм прав, ако е така поправете ме

Какво им е пречело на тъпите германци да направят "каретката" по тясна и тея гумички да си опират директно в нея в стените и, но може би са преценили че така тампона ще има по дълъг живот



Това са си мои разсъждения, може и да не съм прав, ако е така поправете ме


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
VaLy0 написа: ..... [/img]
150 % правилно разсъждение !
Абсолютно същото си го мислех и аз още преди време , когато купих новия тип тампони и ги сравних със старите ....
Принципно съм напълно съгласен с горе казаното ! Първо се чудех защо инжиерите на БМВ ще оставят така свободно място , не са ли могли , щом е необходимо да има стабилност на задния мост , просто да ограничат хода на тампона в по-малка "каретка" (не знам как точно се казва тая част , за това и казвам така ...).
Другия проблем .... , наистина тия гумени бордчета на новия тип тампони са доста "лемави" , не знам колко биха изкарали преди да се износят , но е възможно в един момент металната периферия на тампона наистина да започне да опира в шайбите
Ако самите шайби са от някакъв вид гума вероятно няма да има проблем и няма да се чува , но ако са от метал или полиамид със сигурност ще "тропат" , когато се срещат със металната част на тампона ....
Факт е също , че стария тип тампони имат по масивна странична гумена периферия и там вероятно няма да има тоя проблем ...
От друга страна обаче , ако шайбите са там , няма да позволяват на тампона да се движи много на страни , реално централната му част ще се запази по дълго здрава , тя от своя страна ще придава допълнителна здравина и ще намалява страничния ход на тампона , което пък ще предпазва самите шайби от по сериозен натиск от тампона .... Има и нещо друго , твърди се , че новия тип тампони заради "разцепения" си дизайн са по -добри (самия тампони представлява гумена сърцевина , обвита в метална периферия . Периферията обаче не е цилиндър като при стария тип тампони , а представлява две метални черупки , които при набиването на тампона в носача се притискат една към друга и притискат гумената сърцевина , за да и придадът допълнителна стабилност .... Това е основната разлика със старият тип тампони и това е причината да се разработи новия дизай , който се препоръчва от БМВ )
В чуждите форуми масово твърдят , че монтирането на новия тип тампони + шайбите има много добър ефект .... Както казах , съгласен съм с това , което каза , но така или иначе съм решил да пробвам и ще пробвам .... Ако видя че създава проблем , просто ще го сваля и толкова ...
Загледах оня ден в едно магазинче за болтове , нитове , шайби и какви ли не още джундурии ... , там имаше метални шайби със гумена основа и имаше всякакви форми и размери .... Днес ще отида пак за да видя дали ще мога да си намеря там нещо подходящо ...
Другия вариант е както каза колегата Le Transporter , да се направят от твърда гума тези шайби ....
И те така ....
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
А защо просто не сложиш от стария вид тампони, незнам дали ги предлагат по магазините само
поне да издържат по-дълго време, а относно шайбите ако сложиш гумирани тогава на тампоните гумичките още повече ще лепнат към шайбите, нали гума в гума знаеш колко трудно се търка, по скоро да е материал по-който лесно да се плъзгат. Аз си мислих за някви двойни шайби да се направят и да са нещо като лагер, да може тампона като се върти и едната част на шайбата да се върти заедно с него, а другата си стои хваната здраво към стойката
но още не мога да измисля как да лагеруват две тънки шайби една в друга!


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
VaLy0 написа: ....
Не няма се занимавам да мисля за други нагоди ... , ще сложа метални шайби , ако бива - бива , ако не ще ги сваля и толкова .... Стария тип тампони дори да ги има някъде няма да ги монтирам ...
Рових доста да видя дали някъде , дори бегъл коментар , който да казва , че тия неща не биват или че БМВ ги отричат , но не намерих .... А ми е много чудно защо от БМВ не са измислили такива шайби ако е било нужно ... .
Твърди се (във форумите) , че това е недостатък на тампоните и с тези шайби се оправяли уж нещата .... Както и да е ....
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
VaLy0 написа:А защо просто не сложиш от стария вид тампони, незнам дали ги предлагат по магазините самопоне да издържат по-дълго време, а относно шайбите ако сложиш гумирани тогава на тампоните гумичките още повече ще лепнат към шайбите, нали гума в гума знаеш колко трудно се търка, по скоро да е материал по-който лесно да се плъзгат. Аз си мислих за някви двойни шайби да се направят и да са нещо като лагер, да може тампона като се върти и едната част на шайбата да се върти заедно с него, а другата си стои хваната здраво към стойката
но още не мога да измисля как да лагеруват две тънки шайби една в друга!
Колега не си мисли, че там има голямо преместване (въртене). Най-голямото изместване е, когато вдигнеш задницата на крик.

Методи, нямаше как да дам размери тъй като смяната ми на тампоните беше инцидентно, вложките ми хрумнаха на момента, сетих се че имам гума, която би свършила работа и действах. Обикновено правя скици, снимки, но този път нищо, помня че се бързаше.
Ще ви споделя нещо което направих при монтажа, мисля че е ефектно. А именно монтирах тампона с носача към купето поставяйки колелото(главината) в работно положение, все едно автомобула е на гуми. така той няма да е под напрежение, когато автомобила се пусне на колела.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Шайби за тампоните на задните носачи - RTAB shims ?
Le Transporteur написа:Ще ви споделя нещо което направих при монтажа, мисля че е ефектно. А именно монтирах тампона с носача към купето поставяйки колелото(главината) в работно положение, все едно автомобула е на гуми. така той няма да е под напрежение, когато автомобила се пусне на колела.
Това за което ти говориш е т.н. aligment (изравняване) на каретката спрямо носача и главината ... Това се прави по определен начин , който ще опиша в другата тема ... Ползва се една права гредичка за целта и се изравнява спрямо главината ... И след това като се монтира всичко си идва на мястото без да има усиле в/у тампона ...
64 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани