Tрансплантация на двигател
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Tрансплантация на двигател
Здравейте колеги, имам идея която още не съм доисбистрил и търся помощ, ако някой се е занимавал или има информация. Колата е 320 компакт от 2001 с дизелов агрегат 150кс. Исками се обаче да я подсиля с 3000 кубиковия дизел 6 цилиндъра. нещата които ме интересуват са:
-коша за мотора дали е стандартен при всички е46ци и дали ще влезе мотора и дали ще легне добре със прилежащата му скоростна кутия;
-дали ще е нужен друг кардан и диференциал;
-нужан ли е нова инсталация или просто трябва да се свърже новият мотор с новия борд компютър към старата
-нужни ли са други преправки по окачването и спирачките.
В допълнение искам да кажа че говоря за подмяна на двигател и периферията като турбини, ГНП, компютър и всичко.
-коша за мотора дали е стандартен при всички е46ци и дали ще влезе мотора и дали ще легне добре със прилежащата му скоростна кутия;
-дали ще е нужен друг кардан и диференциал;
-нужан ли е нова инсталация или просто трябва да се свърже новият мотор с новия борд компютър към старата
-нужни ли са други преправки по окачването и спирачките.
В допълнение искам да кажа че говоря за подмяна на двигател и периферията като турбини, ГНП, компютър и всичко.
- bimma
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 3.12.2010
- Местоположение: ПЛОВДИВ
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
Re: Tрансплантация на двигател
6-така най вероятно ще пасне в коша,кутията също но веселбата около това ще е голяма,най-вероятно ще ти трябва и дифа към скоростите/предавателно число/,кардани,кабелчета,спирачната система на 3те литра вероятно е друга,ноо ако съчмата в главата ти е достатъчно голяма може да си караш и с твоята
,покрай всички предвидими проблеми свързани с трансплантацията ще има и доста
,та ако колата не ти трябва и искаш да я имобилизираш за неизвестно време ти си човека
,




- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Tрансплантация на двигател
аз си мислех че вероятно заради двигателя и скоростите ще ми трябва малко по-къс кардан, спирачките се надявам да останат същите, но всичко все още ми е в главата и е въпрос на време и пари. Приемам всякакви мнения и акъли по темата
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Tрансплантация на двигател
Ако нямаш двигател на далавера и не си правиш сам колата
по-добре не се захващай, че ще ти излезе повече от читава 330-ка
Ако го правиш като хората ще трябва да смениш още бая неща освен мотор и скорости
- спирачки задължително
- диференциал - най малкото заради числото
- окачване заради по-тежкия мотор
- вероятно и охладителната система е различна
направи си едно проучване за разликите му 320д и 330д в реалоема и ще добиеш по ясна представа
Ако все пак те влече си търси цяла кола за донор за да не търсиш после това и онова
пп и остава въпроса с узаконяването щото тоя мотор на контакта май не се слага
по-добре не се захващай, че ще ти излезе повече от читава 330-ка
Ако го правиш като хората ще трябва да смениш още бая неща освен мотор и скорости
- спирачки задължително
- диференциал - най малкото заради числото
- окачване заради по-тежкия мотор
- вероятно и охладителната система е различна
направи си едно проучване за разликите му 320д и 330д в реалоема и ще добиеш по ясна представа
Ако все пак те влече си търси цяла кола за донор за да не търсиш после това и онова
пп и остава въпроса с узаконяването щото тоя мотор на контакта май не се слага

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Tрансплантация на двигател
именно защото на Компакта няма такъв двигател искам да го направя. идеята е да проуча нещата и да го изпълня ако е възможно.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Tрансплантация на двигател
именно за това, че го няма ще трябва да се минава технотест и комисия в представител на БМВ (ако не се лъжа)
ако имаш намерение да го узакониш
иначе всичко е възможно, но дали си заслужава е въпроса
ако имаш намерение да го узакониш
иначе всичко е възможно, но дали си заслужава е въпроса


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Tрансплантация на двигател
след като натрупам информацията мисля да преценя дали да го правя ила да сменям с 330цд 204кс, ясно е че второто е много по-лесно но пък иначе правиш една уникална кола 

- fozio
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 7.03.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колъо
- Мечтае да кара: Е46 М3 CSL
- Детайли за колата: lowrider
Re: Tрансплантация на двигател
Не знам точно как стои въпроса при дизелите ,но понеже в момента и аз съм във същия филм с разликата че на мен ми се счупи стария мотор и по принуда ще го сменям та харесал съм един 3000 кубика (бензин ) , но при мен разликите са ще скоростите са по големи следователно и кардана по къс ,дифа е по голям от там идва ред и на полуоски и т.н. и като теглиш чертата на главния чаркалък който ми трябва с цени близки до подарък сумата излиза около 3000 лв . + - някой лев 100% съм убеден че при време на смяната ще излезе още нещо дребно което ще е пак пари и разправии някой кабел няма да е еднакъв ще трябва да се пуска нов и т.н и т.н. грубо 3500 и още минимум 5000 за монтаж в най добрия случай = 4000 ,но пак казвам че става въпрос за бензинка ,но предполагам че за дизела даже ще е повече като цена затова добре си помисли преди да почнеш каквото и да е било ако се има на предвид че мотора ти е окей защото все пак не знаеш този двигател който купуваш в какво състояние е защото вече почти всичко може да се маскира за първите 1000км да е окей и след това да почне да се троши 

- Пепинко
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 17.02.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
- Мечтае да кара: ///M
Re: Tрансплантация на двигател
Диф-а ако не целиш максимална скорост защо трябва да го сменяш
оттам и полуоски и т.н. Ще следя и аз темата, че ми е интересна 



Realize..
Real eyes..
Real lies..
- alexsch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1410
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: на жълтите павета
- Кара: на бира и кебапчета
- Мечтае да кара: М6-ца кабрио
Re: Tрансплантация на двигател
дифа със сигурност е различен и трябвада се смени! спирачките са по-големи - предните са лесни, но при задните е по-трудно. сменяш и охладителната система. не съм сигурен, че и електрическата схема по мотора е същата....абе малко е сложна тая работа....горе долу ти трубва всичко ново, освен седалките и ламарините на твойта....
my mods:
tv function; lumbar support; front pdc; xenon fogs; harmon kardon audio; webasto park heater with gsm remote; rear power sun blind; rear camera; AC Schnitzer exhaust muffler; DVB-T tunner
tv function; lumbar support; front pdc; xenon fogs; harmon kardon audio; webasto park heater with gsm remote; rear power sun blind; rear camera; AC Schnitzer exhaust muffler; DVB-T tunner
- Пепинко
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 17.02.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
- Мечтае да кара: ///M
Re: Tрансплантация на двигател
Кое освен предавателните числа е различно на дифа?

Realize..
Real eyes..
Real lies..
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Tрансплантация на двигател
Чашките на полуоските за големите мотори са различни от тези на малките (но могат да се сменят). Мисля, че и карето към кардана е друго. А дифовете за големите мотори са като цяло малко по-големи от тези за малките мотори. В случая за трансплантацията на автора ще трябва да сменя дифовете - този за М47 е различен от този за М57.
Si non confectus, non reficiat.
- fozio
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 7.03.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колъо
- Мечтае да кара: Е46 М3 CSL
- Детайли за колата: lowrider
Re: Tрансплантация на двигател
Пепинко написа:Диф-а ако не целиш максимална скорост защо трябва да го сменяшоттам и полуоски и т.н. Ще следя и аз темата, че ми е интересна
На 3 литровия са доста по дебели и ако иска колегата да стане както трябва ....
Дифовете са различни при мен лично моя е доста по малък от този на 3'то литра не знам при 2.0 и 3.0 д имат разлика
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Tрансплантация на двигател
нещото което ме съмнява е дали кардана ще е по размер и ще пасне между скоростите и дифа, защото все пак на това купе няма такъв мотор, а двигател 3.0 д е от Сd или комби.
- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани