По-малко цилиндри, по-нисък разход
Модератор: Общи модератори
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Convertible написа:stefanoff написа: Докато при атмосферния двигател това някак си няма как да стане - пробвайте да качите Вакарел на последна предавка с 1500 оборота
и моя атмосферен шестак няма грижи... а турбо такъв на 1500 само масло ще харчи...![]()
![]()
и освен маслото дето ще харчи,на тия обороти ще има със 100 нютона одгоре и някой друга конска сила повече

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Зависи за къв турбо матор говорим, ако е хоум мейд(бг), на 1500 оборота, може и да угасне
Вече, ако е примерно n55 на тия обороти имаме 400нм и работата е сериозна 


- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
По скоро зависи от турбината - има такива дето може да не са активни на 1500 , има и такива дето на 5000 оборота още са в турбо дупка (после става мазало , де) . А това че 1.4 ТСИ примерно има 240НМ na 1500 rpm не значи , че на 7ма скорост (около 0,65 предавателно число) на 1500 оборота ще може да качи баира .
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Dpy написа:Зависи за къв турбо матор говорим, ако е хоум мейд(бг), на 1500 оборота, може и да угасне![]()
ако някой експерт като теб го е правил може и да не запали
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
acho.rs написа:По скоро зависи от турбината - има такива дето може да не са активни на 1500 , има и такива дето на 5000 оборота още са в турбо дупка (после става мазало , де) . А това че 1.4 ТСИ примерно има 240НМ na 1500 rpm не значи , че на 7ма скорост (около 0,65 предавателно число) на 1500 оборота ще може да качи баира .
не говорим за предавателни числа,съвсем друго е....теста ще е реален на предавката която е директна и при еднакви диференциали,тогава е съвсем ясно какво ще се получи.
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
един колега по- горе беше дал основната причина за даун сайзинг:
никой няма файда от вечен двг. + на производителя излиза много по евтино 4 цил дваг. 6 цил има 1.5 пъти повече части (свещи клапани бутала лагери и т.н), плюс по скъпата машинна обработка на 6 цил валове, блокове и т.н. производствената цена е не 1.5 пъти по- висока, ами поне 2 до 3 пъти. далеч по-рентабилно е 4 цил мотор със скъп консуматив като турбина, и далеч по късия ресурс на двг, а като предимство се изтъква , че уж е икономичен и екологичен- пълна демагогия, но това е лично мнение.
никой няма файда от вечен двг. + на производителя излиза много по евтино 4 цил дваг. 6 цил има 1.5 пъти повече части (свещи клапани бутала лагери и т.н), плюс по скъпата машинна обработка на 6 цил валове, блокове и т.н. производствената цена е не 1.5 пъти по- висока, ами поне 2 до 3 пъти. далеч по-рентабилно е 4 цил мотор със скъп консуматив като турбина, и далеч по късия ресурс на двг, а като предимство се изтъква , че уж е икономичен и екологичен- пълна демагогия, но това е лично мнение.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
kirililiev написа:Dpy написа:Зависи за къв турбо матор говорим, ако е хоум мейд(бг), на 1500 оборота, може и да угасне![]()
ако някой експерт като теб го е правил може и да не запали
Колега прекаляваш май.. разбирам че не се буташ и си голямата ерудиция затова че те попитам нещо, че имам разни съмнения

Викаш мотора 1,4 мотора на фолцваген- 240nm/1750 rpm бил много арен..добре. Имаме една Е39 525, която разполага със 245нм. при 3500об. и 192к.с. при 5500об. вадим шестака и слагаме великия 1.4 със 240нм. туйбо помийка заедно със ск. му кутия и неговия дифф. Та въпроса ми е : ще врътне ли аджеба гуми или само лекинко ще изцвилят? вземаме една стокова 525и/е39 и ги слагаме на чертата двете, едната със 1.4, другата със 2.5, еднаква мощност... друг въпрос: кой ще бие на ве-макс, ластик, летящ старт? коя ще даде по добри времена? коя ще е по икономична? коя ще е по приятна за каране? станаха много въпроси... Харесвам и малките мотори, ама някак странно се опитваш да ни убеждаваш, че БМВ са направили генерална грешка че не са сложили двулитров турбо мотор в е38-цата, ами се занимават със бавните, лакоми и невървящи осмаци..


I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Витанов написа:kirililiev написа:Dpy написа:Зависи за къв турбо матор говорим, ако е хоум мейд(бг), на 1500 оборота, може и да угасне![]()
ако някой експерт като теб го е правил може и да не запали
Колега прекаляваш май.. разбирам че не се буташ и си голямата ерудиция затова че те попитам нещо, че имам разни съмнения![]()
Викаш мотора 1,4 мотора на фолцваген- 240nm/1750 rpm бил много арен..добре. Имаме една Е39 525, която разполага със 245нм. при 3500об. и 192к.с. при 5500об. вадим шестака и слагаме великия 1.4 със 240нм. туйбо помийка заедно със ск. му кутия и неговия дифф. Та въпроса ми е : ще врътне ли аджеба гуми или само лекинко ще изцвилят? вземаме една стокова 525и/е39 и ги слагаме на чертата двете, едната със 1.4, другата със 2.5, еднаква мощност... друг въпрос: кой ще бие на ве-макс, ластик, летящ старт? коя ще даде по добри времена? коя ще е по икономична? коя ще е по приятна за каране? станаха много въпроси... Харесвам и малките мотори, ама някак странно се опитваш да ни убеждаваш, че БМВ са направили генерална грешка че не са сложили двулитров турбо мотор в е38-цата, ами се занимават със бавните, лакоми и невървящи осмаци..просто си представи голямата лимузина със 4цил. вибратор как ще се влачи в аварийната лента
колега,приписваш ми някакви неща които никъде не съм писал.чета това което пишеш и нещо немога да схвана какво точно искаш да кажеш.специално за мотора 1,4 никога не съм казвал че е добър,просто дадох пример за нютон метрите в ниските,и щом те са способни от 1,4 да извадят толкова,представи си бмв какво може да изкара от 2 литра или 2,2 мотор.никога не съм казвал че за лимонзина е по добър 4 цилиндров мотор,но вместо осем цилиндров атмосверен предпочитам 6 цилиндров с турбо,вмест в 12 предпочитам осмак битурбо


Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
колега,приписваш ми някакви неща които никъде не съм писал.чета това което пишеш и нещо немога да схвана какво точно искаш да кажеш.специално за мотора 1,4 никога не съм казвал че е добър,просто дадох пример за нютон метрите в ниските,и щом те са способни от 1,4 да извадят толкова,представи си бмв какво може да изкара от 2 литра или 2,2 мотор.никога не съм казвал че за лимонзина е по добър 4 цилиндров мотор,но вместо осем цилиндров атмосверен предпочитам 6 цилиндров с турбо,вмест в 12 предпочитам осмак битурбосиреч няма нужда да карам 6 литров мотор за да имам 500 коня,достатъчно ми е да ги извадя от 3 литра но заради турбото да ми са налични всичките нютони на 1500 оборота и така до края,това което атмосверен мотор трудно може да постигне освен ако не е 8 литра
Мисля, че разбираемо съм го написал.. но пак ще го кажа. Да приемем, че имаме две еднакви купета с тегло 1.5 тона, на едното слагаме 1.4 турбо мотор 240нм. при 1750об., на другото слагаме 2.5 атмосферен със 245нм. при 3500об. да приемем че предавателните числа и конските сили(примерно170) на двата автомобила са еднакви. Сега идват и въпросите..: еднакво ли ще харчат и двата мотора? еднакво бързо ли ще набират? еднакво ли ще доускоряват? кой ще се счупи по бързо? еднакво скъпи ли ще са ремонтите? кой по приятно ще се кара?
Мисля, че всякакви други сравнения между различни атмосферни и турбо автомобили са безмислени, най-малкото защото имат различни предавателни числа, тегло, стъпка и т.н.
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Като се заговори за даунсайзинг погледнете това:http://www.automedia.bg/news/article_9065.html
Нищо чудно и бмв да стигнат някога до там

Нищо чудно и бмв да стигнат някога до там


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Витанов написа:Мисля, че разбираемо съм го написал.. но пак ще го кажа. Да приемем, че имаме две еднакви купета с тегло 1.5 тона, на едното слагаме 1.4 турбо мотор 240нм. при 1750об., на другото слагаме 2.5 атмосферен със 245нм. при 3500об. да приемем че предавателните числа и конските сили(примерно170) на двата автомобила са еднакви. Сега идват и въпросите..: еднакво ли ще харчат и двата мотора? еднакво бързо ли ще набират? еднакво ли ще доускоряват? кой ще се счупи по бързо? еднакво скъпи ли ще са ремонтите? кой по приятно ще се кара?
Ще си изненадан от това коя кола ще се справя по-добре с ластиците и коя ще е по-приятна за каране... А що се отнася до чупенето - ако са кадърно направени и двата мотора няма да имат проблем с един голям пробег.
Si non confectus, non reficiat.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Витанов написа:колега,приписваш ми някакви неща които никъде не съм писал.чета това което пишеш и нещо немога да схвана какво точно искаш да кажеш.специално за мотора 1,4 никога не съм казвал че е добър,просто дадох пример за нютон метрите в ниските,и щом те са способни от 1,4 да извадят толкова,представи си бмв какво може да изкара от 2 литра или 2,2 мотор.никога не съм казвал че за лимонзина е по добър 4 цилиндров мотор,но вместо осем цилиндров атмосверен предпочитам 6 цилиндров с турбо,вмест в 12 предпочитам осмак битурбосиреч няма нужда да карам 6 литров мотор за да имам 500 коня,достатъчно ми е да ги извадя от 3 литра но заради турбото да ми са налични всичките нютони на 1500 оборота и така до края,това което атмосверен мотор трудно може да постигне освен ако не е 8 литра
Мисля, че разбираемо съм го написал.. но пак ще го кажа. Да приемем, че имаме две еднакви купета с тегло 1.5 тона, на едното слагаме 1.4 турбо мотор 240нм. при 1750об., на другото слагаме 2.5 атмосферен със 245нм. при 3500об. да приемем че предавателните числа и конските сили(примерно170) на двата автомобила са еднакви. Сега идват и въпросите..: еднакво ли ще харчат и двата мотора? еднакво бързо ли ще набират? еднакво ли ще доускоряват? кой ще се счупи по бързо? еднакво скъпи ли ще са ремонтите? кой по приятно ще се кара?
Мисля, че всякакви други сравнения между различни атмосферни и турбо автомобили са безмислени, най-малкото защото имат различни предавателни числа, тегло, стъпка и т.н.
намери за тест е36 купе с 2,5-2,8 колата ми е около 190 коня 1,8 турбо..........аз вече тествах с към 50 броя атмосверки, четворки,шестаци,и осмаци,още 1,2 теста няма да откажа

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
kirililiev написа:.....
Ти обаче пак си знаеш твоята.. това чеси набил 50.. газифицирани атмосферки, кой знае колко читави и с кой знае колко опитни шофьори не е много голяма база за сравнение.. при все, че колкото и еднакви да са автомобилите не се знае по твоята колко тона тунинг има, колко кс. е в действителност като това важи и за конкурента и колко опитни са водачите, защото ти може и да си карач, а другия да не е... не те знам та затова дадох пример за тежко купе 1.5 тона със два различни мотора по кубатура, но със еднакви мощности и при еднакви условия и еднакви карачи...кой ще е по добрият мотор, по приятен за каране и дали аджеба ще харчат еднакво...? но явно задачката е прекалено сложна. Нищо де няма проблем..

Zagy написа:Ще си изненадан от това коя кола ще се справя по-добре с ластиците и коя ще е по-приятна за каране... А що се отнася до чупенето - ако са кадърно направени и двата мотора няма да имат проблем с един голям пробег.
Ако приемем условията, които съм поставил съм съгласен да вървят еднакво, но разхода на гориво няма да е в полза за турбинирания мотор.. също и издражливостта, предполагам няма смисъл да разказваме отново и отново един читав М50/52 колко км. ще изкара без сериозен ремонт, а само смяна на консумативи и колко ще изкара един турбо мотор пък то и правеняк на всичкото отгоре..

И пак казвам сравняването на различни автомобили с различно силни мотори, предавателни числа и най-важното шофьори е меко казано доста несериозно.

I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Тука явно всички са силно повлияни от глупостите , като прехвален даунсайзинг и еко-дизел
Да - нормално е да се лансира мощно в медиите , щот малко хора ще им се ще да минат от 8мак на 6так и от 6 на 4 литра и трябва да се заблудят . Ама аз съм малко зле с тенденцията и ще задам още един въпрос - стария 5,5 бензин на Мерц , колко повече харчи от 4,4 би-турбо на БМВ
А 350 на Мерц с колко точно е по-харчещ от 3.0 турбо на БМВ и с колко по-бавно набира ?
Вервайте си колкото искате на глупостите аз си знам , че 1.8 Т с масивен тунинг си стига 80-100л на 100км при спортно каране и това при много по-слаб кеф от и надежност от 5 литров атмосферен мотор .
И още нещо да питам - Що Астън Мартин като последните глупаци слагат атмосферни мотори на коли за по 1 500 000 даларИ ... Ламбо и те не знаят как се правят коли за кеф ... и Ферари и те ... и Порше сега ще пускат 3.8 атмсфр + ток ... За сметка на това 1чкара на БМВ и ВАГ отбора са на турбо


А 350 на Мерц с колко точно е по-харчещ от 3.0 турбо на БМВ и с колко по-бавно набира ?
Вервайте си колкото искате на глупостите аз си знам , че 1.8 Т с масивен тунинг си стига 80-100л на 100км при спортно каране и това при много по-слаб кеф от и надежност от 5 литров атмосферен мотор .
И още нещо да питам - Що Астън Мартин като последните глупаци слагат атмосферни мотори на коли за по 1 500 000 даларИ ... Ламбо и те не знаят как се правят коли за кеф ... и Ферари и те ... и Порше сега ще пускат 3.8 атмсфр + ток ... За сметка на това 1чкара на БМВ и ВАГ отбора са на турбо

Последна промяна acho.rs на 26 Юни 2011, 9:16, променена общо 1 път
- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
acho.rs написа:И още нещо да питам - Що Астън Мартин като последните глупаци слагат атмосферни мотори на коли за по 1 500 000 даларИ ... Ламбо и те не знаят как се правят коли за кеф ... и Ферари и те ... и Порше сега ще пускат 3.8 атмсфр + ток ... За сметка на това 1чкара на БМВ и ВАГ отбора са на турбо
Е това е истината ! Атмосферките до 5 години ще са екзотика на пазара (поне за Европа съм сигурен). Атмосферки ще се слагат само на коли от този клас и ще могат да се купят от хора способни да плащат ежегодни такси за високи вредни емисии. За останалите т.е всички като нас - турбо. И в това не намирам нищо лошо - да карам шестак турбо (БМВ ги правят до 7000 об/мин) с 300 - 350 к.с и да харчи 12-14 градско. Та даже и по-малко. Просто нямам търпение BMW да изкарат новите 3-ки купе с новите двигатели за да видим шестак турбо - колко коня ще има и колко ще харчи. Единствения недостатък на турбото, за който се сещам, е че се чупи повече от атмосферката. Двигател с турбо има повече подвижни части работещи под налягане и съответно двигателя е по-ненадежден.
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани