Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
До сега не бях виждал тарелка да се чупи, по надолу в снимките се вижда за кво иде реч. Ако на някой му се е случвало или има идея защо може да се е получило нека сподели
Принципно я карах известно време на по високи обороти около 7600, но не виждам смисъл от това да се счупи и това е на смукателен клапан, по скоро от оборотите да беше застигнал изпускателни клапани ама не!
Струва ми се че в закопчано състояние конусчетата стоят много навътре в тарелката, както и тея тарелки сякаш са много тънки, сложил съм на снимките за сравнение от някъв опел, хем колко са по малки като диаметър, а изглеждат много по масивни, дори клапана е още по тънък 5мм и пружината е малка, па тея на БМВ-то що са тъй измислени незнам. Освен тея тарелки да са сменени, да не са оригиналните, ако някой знае точно как изглеждат и ако мисли че са същите
На снимките тоя закачения клапан-кривия е с тарелка която е напукана и е била на косъм, как е издържала незнам, по другите клапани също си личи, че някои от тях стоят по надолу от другите значи има и още тарелки които са тръгнали
ТАРЕЛКИ и КОНУСЧЕТА

Принципно я карах известно време на по високи обороти около 7600, но не виждам смисъл от това да се счупи и това е на смукателен клапан, по скоро от оборотите да беше застигнал изпускателни клапани ама не!
Струва ми се че в закопчано състояние конусчетата стоят много навътре в тарелката, както и тея тарелки сякаш са много тънки, сложил съм на снимките за сравнение от някъв опел, хем колко са по малки като диаметър, а изглеждат много по масивни, дори клапана е още по тънък 5мм и пружината е малка, па тея на БМВ-то що са тъй измислени незнам. Освен тея тарелки да са сменени, да не са оригиналните, ако някой знае точно как изглеждат и ако мисли че са същите

На снимките тоя закачения клапан-кривия е с тарелка която е напукана и е била на косъм, как е издържала незнам, по другите клапани също си личи, че някои от тях стоят по надолу от другите значи има и още тарелки които са тръгнали

ТАРЕЛКИ и КОНУСЧЕТА
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
7600 са много високи обороти и за нова кола, кво остава за друга.. Самите тарелки с времето също леко се огъват и издънват, според мен просто умора на материала и "кученцето" е изпуснало клапана малко и от високите обороти е станал мармалада.
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Кученцето да изпусне клапана малко невероятно ми се струва, за да го изпусне трябва пружината и тарелката да са останали по надолу от клапана и тогава кученцето да се е размърдало ма нещо не ми се връзва 

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Знаеш ли какво може да стане като го свиеш и разпънеш над 100 пъти в секунда
Поне доколкото знам от т.нар. valve float при такива високи обороти се поврежда тарелката. Тъй, че много вероятно това да е причината. Тарелки на IS не съм виждал, но е логично да са тънки. Все пак самият двигател е фабрично доста понаправен и е нормално тия неща да са по-леки.

- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Така като гледам въпросното М42 е с единична пружина, та този факт, комбиниран с 7600об е нормално да даде този резултат. Първите ис-ки като моята са с двойна пружина/лично съм отварял и съм видял/ и там вероятността за такъв сценарий е по малка. При всички положения обаче 7600 са много обороти, и честно казано незнам какъв е смилъла от тях ако мотора не е с спортни валове. При сток валове над 7000-7100об за мен е аболютно безмислено,тъй като колата започва да тъпче 

Последна промяна vankatagsi на 22 Юни 2011, 18:02, променена общо 1 път
- anton mutafchiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 943
- Регистриран на: 20.05.2009
- Местоположение: пловдив
- Кара: всичко що е с гуми
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
и според мен причината е във прекалено високите обороти и в умора на материала както каза bum bum
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Доста хора така казаха, особено за умора на материала или по-скоро преди година удариха всички клапани в следствие на превъртяла верига около К.вала и тогава при удара на клапаните нещо да са тръгнали да се огъват тарелките
П.С. на някой да му се намират тарелки

П.С. на някой да му се намират тарелки

- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
и аз н ебях виждал но..
явно и това е възможно..
ако правиш големи обороти.. търси глава от м42 на е30
явно и това е възможно..
ако правиш големи обороти.. търси глава от м42 на е30
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Двойната пружина пък е тежка, по-добре е от гледна точка, че не позволява увисване толкова лесно ама пък тежи и от там има други минуси.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
bum_bum написа:Двойната пружина пък е тежка, по-добре е от гледна точка, че не позволява увисване толкова лесно ама пък тежи и от там има други минуси.
е да.. има го и този момент.. то не случаино са ги орязали после на по новите м42 и м44..
но пък ако ползвам турбо бих ги предпочел..
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
bum_bum написа:Двойната пружина пък е тежка, по-добре е от гледна точка, че не позволява увисване толкова лесно ама пък тежи и от там има други минуси.
Прав си, единичната е по лека, от там идва по-бързото "развъртане", също така на по-новите м42 и клапана е по тънак, което също допринася за динамиката, но главата става по незапасена и ненадежна.И в реалността М42 след 94г за мен върви малко повече, ситуацията е същата и при м50б20 без и с ванос.
Но това е отклонение от темата.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Еми затва двойни леки пружини, титаниеви тарелки, леки клапани и т.н. и нещата стават.
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
bum_bum написа:Еми затва двойни леки пружини, титаниеви тарелки, леки клапани и т.н. и нещата стават.
Но това са много пари които аз не мога да дам

Ще направя главата пак с тея неща, но с нови тарелки и просто няма да я насилвам на такива обороти щото то и няма смисъл без големи валове, въпреки че доста добре си вървеше, без да тъпче, даже учудващо добре дърпаше хем беше доста богата след 7000 и ако малко я бях обеднил щеше да е супер, но беше за малко

- worker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds
- Мечтае да кара: M3 E30
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Причините могат да бъдат две за да счупиш тарелки, едната е много високи обороти а другата е крив разпределителен вал. А комбинацията от двете става страшно 

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
По-скоро умора на материала, оборотите не са толкова високи. Аз си карам М50-то на 7500 и си е бомба 




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани