Климатроникът ми не работи както преди
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- rocky66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 1.09.2010
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 530i
- Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001
Климатроникът ми не работи както преди
Е36 1,8i 1996, с дигитално управление на климатроника
Поради отказ да охлажда, се наложи смяна на радиатор и съответните уплътнения. След ремонта, обаче работата съвсем не е същата - охлажда, ама не както преди. Освен това се чува и шум - късо чаткане/съскане като от изравнител на налягането на ресивер. Това като че ли е от съединителя на компресора, но преди не съм забелязал да е толкова силно. Около маркуча, който излиза/влиза от/в компресора се вижда силно овлажняване, направо омокряне и алуминиевото фолио в тази зона е свободно.
Къде, в тази ситуация, има нередности - та да ходя отново при майстора? ... или какво ще ме посъветвате да направя, че се задават горещини.
Нека допълня ...
Зимата имах проблеми и с отоплението - след обезвъздушаване, се нормализираха нещата. Едва сега се отстрани причината: смених и радиатора от охладителната система. Беше протекъл и той.
И сега си мисля: някъде нещо се меша, някой нещо не е донаправил или има и друг, неотстранен проблем
Поради отказ да охлажда, се наложи смяна на радиатор и съответните уплътнения. След ремонта, обаче работата съвсем не е същата - охлажда, ама не както преди. Освен това се чува и шум - късо чаткане/съскане като от изравнител на налягането на ресивер. Това като че ли е от съединителя на компресора, но преди не съм забелязал да е толкова силно. Около маркуча, който излиза/влиза от/в компресора се вижда силно овлажняване, направо омокряне и алуминиевото фолио в тази зона е свободно.
Къде, в тази ситуация, има нередности - та да ходя отново при майстора? ... или какво ще ме посъветвате да направя, че се задават горещини.
Нека допълня ...
Зимата имах проблеми и с отоплението - след обезвъздушаване, се нормализираха нещата. Едва сега се отстрани причината: смених и радиатора от охладителната система. Беше протекъл и той.
И сега си мисля: някъде нещо се меша, някой нещо не е донаправил или има и друг, неотстранен проблем

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Климатроникът ми не работи както преди
Покарай на климатик и пипни маркучите на вход и изход от парното и кажи как са,така и така ще ровиш там
пипни и бобинките на клапанчетата (мен лично ме интересува).

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Климатроникът ми не работи както преди
Това омасляване може да е фреон от компресора, ако ти изпуска фреон със сигурност няма да охлажда по желания начин.Според мен най-добре да се обърнеш към някой който се занимава с авто климатици
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроникът ми не работи както преди
rocky66 написа:Е36 1,8i 1996, с дигитално управление на климатроника
Поради отказ да охлажда, се наложи смяна на радиатор и съответните уплътнения. След ремонта, обаче работата съвсем не е същата - охлажда, ама не както преди. Освен това се чува и шум - късо чаткане/съскане като от изравнител на налягането на ресивер. Това като че ли е от съединителя на компресора, но преди не съм забелязал да е толкова силно. Около маркуча, който излиза/влиза от/в компресора се вижда силно овлажняване, направо омокряне и алуминиевото фолио в тази зона е свободно.
Къде, в тази ситуация, има нередности - та да ходя отново при майстора? ... или какво ще ме посъветвате да направя, че се задават горещини.
Нека допълня ...
Зимата имах проблеми и с отоплението - след обезвъздушаване, се нормализираха нещата. Едва сега се отстрани причината: смених и радиатора от охладителната система. Беше протекъл и той.
И сега си мисля: някъде нещо се меша, някой нещо не е донаправил или има и друг, неотстранен проблем
Това овлажняване около компресора може да е от конденз тъй като тази търба с фолиото е студена, но пипни го и виж да не е масло защото ако е така значи изпуска от там и по точно на щуцера има О-пръстен може да е за смяна, ако обаче не масло тогава остава варианта или да не ти затвяра добре ел.клапана или майсторите да не са го заредили като хората, т.е или да е по-малко фреона или повече, ако е повече може затова да се чува че все едно компресора се натоварва и "съска" както ти се изрази.
- rocky66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 1.09.2010
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 530i
- Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001
Re: Климатроникът ми не работи както преди
Ами горните маркучи са топлички, а долния е горещ. Самите клапани - също са топли.~Мишо~ написа:Покарай на климатик и пипни маркучите на вход и изход от парното и кажи как са,така и така ще ровиш тампипни и бобинките на клапанчетата (мен лично ме интересува).
Има нещо "гнило" в цялата работа.
Имам питане: врътката топло/студено движи едно жило, а какво има на другия край на жилото и къде се намира?
Няма омасляване на маркуча, конденз е и като не работи климатика е сухо. На самия блок, в тази зона - близо до ремъчната шайба на компресора, се вижда леко омасляване, което не мога засега да кажа откъде е. Относно майстора - два пъти ми го зарежда вече (преди и след смяна на радиаторите) - нищо не съм правил сам, освен финансиране на ремонтите.bavara1 написа:Това омасляване може да е фреон от компресора, ако ти изпуска фреон със сигурност няма да охлажда по желания начин.Според мен най-добре да се обърнеш към някой който се занимава с авто климатици
Мисля, че уплътненията са сменени, а този странен звук точно съвпада с включването на компресора и просто миналото лято не ми е правило впечатление или сега, след ремонта се е засилил, че се чува дразнещо ясно. Значи ефектът е един и същ и от недозареждане и от презареждане?oci написа:... по точно на щуцера има О-пръстен може да е за смяна, ако обаче не масло тогава остава варианта или да не ти затвяра добре ел.клапана или майсторите да не са го заредили като хората, т.е или да е по-малко фреона или повече, ако е повече може затова да се чува че все едно компресора се натоварва и "съска" както ти се изрази.
- tosho_72
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS + 330ci
- Детайли за колата: черни :)
Re: Климатроникът ми не работи както преди
Мен много ми прилича на невключваща перка на изпарителя(радиатора),когато не включва тя,вътре в системата се вдига голямо налягане и има си защити които изключват компресора,това съскане е от изравняване на налягането.След като падне налягането включва пак и за някой друга минута пак същата история.Провери перката ако работи най вероятно е зареден повече фреон в системата което също води до повишаане на налягането.
- rocky66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 1.09.2010
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 530i
- Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001
Re: Климатроникът ми не работи както преди
При мен перката е една - електрическа и е зад радиаторите, вместо виското. Включва само от загряване на двигателя, но не съм сигурен дали е точно така. Да речем: спирам, вдигам капака, климатикът работи (компресорът включва/изключва няколко пъти), по някое време се включи и перката на радиатора. Кой я включваtosho_72 написа:Мен много ми прилича на невключваща перка на изпарителя(радиатора),когато не включва тя,вътре в системата се вдига голямо налягане и има си защити които изключват компресора,това съскане е от изравняване на налягането.След като падне налягането включва пак и за някой друга минута пак същата история.Провери перката ако работи най вероятно е зареден повече фреон в системата което също води до повишаане на налягането.

А за маркучите, вентилите и тръбите към радиатора в купето (снощи свалях кората под волана) - горещи са, чак парят

Реших да погледна и филтъра на купето - малиий



- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Климатроникът ми не работи както преди
rocky66 написа: Имам питане: врътката топло/студено движи едно жило, а какво има на другия край на жилото и къде се намира? При мен перката е една - електрическа и е зад радиаторите, вместо виското. Включва само от загряване на двигателя, но не съм сигурен дали е точно така. Да речем: спирам, вдигам капака, климатикът работи (компресорът включва/изключва няколко пъти), по някое време се включи и перката на радиатора. Кой я включваИмаше в някоя тема мнение, че щом работи климатика и тя трябва да работи, но при мен явно не е така ...
Има едно жило, което се свързва с врътката и лесно може да се откачи. То задвижва клапите за топло-студено.
По втория въпрос- ел.перката независимо от това дали мотора е студен или загрял задължително трябва да се включи със задействането на компресора от съединителя на шайбата. Също така ако мотора не е загрял напълно, вентилатора се включва и изключва паралелно с компресора на климатика. След отваряне на големия кръг и работещ компресор се включва втора степен на вентилатора- въздушният поток, преминаващ през радиатора и кондензатора на климатика е с по-голям дебит.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Климатроникът ми не работи както преди
Ел. перката се управлява автоматично... пуска се и спира на определени интервали при активиран климатроник... ако си спрял климатроника, перката се включва само когато се достигне определената температура на водата... иначе дори и на супер студена кола, перката върти когато климата го изисква (именно за охлаждане на кондензатора).
Ивчо, за 2-рата степен сигурен ли си? Че при мен никога не съм я чувал да се активира при пусната клима и загрял мотор... аз до колкото знам това е авариен режим на перката...
Ивчо, за 2-рата степен сигурен ли си? Че при мен никога не съм я чувал да се активира при пусната клима и загрял мотор... аз до колкото знам това е авариен режим на перката...
- rocky66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 1.09.2010
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 530i
- Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001
Re: Климатроникът ми не работи както преди
Благодаря Ви колеги (ивчо3 и Mollov) - много ми помагате с тази информация 
... та питам какво превключва жилото? Не управлява ли електромагнитните вентили (но не механично, разбира се) някакъв електронен блок, може би. Щото като гледам клапите си имат моторчета и те се задействат от електронния блок на климата. А това, че ми е горещ радиатора на отоплението, са причина тия вентили и по-скоро тяхното управление или дефектиране (вероятно засядане в отворено положение)
За ел.перката - ще трябва да я погледна по-внимателно, работи ли както и когато трябва, не работи ли

Това за врътката е ясно - стигнах до жилото ... през касетофонаивчо3 написа:Има едно жило, което се свързва с врътката и лесно може да се откачи. То задвижва клапите за топло-студено.


За ел.перката - ще трябва да я погледна по-внимателно, работи ли както и когато трябва, не работи ли

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Климатроникът ми не работи както преди
По въпроса на Роки66- врътката с жилото е само за механично отваряне и затваряне на клапата, регулираща потока от въздух, който в зависимост от положението на жилото преминава само през изпарителя на климатика в купето, или едновременно през изпарителя и радиатора на парното. Примерно врътката е в крайно положение в червения сектор, студ навън и включено парно без климатик, температурата е на 25 градуса. Топлината в купето се регулира от ел.клапаните в двигателния отсек, те пропускат необходимото количество охлаждаща течност за поддържане на постоянна температура. Когато се завъртят двете врътки за температурата в крайно дясно положение т.е. да затопли купето на макс., няма и регулация на течността от клапаните, би трябвало да са напълно отворени. Същите настройки- 25 градуса, само че при включен климатик (въздухът дали влиза отвън или го върти в купето предполагем не е от значение)- тогава освен топъл въздух в купето влиза и частично охладен и сух въздух от изпарителя, което спомага за по-бързото изчистване на стъклата от изпотяване. Получава се микс от гореща (парното) и хладна и суха (климатика) въздушна струя. Когато е горещо навън при това положение на врътката с жилото, температурата в купето се регулира по същия начин, разликата е в количеството топъл- студен въздух в микса. При положение на голямата врътка с жилото в крайно положение на синия сектор- духа само максимално студен въздух при включен климатик, независимо от положението на врътките за температурата, или с температура каквато е навън при изключен климатик, също независимо от положението. Останалите клапи на духалките от централната конзола, предното стъкло, в краката и за вътрешна циркулация ва въздуха се командват с моторчето, за което стана въпрос.
По въпроса на Моллов- доколкото знам втората степен се явява аварийна на двигателите с охлаждане от типа климатична перка в комбинация с вискосъединител. За другия тип само с една перка честно казано съдя от падане оборотите на празен ход еднократно с възстановяване, след включване на перката- секунда преди зацепване съединителя на компресора, същото го има и при включвене на перката само когато се охлажда радиатора на двигателя. Когато навън е жега и чакам на светофар дълго време, климатика е на 6, падането и възстановяването на оборотите не е еднократно, а се повтаря през къс интервал от около няколко секунди. Колкото и горещо да е в купето поне на моята кола компресора винаги включва и изключва на определен интервал, който не е по-кратък от 15-20 секунди примерно.
По въпроса на Моллов- доколкото знам втората степен се явява аварийна на двигателите с охлаждане от типа климатична перка в комбинация с вискосъединител. За другия тип само с една перка честно казано съдя от падане оборотите на празен ход еднократно с възстановяване, след включване на перката- секунда преди зацепване съединителя на компресора, същото го има и при включвене на перката само когато се охлажда радиатора на двигателя. Когато навън е жега и чакам на светофар дълго време, климатика е на 6, падането и възстановяването на оборотите не е еднократно, а се повтаря през къс интервал от около няколко секунди. Колкото и горещо да е в купето поне на моята кола компресора винаги включва и изключва на определен интервал, който не е по-кратък от 15-20 секунди примерно.
- rocky66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 1.09.2010
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 530i
- Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001
Re: Климатроникът ми не работи както преди
Така-а-а-а ... прояснява ми, а за снощи: навън беше около 27'C, климатроникът не е работил, а радиаторът на парното - топъл, т.е. вентилите са пускали охл. течност да циркулира - това нормално ли е?
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Климатроникът ми не работи както преди
rocky66 написа:Така-а-а-а ... прояснява ми, а за снощи: навън беше около 27'C, климатроникът не е работил, а радиаторът на парното - топъл, т.е. вентилите са пускали охл. течност да циркулира - това нормално ли е?
Всъщност Мишо искаше да се тества и с включен климатроник, а дали е нормално с дигитална клима не знам, да беше другия тип с врътките, при него всякакви аномалии са нормални

- rocky66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 1.09.2010
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 530i
- Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001
Re: Климатроникът ми не работи както преди
Смених филтъра (кофти място, но се оправих с начупване на филтъра и натиск на кабелите - набутах го и го "заключих" с капачето). Не съм доволен от конструктивното изпълнение на тази система.ивчо3 написа:Всъщност Мишо искаше да се тества и с включен климатроник, а дали е нормално с дигитална клима не знам, да беше другия тип с врътките, при него всякакви аномалии са нормални. И като стана въпрос за топлия радиатор на парното, пробвай да го игнорираш с врътката, както писах по-горе. Ако се е разкачило или разтегнало жилото пробвай по логиката на колелото в крайния син сектор да го нагласиш така че да влиза въздух само през изпарителя.

Пробвах струята на мах - добре, по-силна отпреди и струва ми се достатъчно хладна (пълен тест - на дълъг път). Отвсякъде си духа. Погледнах и перката - наистина се включва веднага, с включването на компресора.
Пробвах парното - работи си и то. Врътката оставих последно на крайно синьо положение.
Остана, все пак въпроса за топлите маркучи (и радиатора на парното). Как се тестват вентилите за правилна работа? Може сигурно да се подаде директно напрежение на клемите им и да се замери управляващото им напрежение на буксата, откъдето и да се подава то.
- dangerous
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
Re: Климатроникът ми не работи както преди
rocky66 написа:Смених филтъра (кофти място, но се оправих с начупване на филтъра и натиск на кабелите - набутах го и го "заключих" с капачето). Не съм доволен от конструктивното изпълнение на тази система.ивчо3 написа:Всъщност Мишо искаше да се тества и с включен климатроник, а дали е нормално с дигитална клима не знам, да беше другия тип с врътките, при него всякакви аномалии са нормални. И като стана въпрос за топлия радиатор на парното, пробвай да го игнорираш с врътката, както писах по-горе. Ако се е разкачило или разтегнало жилото пробвай по логиката на колелото в крайния син сектор да го нагласиш така че да влиза въздух само през изпарителя.
Нама достатъчен достъп за ревизия и добро почистване. Във всички случаи остава някакво количество прах, сухи насекоми, листа и др. ...
Пробвах струята на мах - добре, по-силна отпреди и струва ми се достатъчно хладна (пълен тест - на дълъг път). Отвсякъде си духа. Погледнах и перката - наистина се включва веднага, с включването на компресора.
Пробвах парното - работи си и то. Врътката оставих последно на крайно синьо положение.
Остана, все пак въпроса за топлите маркучи (и радиатора на парното). Как се тестват вентилите за правилна работа? Може сигурно да се подаде директно напрежение на клемите им и да се замери управляващото им напрежение на буксата, откъдето и да се подава то.
може да ги пробваш дали работят чрез подаването 12 волта напрежение на изводите на корпуса
трябва да подадеш и маса към един от пиновете.При теста трябва да осетиш чукане в бобинките на клапаните.
Най-лесно става когато климатика е пуснат,откачаш буксата и пак я закачаш и ще разбереш дали и двете бобини работят.
При мен на една от тях намотката беше корозирала съответно прекъсната и пускаше топлинка към шоф.място,от другата страна студ.
тези клапани са нормално отворени т.е. затварят само когато климатика е пуснат.
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани