Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
Здравейте колеги.
Първо се извинявам, че писанието ще е дълго, но ми се иска да опиша подробно нещата.
Притежавам е46 320и 1999, която от известно време(почти година) ми прави проблем. Проблема е следния - загуба на мощност, но не винаги ! Какво имам предвид и какво съм забелязал:
1. карам на магистрала 100 давам газ и колата се изтегля супер, малко по-късно същата ситуация, колата едва набира.
2. Понякога се усеща как двигателя работи по-разтоварен и по-леко, тогава колата си върви, а друг път все едно се мъчи
3. Като върви по-добре (по-разтоварен двигателя) ми прави впечатление (тук вече може и да си въобразявам) но скоростите се превключват по-лесно и го няма това придърпване, а друг път при смяната им (особено 1->2 и 2->3) се усеща придърпване все едо за първи път я карам тази кола (имам я от 2,5г).
4. колата е тромава и не се изтегля добре, няма го това ускорение(да те залепи за седалката), а си набира плавно.
5. Понякога още от запалването и първите няколко метра си личи че днес няма да върви
, друг път си е ОК и така на напълно произволен принцип
Това което съм правил до момента за 30000км:
- 2 пъти горивен филтър
- маслен,масло и въздушен на всеки 10000км
- почистване на дебитомер,моторчето за презен ход, дросел
- смяна филтър картерни газове и 3 от 4-те маркуча
- смяна съединител преди близо 15000 км
- смяна на о-пръстените на ваноса (преди 10000км)
- добавка на STP за почистване
- смяна свещи с BKR6EQUP (старите бяха други)
- на диагностика няма грешки (освен тази за еърбега
)
- ходих на газанализатор за да изключа и катализатора - според човека стойностите ми били перфектни - по спомен - СО2 - 0,03-0.06 ( при допустими 0.5).Ламбда коефициент - 2.985 при максимален 3.00. Н - коефициент 1 което също било много добре(15 било мах допустимо).
- четох теми ( http://www.youtube.com/watch?v=jUZAiHpuF0s )как се тестват датчиците на разпределителния вал и го направих.Според теста трябва да са ОК.
Заподозрени:
1 .Това ми е основния заподозрян тъй като разбрах че тук нямало да запише грешка дори и да има проблем(както е в моя случай).Това, което съм решил да проверя (незнам още как) е бензиновата помпа и тази която прехвърля м/у 2-та резервоара. (преди време ми беше направил впечатление че колата върви по-добре като има бензин по-малко от половината - само в единия резервоар).
2. ДИСА клапа (малко вероятоно)
3. Датчиците на резпределителния вал(въпреки че ги тествах на доста места пишат че най-малкото заради годините им не работели вече добреа понякога и дори незаписвали грешка. В изходящия намерих и масло.Предполагам о-пръстена е пропуснал)
4. Дебитомер (гледал съм стойностите на дебитомера на ДИС-а и са в граници)
Ако някой се сеща КАК и КЪДЕ мога да проверя цялата горивна система от резервоара до двигателя за налягане и дебит, нека да сподели.
Ще се радвам ако някой сподели опит,мнение и съвет по моя проблем.
Благодаря на отзовалите се.
Първо се извинявам, че писанието ще е дълго, но ми се иска да опиша подробно нещата.
Притежавам е46 320и 1999, която от известно време(почти година) ми прави проблем. Проблема е следния - загуба на мощност, но не винаги ! Какво имам предвид и какво съм забелязал:
1. карам на магистрала 100 давам газ и колата се изтегля супер, малко по-късно същата ситуация, колата едва набира.
2. Понякога се усеща как двигателя работи по-разтоварен и по-леко, тогава колата си върви, а друг път все едно се мъчи
3. Като върви по-добре (по-разтоварен двигателя) ми прави впечатление (тук вече може и да си въобразявам) но скоростите се превключват по-лесно и го няма това придърпване, а друг път при смяната им (особено 1->2 и 2->3) се усеща придърпване все едо за първи път я карам тази кола (имам я от 2,5г).
4. колата е тромава и не се изтегля добре, няма го това ускорение(да те залепи за седалката), а си набира плавно.
5. Понякога още от запалването и първите няколко метра си личи че днес няма да върви


Това което съм правил до момента за 30000км:
- 2 пъти горивен филтър
- маслен,масло и въздушен на всеки 10000км
- почистване на дебитомер,моторчето за презен ход, дросел
- смяна филтър картерни газове и 3 от 4-те маркуча
- смяна съединител преди близо 15000 км
- смяна на о-пръстените на ваноса (преди 10000км)
- добавка на STP за почистване
- смяна свещи с BKR6EQUP (старите бяха други)
- на диагностика няма грешки (освен тази за еърбега

- ходих на газанализатор за да изключа и катализатора - според човека стойностите ми били перфектни - по спомен - СО2 - 0,03-0.06 ( при допустими 0.5).Ламбда коефициент - 2.985 при максимален 3.00. Н - коефициент 1 което също било много добре(15 било мах допустимо).
- четох теми ( http://www.youtube.com/watch?v=jUZAiHpuF0s )как се тестват датчиците на разпределителния вал и го направих.Според теста трябва да са ОК.
Заподозрени:
1 .Това ми е основния заподозрян тъй като разбрах че тук нямало да запише грешка дори и да има проблем(както е в моя случай).Това, което съм решил да проверя (незнам още как) е бензиновата помпа и тази която прехвърля м/у 2-та резервоара. (преди време ми беше направил впечатление че колата върви по-добре като има бензин по-малко от половината - само в единия резервоар).
2. ДИСА клапа (малко вероятоно)
3. Датчиците на резпределителния вал(въпреки че ги тествах на доста места пишат че най-малкото заради годините им не работели вече добреа понякога и дори незаписвали грешка. В изходящия намерих и масло.Предполагам о-пръстена е пропуснал)
4. Дебитомер (гледал съм стойностите на дебитомера на ДИС-а и са в граници)
Ако някой се сеща КАК и КЪДЕ мога да проверя цялата горивна система от резервоара до двигателя за налягане и дебит, нека да сподели.
Ще се радвам ако някой сподели опит,мнение и съвет по моя проблем.
Благодаря на отзовалите се.

Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
колега всичко което си написал и аз съм същия някои път вари някои път не вари някои път немога да изпреварвам даже на магистралата все едно нещо ме дърпа назад въри с зор аз забелязвам даже че е много мъртва до 2000 оборота от там нататък тръгва при мен е така от 2-3 месеца обаче не смея да отида в БМВ нещо не ми вдъхват доверие както и да е и аз съм със същите проблеми изброени от колегата ще съм безкраино благодарен на колегите ако кажат от какво може да е че ми писна карам БМВ и вари като скутер на ИНПА ми дава следните грешки
133 Timeout CAN-Botschaft ASC3
52 Exhaust flap аз нямам такава клапа
90 TEG_UP_1
91 TEG_UP_2
92 TEG_DOWN_1
93 TEG_DOWN_2
18 NW_A това мисля че е за датчика на главата
133 Timeout CAN-Botschaft ASC3
52 Exhaust flap аз нямам такава клапа
90 TEG_UP_1
91 TEG_UP_2
92 TEG_DOWN_1
93 TEG_DOWN_2
18 NW_A това мисля че е за датчика на главата
- chl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW E46/E39 MPower
Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
Датчик колянов вал, щом няма грешки. Дебитомер също може да е.Тея на разпр валове по принцип излиза грешка, но има и случаи да не. Може да провериш живите стойности на валовете.
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
Живите данни от датчиците на разпределителните валове са си екстра гледах ги. Даваната стойност от тях е много близка до очакваната. Освен това замерих и кабелите.Според указанията ако не работят дори няма да си менят стойностите и ще запише грешка.
Датчика на коляновия вал не трябва ли да да преи по принцип дори на паленето на колата и тя да гасне в движение.Такива проблеми не съм имал
Датчика на коляновия вал не трябва ли да да преи по принцип дори на паленето на колата и тя да гасне в движение.Такива проблеми не съм имал
- chl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW E46/E39 MPower
Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
g_mihalev написа:Живите данни от датчиците на разпределителните валове са си екстра гледах ги. Даваната стойност от тях е много близка до очакваната. Освен това замерих и кабелите.Според указанията ако не работят дори няма да си менят стойностите и ще запише грешка.
Датчика на коляновия вал не трябва ли да да преи по принцип дори на паленето на колата и тя да гасне в движение.Такива проблеми не съм имал
Еми дебитомер

- siskoto123
- Потребител
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 13.12.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: LSD-то да се заключва e36coupe 328i
- Мечтае да кара: м3
- Детайли за колата: Blue&White
Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
и аз съм със същия проблем по някой път върви понякога е много мъртва много тъпо 

- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
chl написа:g_mihalev написа:Живите данни от датчиците на разпределителните валове са си екстра гледах ги. Даваната стойност от тях е много близка до очакваната. Освен това замерих и кабелите.Според указанията ако не работят дори няма да си менят стойностите и ще запише грешка.
Датчика на коляновия вал не трябва ли да да преи по принцип дори на паленето на колата и тя да гасне в движение.Такива проблеми не съм имал
Еми дебитомер
Колега да разбирам че си имал такъв проблем и си го решил с дебитомер или предполагаш.
Ако може да уточниш само , виждам че си със същия двигател

- Krasimir19
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 11.04.2010
- Местоположение: Planet Roterende
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 136hp И BMW 530XiA 258hp
Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
На една друга кола също така правеше от време на време вървеше понякога не вървеше, и откакто и смених датчик на коляновия вал спря да прави така. Но според мен би трябвало да излезе грешка, не съм сигурен но ако имате датчик или има откъде да вземете за проба няма да е лошо. Може по някой път да не записват грешки. Успех
Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
аз както писах съм същия като колегата все едно е писал за моята кола на инпа ми излиза тази грешка 18 NW_A
това е датчика и аз съм на 90% за смяна колегата както писа все едно карам кола за парви път от 1-2,2-3 я лашкам като новобранец и относно за този датчик виж какво намерих в раздела на Е39
viewtopic.php?f=35&t=218240&hilit=error същия проблем и след смяна всичко се оправя аз само се чудя дали да го взема от БМВ или от ЕБАИ там е много по евтон
това е датчика и аз съм на 90% за смяна колегата както писа все едно карам кола за парви път от 1-2,2-3 я лашкам като новобранец и относно за този датчик виж какво намерих в раздела на Е39
viewtopic.php?f=35&t=218240&hilit=error същия проблем и след смяна всичко се оправя аз само се чудя дали да го взема от БМВ или от ЕБАИ там е много по евтон
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
320 2.2 написа:аз както писах съм същия като колегата все едно е писал за моята кола на инпа ми излиза тази грешка 18 NW_A
това е датчика и аз съм на 90% за смяна колегата както писа все едно карам кола за парви път от 1-2,2-3 я лашкам като новобранец и относно за този датчик виж какво намерих в раздела на Е39
viewtopic.php?f=35&t=218240&hilit=error същия проблем и след смяна всичко се оправя аз само се чудя дали да го взема от БМВ или от ЕБАИ там е много по евтон
Колега да ти кажа и аз съм склонен да си мисля че е той. Но ми се искаше поне да има грешка и да го сменя, но няма

Ти М52 или М54 ти е двигателя?
Поне от писаното в другата тема, би трябвало при теб проблема да е точно този датчик.
Аз докато се рових из чуждите форуми попаднах на статии където хората пишеха че и двата датчика било хубаво да се сменят, ако колата била над 100км или мили беше не помня, понеже с времето се скапвали и дори да работели не работили със същите показатели както в началото и повечето дори и без грешки да са имали пишеха че имали значително подобрение в поведението на колата.
Тези твои грешки в "Shadow Memory" ли са ?
Оказа се че в моето Shadow Memory има следните:
50 Activate Solenoid Valve Fuel cirtcualation switch
133 Signal CAN ASC
52 Activate Solenoid Valve exhaut flap
35 Activate Relay Secondary air pump
62 Activate Solenoid Valve air
126 Activate Solenoid Valvetank-leckdiagnostic-pump
127 Activate Solenoid Valvesocking jet pump
ПП:Колега, нерискувай с този датчик да е от ибей, вземи го само оригинален,имаше май писано за проблеми от неоригинален такъв датчик в е39 раздела.
Последна промяна g_mihalev на 19 Юни 2011, 22:55, променена общо 1 път
Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
аз съм с М54 тези са в Shadow Memory
133 Timeout CAN-Botschaft ASC3
52 Exhaust flap аз нямам такава клапа
90 TEG_UP_1
91 TEG_UP_2
92 TEG_DOWN_1
93 TEG_DOWN_2
а тази ми я дава в мемори
18 NW_A точно това е за датчика и аз съм чел че е хубаво да се сменят както писах преди малко се чудя от каде да го взема в интернет цената е на половина но качеството дали ще е същото и това е по важно
133 Timeout CAN-Botschaft ASC3
52 Exhaust flap аз нямам такава клапа
90 TEG_UP_1
91 TEG_UP_2
92 TEG_DOWN_1
93 TEG_DOWN_2
а тази ми я дава в мемори
18 NW_A точно това е за датчика и аз съм чел че е хубаво да се сменят както писах преди малко се чудя от каде да го взема в интернет цената е на половина но качеството дали ще е същото и това е по важно
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
Колега , мисля че не е чак толкова скъп че да рискуваш с неоригинален, после може да береш ядове.
За моята май е това:
Номенклатурен номер :
12147518628
Описание :
ИМПУЛСЕН СЕНЗОР РАЗПР.ВАЛ ИЗПУСКАТЕЛЕН
Ед.цена (с ДДС) :
191.90 BGN
Има наличност
Като се сменя, задължително се сменя и о-пръстена към него който се продава отделно !
Иначе моята кола е доста умряла, щом на първа при смачкване на газта (с доста лоши гуми-преди да ги сменя още) не иска да врътне малко дори (ASC OFF),a просто тръгва да си набира
За моята май е това:
Номенклатурен номер :
12147518628
Описание :
ИМПУЛСЕН СЕНЗОР РАЗПР.ВАЛ ИЗПУСКАТЕЛЕН
Ед.цена (с ДДС) :
191.90 BGN
Има наличност
Като се сменя, задължително се сменя и о-пръстена към него който се продава отделно !
Иначе моята кола е доста умряла, щом на първа при смачкване на газта (с доста лоши гуми-преди да ги сменя още) не иска да врътне малко дори (ASC OFF),a просто тръгва да си набира

- Biankonero
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: София
- Кара: 328i
Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
И според мен проблема е в някой датчик. Ако искаш да пробваш с датчика на коляновия вал - драсни едно ЛС - имам останал от стария ми мотор, мога да ти го дам да пробваш как ще се държи колата с него и дали е от него 

- landolin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
Колега провери си пак "опция 2" от списъка - ДИСА клапа!
Аз съвсем случайно я хванах, че не работи и след като я накарах да бачка, това вече е друга кола, определено се усеща набирането в диапазона до 3500 оборота!!
При мен проблема на ДИСА-та е в това, че не всеки път зацепва лостчето, трябва му малко помощ да тръгне и след това си бачка, мисля да я раглобя основно тия дни и да видя дали има нещо проблемна мембрана и затова така да прави (в момента съм я подпрял на 2-3мм от крайно отворено положение и така бачка, иначе не тръгва лостчето).
Най добре да я диагностицираш с двама човека, единия дава рязко газ а другия през това време гледа лоста на ДИСА-та дали движи и ако трябва пробва да му помогне в началото.
При мен на диагностиката не се хваща проблема, защото електрониката си подава импулси, ел. ключа на ДИСА-та си работи, а вакуума не е в ред!!
Аз съвсем случайно я хванах, че не работи и след като я накарах да бачка, това вече е друга кола, определено се усеща набирането в диапазона до 3500 оборота!!
При мен проблема на ДИСА-та е в това, че не всеки път зацепва лостчето, трябва му малко помощ да тръгне и след това си бачка, мисля да я раглобя основно тия дни и да видя дали има нещо проблемна мембрана и затова така да прави (в момента съм я подпрял на 2-3мм от крайно отворено положение и така бачка, иначе не тръгва лостчето).
Най добре да я диагностицираш с двама човека, единия дава рязко газ а другия през това време гледа лоста на ДИСА-та дали движи и ако трябва пробва да му помогне в началото.
При мен на диагностиката не се хваща проблема, защото електрониката си подава импулси, ел. ключа на ДИСА-та си работи, а вакуума не е в ред!!
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: Ходене по мъките - 320i - непостоянна мощност
landolin написа:Колега провери си пак "опция 2" от списъка - ДИСА клапа!
Аз съвсем случайно я хванах, че не работи и след като я накарах да бачка, това вече е друга кола, определено се усеща набирането в диапазона до 3500 оборота!!
При мен проблема на ДИСА-та е в това, че не всеки път зацепва лостчето, трябва му малко помощ да тръгне и след това си бачка, мисля да я раглобя основно тия дни и да видя дали има нещо проблемна мембрана и затова така да прави (в момента съм я подпрял на 2-3мм от крайно отворено положение и така бачка, иначе не тръгва лостчето).
Най добре да я диагностицираш с двама човека, единия дава рязко газ а другия през това време гледа лоста на ДИСА-та дали движи и ако трябва пробва да му помогне в началото.
При мен на диагностиката не се хваща проблема, защото електрониката си подава импулси, ел. ключа на ДИСА-та си работи, а вакуума не е в ред!!
Това звучи доста логично, дори бях попаднал на клипче как да си ремонтираш проблемна диса клапа (слад като се износи почва да хлопа и да трака).
Мога ли да направя тест като е извадена да запаля колата. Нея не съ мя и чистил понеже незнаех как тогава,а беше доста мръсна.
Ще я извадя тези дни и ще я почистя.

35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани