виене отзад [решено]
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- attodorov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: 2.01.2010
- Местоположение: Sofia / Haskovo
- Пол: Мъж
- Кара: E46 323 CI
- Мечтае да кара: М5 (няма значение кой модел)
виене отзад [решено]
Здравейте колеги,
имам странен проблем. Усетих виене някакво (според мен се чуваше отпред) - и отидох при Рашо на Овча купел сервиза, момчето Славчо завъртя гумите и т.н. и видяхме че предния ляв леко вие, смених също и десния носач защото леко играеше във външната си част там където е шарнира. Да, ама виенето си остана... върнах се качихме колата давам на пета и си вие отляво. Обаче странното е че вие леко като се блокира и другата гума тоест лявата => върти се само дясно (но е по различно... може и да е нормал).
Странното е че няма значение дали съм на скорост или на свободна, докато карам силата на виенето и звука са абсолютно едни и същи - най-добре се чува с 60 км/ч.
Та въпросът ми е, когато съм на свободна, нали диф-а изобщо не би трябвало да играе ? Тъй като няма никакво задвижващо усилие, следователно диф-а не прехвърля никаква сила и не се върти .. т.е. остава само заден лагер, който не е толкова скъп.
Посъветвайте колеги, защото нов диф е безбожно скъп, а не ми се взима нищо такова втора ръка... а и искам да мине малко време преди да си сложа Quaife-то
Благодаря
имам странен проблем. Усетих виене някакво (според мен се чуваше отпред) - и отидох при Рашо на Овча купел сервиза, момчето Славчо завъртя гумите и т.н. и видяхме че предния ляв леко вие, смених също и десния носач защото леко играеше във външната си част там където е шарнира. Да, ама виенето си остана... върнах се качихме колата давам на пета и си вие отляво. Обаче странното е че вие леко като се блокира и другата гума тоест лявата => върти се само дясно (но е по различно... може и да е нормал).
Странното е че няма значение дали съм на скорост или на свободна, докато карам силата на виенето и звука са абсолютно едни и същи - най-добре се чува с 60 км/ч.
Та въпросът ми е, когато съм на свободна, нали диф-а изобщо не би трябвало да играе ? Тъй като няма никакво задвижващо усилие, следователно диф-а не прехвърля никаква сила и не се върти .. т.е. остава само заден лагер, който не е толкова скъп.
Посъветвайте колеги, защото нов диф е безбожно скъп, а не ми се взима нищо такова втора ръка... а и искам да мине малко време преди да си сложа Quaife-то

Благодаря
Последна промяна attodorov на 18 Юни 2011, 17:07, променена общо 1 път
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: виене отзад
attodorov написа:Здравейте колеги,
имам странен проблем. Усетих виене някакво (според мен се чуваше отпред) - и отидох при Рашо на Овча купел сервиза, момчето Славчо завъртя гумите и т.н. и видяхме че предния ляв леко вие, смених също и десния носач защото леко играеше във външната си част там където е шарнира. Да, ама виенето си остана... върнах се качихме колата давам на пета и си вие отляво. Обаче странното е че вие леко като се блокира и другата гума тоест лявата => върти се само дясно (но е по различно... може и да е нормал).
Странното е че няма значение дали съм на скорост или на свободна, докато карам силата на виенето и звука са абсолютно едни и същи - най-добре се чува с 60 км/ч.
Та въпросът ми е, когато съм на свободна, нали диф-а изобщо не би трябвало да играе ? Тъй като няма никакво задвижващо усилие, следователно диф-а не прехвърля никаква сила и не се върти .. т.е. остава само заден лагер, който не е толкова скъп.
Посъветвайте колеги, защото нов диф е безбожно скъп, а не ми се взима нищо такова втора ръка... а и искам да мине малко време преди да си сложа Quaife-то![]()
Благодаря
На свободна или не ,кардан,диф,полусоки и там другите карантии се въртят постоянно,отделно така си го написал ,явно не си прочел какво дори си написал

- лагера ли това илизавъртя гумите и т.н. и видяхме че предния ляв леко вие, смених също и десния носач защото леко играеше във външната си част там където е шарнира.


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- attodorov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: 2.01.2010
- Местоположение: Sofia / Haskovo
- Пол: Мъж
- Кара: E46 323 CI
- Мечтае да кара: М5 (няма значение кой модел)
Re: виене отзад
гумите ми са чисто нови, блансирани преди по малко от 2 месеца. Не виждам проблем в това което съм написал 
И това не си го измислям аз колега, това ми го казаха от сервиза. Просто искам да получа повече мнения по въпроса.
Мерси

И това не си го измислям аз колега, това ми го казаха от сервиза. Просто искам да получа повече мнения по въпроса.
Мерси
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: виене отзад
attodorov написа:гумите ми са чисто нови, блансирани преди по малко от 2 месеца. Не виждам проблем в това което съм написал
И това не си го измислям аз колега, това ми го казаха от сервиза. Просто искам да получа повече мнения по въпроса.
Мерси
Никой не казва ,че си измисляш


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- attodorov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: 2.01.2010
- Местоположение: Sofia / Haskovo
- Пол: Мъж
- Кара: E46 323 CI
- Мечтае да кара: М5 (няма значение кой модел)
Re: виене отзад
Благодаря колега,
да на подемник във въздуха (на скорост и на свободна) проверихме всичко - чува се виенето, следователно ме съмнява да са гуми / баланс.
да на подемник във въздуха (на скорост и на свободна) проверихме всичко - чува се виенето, следователно ме съмнява да са гуми / баланс.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: виене отзад
Някой лагер...
На завой усилва ли се ?
Пък може и диф-а да процвилва
На завой усилва ли се ?
Пък може и диф-а да процвилва

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: виене отзад
Аз не разбрах това виене отпред ли е или е отзад? Ако е отзад дифа е основния заподозрян... скоро си имах вземане-даване с диф и вече им знам цялата хорова програма 

Si non confectus, non reficiat.
- attodorov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: 2.01.2010
- Местоположение: Sofia / Haskovo
- Пол: Мъж
- Кара: E46 323 CI
- Мечтае да кара: М5 (няма значение кой модел)
Re: виене отзад
отзад е колега. Според теб има ли някакъв начин да се ремонтира без да се сменя целия диф - ако наистина е от диф-а ?
Благодаря
Благодаря
- UBAH5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Re: виене отзад
Пробвай с по-гъсто масло, но ще е временно. 


When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: виене отзад
Ако е от дифа си търси друг - 100-150 лева са втора ръка читави.
Si non confectus, non reficiat.
- Mitko195
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 418
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530xi
- Мечтае да кара: S65 Lorinser
Re: виене отзад
Zagy написа:Аз не разбрах това виене отпред ли е или е отзад? Ако е отзад дифа е основния заподозрян... скоро си имах вземане-даване с диф и вече им знам цялата хорова програма
А аз съм тоя покрай, който се научихме как се чупи и сменя диф


- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: виене отзад
Първо вдигни колата и завърти гумата на ръка и виж дали усщаш стържене в ръцете си и виене да се чува макар и леко. След това гледай дифа. Аз сменях лагер на задната главина.
- attodorov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: 2.01.2010
- Местоположение: Sofia / Haskovo
- Пол: Мъж
- Кара: E46 323 CI
- Мечтае да кара: М5 (няма значение кой модел)
Re: виене отзад
направихме го това колега, интересното е че с ръце като се завърти колелото няма проблем не се чува поне, но като се застопори дясната гума и включа на пета докато съм във въздуха и дам газ си вие яко. Явно ако е леко завъртането не се усеща шума. това разбира се при изключено ASC. - диференциала е отворен, и като се спре дясното , върти лявото колело в случая. следователно си иска смяна на лагер, ще пиша какво е станало като направя тази процедура.
Re: виене отзад
attodorov написа:Странното е че няма значение дали съм на скорост или на свободна, докато карам силата на виенето и звука са абсолютно едни и същи - най-добре се чува с 60 км/ч.
Та въпросът ми е, когато съм на свободна, нали диф-а изобщо не би трябвало да играе ? Тъй като няма никакво задвижващо усилие, следователно диф-а не прехвърля никаква сила и не се върти .. т.е. остава само заден лагер, който не е толкова скъп.
Здравей,
Исках да споделя, че също имах подобен проблем и беше много трудно да се разбере, от къде точно идва виенето. То при мен си имаше и даже и потракване.
В крайна сметка се оказа заминал диф, който в последствие смених (аз така си я купих колата, но се надявах да е нещо по-леко

Но във връзка с цитата по-горе, при мен виенето и тракането бяха най-силни именно, когато беше освободена от скорост. И обратното, на скорост шумовете намаляваха драстично. Много добре се "улавяше" разликата в звуците точно в момента на превключването (в момента, който се натисне съединителя и преместиш скоростния лост нанякъде). Т.е. в момента на преминаване на дифа под напрежение така да се каже, намаляше и звука.
Та така... дано тези наблюдения да са полезни ако се окаже, че не е лагер.
- attodorov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: 2.01.2010
- Местоположение: Sofia / Haskovo
- Пол: Мъж
- Кара: E46 323 CI
- Мечтае да кара: М5 (няма значение кой модел)
Re: виене отзад [решено]
Проблема е решен колеги - заден ляв лагер, след смяната му & реглаж просто всичко заспа. Няма никакъв проблем в диф-а.
39 лв Meyle от колегата laviatan - голямо благодарско и на него
и 60 лв за смяната.
Смяната е кошмар ... особено да се изкара полуоската... то не беше нагряване с оксижен, спрейове, чукове, и т.н. след това изкарването на самия лагер с преса и набиването му на пресата е като детска играчка. Човека накрая с флекс ми изглади края на резбата на карето след манипулацията с чука .
За ваша справка сервиза където направих тази манипулация е Автосервиз Експрес 2 до зеленчуковата борса в Дружба. Там където правят и добри реглажи.
Човека си игра 5 часа общо, и ми взеха 60 лв, докато когато сменях предния лагер преди няколко дни в стария сервиз на рашо ауто, ми взеха 100 лв само за смяната , а предния се сменя много по лесно от задния. Проблема не беше в предния лагер но както и да е, имаше си там някакви шумове и той - но само като се завърти колелото.
Затова колеги внимавайте не се набутвайте с смяна на диф, при същите симптоми - а именно - глухо , в ниските тонове центробежно виене между 40 и 80-90 км/ч. ако тези шумове са по-силни или само в едната гума, или се усилват в завой, си сменете първо лагера за да сте сигурни, защото е много по-евтина процедура.
Благодаря ви отново за коментарите
39 лв Meyle от колегата laviatan - голямо благодарско и на него

Смяната е кошмар ... особено да се изкара полуоската... то не беше нагряване с оксижен, спрейове, чукове, и т.н. след това изкарването на самия лагер с преса и набиването му на пресата е като детска играчка. Човека накрая с флекс ми изглади края на резбата на карето след манипулацията с чука .
За ваша справка сервиза където направих тази манипулация е Автосервиз Експрес 2 до зеленчуковата борса в Дружба. Там където правят и добри реглажи.
Човека си игра 5 часа общо, и ми взеха 60 лв, докато когато сменях предния лагер преди няколко дни в стария сервиз на рашо ауто, ми взеха 100 лв само за смяната , а предния се сменя много по лесно от задния. Проблема не беше в предния лагер но както и да е, имаше си там някакви шумове и той - но само като се завърти колелото.
Затова колеги внимавайте не се набутвайте с смяна на диф, при същите симптоми - а именно - глухо , в ниските тонове центробежно виене между 40 и 80-90 км/ч. ако тези шумове са по-силни или само в едната гума, или се усилват в завой, си сменете първо лагера за да сте сигурни, защото е много по-евтина процедура.
Благодаря ви отново за коментарите
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани