По-малко цилиндри, по-нисък разход

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от kirililiev » 16 Юни 2011, 9:28

Витанов написа:
kirililiev написа:
Витанов написа:Много книжки и списания цитирате.. два мотора да приемем с еднаква мощност от 200коня, единия три литров атмосферен, другия 1.8 турбо.. ами и двата ще горят еднакво при настъпване, особено в пиковия момент и двата мотора ще правят сериозен водовъртеж в резервоара.. така, че според мен други са причините за даунсайзинга.. маса на мотора, по малко триещи части, може би и по евтин за изработка, и един сигурен консуматив- турбо.. никой вече няма полза от евтин, прост и олигофренски здрав мотор, при положение, че могат да се цедят средства от потребителите.

Ако трябва да избирам, бих предпочел голям атмосферен мотор, само и единствено заради големия въртящ момент.. колегата alx го беше обяснил много хубаво в една тема, че големия мотор те варди от грешки при подбора на предавка, демек ако сбъркаш не е толкова фатално, защото имаш достатъчно мощ за да продължиш и вкараш правилната предавка. :)


1,4 мотора на фолцваген- 240nm/1750 rpm
тихо са :idea:


Добре де какво има това с казаното от мен? или викаш не може да си изказваме мнението по онтошение на атмосферните и тойбо моторите?

не си ме разбрал,искам да кажа че е трудно с атмосверен мотор да имаш пълния си въртящ момент на толкова ниски обороти,дадох за пример 1,4 мотор,представи си 2 литра или 2,2.не случайно мерцедес на големите литражи мотори слагат по някой друг компресор :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 3.04.2011
Местоположение: София
Кара: 528

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от kiki12 » 16 Юни 2011, 9:39

kirililiev написа:
acho.rs написа:За разхода и аз мога да обадя цифри - 5,8 извънградско и 10 градско С климатик - и кво ? Убеден съм , че и на 330ка мога да докарам подобни цифри :wave:

Пич струва ми се,че тоя разход на градско само на сън може да го постигнеш :mhihi: Няма как турбиниран мотор да харчи повече от атмосферен при нормално каране.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 30.03.2009
Пол: Мъж

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от straight six power » 16 Юни 2011, 15:49

Добре де, в крайна сметка отговора на въпроса се крие в самия въпрос. Естествено е 4 цилиндъра да харчат по-малко от 6, по-малко от 8 и т.н. Все пак шестака има 1.5 пъти повече цилиндри, V8 - 2 пъти повече т.е не само че трябва да сипваш гориво на повече места, ами трябва и по-начесто да го сипваш! Е как да харчи по-малко? Чара на шестака е в съвсем друго, на V8 в трето, на турбото в четвърто. И турбото по-принцип сваля разхода - като цяло, стига да занеш как да го направиш и дали вобще това ти е целта. За справка вече могат да се ползват двигателите на новото и старото М5 където за мен лично разликата в разхода им на гориво е фрапираща!
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 16 Юни 2011, 18:49

kiki12 написа:
kirililiev написа:
acho.rs написа:За разхода и аз мога да обадя цифри - 5,8 извънградско и 10 градско С климатик - и кво ? Убеден съм , че и на 330ка мога да докарам подобни цифри :wave:

Пич струва ми се,че тоя разход на градско само на сън може да го постигнеш :mhihi: Няма как турбиниран мотор да харчи повече от атмосферен при нормално каране.


Има начин пич ;) Ако атмосферния мотор си стига тягата при 2000-2200 оборота и (това вече е ново) е с директно впръскване и работи с бедни смеси . А и по-принцип степента на сгъстяване на турбо мотор винаги е по-ниска . Аз ти давам гарант , че 1.8Т например,няма да харчи по-малко от 23ката при каквото си искаш каране .
Като се върна в София ще документирам градския разход , като не говоря за каране в пиков час покрай 5те кьошета .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 16 Юни 2011, 18:55

straight six power написа:Добре де, в крайна сметка отговора на въпроса се крие в самия въпрос. Естествено е 4 цилиндъра да харчат по-малко от 6, по-малко от 8 и т.н. Все пак шестака има 1.5 пъти повече цилиндри, V8 - 2 пъти повече т.е не само че трябва да сипваш гориво на повече места, ами трябва и по-начесто да го сипваш! Е как да харчи по-малко? Чара на шестака е в съвсем друго, на V8 в трето, на турбото в четвърто. И турбото по-принцип сваля разхода - като цяло, стига да занеш как да го направиш и дали вобще това ти е целта. За справка вече могат да се ползват двигателите на новото и старото М5 където за мен лично разликата в разхода им на гориво е фрапираща!

Добре де - я кажи колко е разхода на 120и с директно впръскване и някой от типичните дауйнсазинг мотори на Французите или Италианците - че дори по каталог е по-нисък на БМВто . След това - Мерцедес Ц350 310кс - нормирания му разход е 6,8(7,1) :idea: - след като и по-нормирания цикъл дава по-нисък разход от аналогов турбо мотор ... Има начин , зависи какво искаш .
За М5 старото и новото е така - но 10цилиндъра на 8200 оборота - целта не е икономия и практичност . За двигателя на новото М5 се сещам за един малък тест - Кайен Турбо и Х5М (мотора на М5) - при спортно каране Кайена е 40+ а БМВто 51+ литра - ами - не е икономичен тоя мотор със сигурност ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 3.04.2011
Местоположение: София
Кара: 528

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от kiki12 » 16 Юни 2011, 19:32

Да може нощес да го постигнеш като няма движение и по инерция. Карал съм 1,8Т и мога да ти кажа със сигурност ,че е по икономичен от 323-та при нормално каране.Това не са данни от аутобилда ,а личен опит. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 16 Юни 2011, 19:51

Ми и аз от личен опит ти казвам , че НЕ Е икономичен тръца . Ако е в А3 - може , но в кола със същата маса , като 323и (А4 Б5 куатро или А6 Ц5) мотора гори повече , освен че е по-слаб . Когато искаш може да ги сравним .

ПС:вечер (след 21:30) из София ще ти сваля разхода под 8,5 но тогава ще се чудиш какво става :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 3.04.2011
Местоположение: София
Кара: 528

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от kiki12 » 16 Юни 2011, 20:10

Както и да е ,пак почна с невероятните историй :mhihi: .Сравнявам А3 куатро с 323 СI на мой приятел(като съм ги карал и двете,а те на килограми са почти равни ).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 16 Юни 2011, 20:16

Разликата им е 100кг - не е много , но е налице . Аз заставам на 100% зад думите си за разхода :idea:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 7.02.2007
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: ме да се смея
Мечтае да кара: здраво bmw
Детайли за колата: черна дупка

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от shiklev » 17 Юни 2011, 1:57

acho.rs написа:
straight six power написа:Добре де, в крайна сметка отговора на въпроса се крие в самия въпрос. Естествено е 4 цилиндъра да харчат по-малко от 6, по-малко от 8 и т.н. Все пак шестака има 1.5 пъти повече цилиндри, V8 - 2 пъти повече т.е не само че трябва да сипваш гориво на повече места, ами трябва и по-начесто да го сипваш! Е как да харчи по-малко? Чара на шестака е в съвсем друго, на V8 в трето, на турбото в четвърто. И турбото по-принцип сваля разхода - като цяло, стига да занеш как да го направиш и дали вобще това ти е целта. За справка вече могат да се ползват двигателите на новото и старото М5 където за мен лично разликата в разхода им на гориво е фрапираща!

Добре де - я кажи колко е разхода на 120и с директно впръскване и някой от типичните дауйнсазинг мотори на Французите или Италианците - че дори по каталог е по-нисък на БМВто . След това - Мерцедес Ц350 310кс - нормирания му разход е 6,8(7,1) :idea: - след като и по-нормирания цикъл дава по-нисък разход от аналогов турбо мотор ... Има начин , зависи какво искаш .
За М5 старото и новото е така - но 10цилиндъра на 8200 оборота - целта не е икономия и практичност . За двигателя на новото М5 се сещам за един малък тест - Кайен Турбо и Х5М (мотора на М5) - при спортно каране Кайена е 40+ а БМВто 51+ литра - ами - не е икономичен тоя мотор със сигурност ...


еми то тоя Кайен турбо и тва Х5М са си направо икономични,това може да го докаже всяка една М20-ска и на хартия и на практика :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 16.03.2011

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от stefanoff » 17 Юни 2011, 12:03

Добре де хора, какво е това типично българско мислене, всичко ново е кофти, правят го единствено за да ни прецакат и вземат парите :no: И защо като чуете "турбо двигател", веднага започва да се коментира 1.8Т на ВАГ, който е от началото на 90те години и наистина е абсолютна кочина ? Много автомобилни дилъри предлагат услугата "тест драйв", харесайте си някоя, покарайте малко и тогава пишете колко бил "гаден" даунсайзинга. Аз лично имах удоволствието да покарам новия пасат 2.0 ТФСИ и впечатленията ми са следните :

Достига макс. въртящ момент при много ниски обороти , все едно караш дизел, но от друга страна се развърта почти като бензиновия (до 5.5к обороти някъде по спомен). Ето и от къде идва икономията на гориво - като си караш 1500-2000к обороти. Докато при атмосферния двигател това някак си няма как да стане - пробвайте да качите Вакарел на последна предавка с 1500 оборота ;)
Не Мы такие, Жизнь такая

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Emooo » 17 Юни 2011, 16:03

stefanoff написа:Добре де хора, какво е това типично българско мислене, всичко ново е кофти, правят го единствено за да ни прецакат и вземат парите :no: И защо като чуете "турбо двигател", веднага започва да се коментира 1.8Т на ВАГ, който е от началото на 90те години и наистина е абсолютна кочина ? Много автомобилни дилъри предлагат услугата "тест драйв", харесайте си някоя, покарайте малко и тогава пишете колко бил "гаден" даунсайзинга. Аз лично имах удоволствието да покарам новия пасат 2.0 ТФСИ и впечатленията ми са следните :

Достига макс. въртящ момент при много ниски обороти , все едно караш дизел, но от друга страна се развърта почти като бензиновия (до 5.5к обороти някъде по спомен). Ето и от къде идва икономията на гориво - като си караш 1500-2000к обороти. Докато при атмосферния двигател това някак си няма как да стане - пробвайте да качите Вакарел на последна предавка с 1500 оборота ;)


Подкрепям те! Винаги съм подозирал че приказката за лисицата и киселото грозде е написана след като автора е пребивал в България :)
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 17 Юни 2011, 18:37

stefanoff написа:Добре де хора, какво е това типично българско мислене, всичко ново е кофти, правят го единствено за да ни прецакат и вземат парите :no: И защо като чуете "турбо двигател", веднага започва да се коментира 1.8Т на ВАГ, който е от началото на 90те години и наистина е абсолютна кочина ? Много автомобилни дилъри предлагат услугата "тест драйв", харесайте си някоя, покарайте малко и тогава пишете колко бил "гаден" даунсайзинга. Аз лично имах удоволствието да покарам новия пасат 2.0 ТФСИ и впечатленията ми са следните :

Достига макс. въртящ момент при много ниски обороти , все едно караш дизел, но от друга страна се развърта почти като бензиновия (до 5.5к обороти някъде по спомен). Ето и от къде идва икономията на гориво - като си караш 1500-2000к обороти. Докато при атмосферния двигател това някак си няма как да стане - пробвайте да качите Вакарел на последна предавка с 1500 оборота ;)

Колега , аз къде съм казвал че всичко ново е скапано ? Технологиите за директно впръскване и работа с бедни смеси правят възможни нереално ниски разходи за атмосферен бензин . 80% от тягата е на разположение при 1500 оборота (при БМВ до 90%) и се получава почти същото . Турбо моторите може да имат малко по-висока тяга , но са със различни предавателни числа и каране на 1500 оборота по магистралата няма как да стане (щот си със 90-100км/ч) .( Разхода на Пасат(6ца ФЛ) Комби 1.8 ТФСИ при 180км/ч е колкото на БМВ 523и(3000цц) автоматик Туринг . )
А 1.8Т е добър двигател от средата на 90те , точно от когато е и моя , имат подобна мощност и се вграждат в подобни автомобили и за това ги сравнявам .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от akula » 23 Юни 2011, 19:45

stefanoff написа: - пробвайте да качите Вакарел на последна предавка с 1500 оборота ;)

колега, качва се, с 6 цил двг няма ядове, правил съм го с е23, 2.8 л джет. не харчи чак толкоз много
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1063
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Бургас и София
Пол: Мъж
Кара: head turner и екзотики
Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Convertible » 24 Юни 2011, 9:04

stefanoff написа: Докато при атмосферния двигател това някак си няма как да стане - пробвайте да качите Вакарел на последна предавка с 1500 оборота ;)

и моя атмосферен шестак няма грижи... а турбо такъв на 1500 само масло ще харчи... :winky: :mhihi: :mhihi:
Изображение
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook