Ходова част-въпрос

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Ходова част-въпрос

Мнение от kemakozeE36 » 15 Юни 2011, 22:56

Колеги имам проблем, който не знам на какво се дължи, тъй като не съм много запознат все още с този автомобил.Става въпрос за задния мост:
Тампоните са ми ясни че са за смяна, обаче не мога да разбера това "разкрачване" на задните гуми нормално ли е(лявото колело е по-разчекнато от дясното-защо?)и ако не е на какво се дължи.
Амортесьорите не дават признаци да са се предали, вози доста стегнато, а и са почти нови :dunno:
Другото което ме мъчи са тези притрисания на предницата при натискане на спирачките.Доколкото разбрах проблема се решава с нови тампони на горните носачи-правилно ли съм разбрал и ако не моля някой патил да обясни.
Благодаря :bchug:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Ходова част-въпрос

Мнение от vladobate » 15 Юни 2011, 23:09

За разкрачването номер 6 от тук http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/T ... uspension/ че не се регулира задницата . Иначе претрисане при спиране май на по-големи тампони прилича те люлеят така , но гледай хубаво .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Ходова част-въпрос

Мнение от VesoPesa » 15 Юни 2011, 23:41

За тресенето при спиране - тампоните на кривите носачи отпред.
За разкрачването на задницата - тампоните на задните носачи, номер 2 от схемата която е дал колегата.
Номер 6 от схемата изпълнява други функций :idea:

Предните тампони задължително Лемфьордер за 750ил е32 или полеуретанови.
За отзад само от Дару, при евраците има Бирт, само дето и за чеп за зеле не стават и няма смисъл. Цена в Дару - 100 лева на носач, демек 200 за 4-те тампона, сменят се само комплект :!:


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Ходова част-въпрос

Мнение от kemakozeE36 » 16 Юни 2011, 16:13

200 лева за 4 нищо и никакви гумички :shock: :shock: :shock: :shock:
за 200 лв цял заден мост взимат хората...
Няма ли туркише алтернативен примерно, па 2 години да изкара пак е добре, трябва ми нещо да закрепи положението не да реставрирам с оригинални части.От дару живот и здраве от догодина нататък, но за момента нямам намерение да давам космически цифри дайте евтин вариант и благодаря все пак за съдействието :yes: :bchug:
Изображение
Изображение


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Ходова част-въпрос

Мнение от kemakozeE36 » 16 Юни 2011, 20:08

А има ли опция някоя пружина да се е предала, даже не някоя ами и двете?
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Re: Ходова част-въпрос

Мнение от georgipass » 16 Юни 2011, 21:21

kemakozeE36 написа:А има ли опция някоя пружина да се е предала, даже не някоя ами и двете?



Oт пружина не може да се разкрачи, а по-скоро да висне задницата :yes:
Изображение


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Ходова част-въпрос

Мнение от kemakozeE36 » 16 Юни 2011, 21:44

Тия коли при натоварване се разкрачват за Е28 съм 100 000% сигурен, тая е почти същата история с разлики разбира се. Та колата все едно е натоварена, ма по-вляво натоварена
т.е. от дясно е горе-долу добре, но отляво е като москвич с 5 торби цимент-гумата още малко и се скрива в калника
Не люлее, вози стегнато, отдолу няма никакви луфтове изобщо е добре за сега, ма тоя проблем ме дразни много. Не знам дали да не взема като за начало да пробвам с едни нови пружини :dunno:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Ходова част-въпрос

Мнение от VesoPesa » 16 Юни 2011, 22:45

Принципно може, но чак толкова омекнали..... :roll:
Колкото до тампоните на носачите, проблема е че не са най-обикновенни гумички ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Ходова част-въпрос

Мнение от Stoqnov_ » 17 Юни 2011, 2:28

Колата ти коя година и с кой мотор е, колега? Че има разлики в моста.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 9.05.2011
Местоположение: Sofia City
Пол: Мъж
Кара: колело
Мечтае да кара: BMX

Re: Ходова част-въпрос

Мнение от ehot » 17 Юни 2011, 7:16

и моето ляво колело е разкрачено,при сухо няма проблеми,но стане ли мокро не се кара просто с 100 при мокро незнаеш кога ще се увартиш някаде. На мен ми играе цялата главина мисля че в нея е проблема..
Изображение

Само Киров Бош е способен да подържа ТДС ..


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Ходова част-въпрос

Мнение от kemakozeE36 » 17 Юни 2011, 16:07

ehot написа:и моето ляво колело е разкрачено,при сухо няма проблеми,но стане ли мокро не се кара просто с 100 при мокро незнаеш кога ще се увартиш някаде. На мен ми играе цялата главина мисля че в нея е проблема..

при мене и при мокро и сухо и зиме и лете си е разчекната, няма никакви луфтове никъде и никакви други аномалии, не люлее, вози стегнато, абе държи се добре, но е видимо че не е нещо както трябва.Проблема е че всеки казва различно, целта е да се правят нещата 1 по 1 не ми се реставрира втори автомобил поне за сега.
Веско, ако ги взема тия тампончета за 200 лв и се окаже не от тях ми кажи от къде да се хвърля, че не е шега сума искам първо със сигурност да го разбера.Проблема е, че и тия в сервизите ми разправят разни приказки коя от коя по-интересна
pepitoooooooooo написа:Колата ти коя година и с кой мотор е, колега? Че има разлики в моста.

Колата е 22.07.1990 от първите с М50Б20
VesoPesa написа:Принципно може, но чак толкова омекнали..... :roll:
Колкото до тампоните на носачите, проблема е че не са най-обикновенни гумички ;)

пружините са от горепосочената дата(22.07.1990) задните, предните са сменявани по-скоро, като задните са понападнати и от ръждътъ вече
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Ходова част-въпрос

Мнение от VesoPesa » 17 Юни 2011, 17:30

Абе това от кога са пружините не е толкова мерило, колкото това как е карана колата и за какво е ползвана ;)
Иначе най-лесно е да сложиш други пружини за проба - има няма 1 ден работа и все някой ще има дето да ти даде оригиналните които е сменил с по-ниски за пробата ;)

Колкото до тампоните на носачите, идваш до нас и ще ти покажа разликат между читав тампон и прецакан ;)
Лошото е че за да ги хванеш носача трябва да е на земята, ако имаш къде да си ги свалиш ти - хубаво, ама ако трябва да плащаш за труд може да те хване малко яд за парите дето ще дадеш ако се окажат читави :roll:

Колкото до разликите в моста, влиаят се от моторите, не от годините и то по начина както следва:

Малък мост - м40б18, м20б20, м50б20,м21б24, м51б25
Среден мост - м43б18, м20б25, м50б25, м30б30, м30б35, м60б30, м60б40
Голям мост - М5

Общо взето разликата е в самата греда на моста че е средния и големия са с рамка за диф-а, който от своя страна се захваща само на моста, а за последния се хваща на големия тампон на купето отзад, докато малкия мост няма рамка за диф-а, а той се хваща посредством капака му за големия тампон на купето.
За малък и среден мост знам че са 100% взаймно заменяеми, но при полужение че се сменя и диф-а.
За големия не съм сигурен какво точно е положението защото там диф-а е малко по дълъг, но предполагам че 5см разлика Гюнтер си е събрал някак без да променя захващането към купето.


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Ходова част-въпрос

Мнение от kemakozeE36 » 17 Юни 2011, 19:09

Значи аз знам, че ако е заминал тампон на носач износва гумата-гумата не е мръднала, характерно за пружина.Не твърдя че е вярно, така съм чел и така са ми казвали.Всъщност на Волгата окачването върши същата работа, не вози по-зле и вникакъв случай не се чупи по-често, но е по-опростено-един мост и два ресора :bowdown:
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Ходова част-въпрос

Мнение от dokie » 18 Юни 2011, 17:20

Само че с волгата не можеш да си правиш резки завои със 160км/ч и да очакваш стабилност :mhihi:
Що се касае до разкрачането ... колегата е прав... номер 2 от схемата и само комплект и като видиш каква разправия е по-добре хубави си вземи... дори и да не са от Дару то пак някакви Лемфьордери си боцни ... последно като гледах мисля някъде към 120лв излизаха 4-те тампона. Гумата се търка в зависимост от степента на разкрач, начина на каране и т.н.
Тресенето при спирачки по-вероятно да не ти е от тампоните, а от спирачните дискове...и то може и да не са предните, но да се предава.... ако не ти сее предницата и не са намачкани/накъсани тампоните е голяма вероятността да са ок... пробвай ги като завиеш волана на една страна и риташ с тласък гумата назад... ако поддава ... отишъл си е конкретния тампон...
Ако си отиде пружина колата "прикляка", но не се разкрача... въпреки смазаните ми стари пружини разкрачването което беше се запази абсолютно без промяна... беше си леко едностранно от дясно... така си е и сега... и за многото години на едни и същи летни гуми 225 просто вече няма грайфер от вътрешната страна, а скоро и тел ще има.... :mhihi:
А черешките номер 6 като си отидат колата започва леко да играе по неравности странично сякаш... подобно на изпуснали амортисьори... върти гъзицата ляво дясно :ranting:


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Ходова част-въпрос

Мнение от kemakozeE36 » 18 Юни 2011, 18:58

значи това което ще сменя са въпросните сайлент блокове, пружини, въпросните тампони на носача, но не от дару, само не и от там, черешките и биалетките на стаб.щанга, че ги хванах в не много добро състояние и ако не се оправи подпалвам колата и си режа вените :banghead:
Изображение
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook