М52 - Въпрос с повишена трудност.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
М52 - Въпрос с повишена трудност.
Колеги,
Много изчетох и колкото повече чета, толкова повече влизам в задънена улица.
Мотора е М52 от 1995г. Е36.
Списъка със симптомите е дълъг и ще се опитам да ги обхвана всичките.
На празен ход мотора работи с "пропадания" и от време на време "пропуска" цилиндър ли поне така ми се струва.
При по-високи обороти при ускорение от около 1500-2000 прекъсва понякога.
При 2000-2500 оборота на равномерна скорост имам чувството, че от време на време прекъсва.
При ускорение - леко понякога "прихлъцва". При рязко ускорение понякога се "замисля и после се изтрелва"
Ускорява стабино до около 4500-4800 оборота после почти не ускорява.
При отпускане на газта понякога оборотите падат много бавно а понякога нормално. Когато е на скорост и отпусна газта понякога почва едно яко придърпване.
Работи по-добре на студен мотор.
Работи перфектно понякога, сякаш нищо и няма.
Чистих дебитомер, беше чист. Смазах ТПС-а и го почистих със WD40.
Проверх си вакумите и мисля, че са наред.
Гледана е на елкон поне тогава нямаше грешки освен таз от това, че свалих дебитомера и я палих.
Смених свещи и лули/уж добри - употребявани/
Интересното е че след като смених свещите и зануляването на грешката колата работеше перфекнто и на празен ход и ускоряваше много добре но това до края на деня.
Вече съм в пълен шах. И не знам още кво да проверявам. Мисля да видя компресия.
Друго, което забелязах е че гори доста бензин. Т.е. Мирише на много обогатено гориво от ауспуха.
Когато напомпя газта няколко пъти излиза пушек.
Много изчетох и колкото повече чета, толкова повече влизам в задънена улица.
Мотора е М52 от 1995г. Е36.
Списъка със симптомите е дълъг и ще се опитам да ги обхвана всичките.
На празен ход мотора работи с "пропадания" и от време на време "пропуска" цилиндър ли поне така ми се струва.
При по-високи обороти при ускорение от около 1500-2000 прекъсва понякога.
При 2000-2500 оборота на равномерна скорост имам чувството, че от време на време прекъсва.
При ускорение - леко понякога "прихлъцва". При рязко ускорение понякога се "замисля и после се изтрелва"
Ускорява стабино до около 4500-4800 оборота после почти не ускорява.
При отпускане на газта понякога оборотите падат много бавно а понякога нормално. Когато е на скорост и отпусна газта понякога почва едно яко придърпване.
Работи по-добре на студен мотор.
Работи перфектно понякога, сякаш нищо и няма.
Чистих дебитомер, беше чист. Смазах ТПС-а и го почистих със WD40.
Проверх си вакумите и мисля, че са наред.
Гледана е на елкон поне тогава нямаше грешки освен таз от това, че свалих дебитомера и я палих.
Смених свещи и лули/уж добри - употребявани/
Интересното е че след като смених свещите и зануляването на грешката колата работеше перфекнто и на празен ход и ускоряваше много добре но това до края на деня.
Вече съм в пълен шах. И не знам още кво да проверявам. Мисля да видя компресия.
Друго, което забелязах е че гори доста бензин. Т.е. Мирише на много обогатено гориво от ауспуха.
Когато напомпя газта няколко пъти излиза пушек.
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.
Ламбда сонда..а и свещи се слагат нови,не втора употреба
,може и температурен датчик да е щом на студено работи по добре..

Последна промяна vladi_a_i на 15 Юни 2011, 22:22, променена общо 1 път
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.


А и ламбда сондата би трябвало да излезе. А ние гледахме "Живи данни" нямаше аномалии.
Мисля да видя компресията.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.
Двигателят и системите към него са тествани на елкон и въпреки това по описанието си личи че моторът работи с по-обогатена смес, откъдето идва и задавяне, прекъсване, лошо ускорение и т.н. На студен двигател работи по-добре, защото е нормално сместа да бъде по-богата, бензинът няма такава изпаряемост и не цапа свещите, на загрял мотор направо се дави и може да угасне. Не е аномалия след смяна на запалителните свещи с нови, работата на двигателя да се подобри за деня, а след това да се влоши, по-голямото количество на бензин в сместа, ги зацапва и мокри, а оттам и непълното изгаряне води до подобни аномалии. Ако даваше някаква грешка при тестването на MAF-а, наричан дебитомер в темата, работата е ясна. В случая има нещо друго, свързано със смесообразуването, което не излиза на диагностиката. Вземи за проба TPS от нормално работещ двигател, става от всички модели бензинови в е36 и пиши какъв е резултата. Замерването на TPS-а с мултиметър не е 100% ефикасно. Преди да свалиш стария от оста, замери какво е съпротивлението на отпуснат педал на гаста, трябва да бъде в интервала от 1000, до 1200 ома. Разбира се това измерване изобщо не е достатъчно за цялостна проверка.
Последна промяна ивчо3 на 16 Юни 2011, 10:46, променена общо 1 път
Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.
Забравих да допълня, че с включен климатроник нещата се влошават. Особено при ускорение.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.
Друго, за което се сещам е да се провери налягането на бензина, да не надвишава 3 бара.
Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.
Смятам да сменя горивен филтър. Но въпреки това не ми се струва да е от горивоподаването. Не за друго а затова, че проблемите са непостоянни. Ту ги има ту ги няма. Затова и съм в голяма дилема откъде да почвам.
Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.
Датчици колянов и разпр. вал? Огледай им кабелите да не се разпада изолацията.
- Kinopi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 28.11.2009
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: с натегнат шпер
- Мечтае да кара: ///M3 E36
Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.
Замърсени нови свещи и лули за един ден?Давене, хълцане, замисляне и нищо не излиза на елкон?
Решението ти е едно, регулатор на налягане на бензина
.От там ти идва и загубата на някой цилиндър и скоро ще почнеш да палиш като дизелак
.Препоръчвам ти да вземеш Бош ,макар че е почти 2 пъти по-скъп.
Успех
Решението ти е едно, регулатор на налягане на бензина


Успех

Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.
Благодаря за съветите. Ще го погледна тоя регулатор. Само на БОШ ли стават за работа ? Търсих частта в ЕТК излезе номер 13531436110 мисля, че е това.
Дару Кар нямат наличност
.
Дару Кар нямат наличност

- Kinopi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 28.11.2009
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: с натегнат шпер
- Мечтае да кара: ///M3 E36
Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.
Не, и ментетата стават ама имаш ли възможност вземи си БОШ, към 120лв е другите са около 70 мисля, вършат работа, но по-рано ще искат смяна.
Успех!
Успех!

- jlpetkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 3.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW X5 M
- Детайли за колата: блъсната E36 318ti, '95
Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.
Ако позволите да изкажа едно мнение на лаик:
Колега провери си и маншона на дебитомера да няма някъде закъсано (спукано) и оттам да гълта нерегламентиран въздух (това няма как да се хване на диагностика). Провери и маркучите на стъпковия мотор и въобще всичко що е гумено и води въздух в двигателя.
Възможно е също и от гарнитура някъде по входящия въздушен тракт да вкарва повечко въздух.
Колега провери си и маншона на дебитомера да няма някъде закъсано (спукано) и оттам да гълта нерегламентиран въздух (това няма как да се хване на диагностика). Провери и маркучите на стъпковия мотор и въобще всичко що е гумено и води въздух в двигателя.
Възможно е също и от гарнитура някъде по входящия въздушен тракт да вкарва повечко въздух.


12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани