По-голям интеркулер за TDS?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от AVGO » 09 Юни 2011, 19:55

ehot написа:Мисля че от някой американски дизел, Къминс или Додж може да има ?


Е от къде да го изровя тоя Куминс или Додж ... :conf:

Колегата говори за увеличаване на площта на кулера без да се увеличи обема му.......как става тоя номер да получим нещо по-голямо в кутия със същия размер :roll:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от golov_bg » 09 Юни 2011, 20:38

ми как по широк но по тънък ама нз дали има такъв,или по дълъг но по тясен
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от Postman » 09 Юни 2011, 20:46

stony1 написа:Та за мен е по-важно как да намаля температурата на входящия въздух, а не как да повиша налягането. Едно от решенията е да се увеличи площта на кулъра без да се увеличава обема му. Така топлообмена ще се подобри и температурата ще се понижи без да се променя налягането.

Колега, имаш ли идея от какъв порядък е КПД-то на серийно вгражданите интеркулери и респективно с колко може да се подобри то ако се сложи разумно по-голям такъв?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от stony1 » 09 Юни 2011, 23:22

Postman написа:
stony1 написа:Та за мен е по-важно как да намаля температурата на входящия въздух, а не как да повиша налягането. Едно от решенията е да се увеличи площта на кулъра без да се увеличава обема му. Така топлообмена ще се подобри и температурата ще се понижи без да се променя налягането.

Колега, имаш ли идея от какъв порядък е КПД-то на серийно вгражданите интеркулери и респективно с колко може да се подобри то ако се сложи разумно по-голям такъв?


Не съм се разровил достатъчно и нямам към момента информация, просто не ми е останало време, но следващия месец мисля да се позанимавам с този проблем.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от vladobate » 09 Юни 2011, 23:27

Братя , цялата идея е да се увеличи плътността на въздуха с което и кислородното съдържание. Това се постига по два начина тъй като обема се рзаглежда като постоянен , единия е с увеличаване на налягането и другия с намаляне на температурата. Това води до прости изводи по-голям кулер ( заради по-студен въздух ) и задължително по-голяма турбина ( заради по-големия дебит и налягане за да пълни в реално време увеличения обем въздух ) лага мисля си е неизбежен но когато ви трябва все ще се изстреляте с повечко първоначална газ и естествено пипнат софт от тунер. Функцията между налягане и температура е линейна демек т.е. в диапазона на повишаване на максималния буст мпературата на нагнетения въздух неминуемо ще се повиши , но пък и затова си трябва и по-големия кулер който да оправи работата. Важно е с колко градуса ще се вдигне темп. на входящия в колекторите въдух кат набузим рурбинката дори с 0.4 бара отгоре. Ами от едни изследвания за повишаване налягането в гумиите при повишаване на температурата като обърна процеса ( нали си е линейна функция ) става реч за следните числа , около ( има няколко примера ) 10 градуса на 0.2 бара демек кат барнем турбинката се вдига с 20градуса температурата което не е хич малко. И имайки предвид големината на стоковия кулер сметнат за налягане от 1.1 бара ми се струва че 1.5 пъти по-големия ( колегата с темата го е упоменал като първо предложение от трите вероятни ) ще е достатъчен за повишеното с 0.4 бара налягане . Само че все ми се струва че повишеното въздушно налягане и по-голямо охлаждане довеждайки до по-голяма плътност на постъпващия в цилиндрите въздух ( съответно повече кислород ) би трябвало да се съпроводи и с по-голямо налягане на впръскване от дюзите което май можеше да се постигне с не толкова голям тунинг във ГНП ( май само някаква настройка на вътрешното налягане , ако не се бъркам ) . Имам и идея за втори кулер( същия като стоковия ) и успоредното им свързване , като допълнителния може да се сложи зад и в по-долна позиция от наличния като е ясно че кпд-то няма да му е като на първия заради променената позиция и недоброто пряко обдухване със свеж въздух и то това само заради запазване добрата визия на колата. Оттук нататък мисля опитът ще е най-красноречив за постигнати резултати като количество и качество. ПС: Съответно по-голямото турбо ще си иска и по-големи турбопътища ( по-голямо сечение )за улесняване на пълненето .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 9.11.2007
Кара: s500,w220 ; s420 w140

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от cherepa83 » 09 Юни 2011, 23:47

никой не ми отговори има ли смисъл да се изолират турбо пътищата понеже виското гледам доста ги нагрява??????????

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от AVGO » 09 Юни 2011, 23:52

Това за 2рия кулер и аз съм го мислил като идея, но не знам дали е приложимо ( място, ефект - все едно 2 пъти по-голям кулер с още доста по-дълги турбо пътища и мнооого лаг ) :roll:

Тоя лаг трябва да се компенсира от повече нафта която за момента нямаме :(
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от vladobate » 10 Юни 2011, 23:18

Смисъл от изолиране на турбопътищата има и винаги е имало. А колкото до лага не ми стана ясно кой пита за ежедневно каране или за дърпалка щото за второто мисля няма да го има кат я захващаш от 3500оборота нагоре , поне при мен със стокова и кофти плочка нямаше никъв лаг при тръгване от място с тежък десен крак. Мисля въпроса на темата е за повечко пауър на евридейка и приятна за каране. Пък за гонки съм си писъл мнението за по-голямо турбо и кулер пък и кат не е пробвано вече е спорно няма ли да му стигне нафтата . Скоро яхнах една Е34-ка стокова със сменени прясно вериги дет изрявяше асфалта ( на 3-та връткаше гуми ) пък отзад няма грам пушък ама грам да и аз се ококорих , кат и бутнах плочката едва едва и взе да пуши ама за вървене кой знае кво да се усети не. Тъй че дет се вика е важно да се натъпчи добре с въздух ( стремеж към по-голяма плътност ) и да се анализира получения резултат . Не ми е навик да давам съвети за нещо дет нямам възможност ( поне за момента ) да пробвам лично , но това ми е мнението . Нали въздуха на дизела е константа и се мени подаваното количество гориво тъй че е логично да се достигне приличния максимум на доставяното количесто въздух и след това да се донастрои ( ъпгрейдва ) горивоподаването . Пък и лага си има лек отдавна решен при спортните коли с поддаване на микропорции гориво в згорелите газове за поддържане на достатъчно много такива в режимите кат се отнеме газта ама става май доста сложно и свързано с истински пари . Тъй че остава си достигнатата граница на повече мощност - много повече пари , та затова и не всеки го минава тоя път та да имаме вече утъпкана пътека какво да се позлва и за какво с колко и най-вече по-малко парици.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от stony1 » 11 Юни 2011, 12:19

Това с "бутането на плочката" се прави за да не се усеща турбо дупката. Клата държи по-високи обороти на празен ход но не вирви повече, защото мощността и си е все същата. Просто се компенсира оня отвратителен момент, в който шофьора подава газ, а колата не върви както на всеки му се иска, защото турбото не е вдигнало налягането :mhihi: Това нещо хората са го правели още през 80те години. Проблема с турбо дупката тогава е бил голям, Ауди са се сблъскали с него когато решили да участват в състезания с куатро мотора. При тях е било толкова зле, че при подаване а газ, колата първо е забивал муцуната и после се е ускорявала (тук става въпрос за бензинов мотор, но проблемите с турбото не са по-различни). За да си решат проблема, те вдигнали оборотите на празен ход до около 3000 :mhihi: Тогава такива са били решенията, колкото и смешни да изглеждат. Та това с увеличената порция гориво не дава нищо по отношение на мощността.
И в тази връзка, защо всеки говори за мощност? Мощността се достига при определени обороти, докато въртящия момент дава онова готино усещане, когато се натисне педала на газта до края и колата започне да се ускорява така сякаш си получил ритник в задника. При нас е по-добре да се увеличи въртящия момент в ниските обороти и да се премахне турбо дупката. Тогава колата наистина се ускорява много добре и всеки има усещането, че върви повче. Това ще е една кола приятна за всекидневно каране, а М51 мотора има потенциал в тази насока.
Това, което се води като чип тунинг не е нищо друго освен промяна на порцията на гориво, с разликата, че при празен ход на мотора, горивото е в параметрите на заводски заложените данни, а след това при натискане на педала на газта се подава порция гориво, която е завишена спрямо заводски зададената и така за всяка една стойност на потенцометъра на газта. Тогава колата пуши черно, но и ускорява по-добре, като не се усеща да има турбо дупка.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от AVGO » 11 Юни 2011, 12:53

stony1 написа:Това с "бутането на плочката" се прави за да не се усеща турбо дупката. Клата държи по-високи обороти на празен ход но не вирви повече, защото мощността и си е все същата. Просто се компенсира оня отвратителен момент, в който шофьора подава газ, а колата не върви както на всеки му се иска, защото турбото не е вдигнало налягането :mhihi: Това нещо хората са го правели още през 80те години. Проблема с турбо дупката тогава е бил голям, Ауди са се сблъскали с него когато решили да участват в състезания с куатро мотора. При тях е било толкова зле, че при подаване а газ, колата първо е забивал муцуната и после се е ускорявала (тук става въпрос за бензинов мотор, но проблемите с турбото не са по-различни). За да си решат проблема, те вдигнали оборотите на празен ход до около 3000 :mhihi: Тогава такива са били решенията, колкото и смешни да изглеждат. Та това с увеличената порция гориво не дава нищо по отношение на мощността.
И в тази връзка, защо всеки говори за мощност? Мощността се достига при определени обороти, докато въртящия момент дава онова готино усещане, когато се натисне педала на газта до края и колата започне да се ускорява така сякаш си получил ритник в задника. При нас е по-добре да се увеличи въртящия момент в ниските обороти и да се премахне турбо дупката. Тогава колата наистина се ускорява много добре и всеки има усещането, че върви повче. Това ще е една кола приятна за всекидневно каране, а М51 мотора има потенциал в тази насока.
Това, което се води като чип тунинг не е нищо друго освен промяна на порцията на гориво, с разликата, че при празен ход на мотора, горивото е в параметрите на заводски заложените данни, а след това при натискане на педала на газта се подава порция гориво, която е завишена спрямо заводски зададената и така за всяка една стойност на потенцометъра на газта. Тогава колата пуши черно, но и ускорява по-добре, като не се усеща да има турбо дупка.


Колега, хем казваш, че по-голямата порция гориво пусната от помпата не дава мощност , а после твърдиш, че чипа чрез повече подадено гориво повдига мощността.

Защо бутането на помпата да не дава мощност, нали се увеличава нафтоподаването в целия диапазон от обороти ? Или просто чипа казва че иска еди си колко МГ и помпата колкото и да е бутана, ще достигне по-бързо този максимум, но не може да го надвиши..... :roll:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от Пресиян Василев » 11 Юни 2011, 13:22

Промяната на положението на плочката ,води до преместването на дозиращия шибьр.А това значи по голяма порция гориво.
А да видим сега с повече гориво ,повече ли би вьрвяла дадена кола или напротив :mhihi:
Като я сложа тая плочка на 7 милиграма/стоиност за 325 тдс автомат ,които и колкото и чипа да слага в компа ,пак няма да е кои знае какво.
Питаите Вильо от русе дето прави човека чип тунинг ,какво точно променя сьс софтуера.щото аз от него сьм вземал чип и сьм виждал няколко направени от него ,и милиграмите на празен ход са си все сьщите.
Друг е вьпроса за авансовите карти,контрола на вьртящия момент и МАКСИМАЛНАТА порция
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от vladobate » 11 Юни 2011, 13:35

Е те точно тая максимална порция бие шута на турбото и го прави гламаво . Чипа прави максималния буст без пад демек натиснат до дупка педала фърля толкоз гориво че турбото няма отпускане и забива на максимален надув докат не му изфръкнат черата :mhihi: , то и затва тъпче толкоз въздух и затова и маперите препоръчват дигането на прага на изключване на надува .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от stony1 » 11 Юни 2011, 14:00

Направо ме разби. Никъде не съм написал, че чипа чрез повече подадено гориво повдига мощността.
А когато си бутнеш плочката така, че на празен ход да държи 1000 оборота, компа приема това за основана стойност. Като подадеш газ и достигнеш 5200 оборота и компа изключва подаването на гориво към двигатела, без да се интересува от положението на педала на газта, количеството въздух, температурата на входящия въздух и др. При това положение интересното е, че при по-малък ход на педала ще де достигнат максималните обороти, а след това колкото и да се натиска педала няма да се случва нищо. На практика се получава така защото при определяне на порцията гориво, компа събира данни от различни датчици, като приема оборотите на празен ход за зададена стойнот. Когато се натисне педала на газта се променя съпротивлението на потенсиометъра и спрамо получената стойност, компа изчислява на какъв ъгъл трябва да се завърти палеца на помпата, кото в горниа си край завършва с прословутите "писти" (при помпите 994 палеца е безконтактен). Завъртането на определен ъгъл означава повишаване на оборотите на двигатела с определена стойност. Казано по друг начин, към оборотите на празен ход ще се прибави нова стойност. Тя не зависи по никакъв начин от оборотите на празен ход, а само от промяната в положението на педала на газта. Това означава, че ако педала на газта се завърти на 2 градуса и това съответства на завъртане на палеца на помпата на 2 градуса, което да е равно на 1000 оборота, тогава прибавяме тези 1000 оборота към оборотите на празен ход без значение колко са те. Ако са 1000 и добавим новите 1000, получени при подаването на газ ще имаме 2000 оборота, ако на празен ход имаме 500 и добавим новите 1000, получени при подаването на газ ще имаме 1500. Като краен резултат няма промяна на порцията на горивото подавано от помпата, защото то съответства на промяната в положението на педала на газта и зададените параметри в софтуера. Ако искаме да има промяна на порцията гориво е необходимо да се зададат в компа нови стойности на завъртане на палеца на помпата спрямо поможението на педала на газта.

Стойностите, които съм написал са за по-лесно смятане и н са реалните.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 9.05.2011
Местоположение: Sofia City
Пол: Мъж
Кара: колело
Мечтае да кара: BMX

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от ehot » 11 Юни 2011, 16:08

stony1 написа:Направо ме разби. Никъде не съм написал, че чипа чрез повече подадено гориво повдига мощността.
А когато си бутнеш плочката така, че на празен ход да държи 1000 оборота, компа приема това за основана стойност. Като подадеш газ и достигнеш 5200 оборота и компа изключва подаването на гориво към двигатела, без да се интересува от положението на педала на газта, количеството въздух, температурата на входящия въздух и др. При това положение интересното е, че при по-малък ход на педала ще де достигнат максималните обороти, а след това колкото и да се натиска педала няма да се случва нищо. На практика се получава така защото при определяне на порцията гориво, компа събира данни от различни датчици, като приема оборотите на празен ход за зададена стойнот. Когато се натисне педала на газта се променя съпротивлението на потенсиометъра и спрамо получената стойност, компа изчислява на какъв ъгъл трябва да се завърти палеца на помпата, кото в горниа си край завършва с прословутите "писти" (при помпите 994 палеца е безконтактен). Завъртането на определен ъгъл означава повишаване на оборотите на двигатела с определена стойност. Казано по друг начин, към оборотите на празен ход ще се прибави нова стойност. Тя не зависи по никакъв начин от оборотите на празен ход, а само от промяната в положението на педала на газта. Това означава, че ако педала на газта се завърти на 2 градуса и това съответства на завъртане на палеца на помпата на 2 градуса, което да е равно на 1000 оборота, тогава прибавяме тези 1000 оборота към оборотите на празен ход без значение колко са те. Ако са 1000 и добавим новите 1000, получени при подаването на газ ще имаме 2000 оборота, ако на празен ход имаме 500 и добавим новите 1000, получени при подаването на газ ще имаме 1500. Като краен резултат няма промяна на порцията на горивото подавано от помпата, защото то съответства на промяната в положението на педала на газта и зададените параметри в софтуера. Ако искаме да има промяна на порцията гориво е необходимо да се зададат в компа нови стойности на завъртане на палеца на помпата спрямо поможението на педала на газта.

Стойностите, които съм написал са за по-лесно смятане и н са реалните.
До някаде си прав,до някаде не .. от личен опит ти казвам,взех колата и си вървеше,наложи ми се малко да пойграя с плочката и с малко бутане колата тръгваше 3-пъти по яко и на магистрала също се осети разликата,докато преди на 200 в 4,500 се мъчеше едва ли не сега е много по свежа.. сега и попушва малко повече Невиждам логикат както казваш да не подава повече гориво .. :dunno:
Изображение

Само Киров Бош е способен да подържа ТДС ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от Wenzy » 12 Юни 2011, 17:43

След манипулацията ти отива повече горива, но по-голямата част от него излиза през бурията във вид на пушек.
Какво е необходимо загорене - ВЪЗДУХ
Ако увеличим горивото, но нямаме достатъчно кислород за геренето - това излишно гориво отива в атмосферата, или още по-лошо остава в бурията и се натрупва като сажди :(
Ако ще увеличаваш горивото - натегни и Уейстгейта за повече налягане и тогава ще имаш още едно стадо диви коне
Поне аз така си ги обяснявам нещата - незнам аз съм завършил сервитьор :)
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook