По-голям интеркулер за TDS?
Модератор: Технически модератори
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: По-голям интеркулер за TDS?




Zubcho написа:Ето тук има добра идея в този форум за съединител
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f82 ... ng-t63091/
WHOSHAUNQ написа:you guys have the best everything over there, except fuel prices.







Re: По-голям интеркулер за TDS?
Колега stony1 бъркаш в две неща колкото и добре да си ги нагласил като обяснение. Първо какво те кара да смяташ че в кулъра не може да се натрупва въздух а това става само във всмукателите , ами и в кулера се натрупва и там като остане по-дълго даже още повече се охлажда. И второто е че ТДС-а забива муцуна от това че станал много топъл въздуха , забравяш и втория датчик коъто всъщност въобще не спомена и това е мапа който отчита по-високо налягане от 1.5бара ( поради надуване на турбината ) , а колкото ми е известно електрониката ( компа ) ограничава горивоподаването ( изключва ГНП ) след тази стойност заложено софтуерно и те точно това е причината за забиването. По-голям кулер със стоковата турбина да малко по-голяма мощност , но лаг голям , надуване на турбината още увеличава мощността поради повечето въздух, но лаг си остава поради достатъчно късното и развъртане ( по рождение за този двигател, просто така е избрана заради повечко мощност на скорости след 160км/ч ) затова си трябва повечко горивце точно в тоя момент , няма как лапаницата не може да се избегне закони на природата . Та извода си е наистина по-студен въздух добре ( по-голям кулер ) , но си трябва и по-голяма турбинка няма как ( макар че не съм сигурен тази няма ли да се справи ) , а за да не е като баба Меца тръгнала на пазар повечко горивце за повечко изгорели газове по-отрано и съответно избегнаъ лаг. Та идеята е да се изясни кой за какво иска повечето мощност щото и подхода ще трябва да е по-различен в тунинга , искате ли по-пъргава колица в ниските но и достатъчно икономична чип и надув на турбото е добре като начало . Искаш ли връгната мощ голям кулер ( с орязване на колицата ) ,подобрена генерация ( по-добрено издишане ) по-голямо турбо и кулер ( подобрено вдишване ) и много нафта ( чип и бутане на плочка ) но очакванията са по-скоро за мощност във високи обороти и скорости . Тоя мап е бариера и по-точно електрониката дет се намесва не знам как може да се прескочи след като се успее евентуално с грозно многото гориво където ще има нужда и от повечко надув от 1.5бара съпроводено с огромен кулер. А за чипа не съм съгласен че цената вече е толкоз висока че да е пречка за тунинг кпйто май ще надхвърля 2000 пари , щот тея стойности и изисквания за които се говори няма да минат ей така със джобни и от залкски .
- AVGO
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Хора, търси се ел. помпа на БОШ с директно впръскване, стил е46 136кс, но за шестак, VR сериите....помагайте 

Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
- gigov
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: перник
- Пол: Мъж
- Кара: e 39 525tds
Re: По-голям интеркулер за TDS?
На AUDI A4;A6 2.5TDI ,помпите са VP44 за 6 цилиндрови мотори .Не знам до колко биха могли да свършат някаква работа.Просто споделям като идея.
- AVGO
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: По-голям интеркулер за TDS?
gigov написа:На AUDI A4;A6 2.5TDI ,помпите са VP44 за 6 цилиндрови мотори .Не знам до колко биха могли да свършат някаква работа.Просто споделям като идея.
И аз за тях се бях сетил, но не ставали, били с някакъв двоен ротор, трябвало VR серия

Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
- ehot
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: 9.05.2011
- Местоположение: Sofia City
- Пол: Мъж
- Кара: колело
- Мечтае да кара: BMX
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Авго ти тествай на твоята пък по натам ако всичко върви добре много хора ще карат бързи тдс-ки 

Само Киров Бош е способен да подържа ТДС ..
- AVGO
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: По-голям интеркулер за TDS?
ehot написа:Авго ти тествай на твоята пък по натам ако всичко върви добре много хора ще карат бързи тдс-ки
Ем айде дай идея за помпа и ще тествам, много съм се навил ! Ама... ноу помпа, ноу пауър

Пък и то бърза ТДС-ка може се постигне без смяна на помпа, туй вече ще става летяща ТДС-ка

Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
- ehot
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: 9.05.2011
- Местоположение: Sofia City
- Пол: Мъж
- Кара: колело
- Мечтае да кара: BMX
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Само Киров Бош е способен да подържа ТДС ..
- ehot
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: 9.05.2011
- Местоположение: Sofia City
- Пол: Мъж
- Кара: колело
- Мечтае да кара: BMX
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Мисля че намерих нашата помпа MAN 25.224,всичко се криело в боклуджиските камиони 6 цилиндара редови
Само Киров Бош е способен да подържа ТДС ..
- AVGO
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: По-голям интеркулер за TDS?
ehot написа:Мисля че намерих нашата помпа MAN 25.224,всичко се криело в боклуджиските камиони 6 цилиндара редови
Линка дето го даде, са само 4 цилиндрови и тези на Аудитата които не стват, знам ги там....Иначе и аз бях мернал нещо за Ивеко и Ман ама.....то къде да търсиш помпа от боклуджийски камион




Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
- ehot
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: 9.05.2011
- Местоположение: Sofia City
- Пол: Мъж
- Кара: колело
- Мечтае да кара: BMX
Re: По-голям интеркулер за TDS?
ем виж точно този модел дето ти дадох за мана
ще дадеш 100 лв на некой мангал да ти го свали от камиона той ще каже че се е счпил




Само Киров Бош е способен да подържа ТДС ..
- AVGO
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: По-голям интеркулер за TDS?
ehot написа:ем виж точно този модел дето ти дадох за манаще дадеш 100 лв на некой мангал да ти го свали от камиона той ще каже че се е счпил
![]()
Между другото имах същата идея






Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
- ehot
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: 9.05.2011
- Местоположение: Sofia City
- Пол: Мъж
- Кара: колело
- Мечтае да кара: BMX
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Мисля че от някой американски дизел, Къминс или Додж може да има ?
Само Киров Бош е способен да подържа ТДС ..
Re: По-голям интеркулер за TDS?
а някой гледал ли е колко е топъл мъркуча на входящия въздъх към колектора,струва ми се дори горещ,ще има ли смисъл от изолация? на тдс е39 става въпрос. мисълта ми е че перката на радиатора доста го нагрява,колко градуса е постъпващия в мотора въздух,според мен ще има смисъл да се изолират по някъкъв начин турбо питищата,Пресияне ти какво ще кажеш по въпроса
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: По-голям интеркулер за TDS?
vladobate написа:Колега stony1 бъркаш в две неща колкото и добре да си ги нагласил като обяснение. Първо какво те кара да смяташ че в кулъра не може да се натрупва въздух а това става само във всмукателите , ами и в кулера се натрупва и там като остане по-дълго даже още повече се охлажда. И второто е че ТДС-а забива муцуна от това че станал много топъл въздуха , забравяш и втория датчик коъто всъщност въобще не спомена и това е мапа който отчита по-високо налягане от 1.5бара ( поради надуване на турбината ) , а колкото ми е известно електрониката ( компа ) ограничава горивоподаването ( изключва ГНП ) след тази стойност заложено софтуерно и те точно това е причината за забиването. По-голям кулер със стоковата турбина да малко по-голяма мощност , но лаг голям , надуване на турбината още увеличава мощността поради повечето въздух, но лаг си остава поради достатъчно късното и развъртане ( по рождение за този двигател, просто така е избрана заради повечко мощност на скорости след 160км/ч ) затова си трябва повечко горивце точно в тоя момент , няма как лапаницата не може да се избегне закони на природата . Та извода си е наистина по-студен въздух добре ( по-голям кулер ) , но си трябва и по-голяма турбинка няма как ( макар че не съм сигурен тази няма ли да се справи ) , а за да не е като баба Меца тръгнала на пазар повечко горивце за повечко изгорели газове по-отрано и съответно избегнаъ лаг. Та идеята е да се изясни кой за какво иска повечето мощност щото и подхода ще трябва да е по-различен в тунинга , искате ли по-пъргава колица в ниските но и достатъчно икономична чип и надув на турбото е добре като начало . Искаш ли връгната мощ голям кулер ( с орязване на колицата ) ,подобрена генерация ( по-добрено издишане ) по-голямо турбо и кулер ( подобрено вдишване ) и много нафта ( чип и бутане на плочка ) но очакванията са по-скоро за мощност във високи обороти и скорости . Тоя мап е бариера и по-точно електрониката дет се намесва не знам как може да се прескочи след като се успее евентуално с грозно многото гориво където ще има нужда и от повечко надув от 1.5бара съпроводено с огромен кулер. А за чипа не съм съгласен че цената вече е толкоз висока че да е пречка за тунинг кпйто май ще надхвърля 2000 пари , щот тея стойности и изисквания за които се говори няма да минат ей така със джобни и от залкски .
Нищо не съм нагласял колега, дори в поста съм написал, че обяснението не е подробно, а по-скоро разбираемо. Всичко което съм написал се основава на физичните закони, които се прилагат когата се разглеждат флуиди (течноси и газове). Относно кулъра и натрупването на въздух нещата изглеждат така. Системата на tds не е напълно затворена, но и няма как да се разглежда като отворена, защото при отворените системи нещата са доста различни. При работата на турбото скоростта на въздуха в началния участък на турбо пътищата е голяма, защото диаметърът им е малък и въздуха е сравнително топъл. После въздуха преминава в кулъра (топлобменника) и скоростта му пада, поради голямата му площ. Това спомага за охлаждане на въздуха. При преминаването на въздуха в смукателния колектор, скоростта му се увеличава и се получава завихряне, поради неравностите на вътрешната повърхност на колектора, добре е, че при пластмасовите колектори няма завихряне. След като се запълни системата започва повишаване на налягането и натрупването на въздух до достигане на налягането, при което турбината се разтоварва през клапана. Тук е най-интересната част от процеса, защото ако се вземе пред вид и споменатия от теб мап сензор нещата стават сериозни. Мап сензора отчита налягането, като на съответно налягане в софтуера на компа е зададен определен алгоритъм за изчисляване на количеството необходимо гориво. В този алгоритъм с подава информация и за температурата на входящия въздух. Както съм отбелязъл при по-високо налягане, въздуха е с по-висока температура - това си е физичен закон и е научно доказано. От друга срана мапа отчита новото налягане, което означава повече въздух в единица обем. Съвместяването на двете данни: по-високо налягане и повишена температура на входящия възду (по-малко кислород в единица обем) "обърква" компютъра.
Ако компа изчислява горивото само по количеството на подадения въздух, тогава всичко е ОК, но по-важното в случая е, че се влияе много повече от температурата на входящия въздух, което означава повече кислород и по-добро изгаряне. Софтуера е направен така, че на база на входящата информация от сензорите, по определен алгоритъм да изчислява кислородното съдържание във въздуха, а от там и необходимото количество гориво.
Та за мен е по-важно как да намаля температурата на входящия въздух, а не как да повиша налягането. Едно от решенията е да се увеличи площта на кулъра без да се увеличава обема му. Така топлообмена ще се подобри и температурата ще се понижи без да се променя налягането.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани