Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Модератор: bum_bum
- Bass_Man
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
 - Мнения: 189
 - Регистриран на: 3.08.2004
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Според мен нещата стоят така :
- където сток ЕКУ позволява и съответно има евтин/лесен начин да се препрограмира си се ползва то
- където сток ЕКУ не позволява и/или е скъпо/трудно да се препрограмира се ползва пиджи
- където се изисква интегрирана с-ма с пълен контрол и/или нови функции , които не се поддържат от нищо предходно или е трудно и/или скъпо се ползва отделно ЕКУ .
Като всеки в зависимост от условията си избира път за развитие и съответно скоро след това разбира дали е взел правилно решение или най-накрая ще го направи , като хората
 .
			
		- където сток ЕКУ позволява и съответно има евтин/лесен начин да се препрограмира си се ползва то
- където сток ЕКУ не позволява и/или е скъпо/трудно да се препрограмира се ползва пиджи
- където се изисква интегрирана с-ма с пълен контрол и/или нови функции , които не се поддържат от нищо предходно или е трудно и/или скъпо се ползва отделно ЕКУ .
Като всеки в зависимост от условията си избира път за развитие и съответно скоро след това разбира дали е взел правилно решение или най-накрая ще го направи , като хората
- Dafy
 - младши ентусиаст
 - 
				
 - Мнения: 575
 - Регистриран на: 7.10.2007
 - Местоположение: Sliven City
 - Пол: Мъж
 - Кара: е30 coupe IS
 - Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
 - Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ
 
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
само да не програмирате мотроник 1.1 или 1.3 дето са с UW ЕPOM през диагностичната букса 
 полека 
четете малко преди да пишете
 има хиляди мнения и коментари по темата ...
1. за да записваш в епром той трябва да е празен и да е сложен на програматор !
2. може да записваш върху ЕЕPROM /електрически изтриваема програмируема памет/ която за кратко и казват ФЛАШ
 и пак се изисква техника за да я програмираш през буксата ...
а да човъркаш настройките в движение на кола преди 1997 година и то БМВ аз поне не знам за такъв вариат
 ако е с заводското ЕКУ.
всичко останало са допуски
 и електроники различни от завода производител 
за мен на турбо кола, най-правилния вариант за да получиш максимума от мотора е -> standalone /никой не прави турбо кола от която не иска максимума/
			четете малко преди да пишете
1. за да записваш в епром той трябва да е празен и да е сложен на програматор !
2. може да записваш върху ЕЕPROM /електрически изтриваема програмируема памет/ която за кратко и казват ФЛАШ
а да човъркаш настройките в движение на кола преди 1997 година и то БМВ аз поне не знам за такъв вариат
всичко останало са допуски
за мен на турбо кола, най-правилния вариант за да получиш максимума от мотора е -> standalone /никой не прави турбо кола от която не иска максимума/

- VaLy0
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 669
 - Регистриран на: 3.07.2007
 - Местоположение: Sliven
 - Пол: Мъж
 - Кара: S50 @_@
 
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
lowdriver написа:О, дори и при еку-тата от 80-те години я има тази възможност…Инак като започнеш от Мотроник 1.0, М1.1,
М1.3, M1.7 и т.н.; Сименс МС40,40.1,41.0 и т.н.
Аз вече питах колегата да каже как става това, ама той нещо се скри или явно се е объркал и го е срам да си признае
- bum_bum
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 12076
 - Регистриран на: 22.07.2003
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: турбо бмв
 
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Това за което аз говоря и както мисля, че става е някакъв си там чип, който е вързан с лаптопа се слага на мястото на оригиналният. Колата се настройва, чипа, който е бил в компа се записва върху нов и се слага на колата. Не е през буксата, но е пак в реално време. Разликата е, че не ти трябва тоя специализиран софт и хардуер за програмиране през буксата.  
			
		
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
VaLy0 написа:Аз вече питах колегата да каже как става това, ама той нещо се скри или явно се е объркал и го е срам да си признае
В повечето случаи "устройството" се нарича емулатор, но може и някъде да го наричат с по-претенциозни имена. Промените в реално време не се правят в самия чип, а в програмата, която е заредена в емулатора. Чипът реално е изваден от цокъла на ЕКУ-то и на негово място са пиновете на щекера на емулатора. След края на тунинга програмата се записва с програматор върху нормален чип, който се монтира в цокъла.
- VaLy0
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 669
 - Регистриран на: 3.07.2007
 - Местоположение: Sliven
 - Пол: Мъж
 - Кара: S50 @_@
 
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
Postman написа:В повечето случаи "устройството" се нарича емулатор, но може и някъде да го наричат с по-претенциозни имена. Промените в реално време не се правят в самия чип, а в програмата, която е заредена в емулатора. Чипът реално е изваден от цокъла на ЕКУ-то и на негово място са пиновете на щекера на емулатора. След края на тунинга програмата се записва с програматор върху нормален чип, който се монтира в цокъла.
Кой може да го прави това нещо?
- nayden
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 258
 - Регистриран на: 2.10.2008
 - Местоположение: Хасково
 - Пол: Мъж
 - Кара: Е60
 
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
С това го правят http://www.millerperformancecars.com/war-chip.html
			9.715@249.48km/h  1.71-60ft 
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
		https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
- bum_bum
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 12076
 - Регистриран на: 22.07.2003
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: турбо бмв
 
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Всеки, който прави чипове ще ти го направи по тоя начин. А WAR чипа на милър е това за което говорех с 4 карти сменяни от купето и възможност да се програмира от по-лаици в тая област.
			
		Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
VaLy0 написа:Postman написа:В повечето случаи "устройството" се нарича емулатор, но може и някъде да го наричат с по-претенциозни имена. Промените в реално време не се правят в самия чип, а в програмата, която е заредена в емулатора. Чипът реално е изваден от цокъла на ЕКУ-то и на негово място са пиновете на щекера на емулатора. След края на тунинга програмата се записва с програматор върху нормален чип, който се монтира в цокъла.
Кой може да го прави това нещо?
Всеки, който знае как се прави и си е купил нужните компоненти, включително и колегата, който "се е объркал и го е срам да си признае"...
Като примерна насока за емулатор за подобна цел, потърси информация за Ostrich.
- Dafy
 - младши ентусиаст
 - 
				
 - Мнения: 575
 - Регистриран на: 7.10.2007
 - Местоположение: Sliven City
 - Пол: Мъж
 - Кара: е30 coupe IS
 - Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
 - Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ
 
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
http://www.xenocron.com/ostrich-20-usb- ... p-102.html
хубаво е, ама цифрата плаши ...
а WAR-a тряаа да се пробва
			хубаво е, ама цифрата плаши ...
а WAR-a тряаа да се пробва

- Bass_Man
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
 - Мнения: 189
 - Регистриран на: 3.08.2004
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Dafy написа:.........ЕЕPROM /електрически изтриваема програмируема памет/ която за кратко и казват ФЛАШ......................
Колега чисто информативно да знаеш , че E2PROM не е FLASH !
- nParMaTuK
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 524
 - Регистриран на: 18.01.2007
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
За мене мине ли се отвъд атмосферното дебитомера трябва да изчезне, те не случайно заводските мотори с принудително пълнене са или с мап или с мап и дебитомер.
Иначе има маф емулатори, които мерят с мап и имитират сигнала като от дебитомер, ама става манджа с грозде, щото пак трябва чип
 
А за атмосферен тунинг ремапването си е идеален вариант, стига да е направено индивидуално за дадения мотор.
			Иначе има маф емулатори, които мерят с мап и имитират сигнала като от дебитомер, ама става манджа с грозде, щото пак трябва чип
А за атмосферен тунинг ремапването си е идеален вариант, стига да е направено индивидуално за дадения мотор.
- Dafy
 - младши ентусиаст
 - 
				
 - Мнения: 575
 - Регистриран на: 7.10.2007
 - Местоположение: Sliven City
 - Пол: Мъж
 - Кара: е30 coupe IS
 - Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
 - Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ
 
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
28C512 - EEPROM
28F512 - Flash
идеята е една и съща ... електрически изтриваема/записваема памет
27C256, 27C512 -> UV EPROM
Изтриваш с UV Лампа... записваш с програматор
нищо лично, но съм пробвал туй онуй
програматора Willem - ей тука на масата до мене седи
 и лампата също 
			28F512 - Flash
идеята е една и съща ... електрически изтриваема/записваема памет
27C256, 27C512 -> UV EPROM
Изтриваш с UV Лампа... записваш с програматор
нищо лично, но съм пробвал туй онуй
програматора Willem - ей тука на масата до мене седи

- VaLy0
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 669
 - Регистриран на: 3.07.2007
 - Местоположение: Sliven
 - Пол: Мъж
 - Кара: S50 @_@
 
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Аз едва ли ще се занимавам с тея "чипове" но все пак се разбраха някои неща.... за хората които им е интересно да си мунинговат сток ECU-тата, извинявам се "тунинговат"  
 дано да им излезе по евтино и по качествено от някоя standalone електроника, но като гледам няма как да стане  
			
		
- bum_bum
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 12076
 - Регистриран на: 22.07.2003
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: турбо бмв
 
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Dafy написа:а WAR-a тряаа да се пробва
Щях, ако не бях се отказал тая година да правя колата. Мен 4-те режима не че ме греят ама кво ме бърка да имам един икономичен
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	