маи се прецаках

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 28.02.2006
Местоположение: Seattle WA

маи се прецаках

Мнение от ksedo » 03 Мар 2006, 1:35

Здравейте!Аз съм от 3 дена собственик на 520i!Ако загрее повечко може ли да прецака маслото!Защото май това стана!
Последна промяна ksedo на 03 Мар 2006, 1:37, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 28.02.2006
Местоположение: Seattle WA

Мнение от ksedo » 03 Мар 2006, 1:37

и как да пиша повечко!2 реда и не ми дава повече букви :uups:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 768
Регистриран на: 10.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

.

Мнение от DEO » 03 Мар 2006, 1:42

под пове4ко.. има6 в предвид да влезе в 4евеното ли?
Живей така, че като умреш и Дявола да запали свещ на гроба ти!
ИзображениеИзображение
Части за Е34 - тел.0899 828 626

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 28.02.2006
Местоположение: Seattle WA

Мнение от ksedo » 03 Мар 2006, 1:46

Ами почти!Перката се беше прецакала!И от тогава започна да ми почернява ауспуха!Малко ама...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 03 Мар 2006, 2:15

Здраве да е
Кседо честито за колата , да си жив и здрав.
това че ти е загряла колата /зависи колко може и да си я прецакал може и да не си/
Според мен маслото една смена и е готово.Маслата имат голямa устоичивост на температура -над 200 градуса, те се получаваи при темп.над 250 тъка че едвали си го прецакал.Ако имаш в предвид обаче дали се е издухала гарнитурата на главата , това трудно може да се каже по нета , следи си цвета на маслото и ако стане като капучино взимаи пари и мерки да оправаш дирижето.
До тогава не се бои.
Аспуха си го глдаи след извън градско каране, спокоино обаче, не с ръчкане.
Good luck

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 28.02.2006
Местоположение: Seattle WA

Мнение от ksedo » 03 Мар 2006, 3:55

Благодаря!Да се надяваме че няма да има проблеми!!!И защо казваш да гледам ауспуха след каране на далго и не много барзо? 8)

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 03 Мар 2006, 11:58

С кой мотор си, 12или 24 клапана :?:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 04 Мар 2006, 2:40

Здраве да е
Ами пиша да си прецениш след извън градско каране , и не като че караш за последно.
Като си на дълъг път мотора си е загрял разгонен до мин . обороти , ти галиш педала, и тя ако си гори масло , кофти са ти свещите, кофти ти е картерното налягане/помпи ти картера, имаш вода в маслото/ или въздушния филтър никога нема да ти направи аспуха бял,
Гори ли масло то ще е част от горивните продукти , ще му требва повече въздух да го изгори , а ти немаш тъка че в изгорелите газове ще имаш доста сажди и мазни фракции.
Като настъпваш като че ти е последния ден или возиш тъщата пак имаш неизгорял бензин ама във вид на карбон /не е имало време да изгори и въздух/ и пак ти е черен аспуха .
При гратското същото става колата в оборот , много бензин изхарчен малко ефективност.
За това на дълъг път. Хем приятно хем една засечка как е . :D
Good luck
От аспуха требва да се лее водичка /капчици/ това си е външен признак .Да има ръжда в края, и без чернилка.

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 04 Мар 2006, 12:00

bat Jeko написа:Да има ръжда в края, и без чернилка.

Аз пък БМВ с ръждясал ауспух не съм виждал, говоря за нормален ауспух не разни издънени гърнета и накрайници или карано на газ...
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 04 Мар 2006, 13:40

Здраве да е
Колега неколко пати написах че можеш да забележиш избелването на аспуха само след извън градско каране.
Това не е некакъв способ, просто мое мнение че когато двигателя е при номинална работна температура , и просто му се подържат оборотите , изгарянето следва да е оптимално.
На теб ти гори малко извън градско точно поради тази причина, не че караш на 5 та.
За гарнетата нема смисъл да пиша , щом се продават като резервни части значи сдават багажа.САмо може да се радваш ако ти изгние от вода гарнето- просто всичко си е било наред,
Good luck
Ще си позволя да копирам некои извадки на Англ. са но сам уморен да превеждам в момента, Доста полезни са за темат абензин , масла , газ
==============================================
If you have read Question 105, then you know that gasoline is a liquid formed purely of carbon and hydrogen. Gasoline is made up of carbon chains of different lengths ranging from C7H16 through C11H24. If you could burn gasoline as a vapor with a hot flame and plenty of oxygen, you would get nearly pure carbon dioxide and water as the combustion products. That is why you can burn natural gas, LP gas and kerosene indoors in the winter. An appropriately designed kerosene heater, for example, can be "ventless".
Automobile exhaust, unfortunately, contains a lot more than carbon dioxide and water. The most important pollutants in car exhaust include:

Carbon monoxide (a poison discussed in Question 190). Carbon monoxide is formed because combustion is incomplete. Not enough oxygen is available fast enough to react completely with all of the carbon available.
Nitrogen oxides - Because of the pressure and temperature inside a cylinder, nitrogen and oxygen in the air combine in various ways.
Unburned hydrocarbons - not all of the hydrocarbons participate in the reaction because there is so little time available during the combustion phase (see How car engines work for details).
There can also be some impurities like sulfur in the gas that form sulfur oxides.
The idea behind a catalytic converter is to try to eliminate the carbon monoxide, nitrous oxides and hydrocarbons by reacting them with plenty of oxygen on a platinum catalyst. However, catalytic converters are not perfect, so some of the pollutants escape.

On hot summer days we see the effect of these pollutants in the form of smog and ozone. Nitrogen oxides and hydrocarbons mix with air and get bombarded by ultraviolet rays in sunlight. Nitrogen dioxide releases an oxygen atom, which combines with oxygen gas to form O3 (ozone) at ground level. See Question 162 for details on ozone.

The "crude oil" pumped out of the ground is a black liquid called petroleum. This liquid contains aliphatic hydrocarbons, or hydrocarbons composed of nothing but hydrogen and carbon. The carbon atoms link together in chains of different lengths.

It turns out that hydrocarbon molecules of different lengths have different properties and behaviors. For example, a chain with just one carbon atom in it (CH4) is the lightest chain, known as methane. Methane is a gas so light that it floats like helium. As the chains get longer, they get heavier.

The first four chains -- CH4 (methane), C2H6 (ethane), C3H8 (propane) and C4H10 (butane) -- are all gases, and they boil at -161, -88, -46 and -1 degrees F, respectively (-107, -67, -43 and -18 degrees C). The chains up through C18H32 or so are all liquids at room temperature, and the chains above C19 are all solids at room temperature.

The different chain lengths have progressively higher boiling points, so they can be separated out by distillation. This is what happens in an oil refinery -- crude oil is heated and the different chains are pulled out by their vaporization temperatures. (See How Oil Refining Works for details.)

The chains in the C5, C6 and C7 range are all very light, easily vaporized, clear liquids called naphthas. They are used as solvents -- dry cleaning fluids can be made from these liquids, as well as paint solvents and other quick-drying products.

The chains from C7H16 through C11H24 are blended together and used for gasoline. All of them vaporize at temperatures below the boiling point of water. That's why if you spill gasoline on the ground it evaporates very quickly.

Next is kerosene, in the C12 to C15 range, followed by diesel fuel and heavier fuel oils (like heating oil for houses).

Next come the lubricating oils. These oils no longer vaporize in any way at normal temperatures. For example, engine oil can run all day at 250 degrees F (121 degrees C) without vaporizing at all. Oils go from very light (like 3-in-1 oil) through various thicknesses of motor oil through very thick gear oils and then semi-solid greases. Vasoline falls in there as well.

Chains above the C20 range form solids, starting with paraffin wax, then tar and finally asphaltic bitumen, which used to make asphalt roads.

All of these different substances come from crude oil. The only difference is the length of the carbon chains!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 04 Мар 2006, 22:43

520i написа: пример за подпис
"Ще си позволя да копирам некои извадки на Англ. са ...
==============================================
If you have read Question 105, then you ..."

Това е цитат, бате не подпис :mhihi: :mhihi:
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 05 Мар 2006, 1:18

Здраве да е
Сутринта бях след нощна и не ми се обясняваше много, сега ще се опитам да преведа нещата че да станат по ясни/извинявам се сложих нещо във форума което не се разбира/
============================
Бензина е химично съединение от въглеродни вериги с различни дължини от C7H16 до C11H24.Ако можем да изгорим бензина във вид на изпарение със изобилие от кислород ще получим чист СО2 и Н2О като продуцти на гривния процес.
При изгорелите газове на автомобилните двигатели има и други продукти които основно са СО -породен от непълното горене на горивото,Липсва достатъчно кислород за да взаимодеиства напълно в въглерода/казахме че бензина е въглероден продукт/
Азотни окиси- взаимодеиствието на азота и кислорода които е във въздуха , при различни налягания и температури в цилиндъра.
Неизгорели въглеводороди - не всички въглеводороди са във реакция
поради твърде малкото време на горивния процес.
Присъствието на сяра във горивото води до образуването на серен окис, /в различни разновидности/
Идеята на автомобилния катализатор е да елиминира въглеродните монооксиди, азотните оксиди и въглеводородите като им дава изобилие от кислород чрез платинен катализатор.
Катализаторите обаче на са съвършенни и некои от вредните емисии се изпускат.
Сега малко за бензина=========================
При преработката на суровия петролсе получават въглеродни молекули с различна дължина, и различни своиства и поведение разбира се. Първите четери продукта са -- CH4 (метан), C2H6 (етан), C3H8 (пропан) and C4H10 (бутан) -- характерно за тях е че всички са газове и завират съответно при -161, -88, -46 , -1 градуса Фаренхаит , или с други думи казано (-107, -67, -43 , -18 градуса Целзии). Продуктите във веригата до C18H32 са течности при стаина температура,а тези във веригата след C19 са в твърдо агрегатно състояние при стаина температута.
Различните температури на изпарение/кипване/ дават възможност за отделянето на различни продукти чрез дестилацията/като при казан за ракия горе долу :mhihi: /
В рафинерията нагряват суровия петрол и чрез дистилацията извличат продуктите.
Веригите от този тип C5, C6 и C7 са лесно изпарими , и получените от тях продуки се използват като бързо съхнещо препарати/течности/
Продуктите от C7H16 до C11H24 се смесват заедно и се използват при получаването ан бензина. Всички те се изпаряват при температури по ниски от тази на кипването ан водата /горе долу 100 градуса/ И поради тази причина като разлеем бензин некаде тои се изпарява толкова бързо.
Следва керосина в обхвата C12 to C15 следван от дизеловото гориво и тъка нареченото HFO /гориво за тежко натоварени мотори –кораби, електростанции и други/
Следват ги смазочните маслата.Интересното е при тях че те се изпаряват при високи температури.Само си представете маслото в картера какво би останало от него ако се изпаряваше при температура да кажем 100 градуса.Тук вече следват различните разновидности по вискозитет и плътност масла.
Вериги над C20 се получава материала за путното /асфалта / разни вакси и пр.
==============================
Химията не ми е старст ,и англ . н еми е роден но това е което можах , на мен ми стана ясно, надевам се и на вас

Good luck

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 28.02.2006
Местоположение: Seattle WA

Мнение от ksedo » 06 Мар 2006, 13:29

Много благодаря BATJEKO направих както саветваш "на далго..."!Както казваш стана!Сега съм спокоен!Жсичко е ОК!БЛАГОДАРЯ :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 06 Мар 2006, 13:32

Здраве да е
Радвам се за теб, сега онези пари дети ги беше заделил за ремонт ги изхарчи със семеиството спокоино :D
Good luck

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook