Пак за ЕГР-а

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 4.05.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 320д 150 коня
Мечтае да кара: е46 330д

Пак за ЕГР-а

Мнение от bvlgari-n » 28 Май 2011, 0:35

Колеги,колкото повече чета за ползата и вредата от този клапан,толкова повече се обърквам.Има ли някой с е46,2002г. фейслифт,150 коня ,който може от опит да каже?От една страна съмненията ми са,че при комънрейла този клапан има малко по сложна обвързаност по системата,което се потвърждава от доста хора.От друга пък,не мога да се примиря с мисълта за мръсотията,която се предполага,че влиза и в цилиндрите.Знам,че са изписани тонове по това,но не може ли да стигнем до по конкретно решение ,както например за "пеперудките".Там две мнения няма по въпроса.Трябва да се знае в края на краищата ,да или не и да сме спокойни!Вярвам,че всеки "нов" за в бъдеще,като прочете едно общоприето единно мнение ще си направи извода без да се налага да чете с дни.Мисля,че неяснотата,понякога идва основно от неуточняване на моделите ,за които става въпрос.Значи,ако е полза ,за кои модели е полза и ако е вреда или опасно,за кои модели съответно.
Аз съм отскоро във форума и се извинявам ако ви звуча наставнически,не го приемайте така,моля ви!Също,може да съм пропуснал нещо написано по темата някъде,за което приемам корекции предварително.Целта ми бе само да помоля за нещо конкретно и убедително,което евентуално ще улесни и едно бъдещо възникване на подобен въпрос.Благодаря!

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Пак за ЕГР-а

Мнение от Dimitroff » 30 Май 2011, 8:16

Сваляш го, чистиш го в ултразвукова вана и го слагаш!
Караш с него!
Не го изолираш.
Хубаво е да почистиш и колектора, а като си тръгнал и кулера (поне веднъж годишно) !
След почистване на дебитомера (в ултразвукова вана!!! - на ръка няма как да изчистите нагара по буталото от вътрешната му страна!) се усеща/чува по-добра работа на мотора.



ЕГР-а има важна роля при газоразпределението и е най-добре да не бъде изолиран.
Отделно, че като се изолира пак трупа нагар, който в даден момент се откъртва, минава през колектора, мотора (въпросният нагар няма как да изгори в мотора!)...и този същия нагар треска топлата част на турбината - което в комбинация с високата скорост на въртене + високата скорост на изгорелите газове (нали сме учили - скоростта х масата = сила на удара)...причиняват сериозни щети...дори и малко по-малко...

Давам реални снимки на мръсен ЕГР клапан...:

Изображение

При рязко ускорение въпросният нагар бива откъртен/отронен от силата на въздушната струя създадена от турбината, хваща пътя през колектора, минава през мотора...и се насочва към топлата част на турбината...и пак...и пак...и пак...и пак...до безкрайност......или по-точно докато не я съсипе.

Макар и с много ниско тегло този нагар се засилва благодарение на скоростта на изгорелите газове, а в комбинация с оборотите, с който се движи турбината...удара създава дисбаланс...и пак...и пак....и пак...и пак.... :mhihi:

Чистете ЕГР-а и колектора (в него също има доста нагар).
Оставете ЕГР-а отворен (не изолиран!).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 19.01.2010
Местоположение: София/Сливен
Пол: Мъж
Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07

Re: Пак за ЕГР-а

Мнение от armagedon01 » 30 Май 2011, 9:10

Това правилно работещ ЕГР ли е - http://www.youtube.com/watch?v=GUahoRd5xXE
На улицата се пазя не от крадци,а от полицията да не ми вземе парите.
Изображение

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Пак за ЕГР-а

Мнение от Dimitroff » 30 Май 2011, 11:30

Да.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 4.05.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 320д 150 коня
Мечтае да кара: е46 330д

Re: Пак за ЕГР-а

Мнение от bvlgari-n » 30 Май 2011, 21:35

Колега Димитров,много благодаря за съдействието и помоща!Вярвам ,че това конкретно мнение ще помогне и на други за в бъдеще,да се ориентират по добре в своите колебания или чисто любопитство.Ценим вашето време и опит,които от своя страна пестят нашето време и пари!Чудя се понякога ,какво щяхме да правим без интернет с всички главоблъсканици пред нас. :dunno: Да можехме и да се черпим по интернет... :clap:

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Пак за ЕГР-а

Мнение от Dimitroff » 30 Май 2011, 22:03

Няма за какво да благодариш, колега.

В първият момент бях решил да заключа темата, защото е дискутирана, но...Вие сте прави - от голямата дискусия...в края всеки пак се двоуми...
Аз не искам да смятате мнението ми за миродавно - всеки сам си решава как да постъпи.
Аз изказвам собственото си мнение, подплатено от наблюденията ми над доста коли (Е46, Е39 дизелови - както на мой познати, така и на такива, преминаващи през сервиза на мой познат).
Не малко от тях сменили и турбини...

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook