двете предни бомбета изглеждат различно

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: двете предни бомбета изглеждат различно

Мнение от fox1981 » 29 Май 2011, 16:32

Zubcho написа:518 i 520 са с малкия тампон без ламарината. Всичко де е произведено след това е с голям тампон. Изключение правят М техник тампоните които са с изместен център и са още по скъпи. golov_bg е с тампоните с изместеният център за това са 150лв и само оригинални можеш да ги намериш.

Поздрави и си сложи правилните тампони и амортесьори за да не се пребиеш някъде.

Те тампоните са здрави и няма да ги сменям ама се надявам да намеря крив амортисьор защото се оказа че носачите не са подали.Освен това което търся открих че всичките кормилни накрайници са ми за смяна :kuku: Включително и централната щанга

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: двете предни бомбета изглеждат различно

Мнение от Zubcho » 29 Май 2011, 16:36

fox1981 написа:
Zubcho написа:518 i 520 са с малкия тампон без ламарината. Всичко де е произведено след това е с голям тампон. Изключение правят М техник тампоните които са с изместен център и са още по скъпи. golov_bg е с тампоните с изместеният център за това са 150лв и само оригинални можеш да ги намериш.

Поздрави и си сложи правилните тампони и амортесьори за да не се пребиеш някъде.

Те тампоните са здрави и няма да ги сменям ама се надявам да намеря крив амортисьор защото се оказа че носачите не са подали.Освен това което търся открих че всичките кормилни накрайници са ми за смяна :kuku: Включително и централната щанга


Съветвам те да си купиш тампона за дебелото стебло + 2 амортесьора за твоята кола и да смениш всичко. Така ще си спокоен, че предницата ти е перфектна и няма да се пребиеш на някой завой.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: двете предни бомбета изглеждат различно

Мнение от fox1981 » 29 Май 2011, 16:45

Да така е прав си :yes: А стойките еднакви ли са?само тампона и амортисьора ли е разликата?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: двете предни бомбета изглеждат различно

Мнение от golov_bg » 29 Май 2011, 17:35

ама пропуснахте да му кажете че за тоя амортисьор със дебелото стебло тампона струва 180лв/бр а другия е 30лв/бр(не ме питай от къде знам,аз съм със гомемите тампони и съм ги сменял два пъти)
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: двете предни бомбета изглеждат различно

Мнение от Zubcho » 29 Май 2011, 17:52

golov_bg написа:ама пропуснахте да му кажете че за тоя амортисьор със дебелото стебло тампона струва 180лв/бр а другия е 30лв/бр(не ме питай от къде знам,аз съм със гомемите тампони и съм ги сменял два пъти)


Колега тампоните са 3 вида. 518-520 (малък), 525-540 (голям) М-техник (голям с изместен център) Твойте са точно от последните за това струват толкова. Има и разлика в в стеблата на амортесьорите.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: двете предни бомбета изглеждат различно

Мнение от fox1981 » 29 Май 2011, 22:00

Добре де аз обаче цяла тема и не разбрах еднакви ли са стойки те..т.е. ако имам амортисьор за смяна,какво да сменям?От страната на удара е макферсон от 520 а от другата от 525 и нагоре.Понеже искам да ги направя еднакви,ако е крив амортисьора само него и тампона ли трябва да сменя или цялата стойка.Моля колегите които са виждали и двата модела разглобени да споделят,понеже смятам утре пациента да е на крака :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: двете предни бомбета изглеждат различно

Мнение от Postman » 29 Май 2011, 22:21

fox1981 написа: Изображение



Това е т.нар. "малък тампон". Много малък е шансът тампона да е пострадал от удара в бордюра..., ако ударът е толкова силен, че смачка тампона, носачите ще са като бастун. В пъти по-вероятно е да е крив носача, но ако е малко крив едва ли ще го видиш. По мое мнение проблемът ти е в носачите, а не в крив амортисьор или тампон.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: двете предни бомбета изглеждат различно

Мнение от golov_bg » 30 Май 2011, 1:40

Zubcho написа:
golov_bg написа:ама пропуснахте да му кажете че за тоя амортисьор със дебелото стебло тампона струва 180лв/бр а другия е 30лв/бр(не ме питай от къде знам,аз съм със гомемите тампони и съм ги сменял два пъти)


Колега тампоните са 3 вида. 518-520 (малък), 525-540 (голям) М-техник (голям с изместен център) Твойте са точно от последните за това струват толкова. Има и разлика в в стеблата на амортесьорите.



не са от последните и да има разлика в самите амортисьори защото съм сменял и знам и точно тампоните ми са от 540 даже за е32 са същите и такъв тампон с голямия лагер много трудно намирам само по поръчка от германия тука в пловдив по магазините ми искат даже 220 за брой иначе в Е-бей са 150 евро двата,имах едно приятелче в германия който ми намери на 160евро в някъв магазин там ли нз къде ги е търсил....
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е34 М50Б20
Мечтае да кара: М....power

Re: двете предни бомбета изглеждат различно

Мнение от Kregec » 30 Май 2011, 8:42

Извинявам се че ползвам темата на колегата но имам въпрос свързан с темата. От лявата страна когато мина през някаква неравност като транвайна линия се чува едно притропване. На мен ми бие или на амортесьор или на танпон. Но ако е амортесьор си мисля, че колата няма да е стабилна и ще тропа непрекъснато дори и при най- малката неравност. От друга страна когато натисна колата отпреде не помъдрва. А другата индикация която знам е, че като се натисне и не стопира веднага е се люлее. Ако нещо греша моля за корекция и обяснение на това как се познава, че е за смяна амортисиора. Тропането се чува като минавам през транвайните линии примерно от семинаририята посока хемус (за колегите от София). Въпроса ми е смяната на този танпон сложнали е и какво се демонтира и как става смяната. Налага ли се да ходя специално в сервиз или мога аз да го сменя. Питам защото ако се сваля пружината аз нямам условия за това. Но ако се равива само от горе и се свали стария и сложи новия аз сам ще го направя. За това ще съм благодарен ако някойми обясни как става демонтажа!

Благодаря!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: двете предни бомбета изглеждат различно

Мнение от Postman » 30 Май 2011, 9:42

Kregec написа:... Питам защото ако се сваля пружината аз нямам условия за това. Но ако се равива само от горе и се свали стария и сложи новия аз сам ще го направя.

Сваля се пружината, има само един вариант да не ти трябват скоби за пружини (макар, че са по 30 лв нови), и той е ако си с къси спортни пружини - тогава пружината в свободно състояние е достатъчно къса и може да минеш без скоби за пружини.
За да извадиш макферсона се сваля спирачния апарат, биелетката, откача се куплунга на датчика на АБС-а и за износване на накладките ако е от тази страна, след което 3-те болта държащи макферсона към основата на шенкела (долу) и 3-те болта на тампона към бомбето (горе). След това макферсонът излиза цял заедно с главината и спирачния диск и правиш с тампона, пружината или амортисьора каквото си предвидил.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: двете предни бомбета изглеждат различно

Мнение от KPETEH » 30 Май 2011, 9:59

Моето мнение е, че ти е за смяна шарнира - тоест долния носач. Вдигни я на крик и разклати гумата и ще усетиш луфта. На е34 са толко твърди пружините, че няма как да разбереш дали ти е изпуснал тампона, чрез клатене на предницата - просто нямаш достатъчно сила да я заклатиш... Ако е шарнира, можеш да го смениш и без да сваляш пружината. Успех
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е34 М50Б20
Мечтае да кара: М....power

Re: двете предни бомбета изглеждат различно

Мнение от Kregec » 30 Май 2011, 10:14

Колега не е шарнира защото преди около седмица бях в сервиз за смяна на биалетки и лагер на главина и беше проверена основно за тези неща които описа. Нямаше никакъв симтом за разбит шарнир или нещо подобно. Казаха ми че е най вероятно е танпона. Както ми го описва колегата по горе си е многа работа и май пак ще ходя в сервиза при моите хора за да го сменят. Аз нямам условия за такъв мащабен ремонт на колата а и нямам условия. От друга страна тя отпреде е по ниска от нормална Е34-ка и си мисля, че или пружините или амортисьорите или и двете са спортни. Защото отпреде наистина е супер твърда при натиск от моя страна едвам помръдна. Благодаря на отзовалите се колеги ще се купува танпон и ще се сменя защото много ме дразни така като тропа!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: двете предни бомбета изглеждат различно

Мнение от KPETEH » 30 Май 2011, 10:30

Само да питам - преди ремонта тропаше ли ти?
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е34 М50Б20
Мечтае да кара: М....power

Re: двете предни бомбета изглеждат различно

Мнение от Kregec » 30 Май 2011, 11:29

Честна казано незнам сащото от биаленките тропаше много и не можех да различа. Започна да ми прави впечатление след смяната. Но можебитропаше като се замисля! Защо какво имаш в предвид?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: двете предни бомбета изглеждат различно

Мнение от fox1981 » 30 Май 2011, 11:35

Kregec написа:Колега не е шарнира защото преди около седмица бях в сервиз за смяна на биалетки и лагер на главина и беше проверена основно за тези неща които описа. Нямаше никакъв симтом за разбит шарнир или нещо подобно. Казаха ми че е най вероятно е танпона. Както ми го описва колегата по горе си е многа работа и май пак ще ходя в сервиза при моите хора за да го сменят. Аз нямам условия за такъв мащабен ремонт на колата а и нямам условия. От друга страна тя отпреде е по ниска от нормална Е34-ка и си мисля, че или пружините или амортисьорите или и двете са спортни. Защото отпреде наистина е супер твърда при натиск от моя страна едвам помръдна. Благодаря на отзовалите се колеги ще се купува танпон и ще се сменя защото много ме дразни така като тропа!

А тампоните на носачите как са?Аз миналата година смених всички тампони и носачи заради подобно тропане.Много гаден звук се чуваше при неравност,но се чуваше и при натискане и отпускане на спирачките.Успех
Е сега пак ще ги сменя защото се оказаха криви.По малки са с 3мм.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook