За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Така е де,но за по грижливите собственици,аз лично следя километрите винаги тъй като незнам кой и кога е занулявал инспекцията
все пак имам колата от скоро засега следя маслото на доверие не съм го сменил още уж съм я закупил от приятел каза,че има още 4-5000 км,но мисля да го сменя след лятото.

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
До тук прочетох едно вярно мнение и то е на методи80. Наистина маслото след 6000км вече не прилича на нищо, тва говоря за полусинтетиките - 15/40, 10/40 и някои 5/40. Аз съм го тествал и установил същото нещо при два различни двигателя М43Б18 и М52Б20 и двата на Е36. Начи и на двата мотора до 6к км маслото седи добро и на цвят и не го гори изобщо и после почва, хем почернява, хем почва да поизчезва. Това не съм го установил само с тия масла които споменах - полусинтетиките. На М52ТУБ20 в Е46 слагах 0/40 и до 17 000км и грам не беше изчезнало и си държеше и цвят и всичко
и след тва го смених. Така, че тва е за маслата, което аз съм установил. Принципно в Германия съм забелязал, че дават по 15 000км на смяна на масло полусинтетично 10/40 да кажем. Веднъж го сменях там с такова и ми написаха този интервал като препоръчителен, също и като съм говорил с немци и те казват, че при тях това е приетия интервал по принцип, както при нас казват на 10 го сменяй там е на 15, точно когато ще светне и инспекцията. Щото и при мен на 10к минати остават да светят 2 квадратчета, тоест ще изгаснат на около 15к.

- Gerch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София/Раковски
- Пол: Мъж
- Кара: '93 318 IS COUPE
- Детайли за колата: '93 318 IS COUPE
M42B18
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Аз когато си взех колата реших, че е добре да се промие двигателя, защото не знаех какво му състоянието след италианската употреба. Промих го с добавката на ABRO. И аз бях чувал за евентуално запушване на магистрали и т.н., но прецених, че ако мотора е читав- поддържан добре и ревизиран това няма да се случи, ако е гледан зле може и да се задръсти - ама поне ще е ясно с какъв мотор разполагаш. След тази промивка нямах проблеми.
След това минах от 10W40 на 5W40 и за целта го промих с вретеното масло на Приста- пак всичко беше ОК.
Та искам да кажа, че като не е ясно какъв е двигателя, може би след промивка ще лъснат някои истини
След това минах от 10W40 на 5W40 и за целта го промих с вретеното масло на Приста- пак всичко беше ОК.
Та искам да кажа, че като не е ясно какъв е двигателя, може би след промивка ще лъснат някои истини

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Дали маслото ще "става" на 6000 зависи от техническото състояние на автомобила,стила на каране,сезона и куп други фактори (включително и маслото).BiTurbo написа:...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
~Мишо~ написа:Дали маслото ще "става" на 6000 зависи от техническото състояние на автомобила,стила на каране,сезона и куп други фактори (включително и маслото).BiTurbo написа:...
това е напълно вярно също

При мен го отдавам на стила на каране. Защото единия път при смяна на М43то се каха 8000км извънградско само, в тях макс 500км градско. И всичкото извънградско се изкара за 2 седмици и при скорост 120-130, тоест нищо фрапиращо, а съвсем нормално каране. Тогава маслото на 8500км си беше като ново и не беше мръднало


Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
И аз съм съгласен. М42ката звучи по различен начин след 8000км. При нея е по-осезаемо. При Мерца се усеща лека разлика след 8х. също, но не си променя звука до около 14, когато се усетих, че не съм гледал кога е сменяно.Аз лично споделям мненията на bum_bum и metodi80.
И аз сменям на 8х.км., макс 10х.
А като почнете да ги броите тези пари и тези кръчмарски сметки, направо се чудя.
Разликата м/у "кенеф" и "уникат" е в поддръжката.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
liloff написа:Разликата м/у "кенеф" и "уникат" е в поддръжката.
А повечето "уникати", които съм виждал са всъщност "кенефи"

Най ме кефи някой с масло на 5-6, 7к като отиде да врътне 2-3 обиколки на писта и каже- тва масло е боклук, цялата кола се разтропа

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
bum_bum написа:Най ме кефи някой с масло на 5-6, 7к като отиде да врътне 2-3 обиколки на писта и каже- тва масло е боклук, цялата кола се разтропаМи то тва масло вече взело- дало.. става за нормално каране ама какво искаш от него като му нададеш всичката газ в продължение на няколко минути.
всичко до 20 лв като изкараш 6 обиколки на пълна газ и после колата е "Лешникотрошачката"

даже и тия със скъпото масло пак им щракаха колите!
как да е! на писта е друго, няма място за сравнение с ежедневното каране и ежедневното масло от 5-10-15-20лв/литър

п.с. ама ти т'ва нема как да го знаеш

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Е, някой ден може да ме отвориш как се кара на писта. Аз и идея си нямам.
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
По темата: редовната смяна на маслото + филтъра с хубави такива според мен обезсмисля слагането на добавка за прочистване.
Карам М44Б19 97' внос от Италия. Когато взех колата първата работа ми беше да сменя маслото с Кастрол 10В40 (не помня какъв модел), защото знам "БМВ препоръчва Кастрол". След 5-6000 км беше намаляло доста. Следващата смяна беше с Мотул 6000 10В40. След 8000 км. отново имаше разлика в нивото на маслото, но доооооста по-малка. Сега от 2 години карам с Мотул 6100 15В50 и след 8-10000 км. източвам толкова масло колкото съм сипал. Това нормално ли е според вас? Иначе и аз след изминати 8000 км се замислям за смяна, но до 10000 задължително е сменено.

- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
15x50, не ти ли идва гъстичко, как работи с него М44-та, аз досега залагах само на Castrol и аз като теб с логиката че това е маслото на бмв, обаче нещо не съм много доволен и септември ще пробвам както ти казваш мотул 6100 обаче 10x40, че нещо ме е страх 15x50 да сложа!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Nukem написа:15x50, не ти ли идва гъстичко, как работи с него М44-та, аз досега залагах само на Castrol и аз като теб с логиката че това е маслото на бмв, обаче нещо не съм много доволен и септември ще пробвам както ти казваш мотул 6100 обаче 10x40, че нещо ме е страх 15x50 да сложа!
Е па аз съм останал с впечатлението , че двигателя и изобщо колата ти е "гледана" , що не му пробваш едно 5в40 ... И мене мен беше страх да пробвам , ама да ти кажа се изненадах от резултата ...., но пък си заслужаваше опита .... Пък и ти мислиш септември (демек преди зимния сезон) да пробваш .... още една причина да сложиш пълна синтетика ...
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Аз това го пробвах още като я купих мислех, зимата да я карам с 5x40 пълна синтетика, а лятото с полу 10x40, взех кастрол едже спорт, обаче за 10к ми изгори почти 2литра, вярно тогава пътувах през седмица София-Хасково и то с брутална скорост и я ръчках доста на градското, но ми се видя прекален разхода на масло и повдигачите се разтракаха още на 6000км мисля и се отказах от пълната синтетика, това беше преди 4г., аз може и да я гледам колата обаче преди мен немеца явно не се е грижил много/ ама немската му кожа е успял да сложи неон в краката, обаче като я взех инспекшъна светеше в червеното и не помнеше кога и е сменял маслото/.
П.С:Като каза гледана скоро ще пусна с какво го оборудвах М44-то, май ще е първото в Бг. с това:)/не е нещо фрапантно под 1к лв е:)) /!
П.С:Като каза гледана скоро ще пусна с какво го оборудвах М44-то, май ще е първото в Бг. с това:)/не е нещо фрапантно под 1к лв е:)) /!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
На мен ми се струва, че понякога не е толкова до визкозитет, а до марка и тип масло. Якото примерно, уж е хубаво, уж само истинско и на 4 бмв-та, м52, м41 и М10.. ми харчи го. М10-тката със същия висозитет Щатски кастрол в едни бели опаковки не го бараше, М41-цата пак с някъв кастрол, дето даже не съм много убеден, че е съвсем истински пак не го пипа, М52-ката с 0-40 Мобил 1 (Якото беше 5-40) пак не го пипа.
Принципно не ме е яд ако го харчи, освен ако не е някакво по 40лв литъра, че тогава си е вече разход
Предното М41 няколко пъти съм писал във форума само с 0-30 Мотул го карах и грам не харчеше.

Принципно не ме е яд ако го харчи, освен ако не е някакво по 40лв литъра, че тогава си е вече разход

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Аз пък намерих един бидон 50л. на село в плевнята, с някво текезесарско от едно време, втора употреба, ползвано на ЮМЗ-та и си пера с него
Някой ако иска продавам по 20лв. литъра.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани