Почистване на изпарителя

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Почистване на изпарителя

Мнение от slitter » 19 Май 2011, 9:47

http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=613982

Колеги, тва някой наемал ли се е да го прави??? Става ли лесно, има ли ефект или да не се занимавам. Много ми смърди в колата, а като изключа климатика направо не се седи вътре от гадна миризма на спарено. Отделно почва да се поти стъклото като изключа климатика, че дори и след 2 часа след като е изключен и запаля! Дали не ми е запушена тръбичката за конденза. Някъде беше написано как да си го почистим, ама уви нещо не намирам! Така или иначе темата ту първа ще бъде актуална наново :) Давайте да пишеме тука!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 18.04.2010
Местоположение: София - град
Пол: Мъж
Кара: тъжно друга марка :(
Мечтае да кара: Пак BMW

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от The Edge » 19 Май 2011, 13:14

При мен все още не се появил този проблем в пълната си отвратителна степен. Миналото лято в пристъп на ентусиазъм и излишество на средства :kuku: ходих да ми прочистват климатичната инсталация с някаква ултразвукова технология. Удоволствието струваше 70тина лева (уж промоция) и може би имаше ефект (след това смених и поленовия ) Преди манипулация от време на време се усещаше леко онази воня, но аз съм забелязал друга зависимост - след спиране, изключвам първо климатика; оставям да подуха още малко и тогава гася и слизам. Ясно е, че е досадно, но се като се старая да го правя определено има ефект и после не се усеща онова ... Наистина не знам с въпросната технология дали може да се почисти качествено изпариятеля, но обдухването преди слизане май и други го препоръчваха.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от vavilon » 19 Май 2011, 14:12

Пфффф, сега с тази тема на всички ще им се размеришат колите :mhihi:
Преди да се спре в покой, 5мин. преди това да се изгаси климатика. За да изчисти равномерно конденза. И миризмата малко от малко няма да е в такава концентрация.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 1.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW 330xd

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от xian777 » 19 Май 2011, 15:03

Продават се едни спрейове с една тръбичка за накрайник, като през въздуховодите се впръсква някаква пяна, която уж почиствала този филтър. Не съм пробвал и немога да кажа дали има ефект. Определено пяната ще е докарана да мирише добре, но колко време ще трае ефекта - незнам.
Някой ако знае - да сподели.

П.С. В Метро май сам го виждал този спрей!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от slitter » 19 Май 2011, 15:13

Днес имах да убия по едно време половин час и реших да поразглобя, за да се убедя в едни мои разсъждения. Ето какво направих - разглобих (махнах) радиото, модула на климатика, пепелника, шкафчето за очила, махнах и конзолката с бутоните за стъклата, абе общо взето за 10 мин. и 12 винтчета свалих цялата предна средна конзола и кво да вида отвътре, разбира се хората са си го измислили, просто бях убеден, че в БМВ не може да не са помислили за това, че на тоя климатик няма да му се прави никога профилактика. Кво се оказа, ами като се свалят всичките тези неща се вижда един голям пластмасов капак, който като поразбуташ множеството кабели отзад (не е трудно) може да си отвориш същия и интелигентно да лъсне целия изпарител, така че спокойно да можеш да си го напръскаш от-до и да си решиш проблема. Това ми дойде на ум, след като изгледах няколко филмчета в youtube как се сваля изпарителя. Да, за да се свали е необходимо да се свали изцяло цялото табло, ама за да се почисти хубаво и да се напръска с препарати, хората са измислили специален отвор, а пък като са проектирали мястото на изпарителя са го наместили на супер удобно място в близост до лоста за скоростите отпред. Направих една снимка, която съм показа къде се намира капака в очертанията. Като намеря време ще си купя Меглио, за да сваля микроорганизмите и ще напръскам и почистя след това с препарат за климатици. Ще гледам да направя и по-хубави снимки. Сега само една с телефона, щото е тумно в нишата и не се виждаше хубаво. Но дори и така леко повдигнах капака и изпарителя ми лъсна пред погледа. Просто не мога да проумея тва на никой до сега ли не му е святкало, че може и така, ами се мъчиме да пръскаме през отворите на въздуховодите и отпред през филтъра, дет изобщо не отива до изпарителя! Само дано не съм се объркал и това да е радиатора н парното :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
IMAG0051.jpg
20090809-CRW_4483.jpg

Според вас дали това е парното или изпарителя????
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от xerial » 19 Май 2011, 18:30

хаха Евала колега Луд си ! :bowdown:
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 395
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от gromovich » 19 Май 2011, 18:43

Миналото лято почна да се осеща и при мен леко неприятна миризма. Първо пробвах със спрей за почистване на автоклиматици на Nigrin. Флаконът е под налягане и се оставя да се изпръска сам целия зад шофьорската седалка. Включва се циркулацията на въздуха и така се оставя колата около 10 минути да работи.
Имаше леко забележим и сравнително краткотраен ефект.
След това си купих спрей за почистване на климатици на марката Motip. Същият представлява флакон със сонда, която се вкарва в духалките на таблото. Впръсква се пяна, докато не започне да прелива. След това по инструкция колата се оставя около 30 минути без да се включва нищо. Пяната се втечнява и си изтича през дренажа.
След тази интервенция имаше осезаем и дълготраен ефект. Цяло лято лошата беше изчезнала. Сравнително дълго въздухът миришеше приятно.
Освен това на пазара съм виждал и други видове спрейове за дезинфекциране на климатици. В големите вериги магазини за бяла и черна техника има едни спрейове с някакви японски йероглифи по тях. Не съм ги пробвал, но предполагам, че и те биха свършили работа. Не знам обаче дали имат сонда в комплекта им или са само за почистване на дом. климатици.

Моят съвет е преди да се започне разглобяване да се инвестират 12-15 лева и климатика да се изключва 5 мин преди да спрете колата, като оставите включен само вентилатора за да може да изсуши изпарителя. За поленовия филтър мисля, че не трябва да става въпрос.
Успех на всички

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от slitter » 19 Май 2011, 21:21

Проблемът е, че се оказва, че това е радиатора на парното, уви изпаритела е зад него... ще видя как и дали бих могъл да стигна до него... много ми се иска да го почистя хубаво и обилно да го напръскам с Меглио навсякъде.... представям си кво чудо от мърсотия е там и кви гадини са се навъдили!!! Много ми е силно обонянието, на другите не им пречи, но на мен просто ми се запушва носа и ми става гадно вътре като задуха климатика! :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 13.12.2010
Кара: e46 330d 204hp

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от genesis21 » 19 Май 2011, 22:17

И аз имам същия проблем,става в купето един въздух все едно съм на морето задуха и влага.Купил съм един спрей и като имам време ще го направя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от oci » 19 Май 2011, 22:33

До изпарителя се стига през двигателния отсег като се свали кората под филъра на купето и тази която крие вентилатора на купето и ако махнете вентилатора тогава се вижда идеално изпарителя. Той е разположен напречно на купето т.е гледайки го от към двигателя е вертикално разполежен и от там можете да го третирате с каквото си поискате кефти меглио или друг обезмаслител, кеф ти някакъв по подходящ препарат за убиване на бактериите развъждащи се в климатиците, и тогава гаранция няма миризма, другия вариан е през отвора на таралежа.
За целта се демонтира таралежа и със спрея за почистване дето е на приципата на пяната запълвата обема и готово, но мое наблюдение е, че по удачен и по достъпен за почистване е от пред защото пред вас се открива 2/3 от изпариетеля и може да се напръска добре дори след това да се изсипе 1, 2 шишета вода за промивка тя се изтича през дренажната търба.
Това дето го пиша съм сигурен защото съм го пробвал на доста коли така, че разглобете от към двигателя да видите вентилатора и тогава ще видите и таралежа и почистете и няма да има миризма.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от vavilon » 20 Май 2011, 8:06

А какви са ти наблюденията? Мръсни ла са много тези изпарители? И само външно ли се третира с препарат?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от oci » 22 Май 2011, 21:22

vavilon написа:А какви са ти наблюденията? Мръсни ла са много тези изпарители? И само външно ли се третира с препарат?


По скоро не са толкова мресни освен ако не сте карали без филтър на купето, но миризмата по принцип във всички климатици се появява от бактерии които се развъждат от влагата, която се получава от конденза и затова мирише не от мърсотия.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 395
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от gromovich » 24 Май 2011, 15:11

oci написа:До изпарителя се стига през двигателния отсег като се свали кората под филъра на купето и тази която крие вентилатора на купето и ако махнете вентилатора тогава се вижда идеално изпарителя. Той е разположен напречно на купето т.е гледайки го от към двигателя е вертикално разполежен и от там можете да го третирате с каквото си поискате кефти меглио или друг обезмаслител, кеф ти някакъв по подходящ препарат за убиване на бактериите развъждащи се в климатиците, и тогава гаранция няма миризма, другия вариан е през отвора на таралежа.
За целта се демонтира таралежа и със спрея за почистване дето е на приципата на пяната запълвата обема и готово, но мое наблюдение е, че по удачен и по достъпен за почистване е от пред защото пред вас се открива 2/3 от изпариетеля и може да се напръска добре дори след това да се изсипе 1, 2 шишета вода за промивка тя се изтича през дренажната търба.
Това дето го пиша съм сигурен защото съм го пробвал на доста коли така, че разглобете от към двигателя да видите вентилатора и тогава ще видите и таралежа и почистете и няма да има миризма.


Колега, аз до вентилатора съм стигал, но до там. Искам да попитам има ли някаква особеност и трудно ли е свалянето на вентилатора. Мерси !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от slitter » 24 Май 2011, 15:41

В средата на вентилатора между двете турбини има метална скоба, отключваш я и вентилатора излиза. След това остава само да извадиш буксата на кабелите, която е по-лесно да я извадиш с остри клещи като хванеш буксата от двете страни (ляво и дясно), за да я откопчаеш дърпаш леко! После внимателно вадиш мотора като внимаваш да не счупиш турбините! Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 395
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от gromovich » 06 Юни 2011, 20:33

slitter написа:В средата на вентилатора между двете турбини има метална скоба, отключваш я и вентилатора излиза. След това остава само да извадиш буксата на кабелите, която е по-лесно да я извадиш с остри клещи като хванеш буксата от двете страни (ляво и дясно), за да я откопчаеш дърпаш леко! После внимателно вадиш мотора като внимаваш да не счупиш турбините! Успех!


Колега, аз днес може да се каже, че почти стигнах до изпарителя. Обаче буксата на мотора не можах да я откача. Успях да сваля само някакво капаче върху нея и видях, че захранващите кабели са едва ли не запоени. Другото което си мисля е, че моторът трудно би излязъл без поражения върху лопатките на турбините, освен ако няма някакъв пиниз при ваденето, но мястото просто си е тясно. Определено процедурата ще се улесни ако се свали пластмасата под чистачките, но тя се сваля само със специален инструмент за рамената на чистачките. Както и да е - поне успях да напръскам част от изпарителя със спрей за почистване на климатици. За сега има ефект, но да видим колко ще е траен :)

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook